فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی و بررسی اثرات روان‌شناختی فعالیت بدنی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی و بررسی اثرات روان‌شناختی فعالیت بدنی دارای ۲۸۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی و بررسی اثرات روان‌شناختی فعالیت بدنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی و بررسی اثرات روان‌شناختی فعالیت بدنی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی و بررسی اثرات روان‌شناختی فعالیت بدنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی و بررسی اثرات روان‌شناختی فعالیت بدنی :

فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان ورزش و کاهش افسردگی و بررسی اثرات روان‌شناختی فعالیت بدنی

مقدمه…………………………………

تاریخچه مختصری از روانشناسی ورزش………… ۱

فصل اول

بخش اول: نقد عملکرد ورزشی………………. ۶

الف- عملکرد خوب و بد…………………… ۷

ب- عملکرد خوب، باخت……………………. ۷

ج- عملکرد ضعیف، برد……………………. ۸

د- عملکرد ضعیف، باخت…………………… ۸

بخش دوم: سطح انگیختگی/ فعال سازی………… ۱۰

کاهش انگیختگی/ فعال سازی……………….. ۱۱

افزایش انگیختگی……………………….. ۱۲

بخش سوم: کنترل و هدایت انرژی……………. ۱۳

شناخت سطح انرژی……………………….. ۱۳

کنترل سطح انرژی……………………….. ۱۴

هدایت سطح انرژی……………………….. ۱۶

خلاصه…………………………………. ۱۸

بخش چهارم: فنون آرمیدگی………………… ۱۸

فواید آرمیدگی چیست؟……………………. ۱۹

فنون آرمیدگی………………………….. ۲۲

خلاصه…………………………………. ۲۴

بخش پنجم: تمرین تجسمی………………….. ۲۵

تمرین ذهنی برای اجرای بهتر……………… ۲۵

عنوان صفحه

فنون تمرین ذهنی برای دو و میدانی………… ۳۰

بخش ششم: تمرکز………………………… ۳۰

تمرکز و توجه………………………….. ۳۳

نکته کلیدی……………………………. ۳۷

به سوی تمرکز بهتر……………………… ۴۰

عوامل موثر در تمرکز……………………. ۴۳

افزایش تمرکز………………………….. ۴۵

تمرین مرکزگرایی……………………….. ۴۶

بخش هفتم: اطمینان……………………… ۴۷

اعتماد به نفس: عاملی مهم برای بهترین عملکرد ورزشی ۴۷

نگرشها و اثراتشان روی اجرا……………… ۵۰

قرار گرفتن در چهارچوب صحیح ذهن………….. ۵۴

استفاده از خودگفتاری…………………… ۵۵

خود انگاره……………………………. ۵۷

فنونی برای تکامل چهارچوب صحیح ذهن……….. ۵۸

فصل دوم

بخش اول: انگیزش و ورزش…………………. ۶۲

دیدگاههای انسانی به انگیزش: تئوری نیازهای مازلو ۶۳

تئوری انگیزه پیشرفت مک کلند و اتکینسون…… ۶۶

ارزیابی تئوری FOS……………………… 67

بخش دوم: رویکردهای شناختی نسبت به انگیزش…. ۶۸

اسناد………………………………… ۶۸

مدل اسناد وینر………………………… ۶۹

ناامیدی آموخته شده و آموزش بازسازی اسناد…. ۷۰

خودباوری……………………………… ۷۱

فایل معاصر روی انگیزه مشارکت ورزشی……… ۷۳

فصل سوم

مقدمه: تنیدگی…………………………. ۷۵

بخش اول: تنیدگی و زندگی حرفه ای…………. ۷۷

