فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک دارای ۱۸۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک :
فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک
چکیده
فرسودگی شغلی سندرم روانی متشکل از خستگی عاطفی، مسخ شخصیت(واکنش منفی و عاری از احساسات نسبت به ارباب رجوع) و کاهش احساس کفایت میباشد که نگرش منفی نسبت به خود، شغل و دیگران ایجاد کرده و سلامت عمومیفرد را به خطر میاندازد. هدف فایل حاضر بررسی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت عمومیکارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان و خراسان شمالی میباشد. این مطالعه از نوع توصیفی ـ همبستگی است، جمعیت مورد مطالعه، کلیه کارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گلستان و خراسان شمالی بوده که بدلیل کم بودن حجم جامعه کلیه کارکنان به تعداد ۸۲ نفر از طریق پرسشنامه مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل ۲ پرسشنامه استاندارد بود: الف) پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلچ (MBI) این پرسشنامه که از ۲۲ گزاره جداگانه تشکیل شده است و سه جنبه فرسودگی شغلی (خستگی عاطفی، مسخ شخصیت وعدم کفایت شخصی) را میسنجد. پرسشنامه بر اساس مقیاس هفت درجه ای لیکرت تنظیم شده و با مقیاس ۰ تا ۶ نمره گذاری شده است. ب)آزمون سلامت عمومی(GHQ-28) گلدبرگ، ۱۹۷۲، که دارای ۲۸ سؤال میباشد و به بررسی سلامت عمومیفرد(در زیر مقیاسهای سلامت جسمانی، اضطراب، اختلال در کارکردهای اجتماعی و افسردگی) میپردازد که با مقیاس۰ تا ۳ نمره گذاری شده است. برای بررسی اعتبار پرسشنامه از ضریب آلفا کرونباخ استفاده شد که مقدار به ترتیب برای پرسشنامه فرسودگی شغلی و سلامت روانی برابر با ۷۳۴/۰ و ۹۴۰/۰ بود. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی(فراوانی، درصد) و آمار استنباطی(ضریب همبستگی اسپیرمن) استفاده شد. یافتههای فایل نشان دادند که همبستگی معناداری بین فرسودگی شغلی و ابعاد آن (خستگی عاطفی، مسخ شخصیت وعدم کفایت شخصی) با سلامت عمومیمشاهده شد.
کلمات کلیدی: فرسودگی شغلی، خستگی عاطفی، مسخ شخصیت، احساس کفایت، سلامت عمومی
مقدمه
همواره نحوه کار افراد و محیط آن میتواند بر روی سلامت روان ایشان تأثیرگذار باشد و در نتیجه باعث ارتقا یا افت کاری ایشان میگردد. زندگی لاجرم ما را در مواجهه با محرکهای تنش زا قرار میدهد و فشار روانی بسیار کم که فشار روانی خفیف نامیده میشود، میتواند به اندازه فشار روانی بسیار زیاد که فشار روانی بسیار شدید نام دارد برای ما نامطلوب باشد.
پاره ای از متن
امروزه، به دلیل تغییرات شگرفی که فرسودگی شغلی میتواند بر کیفیت زندگی شخصی، خانوادگی و سلامت عمومیو حرفه ای بر جای بگذارد، به صورت یک مسأله جدی مدنظر قرار گرفته است (گرونهوک، ۲۰۰۰ به نقل از شعبانی بهار، ۱۳۹۱). با توجه به اهمیت موضوع و علاقه مندی محقق و کمبود فایلات با دو متغیر موجود (فرسودگی شغلی و سلامت روانی) این فایل در صدد شناسایی و تعیین رابطه بین فرسودگی شغلی و سلامت عمومیکارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان شمالی و گلستان میباشد. و لذا سوال اصلی فایل این است که آیا بین فرسودگی شغلی با سلامت روانی کارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان شمالی و گلستان رابطه وجود دارد؟
فرسودگی شغلی: فرسودگی شغلی یک سازه چند بعدی است که شامل خستگی(تحلیل)عاطفی، خودگم کردگی(مسخ شخصیت) و احساس عدم موفقیت فردی میشود(مسلچ و جکسون[۱]، ۱۹۸۱). و در میان افرادی که با مردم کار میکنند به میزانهای متفاوت اتفاق میافتد(هاکانن[۲] و همکاران، ۲۰۰۶).
