فایل کامل مطالعه فرآیند عمومی برنامهریزی استراتژیک با نگرش پیشتدبیری؛ تحلیل مراحل تدوین و اجرای راهبردها
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل مطالعه فرآیند عمومی برنامهریزی استراتژیک با نگرش پیشتدبیری؛ تحلیل مراحل تدوین و اجرای راهبردها دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه فرآیند عمومی برنامهریزی استراتژیک با نگرش پیشتدبیری؛ تحلیل مراحل تدوین و اجرای راهبردها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه فرآیند عمومی برنامهریزی استراتژیک با نگرش پیشتدبیری؛ تحلیل مراحل تدوین و اجرای راهبردها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه فرآیند عمومی برنامهریزی استراتژیک با نگرش پیشتدبیری؛ تحلیل مراحل تدوین و اجرای راهبردها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل مطالعه فرآیند عمومی برنامهریزی استراتژیک با نگرش پیشتدبیری؛ تحلیل مراحل تدوین و اجرای راهبردها :
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : ۴۳ صفحه
فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیک (نگرش پیش تدبیری )
فرایند عمومی جمع آوری اطلاعات تا تجزیه وتحلیل وتدوین برنامه استراتژیک در نگرش پیش تدبیری
تدوین ارکان جهت ساز(ماموریت, آرمان, ارزش)
ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)
ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)
ماتریس بررسی مقایسهای رقابت (CPM)
مدل تحلیل SWOT و پیشنهاد راهبردهای خرد و کلان
ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) فرآیندعمومی برنامه ریزی استراتژیک اجرا چشم انداز بررسی عوامل
محیطی
(فرصت،تهدید) بررسی عوامل
داخلی
(قوت،ضعف) تعیین گزینه ها
و
راهکارها انتخاب گزینه ها
و
راهکارهای بهینه کنترل و
ارزیابی ماتریس CPM تدوین ارکان جهت ساز(ماموریت) درتدوین بیانیه ماموریت یا چشم انداز باید بتوان به پنج سؤال اساسی پاسخ دادکه عبارتنداز:
چه چیزی؟ (کالا و خدماتی که سازمان ارائه می دهد و در واقع چه نیازی از جامعه را با تامین این محصولات برآورده می سازد.)
چه کسی؟ (مشتریان چه کسانی هستند؟)
کجا؟(حیطه رقابت شرکت کجاست؟ چه در ورودیها و چه در خروجیها)
چرا؟(هدف بهینه سازمان چیست؟)
چگونه؟ (ویژگیهای منحصر به فرد و مزیت های رقابتی سازمان در رسیدن به این هدفها چیست؟)
کانون توجه نیز باید در بیانیه شفاف گردد. کانون توجه از سه جز تشکیل گردیده, تکنولوژی,
منابع انسانی و نمای سازمانی . که بسته به نوع سازمان و توانمندی که سازمان در هر یک از سه جز دارد, به یکی از آنها می توان اشاره نمود.
بیانیه ماموریت شرکت دپون (Dupont)
ما یک شرکت بزرگ در زمینه محصولات شیمیایی و انرژی هستیم که سابقه درخشانی در اختراع و نوآوری دارد. کسب و کار ما مستمرا در حال تحــول است و ما داثما به دنبال راههای جدیدی برای بکارگیری منابع انسانی، مالی و تکنولوژی ، به منظور ایجاد زندگی بهتری برای مردم دنیا هستیم. ماموریت ما افزایش ارزش شرکت نزد مشتریان ، کارکنان و سهامداران است که این امر از طریق عرضه محصولات و خدمات ارزنده به بازار های جهانی انجام می گیرد. برای انجام این امر هر یک از کسب و کارهای ما می بایستی در سودآوری برتر از قوی ترین رقبا باشد. ما تنها وقتی احساس موفقیت خواهیم کرد که قادر باشـــــیم در مقایسه با دیگر صنایع، سودآوری بیشترو پایدارتری را برای سهامداران خود فراهم سازیم . در حالیکه رشد ما در گرو محصولات تازه و کشف منابع انرژی جدید می باشد، موفقیت ما نهایتا به چگونگی پاسخگویی به شرایط بازار و البته است. این امر مستلزم ، تعامل زیاد با مشتریان برای درک و برآورده کردن نیاز آنان و همچنین تشخیص مشکلات و مرتفع کردن آنها می باشد. علاوه بر همه اینها، ما براین باوریم که موفقیت سازمان رابطه مستقیمی با کیفیت و جدیت پرسنل ما دارد برای دستیابی به موفقیت بیشتر نباید هیچگاه به وضع موجود راضی بود. ما می باستی به عنوان مشتاقان نوآوری شناخته شویم. اشتیاقی که برای مشکلترین مسائل خلاقانه ترین راه حلها را به ارمغان می آورد و برای زندگی مطلوبتر بهترین فرآورده ها به بازار عرضه می کند. تدوین ارکان جهت ساز(آرمان) یک بیانیه آرمان باید هفت ویژگی داشته باشد :
واقع گرایانه و امکان پذیر باشد.
واضح و قابل فهم باشد.
پسندیده و مطلوب باشد.
بلند پروازانه باشد.
تغییر شرایط آینده را حتیالامکان پاسخگویی کند.
برانگیزاننده و بسیج کننده باشد.
هدایت کننده و جهت دهنده باشد. آرمان زائیده ذهن
و
خلاقیت مدیران هست تدوین ارکان جهت ساز(ارزش) یک بیانیه ارزش باید پنج ویژگی داشته باشد :
شفاف و قابل فهم پذیر باشد.(برای همه یکسان )
در سازمان قابل رویت باشد.
شرط بقا و رشد سازمان باشد.
با اهداف سازمانی مرتبط باشد.
ارزش ها باید با هم همسو و هم افزا باشند.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 