بخش دوم: هزینه تنیدگی………………….. ۷۸

تنیدگی خلبانهای خطوط تجاری……………… ۸۰

تنیدگی کارگران سکوهای صنایع تصفیه نفت و گاز. ۸۱

تنیدگی کارمندان مراکز هسته ای…………… ۸۲

بخش سوم: تنیدگی در پاره ای حرفه های پزشکی و پیراپزشکی ۸۴

تنیدگی دندانپزشکان…………………….. ۸۴

تنیدگی پرستاران……………………….. ۸۵

تنیدگی مدیران موسسات…………………… ۸۷

بخش چهارم: تعامل سیستمها و شکل گیری پاسخهای ارگانیزم نسبت به

تنیدگی……………………………….. ۸۹

نقش هورمونها………………………….. ۸۹

محور هیپوفیز- غدد فوق کلیدی…………….. ۸۹

مکانیزمهای تسریع کننده و بازدارنده ترشحات… ۹۰

بیماریهای تنیدگی………………………. ۹۱

بخش پنجم: زنان در برابر تنیدگی………….. ۹۳

نشانگان تنیدگی زنان……………………. ۹۳

تنیدگی زنان کارمند…………………….. ۹۶

عنوان صفحه

بیماریهای تنیدگی ناشی از رویدادهای استثنایی، تهاجمهای عصر جدید و زندگی

در محیطهای افراطی……………………… ۹۸

فصل چهارم

بخش اول: پیشگیری و درمان تنیدگی…………. ۱۰۲

شیوه های سنتی…………………………. ۱۰۳

شیوه های جدید…………………………. ۱۰۴

بخش دوم: درمانگریها و روشهای مبارزه علیه تنیدگی ۱۰۷

تنش زدایی بدنی………………………… ۱۰۸

تنش زدایی روانی……………………….. ۱۰۸

تنش زدایی با استفاده از ابزار فنی……….. ۱۰۹

روان درمانگری…………………………. ۱۰۹

بخش سوم: پیشگیری و درمان تنیدگی در موسسات… ۱۱۰

نتیجه………………………………… ۱۱۲

فصل پنجم

بخش اول: افسردگی در ایران………………. ۱۱۴

افسردگی در غرب………………………… ۱۱۸

نقدی بر روانشناسی افسردگی غرب…………… ۱۳۴

فصل ششم

بخش اول: اعتماد به نفس…………………. ۱۴۲

خودپنداره…………………………….. ۱۴۳

خودپنداره آموختنی و قابل تغییرات………… ۱۴۳

خویشتن‌داری و تاثیر آن بر اعتماد به نفس کودک. ۱۴۶

ظاهرسازی و پرورش خودپنداره غیرواقعی……… ۱۴۸

عنوان صفحه

روشهای تقویت خودپنداره کودک…………….. ۱۴۹

بخش دوم: اهمیت و نقش بازی………………. ۱۵۲

بازی و رشد خود………………………… ۱۵۳

انواع بازی……………………………. ۱۵۵

فصل هفتم

بخش اول: چگونه بر کم تحرکی غلبه کنیم…….. ۱۵۷

شیوه های تجربی برای رهایی از کم تحرکی……. ۱۵۹

فصل هشتم

چگونه سلامتی به دست آورده خود را حفظ کنید…. ۱۶۱

فصل نهم

درمان اختلالات روانی با ورزش……………… ۱۶۵

درمان استرس با یوگا……………………. ۱۶۶

کلاشا- منبع استرس………………………. ۱۶۹

میدان های انرژی در بدن…………………. ۱۶۹

فایلات علمی یوگانیدرا…………………. ۱۷۰

ساماسکاراها…………………………… ۱۷۱

غذا خوردن تحت استرس……………………. ۱۷۳

مقابله با استرس با روش SIT………………. 178

فصل دهم

……………………………. ۱۸۱

– بررسی اثرات تربیت بدنی بر فشارهای جسمانی- روانی با عنوان شاغل و ارایه

الگوی بهینه ورزشی……………………… ۱۸۲

– بررسی اثر ویتامینC,Eدر پیشگیری از ضعف سیستم‌ایمنی در ورزشکاران………….. ۱۹۲

عنوان صفحه

– مقایسه رشد اجتماعی و اختلالات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی ورزشکار

