فایل ورد کامل مقاله تخصصی درباره جعبه‌دنده‌های متوالی؛ تحلیل ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش آن در خودروها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تخصصی درباره جعبه‌دنده‌های متوالی؛ تحلیل ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش آن در خودروها دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تخصصی درباره جعبه‌دنده‌های متوالی؛ تحلیل ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش آن در خودروها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مقاله تخصصی درباره جعبه‌دنده‌های متوالی؛ تحلیل ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش آن در خودروها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله تخصصی درباره جعبه‌دنده‌های متوالی؛ تحلیل ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش آن در خودروها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله تخصصی درباره جعبه‌دنده‌های متوالی؛ تحلیل ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش آن در خودروها :

جعبه دنده های متوالی

اگر تا به حال با موتور سیکلت رانندگی کرده باشید حتما دریافته‌اید که سیستم انتقال قدرت در موتور سیکلت اینگونه عمل نمی‌کند بلکه برای تعویض دنده باید به وسیله پا اهرمی را به طرف بالا و یا پایین فشار دهید.این راه برای تعویض دنده بسیار سریعنر است.این نوع سیستم انتقال قدرت “جعبه دنده متوالی” یا “سیستم انتقال قدرت دستی متوالی”نامیده می‌شود.

از آنجاییکه عمل تعویض دنده در این سیستم بسیار سریعتر انجام می‌گیرد و محاسن مهم دیگری را در اختیار راننده قرار می‌دهد در بیشتر ماشین‌های مسابقه از آن استفاده می‌شود.در این مقاله به این محاسن خواهیم پرداخت. در این مقاله خواهیم آموخت که سیستم انتقال قدرت متوالی چگونه کار می‌کند و چرا در ماشین‌های با کیفیت بالا از این سیستم استفاده می‌شود.

درون جعبه‌دنده متوالی:

مقاله سیستم انتقال قدرت دستی اطلاعات مهم و اساسی را در مورد مکانیزم داخلی سیستم انتقال قدرت دستی به شما می‌دهد. یک سیستم پنج دنده که به صورت استاندارد در ماشین‌های امروزه استفاده می‌شود دارای مکانیزمی شبیه شکل زیر است:

سه چنگال به وسیله اهرم تعویض دنده و به واسطه سه میله کنترل درگیر می‌شوند.اگر از بالا به میله‌های تعویض دنده نگاه کنیم در حالت‌های خلاص و دنده عقب و دنده یک و دو آنها را شبیه به شکل زیر می‌بینیم:

الگوی H این امکان را فراهم می‌کند که میله تعویض دنده بین میله‌های کنترل حرکت کند تا سه چنگال را به حرکت در آورد و میله‌ها را به جلو وا یا عقب حرکت دهد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.