ـ تحلیل عاطفی: تحلیل عاطفی نوعی احساس تخلیه ی جسمیو روحی است که به واسطه فشارهای شغلی ایجاد میشود؛ به گونه ای که فردی که قبلاً دارای انگیزه، پرانرژی، سرزنده و پرنشاط بوده، احساس میکند کارش خسته کننده و بی معنا شده است(امیری و همکاران، ۱۳۹۰).
ـ مسخ شخصیت(بدبینی، فردیت زدایی): این بعد با فقدان توجه شخص به دیگران، شیء انگاری آنها، بی توجهی به نیازهای آنها و رفتار سنگدلانه همراه است. افراد مبتلا این گونه خود را توصیف میکنند که « من نگران آن هستم که این شغل جنبههای عاطفی و هیجانی را در من تضعیف کند» (سارافینو، ۱۳۸۷: ۵۱۸).
ـ کاهش موفقیت فردی: کاهش موفقیت فردی به این معناست که فرد احساس میکند عملکرد وی با موفقیت همراه نیست؛ در واقع میتوان گفت که در این رابطه موفقیت ادراکی مطرح است نه موفقیت واقعی (لیئتر و مسلچ [۳]، ۱۹۹۸) در واقع احساس کاهش موفقیت فردی یک ارزیابی منفی از خود در رابطه با انجام کار است که ناشی از کم شدن احساس شایستگی در انجام وظایف شخصی است.
[۱] – Maslach & Jackson[2] – Hakanen[3] – Maslach & Leiter
فایل ورد کامل تحلیل ارتباط میان فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارکنان آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک
فهرست مطالب
عنوان ———————————————————– صفحه
فصل اول : کلیات فایل
۱-۱ ) مقدمه————————————————————————- ۱
۱-۲ ) بیان مسئله———————————————————————- ۱
۱-۳ ) ضرورت و اهمیت موضوع———————————————————– ۳
۱-۴ ) اهداف فایل——————————————————————– ۵
۱-۴-۱ ) هدف اصلی—————————————————————– ۵
۱-۴-۲ ) اهداف فرعی—————————————————————- ۵
۱-۵ سوالات فایل——————————————————————– ۵
۱-۵-۱ ) سوال اصلی—————————————————————– ۵
۱-۵-۲ ) سوالات فرعی————————————————————— ۵
۱-۶ ) فرضیات فایل—————————————————————— ۵
۱-۶-۱ ) فرضیه اصلی—————————————————————- ۵
۱-۶-۲ ) فرضیههای فرعی————————————————————- ۶
۱-۷ ) روش فایل——————————————————————– ۶
۱-۷-۱ ) نوع روش فایل————————————————————- ۶
۱-۷-۲ ) روش گردآوری اطلاعات——————————————————- ۶
۱-۷-۳ ) ابزار گردآوری اطلاعات ——————————————————– ۶
۱-۷-۴ ) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات————————————————— ۷
۱-۷-۵ ) حجم نمونه و روش نمونه گیری————————————————– ۷
۱-۷-۶ ) قلمرو مکانی و زمانی فایل—————————————————– ۷
۱-۷-۷) جامعه آماری—————————————————————- ۷
۱-۸ )تعریف مفاهیم و اصطلاحات———————————————————- ۸
۱-۸-۱ ) تعاریف نظری متغیرها———————————————————- ۸
۱-۸-۲ ) تعاریف عملیاتی متغیرها——————————————————– ۹
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه فایل
۲-۱ ) مقدمه———————————————————————— ۱۱
۲-۲ ) تاریخچه فرسودگی شغلی———————————————————- ۱۲