و غیر ورزشکار در شهر تهران……………… ۱۹۴

فصل یازدهم

مقالات اینترنتی

A: تراکم استخوان و افسردگی…………….. ۲۰۰

B: تائید جنسیت در افسردگی: یافته‌های واگیر شناسی بدست آمده از مطالعات II و DEPRESI…………………………… 202

C: خدمات جمعی رفاهی براساس جنسیت افراد، ورزش و بازآفرینی نیروی از دست رفته زنان در

زمان ابتلا به افسردگی در “ایتون”……………… 218

D: ارتباط کاهش سطح افسردگی در بزرگسالان با انجام حرکات ورزشی درحد متعادل……………………………………… ۲۲۳

فصل دوازدهم

منابع:

منابع فارسی……………………………….. ۲۲۹

منابع ای………………………… ۲۳۱

منابع اینترنتی با سایت Ebscohost……………….. 232

ضمیمه

متن مقالات اینترنتی

A: متن انگلیسی تراکم استخوان و افسردگی…..

B: متن انگلیسی تاثیر جنسیت در افسردگی، یافته های واگیر شناسی

C: خدمات جمعی رفاهی براساس جنسیت افراد، ورزش و بازآفرینی نیروی

از دست رفته زنان در زمان ابتلا به افسردگی در ایتون

D: متن انگلیسی ارتباط کاهش سطح افسردگی در بزرگسالان با انجام

حرکات ورزشی در حد متعادل

=============================

«مقدمه»

تاریخچه مختصری از روانشناسی ورزش

روانشناسی ورزش به شکلهای مختلف از همن زمانی که روانشناسی پا به عرصه وجود گذاشت، بوجود آمده است. نخستین مطالعه ثبت شده در روانشناسی ورزش در قرن نهم انجام شده است. نورمن تریپلیت[۱] (۱۸۹۸) آنچه را که به عنوان نخستین آزمایش در روانشناسی اجتماعی و نخستین آزمایش در روانشناسی ورزش ذکر می‌شود را انجام داد.

تریپلیت پدیده تسهیل اجتماعی (به طور مفصل در فصل ۶ مورد بحث قرار می‌گیرد) را مورد بررسی قرار داد. او ثابت کرد که دوچرخه سواران تمایل دارند وقتی با شخص دیگری مسابقه می دهند نسبت به زمانی که به تنهایی دوچرخه سواری می‌کنند، سریعتر برانند. اما تریپلیت فایل مربوط به ورزش را بیشتر دنبال نکرد وتا ۱۹۲۰ که اصول روانشناسی ورزش به طور رسمی به ثبت رسید، کاری در این مورد انجام نگرفت.

در ۱۹۲۵ کلیمن گریفث[۲] آزمایشگاه فایلی ورزش را در دانشگاه الینوئز[۳]تاسیس کرد. گریفث، که روانشناسی ورزش را تثبیت کرد و کرسی دانشگاهی برای آن بوجود آورد، دو کتاب درسی مهم را نیز منتشر ساخت و به عنوان مشاور تیمهای حرفه ای ورزشی به کار خود ادامه داد، به همین دلیل اغلب به «پدر روانشناسی ورزش» معروف است. اما روند اولیه روانشناسی ورزش بسیار کند بود و آزمایشگاه فایلی ورزش در ۱۹۳۲ به دلیل فقدان بودجه تعطیل شد.

(جارویس، ۱۳۸۰، ص۱۵)

بین ۱۹۳۰ و ۱۹۶۰ (حداقل در جهان غرب) فعالیتهای اندکی در رشته روانشناسی ورزشی انجام گرفت. در اتحاد جماهیر شوروی (سابق) روانشناسی ورزش به طور رسمی مدت کوتاهی بعد از جنگ جهانی دوم مطرح گردید. البته بدستآوردن اطلاعات صحیح راجع به عملکرد روانشناسی ورزش شوروی در دوره جنگ سرد دشوار است، اما عموماً باور بر این است که، در خلال بازیهای المپیک ملبورن[۴] (۱۹۶۰) تیمهای اروپا شرقی برای تیم های ملی خود روانشناسان ورزشی استخدام کردند (کریمرواسکولی ۱۹۹۴).

