فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان؛ بررسی مدل‌های نظری و اثرات روانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان؛ بررسی مدل‌های نظری و اثرات روانی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان؛ بررسی مدل‌های نظری و اثرات روانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان؛ بررسی مدل‌های نظری و اثرات روانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان؛ بررسی مدل‌های نظری و اثرات روانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان؛ بررسی مدل‌های نظری و اثرات روانی :

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع راهبرد­های شناختی تنظیم هیجان

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

تعداد صفحات :۲۷

فرمت: docx

راهبرد­های شناختی تنظیم هیجان

هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای تنیدگی زا ایفا می­کند.اصولاً، هیجان را می توان واکنش­های زیست­شناختی به موقعیت هایی دانست که آن را یک فرصت مهم یا چالش برانگیز ارزیابی می­کنیم و این واکنش­های زیستی با پاسخی که به آن رویدادهای محیطی می­دهیم، همراه می­شوند (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).

هر چند هیجان­ها مبنای زیستی دارند، اما افراد قادرند بر شیوه­هایی که این هیجان­ها را ابراز می­کنند، اثر بگذارند. این توانایی که نظم­جویی هیجان نامیده می­شود، فرآیندهای درونی و بیرونی­­ای است که مسئولیت کنترل، ارزیابی و تغییر واکنش­های عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف بر عهده دارد (تامپسون، ۱۹۹۴، به نقل از مشهدی، میردورقی و حسنی، ۱۳۹۰).

بنابراین نظم­جویی هیجان، یک اصل اساسی در شروع، ارزیابی و سازماندهی رفتار سازگارانه و هم­چنین جلوگیری از هیجان­های منفی و رفتارهای ناسازگارانه محسوب می­شود (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).

این سازه یک مفهوم پیچیده است که طیف گسترده­ای از فرآیندهای زیستی، اجتماعی، رفتاری و هم­چنین فرآیندهایشناختی هشیار و ناهشیار را در بر می­گیرد (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱).

به عبارت دیگر، واژه­ی نظم­جویی هیجان مشتمل بر راهبردهایی است که باعث کاهش، حفظ و یا افزایش یک هیجان می­شوند و به فرآیندهایی اشاره دارد که بر هیجان­های کنونی فرد و چگونگی تجربه و ابراز آنها اثر می­گذارد (جرمن، وان- در- لیندن، داکرمونت و زرماتن[۱]، ۲۰۰۶).

از آنجایی که نظم­جویی هیجان نقشی محوری در تحول بهنجار داشته و ضعف در آن، عاملی مهم در ایجاد اختلال­های روانی به شمار می­رود، نظریه پردازان بر این باورند، افرادی که قادر به مدیریت صحیح هیجاناتشان در برابر رویدادهای روزمره نیستند، بیشتر نشانه های تشخیصی، اختلال های درونی سازی از قبیل افسردگی و اضطراب را نشان می دهند (نولن- هاکسما، ویسکو، لیبومیرسکی[۲]، ۲۰۰۸). بنابراین می­توان گفت، نظم­دهی هیجان عاملی کلیدی و تعیین کننده در بهزیستی روانی و کارکرد اثربخش است (گرانفسکی و همکاران، ۲۰۰۱). که در سازگاری با رویدادهای تنیدگی­زای زندگی نقش اساسی ایفا می­کند (نولن- هاکسما و همکاران، ۲۰۰۸).


[۱]- Jermann, Van-Der-Linden, Dacremont ,& Zermatten

[۲]- Wisco & Lyubomirsky

منابع فارسی

احمدی، وحید (۱۳۹۰). طراحی و آزمودن الگویی از پیشایندها و پیامدهای شخصیت خودشیفته در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

امین­آبادی، زهرا، دهقانی، محسن و خداپناهی، محمد کریم (۱۳۹۰). بررسی ساختار عاملی و اعتباریابی پرسشنامه تنظیم هیجان شناختی. مجله علوم رفتاری، دوره ۵، شماره ۴، ۳۷۱- ۳۶۵.

انجمن روانپزشکی آمریکا ( ۲۰۰۰ ). نسخه تجدید نظر شده­ی چهارمین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی. ترجمه­ی محمد رضا نیکخو و آوادیسیانس (۱۳۸۴)، تهران، انتشارات سخن.