۲-۳ ) تعاریف فرسودگی شغلی———————————————————– ۱۳
۲-۴ ) مدلهای فرسودگی شغلی———————————————————- ۱۶
۲-۴-۱ ) مدل فرسودگی شغلی مسلچ و جکسون——————————————— ۱۹
۲-۵ ) عوامل موثر در ایجاد فرسودگی شغلی————————————————– ۲۰
۲-۵-۱ ) عوامل فردی و بین فردی—————————————————— ۲۳
۲-۵-۲ ) عوامل سازمانی————————————————————- ۲۳
۲-۶ ) علائم فرسودگی شغلی———————————————————— ۲۴
۲-۷ ) پیامدهای فرسودگی شغلی———————————————————- ۲۵
۲-۸ ) سلامت روانی—————————————————————— ۲۹
۲-۹ ) تعریف سلامت روانی————————————————————- ۲۹
۲-۹-۱ ) الگوهای عمده در تعریف سلامتی———————————————— ۲۹
۲-۹-۲ ) ابعاد سلامت————————————————————— ۳۰
۲-۱۰ ) سلامت روانی در محیط کار——————————————————– ۳۹
۲-۱۱ ) اهمیت سلامت روانی———————————————————— ۳۹
۲-۱۲ ) وضعیت سلامت روانی در جهان و ایران———————————————– ۴۱
۲-۱۳ ) اصول سلامت روانی و ارتقاء آن—————————————————– ۴۲
۲-۱۴ ) مشخصههای سلامت روانی——————————————————– ۴۳
۲-۱۵ ) عوامل موثر در سلامت روانی——————————————————- ۴۵
۲-۱۶ ) مدلهای اندازهگیری سلامت روانی————————————————— ۴۶
۲-۱۶-۱ ) مدل دراگوتیز و همکاران (۱۹۷۳)———————————————– ۴۶
۲-۱۶-۲ ) مدل گلدبرگ و همکاران (۱۹۷۹)———————————————– ۴۶
۲-۱۶-۳ ) مدل راتر و همکاران (۱۹۷۰)————————————————– ۴۷
۲-۱۶-۴ ) مدل ریف و همکاران (۱۹۲۶)————————————————- ۴۷
۲-۱۷ ) نظریات مرتبط با سلامت روانی—————————————————– ۴۹
۲-۱۷-۱ ) نظریه زیگموند فروید——————————————————– ۴۹
۲-۱۷-۲ ) نظریه کورت لوین———————————————————- ۵۰
۲-۱۷-۳ ) نظریه آدلر————————————————————— ۵۰
۲-۱۷-۴ ) نظریه سالیون————————————————————- ۵۰
۲-۱۷-۵ ) نظریه کارل راجرز———————————————————- ۵۱
۲-۱۷-۶ ) نظریه آلبرت الیس———————————————————- ۵۲
۲-۱۸ ) پیشینه فایل—————————————————————– ۵۲
۲-۱۸-۱ ) فایلات انجام شده داخلی—————————————————- ۵۲
۲-۱۸-۲ ) مطالعات انجام شده خارجی————————————————— ۵۸
۲-۱۹ ) رابطه بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی——————————————— ۶۲
۲-۲۰ ) چارچوب نظری فایل———————————————————– ۶۲
فصل سوم : روش فایل
۳-۱ ) مقدمه———————————————————————— ۶۵
۳-۲ ) روش فایل——————————————————————- ۶۵
۳-۳ ) متغیرهای فایل—————————————————————– ۶۷
۳-۳-۱ ) متغییر مستقل————————————————————— ۶۷
۳-۳-۲ ) متغیر وابسته————————————————————— ۶۷
۳-۴ ) تعاریف عملیاتی متغیرها———————————————————– ۶۷
۳-۵ ) جامعه و نمونه آماری————————————————————- ۶۸
۳-۵-۱ ) قلمرو مکانی فایل———————————————————- ۶۸
۳-۵-۲ ) قلمرو زمانی فایل———————————————————- ۶۸
۳-۵-۳ ) جامعه آماری————————————————————— ۶۸
۳-۵-۴ ) نمونه آماری————————————————————— ۶۹
