فایل کامل مطالعه انتقادی درباره آیین بهائیت و برداشت‌های منفی پیرامون آن در گفتمان دینی و اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه انتقادی درباره آیین بهائیت و برداشت‌های منفی پیرامون آن در گفتمان دینی و اجتماعی دارای ۱۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه انتقادی درباره آیین بهائیت و برداشت‌های منفی پیرامون آن در گفتمان دینی و اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه انتقادی درباره آیین بهائیت و برداشت‌های منفی پیرامون آن در گفتمان دینی و اجتماعی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه انتقادی درباره آیین بهائیت و برداشت‌های منفی پیرامون آن در گفتمان دینی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه انتقادی درباره آیین بهائیت و برداشت‌های منفی پیرامون آن در گفتمان دینی و اجتماعی :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۱۱۴ صفحه

بهائیت آئین شیطان

فصل اول شیخیه شیخ احمد احسائی

تحصیلات شیخ احمد
شیخ احمد و دربار قاجار
بهشت فروشی شیخ احمد
نقطه جدائی و اختلاف با علماء
ماجرای شیخ با مرحوم صاحب جواهر
درگذشت شیخ احمد
آراء خاص شیخ احمد

معاد با جسم هورقلیائی
امامت و نقش ائمه در آفرینش
حیات عنصری امام زمان سید کاظم رشتی زندگینامه سید کاظم رشتی ویژگیهای منفی سید کاظم
دشمنی با علمـا
همنوائی با دشمنان شیعه جانشینان سید کاظم رشتی محمد کریم خان کرمانی
میرزا حسن گوهر
میرزا محیط شاعر کرمانی
سید علی محمد شیرازی فرقه های شیخیه کرمانی
الف ) کریم خانیه
ب ) باقریه
آذربایجانیها
الف ) حجه الاسلامیه ب)ثقهالاسلامیه
ج )احقاقیه
اختلاف آراء فرق مختلف شیخیه کرمان و آذربایجان در اعتقادات خود را پیرو آراى شیخ احمد احسایى و سیدکاظم رشتى مى‏دانند اما در فروع دین و اعمال با یکدیگر اختلاف نظر دارند. کرمانى‏ها از شیوه اخبارى‏گرى پیروى مى‏کنند و به تقلید از مراجع اعتقاد ندارند. اما شیخیه آذربایجان به اجتهاد و تقلید معقتدند و از مراجع تقلید خودشان پیروى مى‏کنند. البته در عقاید نیز شیخیه آذربایجان برخلاف شیخیه کرمان، خود نیز به اجتهاد مى‏پردازند و آراى شیخ احمد و سیدکاظم را بر اساس تلقى خویش از احادیث تفسیر مى‏کنند. مهم ترین تفاوت «رکن رابع» یکى از اختلافات شیخیه کرمان و آذربایجان مسأله رکن رابع است. شیخیه کرمان اصول دین را چهار اصل توحید، نبوت، امامت و رکن رابع مى‏دانند. مراد آنها از رکن رابع، شیعه کامل است که واسطه میان شیعیان و امام غایب مى‏باشد.([۱]) همین اعتقاد است که میان شیخیه (کرمان) و بابیه ارتباط ایجاد مى‏کند. چنانکه در بحث از بابیه خواهیم دید پس از درگذشت سیدکاظم رشتى، سید على‏محمد باب مدعى شد که شیعه کامل و رکن رابع که واسطه میان شیعیان و امام غایب است اوست. در نتیجه مقام بابیت امام عصر را از آن خود دانست و خود را دروازه اتصال با مهدى موعود معرفى کرد.گر چه او در ادامه کارش مدعى مقام بابیت علم خداوند نیز گردید، اما شیخیه آذربایجان بشدت منکر اعتقاد به رکن رابع هستند([۲]). و اصول دین را پنج اصل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت مى‏دانند. آنان چنین استدلال مى‏کنند که شیخ احمد احسایى در ابتداى رساله »حیوهالنفس« و سیدکاظم رشتى در رساله »اصول عقاید«، اصول دین را پنج اصل مذکور مى‏دانند و می گویند که در هیچ یک از کتب و رسایل این دو نفر نامى از رکن رابع برده نشده است.([۳]) ([۴])
[۱] آنان معاد و عدل را از اصول عقاید نمى‏شمارند، چرا که اعتقاد به توحید و نبوت، خود، مستلزم اعتقاد به قرآن است و چون در قرآن عدالت خدا و معاد ذکر شده است، لزومى ندارد که این دو اصل را در کنار توحید و نبوت قرار دهیم [۲] .. احقاق‏الحق، ص۱۶۷ – ۲۲۳.
[۳] رک غلامحسین معتمدالاسلام، کلمه ای از هزار ، تبریز ، چاپخانه شفق ص ۶۴ ـ ۶۶
[۴]آشنائی با فرق و مذاهب اسلامی صص۱۷۵ تا ۱۷۸ با اندکی تصرف و تلخیص بابیه زندگی نامه سید علی محمد شیرازی (باب)
تحصیلات
رفتارهای مرتاضانه
حضور در شرکت تجاری ساسونها
سفر به کربلا
بازگشت به شیراز
مرگ سید کاظم
نخستین توبه
سفر به اصفهان
آغاز ادعا حروف حی نخستین یاران
ادعای بابیت
الله قد قدر أن یخرج ذلک الکتاب فى تفسیر أحسن القصص من عند محمد بن الحسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن أبى‏طالب على عبده لیکون حجه الله من عند الذکر على العالمین بلیغا»
همانا خدا مقدر کرده که این کتاب از نزد محمد پسر حسن پسر على پسر محمد پسر على پسر موسى پسر جعفر پسر محمد پسر على پسر حسین پسر على پسر ابى‏طالب بر بنده‏اش برون آید تا از سوى ذکر …


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.