فایل ورد کامل پژوهش ترجمه مقاله علمی درباره بررسی انواع پل‌ها و ساختارهای مهندسی آن‌ها (Bridges Construction)؛ تحلیل طراحی، فناوری‌های نوین و کاربردهای عمرانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش ترجمه مقاله علمی درباره بررسی انواع پل‌ها و ساختارهای مهندسی آن‌ها (Bridges Construction)؛ تحلیل طراحی، فناوری‌های نوین و کاربردهای عمرانی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش ترجمه مقاله علمی درباره بررسی انواع پل‌ها و ساختارهای مهندسی آن‌ها (Bridges Construction)؛ تحلیل طراحی، فناوری‌های نوین و کاربردهای عمرانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش ترجمه مقاله علمی درباره بررسی انواع پل‌ها و ساختارهای مهندسی آن‌ها (Bridges Construction)؛ تحلیل طراحی، فناوری‌های نوین و کاربردهای عمرانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش ترجمه مقاله علمی درباره بررسی انواع پل‌ها و ساختارهای مهندسی آن‌ها (Bridges Construction)؛ تحلیل طراحی، فناوری‌های نوین و کاربردهای عمرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش ترجمه مقاله علمی درباره بررسی انواع پل‌ها و ساختارهای مهندسی آن‌ها (Bridges Construction)؛ تحلیل طراحی، فناوری‌های نوین و کاربردهای عمرانی :

اصول

سه نوع اصلی از پلها موجودند:

  • پل تیری
  • پل قوسی
  • پل معلق

تفاوت عمده ی این سه پل در فاصله دهانه ی پل است. دهانه, فاصله ای است بین پایه های ابتدایی و انتهایی پل, اعم از اینکه آن ستون, دیوارهای دره یا پل باشد. طول پل تیری مدرن امروزه از ۲۰۰ پا (۶۰متر) تجاوز نمی کند. در حالی که یک پل قوسی مدرن به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ پا (۲۴۰ تا ۳۰۰ متر) همو می رسد. پل معلق نیز تا ۷۰۰۰ پا طول دارد.

چه عاملی سبب می شود که یک پل قوسی بتواند درازای بیشتری نسبت به پل تیری داشته باشد؟ و یا یک معلق بتواند تقریباً تا ۷ برابر طول پل قوسی را داشته باشد. جواب این سوال زمانی بدست می آید که بدانیم چگونه انواع پلها از دو نیروی مهم فشاری و کششی تاثیر می پذیرند.

نیروی فشاری نیرویی است که موجب فشرده شدن و یا کوتاه شدن چیزی که بر روی آن عمل می کند می شود.

نیروی کششی نیرویی است که سبب افزایش طول و گسترش چیزی که بر روی آن عمل می کند, می گردد.

در این زمینه می توان از فنر به عنوان یک مثال ساده نام برد. زمانی که آن را روی زمین فشار می دهیم و یا دو انتهای آن را به هم نزدیک می کنیم, در واقع ما آن را را متراکم می سازیم. این نیروی تراکم یا فشاری موجب کوتاه شدن طول فنر می شود. و نیز اگر دو سر فنر را از یکدیگر دور سازیم, نیروی کششی در فنر ایجادشده, طولفنر را افزایش می دهد.

نیروی فشاری و کششی در همه پل ها وجود دارند و وظیفه طراح پل این است که اجازه ندهد این نیروها موجب خمش و یا گسیختگی گردد. خمش زمانی اتفاق می افتد که نیروی فشاری بر توانایی شئ در مقابله با فشردگی غلبه کند. بهترین روش در موقع رویارویی با این نیروها خنثی سازی,پخش و یا انتقال آنهاست. پخش کردن نیرو یعنی گسترش دادن نیرو به منطقه وسیع تری است چنانکه هیچ تک نقطه مجبور به متحمل شدن بخش عمده ی نیروی متمرکز نباشد. انتقال نیرو به معنی حرکت نیرو از یک منطقه غیر مستحکم به منطقه مستحکم است, ناحیه ای که برای مقابله با نیرو طراحی شده و منظور گردیده است. یک پل قوسی مثال خوبی برای پراکندگی است حال آنکه پل معلق نمونه ای بارز از انتقال نیروست.