بساک نژاد، سودابه و غفاری، مجید (۱۳۸۶). رابطه ی بین ترس از بدریختی بدنی و اختلالات روان شناختی در دانشجویان. مجله­ی علوم رفتاری، دوره ۱، شماره۲، ۱۸۷- ۱۷۹.

بهزادی پور، ساره، پاکدامن، شهلا و بشارت، محمد علی (۱۳۸۹). رابطه­ی بین سبک­های دلبستگی و نگرانی­های مربوط به وزن در دختران نوجوان. مجله علوم رفتاری. دوره ۴، شماره ۱، ۷۶- ۶۹.

پرویزی فرد، علی­اکبر، شاکری، جلال، صادقی، خیرالله، عامری، محمد رضا و پروین­نژاد، جعفر (۱۳۸۵). شیوع اختلالات روان- پزشکی در دانشجویان سال اول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸۱- ۱۳۸۰. فصلنامه­ی علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سال ۱۰، شماره ۲، ۱۲۹- ۱۲۰.

دادستان، پریرخ (۱۳۸۵). روانشناسی مرضی تحولی: از کودکی تا بزرگسالی (جلد دوم). تهران: انتشارات سمت.

زیمباردو، فیلیپ ج. و گریک، ریچارد جی. (۱۹۹۶). روان شناسی و زندگی. ترجمه مرضیه امینی و پرستو فیانگل (۱۳۸۰). شیراز: انتشارات نوید.

سادوک، بنیامین و سادوک، ویرجینیا (۱۳۸۵). خلاصه روانپزشکی. (جلد دوم). ترجمه­ی پورافکاری. تهران: انتشارات شهراب.

……

.

منابع انگلیسی

Ainsworth, M., Blehar, M. C., Waters, E., & Wall, S. (1978). Patterns of Attachment: A Psychological Study of the Strange Situation. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Association.

Aldao, A., & Nolen-Hoeksema, S. (2010). Specificity of cognitive emotion regulation strategies: A transdiagnostic examination. Behaviour Research and Therapy, ۴۸, ۹۷۴-۹۸۳.

Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30, ۲۱۷–237.

Alipoor, S., Moazami-Goodarzi, A., Zarra-Nezjad, M. ,& Zaheri, L. (2009). Analysis of the relationship between eating attitudes and body shape in female student. Journal of Applied Sciences, ۹, (۱۰), ۱۹۹۴-۱۹۹۷.

Armstrong, J., & Roth, D. (1989). Attachment and separation d.ifficulties in eating disorders: A preliminary investigation. Journal of Eating Disorder, ۸(۲), ۱۴۱-۵۵.

Balzarotti, S., John, O. P., & Gross, J. J. (2010). An Italian Adaptation of the Emotion Regulation Questionnaire. European Journal of Psychological Assessment, ۲۶(۱), ۶۱–67.

Birbeck, D. (2003). Drummond Body image and the per-pubescent child. Journal of educational enquiry, ۴(۱), ۱۱۷-۱۲۷.

Bowlby, J. (1980). Attachment and loss: Loss, separation and depression. New York, Basic books, Vol 3.

Brackett, M. A., & Salovey, P. (2004). Measuring emotional intelligence as a mental ability with the Mayer–Salovey–Caruso Emotional Intelligence Test. In G. Geher (Ed.), Measurement of emotional intelligence (pp. 179−194). Hauppauge, NY: Nova Science Publishers.

Brady, K. T., & Sinha, R. (2005). Co-occurring mental and substance use disorders: The neurobiological effects of chronic stress. American Journal of Psychiatry, ۱۶۲, ۱۴۸۳−1493.

Brown, L. S., & Wright, J. (2001). Attachment theory in adolescence and its relevance to development psychopathology clinical psychology and psychotherapy. Clinical Psychology, ۸(۱), ۱۵-۳۲.

Brownell, K. (1991). Dieting and search for the perfect body: Where physiology and culture collide. Behavior Therapy, ۲۲, ۱-۱۲.

Bydlowski, S., Corcos, M., Jeammet, P., Paterniti, S., Berthoz, S., & Laurier, C. (2005). Emotion-processing deficits in eating disorders. International Journal of Eating Disorders, ۳۷, ۳۲۱-۳۲۹.

Cachelin, F. M.(2001). Ethnic differences in body size preferences: Myth or reality. Nutrition, ۱۷, ۳۵۳-۳۵۶.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.