فایل ورد کامل تحلیل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی راهکارهای توسعه بازار و بهبود زنجیره تأمین


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی راهکارهای توسعه بازار و بهبود زنجیره تأمین دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی راهکارهای توسعه بازار و بهبود زنجیره تأمین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی راهکارهای توسعه بازار و بهبود زنجیره تأمین۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی راهکارهای توسعه بازار و بهبود زنجیره تأمین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی راهکارهای توسعه بازار و بهبود زنجیره تأمین :

فایل ورد کامل تحلیل بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی راهکارهای توسعه بازار و بهبود زنجیره تأمین

بخشهایی از متن :

نگاهی به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان

تولید پرتقال در طول سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۴ معادل ۱/۲ میلیون تن با بریکس ۶۵ اعلام شده است که ۱۸% نسبت به سال قبل کمتر شده است. آمریکا و برزیل ۸۸% بازده جهانی تولید پرتقال را بواسطه داشتن شرکتهای بزرگ تولیدکننده در اختیار دارند.

برزیل:تولید پرتقال برزیل در طول سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۴ معادل۱۴/۱ میلیون تن با بریکس ۶۵ اعلام شده است که ۱۵% نسبت به سال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ کاهش یافته است و علت عمده آن پایین بودن سطح برداشت است.از آنجاییکه صادرات پرتقال تازه برزیل بعلت برخی بیماریها محدود شده است، افزایش یا کاهش عرضه پرتقال سبب ابجاد نوسان و تغییر در تولید آب پرتقال شده است.

آمریکا: تولید پرتقال در طول سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۴ معادل ۷۱۱۰۰۰ تن اعلام شده است که ۳۲% نسبت بسال قبل کاهش نشان می دهدکه علت آن کاهش تولید در فلوریدا است.در حالت معمولی بیش از ۹۵% برداشت پرتقال در فلوریدا برای تولید پرتقال اختصاص یافته است.

تجارت جهانی : صادرات پرتقال در طول سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۴ از کشورهای تولیدکننده اصلی معادل ۵/۱ میلیون تن با بریکس ۶۵ پیش بینی شده است که حدود ۲% نسبت بسال قبل افزایش یافته است.صادرات از برزیل که ۸۱% کل جهانی این رقم را بخود اختصاص داده است معادل ۲۳/۱ میلیون تن تخمین زده شده است که نسبت بسال قبل تغییری نکرده است.

برزیل:صادرات پرتقال برزیل در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ معادل ۲۳/۱ میلیون تن اعلام شده است که نسبت بسال قبل تغییری نکرده است علیرغم اینکه برداشت پرتقال کاهش داشته است. برزیل در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ اقدام به ذخیره مقادیر زیادی پرتقال نموده است تا بتواند صادرات آب پرتقال را در یک سطح نرمال حفظ کند(احتمال دارد این سطح نرمال معادل ۰۰۰/۱۵۹ تن باشد).

درباره محصولات استراتژیک مانند گندم، چغندرقند، توتون و پنبه مشاهده می کنیم که قیمت ها نسبتا بالاست اما در محصولاتی مثل پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی شاهد نوسانات زیادی در سال های مختلف، بوده ایم. نوسان قیمت گوجه فرنگی به طور آنی به چند صد درصد می رسد! چنین وضعیتی عادی نیست. در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. بلکه حداکثر نوسانات ۲، ۳ تا ۱۰ درصد است. به طور مثال در بازار فرانسه قیمت سیب زمینی، در اول و آخر فصل تغییرمحسوسی نمی کرد و حداکثر اختلاف موجود ۱۰ درصد بود، که این اختلاف نیز ناشی از هزینه های نگهداری و افت وزن بود.

در کشورما، از آن جایی که کشاورزان امکان نگهداری و انبار کردن محصولات را ندارند، محصولات را با قیمت بسیار پایین در اختیار دلالان قرار می دهند. دلالان این محصولات را انبار کرده و در زمان مناسب عرضه می کنند و در نتیجه سود سرشاری نصیب این افراد می شود. به طور مثال در سال گذشته قیمت گوجه فرنگی به ۲ تا ۳ هزار تومان نیز رسید. در حالی که ممکن است کشاورز حداکثر آن را ۵۰ تومان فروخته باشد. بنابراین شاهد تفاوت چند صد درصدی قیمت ها هستیم که نصیب دلالان می شود.

اختلاف زیاد میان قیمت سرمزرعه و قیمت های پرداختی مصرف کننده از مهم ترین و قدیمی ترین معضلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است که به آن «اقتصاد حاشیه بازاریابی» گفته می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.