پلهای تیری

How Bridges Work

by Michael Morrissey

There”s no doubt you”ve seen a bridge, and it”s almost as likely that you”ve traveled over

one. If you”ve ever laid a plank or log down over a stream to keep from getting wet, you”ve even constructed a bridge. Bridges are truly ubiquitous — a natural part of everyday life. A bridge provides passage over some sort of obstacle: a river, a valley, a road, a set of railroad tracks…

In this article, we will look at the three major types of bridges so that you can understand how each one works. The type of bridge used depends on various features of the obstacle. The main feature that controls the bridge type is the size of the obstacle. How far is it from one side to the other This is a major factor in determining what type of bridge to use, and by the time you are done reading this article you will understand why.

The Beam Bridge

A beam bridge is basically a rigid horizontal structure that is resting on two piers, one at each end. The weight of the bridge and any traffic on it is directly supported by the piers. The weight is traveling directly downward.

Compression

The force of compression manifests itself on the top side of the beam bridge”s deck (or roadway). This causes the upper portion of the deck to shorten.

Tension

The result of the compression on the upper portion of the deck causes tension in the lower portion of the deck. This tension causes the lower portion of the beam to lengthen.

Example

Take a two-by-four and place it on top of two empty milk crates — you”ve just created a crude beam bridge. Now place a 50-pound weight in the middle of it. Notice how the two-by-four bends. The top side is under compression and the bottom side is under tension. If you keep adding weight, eventually the two-by-four will break. Actually, the top side will buckle and the bottom side will snap.

How Bridges Workby Michael MorrisseyThere”s no doubt you”ve seen a bridge, and it”s almost as likely that you”ve traveled over
one. If you”ve ever laid a plank or log down over a stream to keep from getting wet, you”ve even constructed a bridge. Bridges are truly ubiquitous — a natural part of everyday life. A bridge provides passage over some sort of obstacle: a river, a valley, a road, a set of railroad tracks… In this article, we will look at the three major types of bridges so that you can understand how each one works. The type of bridge used depends on various features of the obstacle. The main feature that controls the bridge type is the size of the obstacle. How far is it from one side to the other This is a major factor in determining what type of bridge to use, and by the time you are done reading this article you will understand why. The Beam BridgeA beam bridge is basically a rigid horizontal structure that is resting on two piers, one at each end. The weight of the bridge and any traffic on it is directly supported by the piers. The weight is traveling directly downward. CompressionThe force of compression manifests itself on the top side of the beam bridge”s deck (or roadway). This causes the upper portion of the deck to shorten. TensionThe result of the compression on the upper portion of the deck causes tension in the lower portion of the deck. This tension causes the lower portion of the beam to lengthen. ExampleTake a two-by-four and place it on top of two empty milk crates — you”ve just created a crude beam bridge. Now place a 50-pound weight in the middle of it. Notice how the two-by-four bends. The top side is under compression and the bottom side is under tension. If you keep adding weight, eventually the two-by-four will break. Actually, the top side will buckle and the bottom side will snap.

How Bridges Workby Michael MorrisseyThere”s no doubt you”ve seen a bridge, and it”s almost as likely that you”ve traveled over one. If you”ve ever laid a plank or log down over a stream to keep from getting wet, you”ve even constructed a bridge. Bridges are truly ubiquitous — a natural part of everyday life. A bridge provides passage over some sort of obstacle: a river, a valley, a road, a set of railroad tracks… In this article, we will look at the three major types of bridges so that you can understand how each one works. The type of bridge used depends on various features of the obstacle. The main feature that controls the bridge type is the size of the obstacle. How far is it from one side to the other This is a major factor in determining what type of bridge to use, and by the time you are done reading this article you will understand why. The Beam BridgeA beam bridge is basically a rigid horizontal structure that is resting on two piers, one at each end. The weight of the bridge and any traffic on it is directly supported by the piers. The weight is traveling directly downward. CompressionThe force of compression manifests itself on the top side of the beam bridge”s deck (or roadway). This causes the upper portion of the deck to shorten. TensionThe result of the compression on the upper portion of the deck causes tension in the lower portion of the deck. This tension causes the lower portion of the beam to lengthen. ExampleTake a two-by-four and place it on top of two empty milk crates — you”ve just created a crude beam bridge. Now place a 50-pound weight in the middle of it. Notice how the two-by-four bends. The top side is under compression and the bottom side is under tension. If you keep adding weight, eventually the two-by-four will break. Actually, the top side will buckle and the bottom side will snap.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.