فایل کامل تحلیل گذرا بر معماری ژاپن؛ بررسی سبکهای سنتی، نوآوریهای مدرن و تأثیرات فرهنگی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل تحلیل گذرا بر معماری ژاپن؛ بررسی سبکهای سنتی، نوآوریهای مدرن و تأثیرات فرهنگی دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل تحلیل گذرا بر معماری ژاپن؛ بررسی سبکهای سنتی، نوآوریهای مدرن و تأثیرات فرهنگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل تحلیل گذرا بر معماری ژاپن؛ بررسی سبکهای سنتی، نوآوریهای مدرن و تأثیرات فرهنگی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل تحلیل گذرا بر معماری ژاپن؛ بررسی سبکهای سنتی، نوآوریهای مدرن و تأثیرات فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل تحلیل گذرا بر معماری ژاپن؛ بررسی سبکهای سنتی، نوآوریهای مدرن و تأثیرات فرهنگی :
مقدمه معماری ژاپن
در ژاپن، معماری نیز مانند تاریخ با تاخیر آغاز شد. قدمت نخستین بناهای یادبود –
گورتپه های سلطنتی که به کوفونمعروف است – به قرن سوم میلادی می
رسد. کوفون عبارت است از تلی مدور که سکویی در جلو آن قرار گرفته است.
با پلانی کلی شبیه به سوراخ کلید. طول بزرگترین کوفون (کوفون نینتوکو) ۵۰۰
متر است و در ساخت آن ازسه میلیون تن مصالح استفاده شده و خندقی پر از
آب به طول ۳ کیلومتر آن را محصور کرده است. در زیر پشته خاک،
گورخانه یی است که با قطعات خرسنگ بنا شده است و تابوت سنگی را در بر
دارد. در سال ۶۴۶ ساختن کوفون بهفرمان امپراتور ممنوع شد.
قدیمی ترین سنت معماری ژاپن در زیارتگاه شینتو در ایسه دیده می شود که
فرم های خانه چوبی پیش از تاریخ در آنها جاودانه شده است. سقف گالی
پوش و دو قسمتی این بنا ها بر دو تیر پایه آزاد در جلو دو دیوار چوبی سازه یی
تکیه دارد. این زیارتگاه ها در نواحی مذهبی واقع اند و به نیروهای طبیعت تقدیم
شده اند.
آیین بودا در قرن پنجم و از طریق چین و کره به ژاپن وارد شد و با ساخت نخستین
معابر به سبک آسیای قاره ییهمراه بود. نجاران کره یی معماری چوبی سلسله
تانگ را از چین به نارا که در سال ۷۱۰ پایتخت ژاپن شد، آوردند.
از نمونه های آثار آنان می توان از معبد هوریو (۶۷۰) و معبد توشودای (۷۵۴) نام
برد که در هر دو بنا ازدستک های طره دار و بام های کاس که از ویژگی های
شیوه چینی است، استفاده شد. اولین ساختمان های مسکونی نیز بازتاب همین
نفوذ آسیای قاره یی است . یکی از بقایای این معماری اشرافی کوشک هودو در
عمارت بیودو – این استکه در سال ۱۰۵۳ بنا شده و مشخصه آن شبکه شمع
های پایه است که ساختمان و طارمی های آن را بالاتر از سطح
زمین قرار می دهد.
سبک کوشکی بعدا تکامل یافت و در قرن های هفدهم و هجدهم با آثار با
شکوهی مانند ویلایسلطنتی کاتسورا نزدیک کیوتو (یا هیان کیو، که از ۷۹۴ تا
۱۸۶۹ پایتخت بود) شکوفا شد.
قلعه های ژاپن قرون وسطی، که عمدتا از سنگ و روسازه چوبی ساخته می
شد، در قرن پانزدهم به وجود آمد و از۱۵۵۰ به بعد رواج بسیار یافت، تا ۱۶۱۵ که
اکثر آنها کاملا منهدم شد و ساختن آن نوع قلعه نیز ممنوع شد.
معماری مسکونی بر خلاف قلعه ها تا همین اواخر سنتی ماند. مشخصه آن
عبارت بود از سازه یی چوبی، بام سفالی ودیوارهای کاغذی و استفاده از تاتامی
(زیر اندازی از ساقه برنج) به عنوان پیمون در طراحی نسبت ابعاد در پلان.
تاثیر تاریخ و ادیان در هنر معماری ژاپن
الف) آثار هنری ژاپن از زمان استقرار بشر در این کشور، یعنی در حدود هزاره
دهم پیش از میلاد ، تا به امروز درطول تاریخ، کشور ژاپن در معرض تهاجم
ناگهانی ناگهانی ایده های جدید و بیگانه متعدد قرار گرفته است و در پی آن،
ادوار زیادی را به دور از ارتباط وسیع با سرزمین های دیگر سپری کرده است. به
مرور زمان ژاپنی ها توانستند ازفرهنگ بیگانه الگو پذیرند و آن را جذب کنند و حتی
توانستند آن دسته از سازه های فرهنگ بیگانه را که مکملخاستگاه های زیبا
شناختی شان بود، ژاپنی کنند.
و…………..
فایل پاورپوینت ۲۱ اسلاید
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 