فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس خودگسستگی؛ ارزیابی تجربه‌های روان‌شناختی و تحلیل ابعاد شناختی و هیجانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس خودگسستگی؛ ارزیابی تجربه‌های روان‌شناختی و تحلیل ابعاد شناختی و هیجانی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس خودگسستگی؛ ارزیابی تجربه‌های روان‌شناختی و تحلیل ابعاد شناختی و هیجانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس خودگسستگی؛ ارزیابی تجربه‌های روان‌شناختی و تحلیل ابعاد شناختی و هیجانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس خودگسستگی؛ ارزیابی تجربه‌های روان‌شناختی و تحلیل ابعاد شناختی و هیجانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس خودگسستگی؛ ارزیابی تجربه‌های روان‌شناختی و تحلیل ابعاد شناختی و هیجانی :

مقیاس خودگسستگی

روایی:دارد

پایایی:دارد

نمره گذاری وتفسیر : دارد

منبع: دارد

مبانی نظری مقیاس

پارهای از نوجوانان در دوران حساس نوجوانی و به لحاظ کمبودهای عاطفی در خانواده، در وضع خاصی قرار گرفته و دچار ازخودگسستگی میشوند. تحقیرها، سرزنشها و انتقادهای شدید و مداوم، هسته اصلی شخصیت آنها را مورد تهدید و اضمحلال قرار میدهد. این نوجوانان به تدریج فاصله خود را با خداوند و والدین بیشتر میکنند. توکل نمودن در آنها کمرنگ میگردد، سعی نمیکنند با والدین خود همانندسازی کنند و شخصیتی متفاوت و دلخواه برای خود دست و پا میکنند. تمامی این موارد، موجبات ایجاد ازخودگسستگی را برای آنان فراهم میسازد. در این صورت، ثبات شخصیتی آنها مورد تهدید قرار میگیرد و احساس از خودبیگانگی، یأس و ناامیدی بر آنان مستولی میگردد.

یکی از نظریهپردازانی که خودگسستگی نوجوانان را مدنظر قرار داد، آلپورت میباشد. در نظریه وی بر انسجام شخصیت در دوران نوجوانی تأکید میشود و معتقد است، نوجوان در این دوره از طریق ذخیره اطلاعاتی پیرامون بایدها و نبایدها، شخصیت را در خود منسجم میسازد و از این طریق بر کنش فراسویی و شکوفایی شخصیت نایل میگردد. در این میان، چنانچه یافتههای نوجوان از شرایط پیرامونش متناقض بوده و در تعارض با یکدیگر باشند، پدیده ازخودگسستگی در فرد ایجاد میگردد و شخصیت منسجم مقیاس نوجوان در معرض تهدید و ذایل شدن قرار میدهد.
معرفی مقیاس و کاربرد آن

مقیاس براساس نظریه خودگسستگی هگینز (۱۹۸۷) و بر مبنای مطالعهای مقدماتی تهیه گردیده است. در این مطالعه مقدماتی ابتدا پرسشنامه اپنهایمر و اووستروگل (۱۹۹۹) به فارسی ترجمه و از ۱۰ نوجوان خواسته شد تا ویژگیهای موردنظر خود را در آن نوشته و براساس چشمانداز خویش، پدر و مادرشان و با توجه به خود واقعی، خودآرمانی و خود بایسته به این ویژگیها نمره دهند.

همچنین از ۱۰ نوجوان دیگر خواسته شد تا ۱۰ جمله را تحت عنوان » ویژگیها و خصایصی که معتقدم واقعیت وجودی مرا تشکیل میدهند«، ۱۰ جمله تحت عنوان » ویژگیها و خصایصی که دوست دارم در من وجود داشته باشند« و ۱۰ جمله تحت عنوان » ویژگیها و خصایصی که معتقدم باید در من وجود داشته باشند«، بنویسند. از میان جملاتی که این ۳۰ نوجوان نوشته بودند، ۲۰ ویژگی از فراوانی بیشتری برخوردار بودند که با بررسی بیشتر، ۱۳ آیتم، یعنی حضور خدا، احترام به دیگران، دروغ، زودرنج بودن، ابراز خود، نماز خواندن، حسد ورزیدن، اعتماد به نفس داشتن، منطقی یا احساساتی بودن، غیبت کردن، شاد بودن، تقلب در امتحان، دوستی با جنس مخالف و آیتم حجاب (مخصوص دختران) برگزیده شد. مقیاس نهایی ساختارسازی شده در دو فرم طراحی گردیده که به تفکیک جنسیت میباشد. هر یک از فرمهای این مقیاس دارای ۲۷ سؤال است و هر آیتم یک مرتبه در رابطه با خود واقعی، یک مرتبه در ارتباط با خودآرمانی و یک مرتبه نیز با توجه به خود بایسته فرد، مطرح شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.