فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوههای نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوههای نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم دارای ۱۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوههای نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوههای نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوههای نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوههای نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم :
آموزش عربی ۱۳۸ ص
بسمهتعالی
قواعد زبان عربی صرف (تجزیه ساختمان هر کلمه) فعل
اسم
حرف
نحو(نقش هر کلمه در جمله) انواع اعراب
اعراب فعل مضارع
مرفوعات
منصوبات
مجرورات
توابع
اعداد
(تحلیل صرفی فعل )
۱) فعل از نظر زمان و صیغه ماضی ماضی ساده
ماضی نقلی
ماضی بعید
|
ماضی استمراری
|
مضارع
امر
مستقبل
۲) فعل از نظر تعداد حروف ثلاثی مجرد مزید
رباعی مجرد مزید
۳) فعل از نظر کیفیت حروف صحیح ۱- سالم ۲- مهموز ۳- مضاعف
معتل ۱ – مثال ۲ – اجوف ۳ – ناقص ۴ – لفیف
۴) فعل از نظر داشتن مفعولبه ۱ – لازم ۲ – متعدی
۵) فعل از نظر داشتن فاعل ۱-معلوم ۲- مجهول ( فاعل ندارد)
۶) فعل از نظر تغییرات حرف آخر ۱ -معرب ۲- مبنی
جدول صرف افعال ماضی و مضارع با تعیین شناسه و
|
شماره صیغه |
صیغه فعل |
ضمیر منفصل رفعی |
صرف ماضی ذَهَبَ |
شناسه ضمیر متصل رفعی |
صرف مضارع یَذهَبُ |
شناسه |
||
|
۱ |
للغائب= مفرد مذکر غایب |
هُوَ |
ذَهَبَ |
رفت یک مرد |
( هُوَ مستتر) |
یُذْهَبُ |
میرود |
( هُوَ مستتر) |
|
۲ |
للغائبَیْنِ = مثنی مذکر غایب |
هُما |
ذَهَبا |
رفتند دو مرد |
ا |
یَذْهبان(۵) |
میروند |
ا |
|
۳ |
للغائبینَ = جمع مذکر غایب |
هُم |
ذَهَبوا (۱) |
رفتند مردان |
و |
یَذْهَبون |
میروند |
و |
|
۴ |
للغائبه= مفرد مونث غایب |
هَی |
ذَهَبُت (۲) |
رفت یک زن |
( هی مستتر) |
تَذَهَبُ |
میرود |
( هی مستتر) |
|
۵ |
للغائبَتَیْنِ = مثنی مونث غایب |
هُما |
ذَهَبْتُا |
رفتند دو زن |
ا |
تَذْهَبان |
میروند |
ا |
|
۶ |
للغائباتِ = جمع مونث غایب |
هُنَّ |
ذَهَبْنَ(۳) |
رفتند زنان |
ن |
یَذْهَبْنَ |
میروند |
ن |
|
۷ |
للمخاطب= مفرد مذکر مخاطب |
اَنْتَ |
ذَهَبْتَ |
رفتی تو یک مرد |
ت |
تَذْهَبَ |
میروی |
( اَنْتَ مستتر) |
|
۸ |
للمخاطَبَیْنِ = مثنی مذکر مخاطب |
اَنْتُما |
ذَهَبْتُما |
رفتند شما دو مرد |
تُما |
تَذْهَبان |
میروید |
ا |
|
۹ |
للمخاطبینَ = جمع مذکر مخاطب |
اَنْتُم |
ذَهَبْتُم |
رفتند شما مردان |
تُمْ |
تَذْهَبون |
میروید |
و |
|
۱۰ |
للمخاطبهِ= مفرد مونث مخاطب |
اَنْتَ |
ذَهَبْتَ |
رفتی تو یک زن |
ت |
تَذْهَبینَ |
میروید |
ا |
|
۱۱ |
للمخاطَبَتَیْنِ = مثنی مونث مخاطب |
اَنْتُما |
ذَهَبْتٌما |
رفتید شما دو زن |
تُما |
تَذْهَبان |
میروید |
ا |
|
۱۲ |
للمخاطبات= جمع مونث مخاطب |
اَنْتُنَّ |
ذَهَبْتُنَّ |
رفتید شما زنان |
تَنَّ |
تَذّهَبْنَّ |
میروید |
ن |
|
۱۳ |
للمتکلم وحده = متکلم وحده( مفرد مذکر و مونث) |
اَنا |
ذَهَبْتُ |
رفتم |
ت |
اَذْهَبُ |
میروم |
( اَنَا مستتر) |
|
۱۴ |
للمتکلم معالغیر = ( مثنی جمع مذکر و مونث) |
نَحْنٌ |
ذَهَبْنا |
رفتیم |
نا |
نَذْهَبُ |
میرویم |
(نَحْنُ مستتر) |
نکات مهم:
۱ – الفی که پس از (و) جمع مذکر میآید فقط جنبه تزئین فعل را دارد و جزء ضمیر متصل رفعی نمیباشد.
۲ – (ت) تأنیث نشانه مؤنث بودن فعل است و جزء ضمیر متصل رفعی نمیباشد.
۳ – در صرف فعل ماضی از صیغه (۶) تا آخر، لام الفعل ساکن میباشد.
۴ – هر گاه فعلی به ضمیر(ی) متکلم وحده اضافه شود به (ن) وقایه نیاز دارد، مثل: ضَربَنی : مرا زد (ن) وقایه
۵ – (ن) در آخر فعل مضارع نشانه رفع فعل مضارع است و ضمیر فاعل نمیباشد .
ماضی منفی: ما نافیه + ماضی ما ذَهَب : نرفت
مضارع منفی: لا یا ما نافیه + مضارع لا یَذْهَبُ : نمیرود ما یَخْدعونَ: فریب نمیدهند.
J نمونه تست فعل ماضی و مضارع:
۱ – کدام گزینه برای عبارت « هُنَّ معلماتٌ مهذّباتٌ …….. التلمیذات» مناسب است ؟ ( آزاد پزشکی ۷۵)
۱) تُرشدینَ ۲) یُرِشْدنَ ۳) یُرْشِدُ ۴) تُرْشِدْنَ
۲ – ما هِیَ صیغه « تُریدنَ» (آزاد پزشکی ۷۵)
۱) للغائبات ۲) للمخاطبه ۳) للمخاطباتِ ۴) للغائبهِ
۳ – کدام صیغه بعد از « الطالباتُ … » صحیح است ؟ ( سراسری ریاضی ۶۸)
۱) جَلَسَتْ ۲) جَلَسَتا ۳) جَلَسْنَ ۴) جَلَسوا
۴ – فعل مناسب برای عبارت « سَمِعْتُ رجالاً … مِنْ یوسف» کدام است ؟ ( سراسری ریاضی ۷۱)
۱) تَتَحَدَّثون ۲) یَتَحَدَّثونَ ۳) یَتَحَدَّثُ ۴) تَتَحَدَّثُ
۵ – (ن) در کدام صیغه ضمیر است؟ ( آزاد زبان ۷۳)
۱) یُجاهِدْنَ ۲) یُجاهدونَ ۳) تُجاهدینَ ۴) تُجاهِدانِ
ماضی نقلی: قَدْ + ماضی قَدْ ذَهَبَ : رفته است .
ماضی بعید: کان + قَدْ + ماضی کان قَده ذَهَبَ : رفته بود.
ماضی استمراری: کانَ + مضارع کانَ یَذْهَبُ : میرفت .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 