فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوه‌های نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوه‌های نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم دارای ۱۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوه‌های نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوه‌های نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوه‌های نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل آموزش زبان عربی؛ بررسی شیوه‌های نوین تدریس و یادگیری در حوزه زبان دوم :

آموزش عربی ۱۳۸ ص

بسمه‌تعالی

قواعد زبان عربی صرف (تجزیه ساختمان هر کلمه) فعل

اسم

حرف

نحو(نقش هر کلمه در جمله) انواع اعراب

اعراب فعل مضارع

مرفوعات

منصوبات

مجرورات

توابع

اعداد

(تحلیل صرفی فعل )

۱) فعل از نظر زمان و صیغه ماضی ماضی ساده

ماضی نقلی

ماضی بعید

نهی

جحد

ماضی استمراری

غایب و متکلم

مخاطب

مضارع

امر

مستقبل

۲) فعل از نظر تعداد حروف ثلاثی مجرد مزید

رباعی مجرد مزید

۳) فعل از نظر کیفیت حروف صحیح ۱- سالم ۲- مهموز ۳- مضاعف

معتل ۱ – مثال ۲ – اجوف ۳ – ناقص ۴ – لفیف

۴) فعل از نظر داشتن مفعول‌به ۱ – لازم ۲ – متعدی

۵) فعل از نظر داشتن فاعل ۱-معلوم ۲- مجهول ( فاعل ندارد)

۶) فعل از نظر تغییرات حرف آخر ۱ -معرب ۲- مبنی

جدول صرف افعال ماضی و مضارع با تعیین شناسه و

شماره صیغه

صیغه فعل

ضمیر منفصل رفعی

صرف ماضی ذَهَبَ

شناسه ضمیر متصل رفعی

صرف مضارع یَذهَبُ

شناسه

۱

للغائب= مفرد مذکر غایب

هُوَ

ذَهَبَ

رفت یک مرد

( هُوَ مستتر)

یُذْهَبُ

می‌رود

( هُوَ مستتر)

۲

للغائبَیْنِ = مثنی مذکر غایب

هُما

ذَهَبا

رفتند دو مرد

ا

یَذْهبان(۵)

می‌روند

ا

۳

للغائبینَ = جمع مذکر غایب

هُم

ذَهَبوا (۱)

رفتند مردان

و

یَذْهَبون

می‌روند

و

۴

للغائبه= مفرد مونث غایب

هَی

ذَهَبُت (۲)

رفت یک زن

( هی مستتر)

تَذَهَبُ

می‌رود

( هی مستتر)

۵

للغائبَتَیْنِ = مثنی مونث غایب

هُما

ذَهَبْتُا

رفتند دو زن

ا

تَذْهَبان

می‌روند

ا

۶

للغائباتِ = جمع مونث غایب

هُنَّ

ذَهَبْنَ(۳)

رفتند زنان

ن

یَذْهَبْنَ

می‌روند

ن

۷

للمخاطب= مفرد مذکر مخاطب

اَنْتَ

ذَهَبْتَ

رفتی تو یک مرد

ت

تَذْهَبَ

می‌روی

( اَنْتَ مستتر)

۸

للمخاطَبَیْنِ = مثنی مذکر مخاطب

اَنْتُما

ذَهَبْتُما

رفتند شما دو مرد

تُما

تَذْهَبان

می‌روید

ا

۹

للمخاطبینَ = جمع مذکر مخاطب

اَنْتُم

ذَهَبْتُم

رفتند شما مردان

تُمْ

تَذْهَبون

می‌روید

و

۱۰

للمخاطبهِ= مفرد مونث مخاطب

اَنْتَ

ذَهَبْتَ

رفتی تو یک زن

ت

تَذْهَبینَ

می‌روید

ا

۱۱

للمخاطَبَتَیْنِ = مثنی مونث مخاطب

اَنْتُما

ذَهَبْتٌما

رفتید شما دو زن

تُما

تَذْهَبان

می‌روید

ا

۱۲

للمخاطبات= جمع مونث مخاطب

اَنْتُنَّ

ذَهَبْتُنَّ

رفتید شما زنان

تَنَّ

تَذّهَبْنَّ

می‌روید

ن

۱۳

للمتکلم وحده = متکلم وحده( مفرد مذکر و مونث)

اَنا

ذَهَبْتُ

رفتم

ت

اَذْهَبُ

می‌روم

( اَنَا مستتر)

۱۴

للمتکلم مع‌الغیر = ( مثنی جمع مذکر و مونث)

نَحْنٌ

ذَهَبْنا

رفتیم

نا

نَذْهَبُ

می‌رویم

(نَحْنُ مستتر)

نکات مهم:

۱ – الفی که پس از (و) جمع مذکر می‌آید فقط جنبه تزئین فعل را دارد و جزء ضمیر متصل رفعی نمی‌باشد.

۲ – (ت) تأنیث نشانه مؤنث بودن فعل است و جزء ضمیر متصل رفعی نمی‌باشد.

۳ – در صرف فعل ماضی از صیغه (۶) تا آخر، لام الفعل ساکن می‌باشد.

۴ – هر گاه فعلی به ضمیر(ی) متکلم وحده اضافه شود به (ن) وقایه نیاز دارد، مثل: ضَربَنی : مرا زد (ن) وقایه

۵ – (ن) در آخر فعل مضارع نشانه رفع فعل مضارع است و ضمیر فاعل نمی‌باشد .

ماضی منفی: ما نافیه + ماضی ما ذَهَب : نرفت

مضارع منفی: لا یا ما نافیه + مضارع لا یَذْهَبُ : نمی‌رود ما یَخْدعونَ: فریب نمی‌دهند.

J نمونه تست فعل ماضی و مضارع:

۱ – کدام گزینه برای عبارت « هُنَّ معلماتٌ مهذّباتٌ …….. التلمیذات» مناسب است ؟ ( آزاد پزشکی ۷۵)

۱) تُرشدینَ ۲) یُرِشْدنَ ۳) یُرْشِدُ ۴) تُرْشِدْنَ

۲ – ما هِیَ صیغه « تُریدنَ» (‌آزاد پزشکی ۷۵)

۱) للغائبات ۲) للمخاطبه ۳) للمخاطباتِ ۴) للغائبهِ

۳ – کدام صیغه بعد از « الطالباتُ … » صحیح است ؟ ( سراسری ریاضی ۶۸)

۱) جَلَسَتْ ۲) جَلَسَتا ۳) جَلَسْنَ ۴) جَلَسوا

۴ – فعل مناسب برای عبارت « سَمِعْتُ رجالاً … مِنْ یوسف» کدام است ؟ ( سراسری ریاضی ۷۱)

۱) تَتَحَدَّثون ۲) یَتَحَدَّثونَ ۳) یَتَحَدَّثُ ۴) تَتَحَدَّثُ

۵ – (ن) در کدام صیغه ضمیر است؟ ( آزاد زبان ۷۳)

۱) یُجاهِدْنَ ۲) یُجاهدونَ ۳) تُجاهدینَ ۴) تُجاهِدانِ

ماضی نقلی: قَدْ + ماضی قَدْ ذَهَبَ : رفته است .

ماضی بعید: کان + قَدْ + ماضی کان قَده ذَهَبَ : رفته بود.

ماضی استمراری: کانَ + مضارع کانَ یَذْهَبُ : می‌رفت .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.