فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی دارای ۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی :
فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فایل ورد کامل پژوهش پیشینه و مبانی نظری آموزشهای فنی و حرفهای و نقش آن در توسعه کارآفرینی؛ بررسی علمی سیاستهای آموزشی
فهرستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مقدمه………………………………….. ۲۰
بخش اول:
۱-۱- سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور……….. ۲۱
۱-۲- پیام آرم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.. ۲۱
۱-۳- فلسفه آموزش………………………… ۲۲
۱-۴- اهـداف و نـگـرش سـازمـان…………….. ۲۲
۱-۵- تعریف آموزشهای فنی و حرفه ای…………. ۲۳
۱-۶- اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای….. ۲۴
۱-۷- ضرورت توجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای ۲۶
۱-۸- آموزش، مهارت و اشتغال……………….. ۲۷
۱-۹- آثار تحولات جدید اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای………………………………………. ۲۹
۱-۹-۱- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در سیاست.. ۳۱
۱-۹-۲- نقش فرآیندی (Process role) آموز های فنی و حرفه ای ۳۱
۱-۹-۳- نقش جامعه پذیری سیاسی آموزش های فنی و حرفه ای ۳۲
۱-۱۰- لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای ۳۳
۱-۱۰-۱- آلمان…………………………… ۳۳
۱-۱۰-۲- آفریقای جنوبی……………………. ۳۴
۱-۱۰-۳- ایالات متحده آمریکا……………….. ۳۴
۱-۱۰-۴- بریتانیا………………………… ۳۴
۱-۱۰-۵- نیوزلند…………………………. ۳۵
۱-۱۲- تفاهم نامه همکاری آموزشی……………. ۳۵
بخش دوم:
۲-۱- تعاریف کارآفرین…………………….. ۳۶
۲-۲- تعاریف کارآفرینی……………………. ۳۷
۲-۳- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی…………… ۳۸
۲-۳-۱- دوره اول: قرن ۱۵، ۱۶ میلادی «صاحبان پروژه های بزرگ» 38
۲-۳-۲- دوره دوم…………………………. ۳۸
۲-۳-۳- دوره سوم…………………………. ۳۸
۲-۳-۴- دوره چهارم……………………….. ۳۹
۲-۳-۵- دوره پنجم………………………… ۳۹
۲-۴- ویژگی های کارآفرینان………………… ۳۹
۲-۴-۱- ویژگیهای شخصیتی کارآفرین ها………… ۴۰
۲-۴-۲- ویژگی های رفتاری کارآفرین ها……….. ۴۰
۲-۴-۲-۱- ویژگیهای مرتبط با سابقه و پیشینه….. ۴۰
۲-۴-۲-۲- ویژگی های تجربی…………………. ۴۱
۲-۵- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی………… ۴۱
۲-۶- انواع وظایف واقعی کارآفرینی………….. ۴۴
۲-۷- انواع کارآفرینی…………………….. ۴۴
۲-۷-۱- فردی…………………………….. ۴۴
۲-۷-۲- گروهی……………………………. ۴۵
۲-۸- ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی…….. ۴۶
۲-۹- کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟……… ۴۷
۲-۱۰- مهارت های کارآفرینی………………… ۴۸
۲-۱۰-۱- مهارت های شخصی کارآفرینی………….. ۴۹
۲-۱۰-۲- مهارت های مدیریتی کارآفرینی……….. ۴۹
۲-۱۰-۳- مهارت های فنی کارآفرینی…………… ۴۹
۲-۱۱- متغیرهای مهارت های کارآفرینی………… ۵۰
۲-۱۱-۱- متغیرهای مهارت های شخصی کارآفرینی….. ۵۰
۲-۱۱-۲- متغییرهای مهارت های مدیریتی کارآفرینی. ۵۲
۲-۱۱-۳- متغیرهای مهارت های فنی کارآفرینی…… ۵۴
۲-۱۲- جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف ۵۷
۲-۱۲-۱- دیدگاه دانشمندان علوم اقتصادی……… ۵۷
۲-۱۲-۲- دیدگاه محققین علوم رفتاری نسبت به کارآفرینی ۵۹
۲-۱۲-۳- دیدگاه دانشمندان مدیریت نسبت به کارآفرینی ۶۰
۲-۱۳- عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی………. ۶۲
۲-۱۴- عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی ۶۳
۲-۱۵- آموزش و ترویج کارآفرینی…………….. ۶۴
۲-۱۶- تحصیل کارآفرینی- شیوه های آموزشی…….. ۶۴
۲-۱۷- دانشگاه کارآفرین……………………. ۶۵
۲-۱۸- سابقه کارآفرینی در ایران…………….. ۶۷
۲-۱۹- فرهنگ کارآفرینی در ایران…………….. ۶۸
۲-۲۰- اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی ۷۱
۲-۲۰-۱- کارآفرینی و اقتصاد……………….. ۷۱
۲-۲۰-۲- کارآفرینی و رشد اقتصادی…………… ۷۲
۲-۲۰-۳- کارآفرینی و رشد فن آوری…………… ۷۲
۲-۲۰-۴- کار آفرینی و اشتغال……………….. ۷۲
