فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی دارای ۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی :
فصل اول – طرح فایل
فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول (طرح فایل)
کلیات موضوع فایل……………………………………………………………………………
مقدمه………………………………………………………………………………………………….
بیان مساله ………………………………………………………………………………………….
هدف فایل ………………………………………………………………………………………
فرضیههای فایل ………………………………………………………………………………
روش فایل ……………………………………………………………………………………….
جامعه آماری ……………………………………………………………………………………….
نمونه آماری نحوه گزینش ……………………………………………………………………
ابزار جمعآوری اطلاعات ……………………………………………………………………….
روش آماری ………………………………………………………………………………………..
اهمیت و ضرورت فایل ……………………………………………………………………..
محدودیتها ………………………………………………………………………………………….
تعریف عملیاتی متغیرهای فایل ………………………………………………………..
فصل دوم (ادبیات و پیشینه فایل)
درونگرایی و برونگرایی …………………………………………………………………………
تیز هوش موفق (پیش آموز) …………………………………………………………………
تیز هوش و با استعداد…………………………………………………………………………..
فصل سوم (روش فایل)
روش فایل ……………………………………………………………………………………….
جامع آماری ………………………………………………………………………………………..
نمونه آماری و نحوه گزینش دادهها ……………………………………………………….
روش آماری ………………………………………………………………………………………..
فصل چهارم (یافتهها و تجزیه و تحلیل دادهها)
جدول توزیع فراوانی …………………………………………………………………………….
تفسیر ………………………………………………………………………………………………..
فصل پنجم (خلاصه فایل و پیشنهادات
خلاصه و نتیجهگیری …………………………………………………………………………..
محدودیتها…………………………………………………………………………………………..
پیشنهادات فایل……………………………………………………………………………….
شتاب دنیای فرا صنعتی امروز هر لحظه افزایش مییابد، انسان هر روز راه و روشهای
(تکنولوژی) پیشرفتهای برای انجام اغلب کارهای خود مییابد و آنها را با صرف انرژی و سرمایه کمتری به انجام میرساند و به این ترتیب سطح رفاه مادی زندگی خویش را بهبود میبخشد – با استفاده از روشهای علمی کاری که قبلا انجام آن مستلزم صدها ساعت کارشان دهها مغز انسان بود، اکنون توسط یکی دو نفر در زمانی بسیار کوتاه به انجام میرسد. امروزه با استفاده از تکنولوژی جدید یک انسانی از یک هکتار زمین مقدار محصولی را به دست می آورد، که در گذشته دهها انسان از دهها هکتار به دست می آورند. همین است. اوضاع در عرصه صنعت و بسیاری دیگر از عرصه صنعت و بسیاری دیگر از عرصههای زندگی بشر در دنیا پیچیده امروز که شاهد رقابتهای بسیار فشرده جوامع مختلف در دستیابی به تکنولوژی برتر به مثابه منبع اصلی قدرت هستیم، و اگر، از گرانبهاترین سرمایههای هر جامعه و ملتی هستند، اینک جامعهها پیش از هر زمان دیگر نیازمند افراد هوشمند، خلاق و نوآور هستند. هر قدر جهانی که در آن زندگی میکنیم پیچیدهتر میشود، نیازمند به شناسایی و پرورش ذهنهای خلاق و آفریننده بیشتر و فایلات مربوط به تیزهوشی و خلاقیت از مهمترین مسائل در قلمرو روان شناسی آموزشگاهی بوده است.[۱]
با توجه به اینکه دنیا روز به روز پیچیده تر میشود و تکنولوژی با سرعت سرسامآوری به پیش میرود. سخن از جنگ ماهوارهاست، انسانهای رباتیک پای به عرصه حیات بشری میگذارند و لجام گسیختگیهای فرهنگی هم به شیوههای بیسابقه فراگیر شده و خواهد شده، اگر محصلان هر جامعه به خصوص تیزهوشان آن جامعه دچار عقب ماندگی فرهنگی خواهد شد، پس باید بچهها را به نوعی تربیت کنیم که از حداکثر ظرفیت هوش خویش بهرهمند شوند تا در آینده قادر باشند خود و جامعه صنعتی شان را اداره کنند.