فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه توانمندسازی؛ مرور تحقیقات داخلی و خارجی درباره ارتقای ظرفیتهای فردی و سازمانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه توانمندسازی؛ مرور تحقیقات داخلی و خارجی درباره ارتقای ظرفیتهای فردی و سازمانی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه توانمندسازی؛ مرور تحقیقات داخلی و خارجی درباره ارتقای ظرفیتهای فردی و سازمانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه توانمندسازی؛ مرور تحقیقات داخلی و خارجی درباره ارتقای ظرفیتهای فردی و سازمانی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه توانمندسازی؛ مرور تحقیقات داخلی و خارجی درباره ارتقای ظرفیتهای فردی و سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه توانمندسازی؛ مرور تحقیقات داخلی و خارجی درباره ارتقای ظرفیتهای فردی و سازمانی :
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره توانمندسازی
تعداد صفحات :۴۴
فرمت : docx , word
پاورقی و رفرنس دهی استاندارد
دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
دارای گارانتی بازگشت وجه
دارای منابع فارسی و انگلیسی
توانمندسازی
واژه توانمند سازی در همه رشتهها با توجه به کاربرد آن استفاده شده است. در مدیریت، سابقه استفاده از اصطلاح توانمندسازی به دموکراسی صنعتی و مشارکت کارکنان در تصمیم گیریهای سازمان، تحت عناوینی مختلفی همچون تیم سازی، مشارکت فعال و مدیریت کیفیت فراگیر بر میگردد. به طور کلی این اصطلاح به طور خاص در سال ۱۹۸۰ در رشته مدیریت مطرح شد. رویکردی را که رهبر، زیردستانش را به عنوان جزء اصلی اثربخشی سازمانی و مدیریتی، توانمند میکند، توانمندسازی کارکنان می نامند (زارعی متین، محمدی الیاسی، صنعتی، ۱۳۸۶).
این روزها شمار اندکی از مباحث مدیریتی به اندازه مسأله توانمند سازی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که چند سال گذشته صدها مقاله درباره توانمند سازی در مطبوعات به چاپ رسیده است. رویهمرفته فشارها مثبت است مجریان و کارگران کارخانهها، هم رای فضیلت سازمانهایی را که به کارکنان خط مقدم اختیار اتخاذ و اجرای تصمیمات مهم بدون دخالت از بالا به پایین دادهاند را ستودهاند. گفته میشود سازمانهای مقتدر، گلخانه اعتماد و استقلال هستند. جایی که افراد در تمامی سطوح در مقابل کار خود و عملکرد سازمان مسئولیت کامل دارند (نیوندی، به نقل از عابسی و کرد، ۱۳۸۸).
تعریف توانمندسازی
واژه امپاور[۱] در فرهنگ فشرده آکسفورد «قدرتمند شدن، مجوز دادن، قدرت بخشیدن و توانا شدن» معنا شده است این واژه در اصطلاح، در بر گیرنده قدرت و آزادی عمل بخشیدن برای اداره خود است و در مفهوم سازمانی به معنای تغییر در فرهنگ و شهامت در ایجاد و هدایت یک محیط سازمانی است؛ به بیان دیگر، توانمند سازی به معنای طراحی ساختار سازمان است، به نحوی که در آن افراد ضمن کنترل خود، آمادگی پذیرش مسئولیتهای بیشتری را نیز داشته باشند. توانمند سازی در کارکنان شرایطی را ایجاد میکند که آنان زندگی کاری خود را در پرتو آن کنترل میکنند و به رشد کافی برای پذیرش مسئولیتهای بیشتر در آینده دست مییابند (لاولر[۲]، ۱۹۹۴ :۵۲).
توانمند سازی به فرایندی اطلاق میشود که طی آن مدیر به کارکنان کمک میکند تا توانایی لازم برای تصمیم گیری مستقل را بدست آورند. این فرایند نه تنها در عملکرد افراد بلکه در شخصیت آنان نیز مؤثر است. مهمترین مفهوم توانمند سازی، تفویض اختیار به پایینترین سطوح سازمان است. فرایند تصمیم گیری باید از درجه بالای عدم تمرکز برخوردار باشد و افراد یا گروههای کاری نیز باید مسؤل یک قسمت کامل از فرایندهای کاری باشند (لاولر، ۱۹۹۴ :۶۴).
[۱] “Empower”
[۲] . Lawler
…………..