مسلماً می دانیم که در اوایل ۱۹۷۰ تیمهای روسیه و آلمان غربی برای افزایش عملکرد ورزشکارانشان در رویدادهای بین المللی روانشناسان ورزشی استخدام کردند.

روانشناسی ورزشی در آمریکا از ۱۹۶۰ فعالیت مجدداش را شروع کرد و چند سال بعد در انگلیس و باقی کشورهای اروپایی شکل گرفت. این رشته به سرعت در جهان توسعه یافت و از جدیدترین اصولعلمی برخوردار گردید. جالب است که تا اخیراً مطالعه روانشناسی ورزش دقیقاً به جای قرار گرفتن در قملرو روانشناسی در حوزه علوم ورزشی قرار دسته بندی می شد. اما این موضوع به مرور تغییر مکان داد، به طوری که در ۱۹۸۶ انجمن روانشناسی شناخت و در ۱۹۹۳ جامعه روانشناختی انگلیس بخش روانشناسی تمرین و ورزش را تاسیس کرد.

(جارویس، ۱۳۸۰، ص۱۶)

روانشناس ورزش چه کسی است؟

این سوال می تواند به دو روش مطرح شود: چه کسانی می توانند خودشان را روانشناسان ورزشی معرفی کنند و روانشناسان ورزشی چه کاری انجام می دهند؟ در مورد پرسش نخست، فعلاً در انگلیس ثبت نام اجباری روانشناسان ورزشی وجود ندارد، بنابراین (از لحاظ نظری) هر کسی می تواند خودش را یک روانشناس ورزش معرفی کند. البته، غیر اخلاقی است که کسی به اندازه کافی آموزش ندیده باشد و بخواهد از عنوان روانشناس ورزش استفاده کند. انجمن علوم تمرین و ورزش انگلیس (BASES)[5] دفتری برای ثبت نام روانشناسان ورزشی دارد. در کنفرانس سالیانه ۱۹۹۸ بخش روانشناسی انجمن روانشناختی تمرین و ورزش انگلیس اصول اعطای عنوان روانشناس اخبره ورزش (اختصاصاً به افراد واجد شرایط) را تصویب کرد. برای ثبت نام در دفتر BASES به عنوان روانشناس ورزش، یا فرد بایستی ابتدا مدرک روانشناسی و سپس درجه بالاتری در رشته ورزش داشته باشد یا ابتدا مدرک علوم ورزشی و سپس درجه بالاتری در روانشناسی ورزشی بگیرد.

برای دستیابی به اجازه نامه از جامعه روانشناختی انگلیس، ابتدا بایستی شخص دارای مدارک روانشناسی تایید شده جامعه روانشناختی انگلیس باشد و سپس دوره آموزش کار عملی تحت نظارت بعد از دوره لیسانس مصوب این جامعه را بگذارند.

مباحثی پیرامون اعتبار بخشی روانشناسان ورزش وجود دارد. طرح نام نویسی BASES از روانشناسان ورزش تنها از ۱۹۹۲ پا به عرصه وجود گذاشت و تعداد زیادی از روانشناسانی که قبلاً به عنوان روانشناسان ورزش کار می کردند یا نام نویسی نکردند و یا واجدالشرایط تشخیص داده نشدند. آنشیل[۶] (۱۹۹۲) خاطر نشان ساخت بسیاری از روانشناسان که تمام وقت با ورزشکاران کار می کردند، یا فرصت لازم برای جمع آوری مدارک را پیدا نکردند، یا اصلاً تمایلی به ادامه روند طولانی مدت شیوه‌های مورد نیاز برای نام نویسی را نداشتند و بدین ترتیب این نام نویسی برخی از مجربترین اساتید در حوزه روانشناسی ورزش انگلیس را در بر نمی گیرد.