۲-۲۰-۵- کارآفرینی و خصوصی سازی…………….. ۷۳
۲-۲۱- کسب و کار چیست؟……………………. ۷۵
۲-۲۲- مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک………. ۷۶
۲-۲۳- چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه…. ۷۷
۲-۲۴- چرخه عمر کارآفرینی- استراتژی آغاز یک کسب و کار ۷۹
مقدمه:
کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه موقعیت ها دارند پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می گردند. آنها تصدیق می کنند که موفقیت و بقاء در چشم اندازهای برخواسته از فردا, نیازمند چالاکی, قوه ابتکار و خلاقیت است و علاوه بر این کارآفرینی به ریسک پذیری , نوآوری و کنش کارآفرینانه هم نیاز دارد و بر اساس نظریات اقتصادی و تجارب حاصله در اقتصادهای روبه رشد کارآفرینان, موتور محرکه توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند و بالطبع اشتغال زایی یکی از ره آوردهای مهم کارآفرینی می باشد.
در این فصل از تحقیق تعاریف کارآفرین و کارآفرینی , اهمیت و ضرورت کارآفرینی , وجه به شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای, آموزش، مهارت و اشتغال, آثار تحولات جدید, تعریف و انواع آموزشهای فنی و حرفه ای, اصول و مبانی آموزش های فنی و حرفه ای, ضرورت اقتصادی و اجتماعی بر آموزش های فنی و حرفه ای, لزوم توجه به کیفیت در آموزش های فنی و حرفه ای, تفاهم نامه همکاری آموزشی , مهارت در کشورهای در حال توسعه, تعاریف کارآفرین , تعاریف کارآفرینی, سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی , ویژگی های کارآفرینان, اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی, انواع وظایف واقعی کارآفرینی , انواع کارآفرینی, ارتباط خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی , کارآفرین چگونه کارآفرینی می کند؟ مهارت های کارآفرینی , جایگاه کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم مختلف, عوامل مؤثر بر فرآیند کارآفرینی , عوامل مؤثر بر اثربخشی دوره های آموزش کارآفرینی , آموزش و ترویج کارآفرینی, تحصیل کارآفرینی, شیوه های آموزشی, دانشگاه کارآفرین , سابقه کارآفرینی در ایران, فرهنگ کارآفرینی در ایران, اقدامات انجام شده در ایران جهت کارآفرینی, کسب وکار چیست؟ مزایای ایجاد کسب و کارهای کوچک, چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه, چرخه عمر کارآفرینی و استراتژی آغاز یک کسب و کار شرح داده می شود.
بخش اول:
۲-۱-۱. سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور: (TVTO)
آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ما سابقه ای دیرینه دارد و به قبل از آموزشهای رسمی بر می گردد , این نوع آموزش ها در جامعه , در محدوده موضوعات بسیار متنوع از مشاغل جامعه معنی و مفهوم پیدا می کند. از جمله ویژگی های آموزش های فنی و حرفه ای این است که جنبه های کاربردی و عملی مفاهیم مختلف بیشتر از جنبه های تئوری مورد توجه قرار می گیرد.
سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفهای تشکیل گردیده و بر اساس بیش از ۱۰ قانون موضوعه و ماده ۱۵۱ قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم، متولی آموزشهای فنی و حرفهای کوتاه مدت بوده و مسئول کمیته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی با عضویت ۱۶ وزارتخانه و سازمان و در نهاد کارگری و کارفرمایی است فعالیتهای آموزشی خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی اجرا نماید.
این سازمان علاوه بر ستاد مرکزی، دارای ۳۱ اداره کل در سطح کشور و یک مرکز تربیت مربی میباشد و به منظور دستیابی به تازههای علوم و فن آوری روز و همگامی با استانداردهای بین المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین المللی از جمله با سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان بین المللی آموزش حرفهای و کشورهای مختلف دنیا نموده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 