[۲] دنیای امروز به این نتیجه رسیده است که اگر چه تیزهوشان از اهمیت بسیار برخوردارند و درست است که انسانها برای ادامه حیات مطلوب خود نیازمند بهرهگیری از حداکثر ظرفیت هوش خویش هستند، اما در آینده کشورهای قدرتمند و جوامع پیشرو، جوامعی هستند که به منابع قدرت بیشتری دسترسی داشته باشند و منبع اصلی قدرت یعنی تکنولوژی جدید و برتر به بیان دیگر در دهه اول سال ۲۰۰۰ کشوری که بتواند به تکنولوژی برتر مسلح شود، غنیتر و قویتر خواهد بود. بنابراین، شایسته است که از میان افراد تیز هوش جامعه، نوجوانان و جوانانی را انتخاب و تربیت کنیم . که دارای قابلیتهای آموزشی، آفرینش علمی و هنری هستند. همچنین ، زمینه تفکر و اگر برای آنان فراهم کنیم تا با اختراعات و نوآوری هایشان جامعه آموزشهای ویژه برای دانشآموزانی است که دارای تواناییهایی و استعدادهای برتری هستند.[۳]
اولین فایل منظم و جدی در زمینه کودکان تیزهوش توسط ترمن انجام گرفت که وی بر ین باور نادرست که کودک تیزهوش دارای شخصیت بیمار و رنجور است و از لحاظ جسمانی دچار ضعف میباشد، خط بطلان کشید. ترمن با بررسی طولی بر روی افراد تیزهوش نشان داده که کودکان تیزهوش دارای ویژگیهای جسمانی بالایی میباشند و از لحاظ جسمانی دچار ضعف میباشد، خط بطلان کشید. تر من با بری طولی بر روی افراد تیزهوش نشان داد که کودکان تیزهوش دارای ویژگیهای جسمانی بالایی میباشند و از لحاظ مشکلات روانی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.[۴]
در حال حاضر مطرح می شود که کودکان تیزهوش دارای رشد اجتماعی بالاتری میباشند و در محور برون گرایی از مقادیر بالاتری برخوردارند.[۵]
از این رو، در فایل فوق به مقایسه نیمرخ شخصیتی کودکان تیزهوش و عادی می پردازیم و میزان درونگرایی – برونگرایی و همچنین محور با ثبات- بیثبات هیجانی را در افراد تیزهوش و عادی مورد مقایسه قرار می دهیم.
۲-۱ بیان مسئله
ابهامات گوناگونی در زمینه عوامل تشکیل دهنده، هوش وجود دارد. این وضعیت به جنبههای شخصیتی نیز اشاره می نماید که ما هنوز نیز در شناسایی عوامل شخصیتی موثر بر هوش بهر با محدودیت روبرو میباشیم ضعف در خلا نظر فوق میتواند احساس مساله فایل را بارز کند که این خلا نظری در عوامل شخصیتی موثر بر هوش / هوشبهر/ جای دارد ولی با بررسی دقیقتر مساله فایل باید آن را محدود کرده و آنگاه فقط به عوامل شخصیتی موثر به هوشبهر جای دارد ولی با بررسی موثر بر هوش تاکید کنیم. از این رو مسئله فایل اینگونه عنوان میشود که آیا بین عوام شخصیتی و هوش بهر ارتباط معنی داری وجود دارد یا خیر ؟ بنا بر این سوالات فایل زیر به شرح زیر عنوان میشوند:
– آیا نیمرخ روانی با هوش بهر در ارتباط میباشد یا خیر؟
– آیا افراد تیزهوش در مقایسه با افراد با هوش معمولی از نیمرخ روانی متفاوتی برخوردارند؟
– آیا افراد تیز هوش در مقایسه با دیگران از میزان برونگرایی- روانگرایی متفاوتی برخوردارند؟
– آیا افراد تیزهوش در مقایسه با دیگران از میزان ثبات- بیثبات هیجانی متفاوتی برخوردارند؟
۳-۱: هدف فایل
هدف این فایل در حیطه فایلات بنیادی یا ناب جای میگیرد.
زیرا که به شناسایی روابط بین متغیرها معطوف است و تلاش دارد تا به چرایی پدیدههای پاسخ دهد. از آنجایی که در این فایل فرضیه به صورت قیاسی عنوان شدهاند و هدف این فایل کسب نظریه در زمینه روابط بین هوش و ویژگیهای شخصیتی می باشد، میتوان هدف فایل را در حیطه فایلات بنیادی قرار داد. بنابراین، هدف این فایل به توصیف رابطه جزیی بین نیمرخ روانی افراد تیزهوش میپردازد و از این طریق به شناسایی عوامل شخصیتی موثر بر تیزهوشی پی برد. تا بتوانیم ارتباط بین تیزهوشی و برونگرایی- درونگرایی و همچنین با ثبات هیجانی- بیثبات هیجانی را توصیف، تبیین، کنترل و پیش بینی نماییم.