[۱] Norman Triplett

[۲] Coleman Griffith

[۳] Illinois

[۴] Melbourne Olmpics

[۵] British Association of Sport and Exercise Sciences.

[۶] Anshell

فصل اول

بخش اول:

«نقد عملکرد ورزشی»

اغلب ورزشکاران بیش از ۱۵ ساعت در هفته را به تمرین اختصاص می دهند. هزینه‌هایی را هم که صرف تجهیزات، بیمه، مربیگری، و مسافرت آنان می شود، به این زمان تمرین باید اضافه کنیم. در مجموع تمام این تلاشها و مخارج برای “اجرای خوب” در مسابقات مهم صرف می شود.

با چنین سرمایه گذاریی، تعجبی ندارد که هر کس به دنبال پیروزی در رقابت باشد و به همین دلیل است که برنامه های روانشناسی ورزشی مورد توجه قرار می گیرند. یک برنامه استاندارد روانشناسی ورزشی شامل هدف گذاری، تمرین آرمیدگی، تجسم و تمرین تمرکز است. چنین برنامه ای نیازمند زمان و تلاش است، ولی این مهارتها در سایر زمینه های زندگی مانند مطالعه و کار نیز بکار می آیند، بنابراین عموماً سرمایه گذاری در آن مقرون به صرفه است.

برخی از روشها و مهارتها مانند تمرینات آرمیدگی، پیش از اینکه با اطمینان در مسابقات مهم به کار گرفته شوند، به تمرین زیادی نیاز دارند، اما برخی دیگر چنین نیستند. یکی از این فعالیتها که ورزشکاران می توانند فوراً از آن سود ببرند و به شیوه‌ای آسان آن را انجام دهند، نقد عملکرد ورزشی است.

یک نقد عملکرد موثر: اطمینان از افزایش می دهد، برای هر نوبت تمرین، هدف را مشخص می کند؛ به تکمیل راهبرد رقابتهای آتی کمک می کند؛ و زیان عملکرد ضعیف را به حداقل می رساند.

طرح زیر، پیامدهای احتمالی یک مسابقه را به شکلی ساده نشان می دهد. اجازه دهید تا هر موقعیت را به طور جداگانه بررسی کنیم و ببینیم که گذراندن چند دقیقه از وقت به نقد عملکرد، چه ارزشی خواهد داشت.

(وینتر، مارتیز، ۱۳۷۹، ص۲۷)

الف) عملکرد خوب، برد

این، حالتی است که ورزشکاران برای آن تلاش می کنند و زمانی که اتفاق بیفتد، باید آن را جشن گرفت؛ بویژه اگر در یک مسابقه مهم رخ دهد.

احتمالاً شما از اینکه خوب عمل کرده اید و بازی را برده اید، احساس رضایت می‌کنید. نقد عملکرد می تواند برای ایجاد اطمینان و تقویت رفتار خوبی که انجام داده‌اید، مفید باشد. بسیاری از ورزشکاران نخبه تمایل دارند از اجرای خود یک مرور ذهنی به عمل آورند، مسابقه را تجسم کنند و احساس موفقیت را فراخوانی نمایند. اما عده ای هم پس از یک اجرای خوب ورزشی جشن می گیرند و انتقاد از عملکرد خود را فراموش می کنند؛ که کار بسیار ساده ای است.

به هر حال، نقد عملکرد ورزشی، و نه نقد نتیجه مسابقه، یک سرمایه گذاری مدبرانه است. در یک نقد عملکرد، شما بر اعتماد به نفس خود، و اینکه فشار را چقدر خوب تحمل کرده اید، و یا تمرکز خود را چگونه حفظ نموده اید، تاکید می کنید. سعی کنید که به پذیرفتن اجرای خوبتان بسنده نکنید؛ بلکه به خود پاداش دهید، رفتار مثبتی با خود داشته باشید، و بیش از همه به خاطر داشته باشید که عاملی باعث اجرای خوب شما شد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.