بخشی از مطالعات انجام شده داخلی و خارجی
مطالعات انجام شده در خارج از کشور
۱.توماس وولتهوس (۱۹۹۰)برای اولین بار بحث توانمندسازی روانشناختی کارکنان را مطرح کردند .توانمند سازی روان شناختی فرآیند افزایش انگیزش درونی شغل است که دارای پنج حوزه شناختی
الف) احساس معنی داری باارزش بودن اهداف شغلی وعلاقه درونی شخصی به شغل
ب) احساس خودکارامدی اعتقاد فرد به توانایی وظرفیت خود برای انجام کارهای مهارت
ج) احساس خودمختاری داشتن حق انتخاب ،آزادی عمل واستقلال فرد در محیط کار
د) احساس تاثیر توانایی نفوذ در پیامدهای استراتژیک، اداری ویا عملیاتی در کار
ن) احساس اعتماد علاقمندی ، شایستگی، گشودگی واطمینان به دیگران می باشد.
۲.علاقه مندی به شغل مورد تصدی ورضایت شغلی در تئوری رضایتمندی شغل لاک مطرح گردیده است ووی می گوید رضایتمندی شغلی در نتیجه تصور فرد از برآورده شدن ارزشهای مهم شغلی او حاصل می شود.
……………..
مطالعات انجام شده در داخل کشور
۱. دکترعلی مهدی زاده اشرفی ،حسین علی اولیا (۱۳۸۸) در تحقیق تحت عنوان بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه بر اساس مدل والتون به این نتیجه رسیدند که کیفیت زندگی کاری وعملکرد کاری با هم رابطه دارند همچنین بین متغیرهای کیفیت زندگی کاری یعنی پرداخت منصفانه وکافی، محیط کاری ایمنی و بهداشتی ،یکپارچگی وانسجام اجتماعی ،تامین فرصت رشد و امنیت مداوم، وجود قانون گرایی در سازمان، تاثیر فضای کلی زندگی کاری، توسعه قابلیتهای انسانی و وابستگی اجتمایی کاری ارتباط معناداری وجود دارد.
۲.دکتر محمد رضا فیلی، فرزانه جهانی، دکتر سعید موسوی پور (۱۳۸۸) درتحقیقی تحت عنوان بررسی رضایت شغلی اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در کل از رضایت شغلی متوسطی برخوردار بودند،بیشترین رضایت مربوط به حیطه ماهیت کار و کمترین رضایت مربوط به حقوق و مزایا بود با افزایش حقوق ومزایا وفراهم آوردن فرصت های ارتقاءمی توان رضایت شغلی این قشر را افزایش داد.
……………………………….
بخشی از منابع :
– اسکات، دی سینتیا، دنیس تی ژاف، توانمند سازی، ترجمه محقق، مرتضی، انتشارات سازمان بهره وری، ۱۳۷۵.
– ایرانزاده، سلیمان، مهرگان، فرهاد، آک شورش (۱۳۸۸)بررسی رابطه بین برخی عوامل اجتماعی با خود اثربخشی، رضایت شغلی وبهره وری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه ومهاباد، پژوهشنامه تربیتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد بجنورد، بیست ویکم
– اورعی یزدانی، حمید، نگرش بر توانمند سازی، چاپ اول، مطالعات بازرگانی، تهران، ۱۳۸۱.
– ابطحی،سیدحسین و عابسی،سعید(۱۳۸۶).توانمندسازی کارکنان، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
– بلانچارد، کارلوس و راندولف، مدیریت توانا سازی کارکنان، ترجمه ایران نژاد پاریزی، مهدی، چاپ اول، نشر مدیران، تهران، ۱۳۷۸.
– تامیلنسون،پال؛ جانکینز، میشل (۱۳۷۶) نقش تعهد سازمانی و رضایت شغلی در پیشگیری از ترک خدمت کارکنان، ترجمه: محمد رضا زالی، تازه های مدیریت، ۵(۱۸)، ۳۰-۳۷.
– دَفت. ریچارد ال – تئوری سازمان و طراحی ساختار – جلد اول – علی پارسیان – سید محمد اعرابی – چاپ اول – تهران – شرکت چاپ و نشر بازرگانی – 1374 صفحات (۷۱۱، ۸۴۴، ۸۷۴، ۸۷۸ ).
– دلاور، علی(۱۳۷۸) روش تحقیق در روان شناسی وعلوم تربیتی، رشد
– رابینز، پی استیفن. (۱۹۹۶)، رفتار سازمانی؛ مفاهیم، نظریه ها و کاربردها، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی (۱۳۸۶). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی ،چاپ دوازدهم
– ساروقی احمد – تعهد سازمانیو رابطه آن با تمایل به ترک خدمت – مدیریت دولتی – شماره ۳۵ – صفحه ۶۵ الی ۷۲ – 1375
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 