۳-۶ ) روش گردآوری دادهها————————————————————- ۶۹
۳-۶-۱ ) روش کتابخانه ای———————————————————– ۶۹
۳-۶-۲ ) روش میدانی————————————————————— ۶۹
۳-۷ ) ابزار اندازهگیری—————————————————————– ۷۰
۳-۸ ) پایایی و روایی پرسشنامه———————————————————– ۷۲
۳-۸-۱ ) روایی——————————————————————– ۷۲
۳-۸-۱-۱ ) روایی محتوا———————————————————– ۷۳
۳-۸-۱ ) پایایی——————————————————————– ۷۳
۳-۹ ) تجزیه و تحلیل دادهها————————————————————- ۷۵
۳-۹-۱ ) آمار توصیفی————————————————————— ۷۵
۳-۹-۲ ) آمار استنباطی————————————————————– ۷۵
۳-۹-۲-۱ ) آزمون ضریب همبستگی————————————————– ۷۵
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل دادهها
۴-۱ ) مقدمه———————————————————————— ۷۸
۴-۲ ) تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها——————————————————- ۷۸
۴-۲-۱ ) توزیع فراوانی نمونه بر حسب استان———————————————– ۷۸
۴-۲-۲ ) توزیع فراوانی نمونه بر حسب جنسیت——————————————— ۷۹
۴-۲-۳ ) توزیع فراوانی نمونه بر حسب سن———————————————— ۷۹
۴-۲-۴ ) توزیع فراوانی نمونه بر حسب تحصیلات——————————————- ۸۲
۴-۲-۵ ) توزیع فراوانی نمونه بر حسب سابقه خدمت—————————————– ۸۳
۴-۲-۶ ) فراوانی تحلیل عاطفی، مسخ شخصیت و عدم موفقیت فردی آزمودنیها به تفکیک در هر استان—— ۸۵
۴-۳ ) تجزیه و تحلیل استنباطی دادهها—————————————————— ۸۹
۴-۳-۱ ) تحلیل فرضیههای فایل——————————————————- ۸۹
۴-۳-۱-۱ ) آزمون فرضیه اصلی—————————————————— ۸۹
۴-۳-۱-۲ ) آزمون فرضیه فرعی اول————————————————— ۸۹
۴-۳-۱-۳ ) آزمون فرضیه فرعی دوم————————————————— ۹۰
۴-۳-۱-۴ ) آزمون فرضیه فرعی سوم————————————————– ۹۰
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ ) مقدمه———————————————————————— ۹۳
۵-۲ ) نتایج حاصل از فرضیه اصلی فایل—————————————————- ۹۳
۵-۳ ) نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول فایل————————————————- ۹۳
۵-۴ ) نتایج حاصل از فرضیه فرعی دوم فایل———————————————— ۹۴
۵-۵ ) نتایج حاصل از فرضیه فرعی سوم فایل———————————————— ۹۴
۵-۶ ) بحث و تفسیر—————————————————————— ۹۴
۵-۷ ) پیشنهادات فایل————————————————————— ۹۷
۵-۷-۱ ) پیشنهادهای مربوط به فرضیه اصلی———————————————— ۹۷
۵-۷-۲ ) پیشنهادهای مربوط به فرضیه فرعی اول——————————————– ۹۸
۵-۷-۳ ) پیشنهادهای مربوط به فرضیه فرعی دوم——————————————– ۹۸
۵-۷-۴ ) پیشنهادهای مربوط به فرضیه فرعی سوم——————————————- ۹۸
۵-۸ ) پیشنهاداتی برای فایلهای آتی—————————————————– ۹۹
۵-۹ ) محدودیتهای فایل———————————————————— ۹۹
منابع و مآخذ
منابع فارسی————————————————————————– ۱۰۲
منابع انگلیسی————————————————————————- ۱۰۶
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 