۴-۱: فرضیههای فایل
فرضیههای این فایل که به صورت فرض خلاق یا مقابل بدون جهت تدوین شدهاند به شرح زیر می باشند:
– میزان درونگرایی- برونگرایی افراد هوش دی عادی متفاوت است.
– میزان بیثبات هیجانی- با ثبات هیجانی افراد تیزهوش با افراد عادی متفاوت است.
۵-۱: روش فایل
روش این فایل در حیطه فایلات توصیفی جای میگیرد. در زمانی که دستکاری مستقیم متغیر مستقل صورت نمیگیرد، با فایلات آزمایشی سرو کار نداریم، بلکه مفروضات فایلات توصیفی یا اکتشافی مطرح میشود.[۶] در فایلات توصیفی روشهایی از قبیل زمینهیابی یا پیمایشی، تاریخی، قوم شناسی و علی مقایسهای قرار می گیرد.
اما عدهای اعتقاد دارند که روش فایل علی- مقایسهای نیز زیر مجموع از فایلات پیمایشی را در بردارد. در این فایل روش علی – مقایسهای را به کار بردهایم زیرا با مقایسه مقادیر متغیر مستقل سعی شده است تا به رابطه علی دست یابیم و توان دستکاری مستقیم متغیر مستقل را نداریم. ابزار فایلات علی- مقایسهای در اکثر اوقات پرسشنامه است.
۶-۱: جامعه آماری
تمامی نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله، ذکر ساکن شهر تهران که در منطقه ۶ آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰ ثبت نام کردهاند. لازم به ذکر است که جامعه فایل فقط شامل افراد مذکر میباشند.
۷-۱: نمونه و نحوه گزینش
نمونه این فایل به دو گروه کودکان عادی و تیز هوش تقسیم میشود. کودکان تیز هوش کودکانی هستند که در مدارس استعدادهای درخشان و آموزش کودکان استثنایی ثبت نام کردهاند و در حال حاضر مشغول تحصیل میباشند. با توجه به فایل ورد کامل مقایسه ویژگیهای شخصیتی کودکان تیزهوش با کودکان عادی و تحلیل تفاوتهای روانشناختی
فهرست مدارس استعدادها درخشان در منطقه ۶ آموزش و پرورش شهر تهران دو مدرسه استعدادهای درخشان انتخاب شدند و از هر مدرسه حجم نمونههای ۵۰ نفر گزینش گردید. بنابراین، ۱۰۰ نفر به صورت تصادفی به عنوان کودکان تیز هوش از مدارس فوق گزینش شدند و این وضعیت در زمینه مدارس عادی نیز مصداق میکرد و از بین مدارس روزانه پسرانه نظام قدیم شهر تهران نیز دو مدرسه و از هر مدرسه ۵۰ نفر به حکم قرعه انتخاب گردید که در مجموع ۲۰۰ نفر را در بر میگرفت.
۸-۱: ابزار جمعآوری اطلاعات
پیترهانس یورگنا، آیزنگ، وسیله ابزاری معتبر را برای شناسایی نیمرخ شخصیتی ابداع نموده است. وی یک امتحان ۷۲ سوالی را تدوین کرده است که دارای سه محور میباشد. محور اول، شناسایی میزان دروغ گویی تاکید میکند. محور دوم به شناسایی متغیر درونگرایی – برونگرایی میپردازد و محور سوم ثبات هیجانی را میسنجد. آزمون فوق در حیطه آزمونهای عینی دو گزینهای جای گرفته است که دارای اعتبار و پایایی بالایی است.[۷] در تفسیر نمره گذاری و اجرای آزمون فوق با شرایط یکسانی سر و کار داریم و می توانیم ابزار داریم که ابزار این فایل دارای شرایط استاندارد است. این آزمون توسط دکتر براهنی و همکاران به فارسی شده است و هنجاریابی گردیده است. نمونهای از آزمون فوق در پیوست موجود است.
۹-۱: روش آماری
جهت تجزیه و تحلیل استنباطی دادهها چون دادهها بصورت مقولهای طبقه بندی شدهاند از مدل آماری آزمون استفاده شده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 