فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان‌ها؛ بررسی تأثیرات اجتماعی و مدیریتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان‌ها؛ بررسی تأثیرات اجتماعی و مدیریتی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان‌ها؛ بررسی تأثیرات اجتماعی و مدیریتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان‌ها؛ بررسی تأثیرات اجتماعی و مدیریتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان‌ها؛ بررسی تأثیرات اجتماعی و مدیریتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمان‌ها؛ بررسی تأثیرات اجتماعی و مدیریتی :

نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازما نها

چکیده

فرهنگ را میتوان مجموع رفتارهای اکتسابی و ویژگیهای اعتقادی اعضای یک جامعه معین تعریف کرد . فرهنگ مجموعه به هم پیوسته ای از شیوه های تفکر ، احساس و عمل است که کم و بیش مشخص است و توسط تعداد زیادی از افراد فراگرفته میشود و بین آنها مشترک است و به دو شیوه عینی و نمادین به کار گرفته میشود تا این اشخاص را به یک جمع خاص و متمایز مبدل سازد .

از سوی دیگر در مباحث مدیریت استراتژیک سازمانها میبایست به این نکته توجه کنند که اگرچه طرحهای استراتژیک سازمانها توسط متخصصین و استراتژیست ها بنا نهاده میشود ولیکن در مرحله اجرا لزوم همکاری و همراهی مدیران عالی ، مدیران میانی و پرسنل اجرایی سازمان را طلب میکند ، درمراحل مختلف تدوین ، اجرا و ارزیابی استراتژی ، سازمانها میبایست استراتژی فرهنگی را نیز لحاظ کنند تا به میزان تطابق بیرونی و انسجام درونی اهداف خود بپردازند .

با توجه به خصوصیات فرهنگ همچون اکتسابی بودن ، اشتراکی بودن ، قابل انتقال بودن ، الگویی بودن ، سمبولیک بودن ، و تطبیق پذیر بودن فرهنگ، مدیران عالی سازمان با اعمال مدیریت فرهنگ سازمان میتوانند به تشخیص باورهای و هنجارهای ناسازگار ، تغییر باورهای ناسازگار و تثبیت آن بردازند .

اگر باورها ، ارزش ها و انگیزه ها و شوق و ذوق ها در یک سازمان بصورت منسجم و یکپارچه شکل بگیرند سازمانها با همان امکانات موجود میتوانند در مقابل رقبای داخلی و حتی بین المللی خود قد برافرازند .

در این پژوهش ضمن بررسی ابعاد مختلف فرهنگ و تشریح خصوصیات اصلی یک فرهنگ به نقش همسو بودن ارزشها و باورهای افراد یک سازمان بویژه باورها و نگرش های مدیران عالی ، مدیران میانی و پرسنل اجرایی در جایگاه و موقعیت موسسات اقتصادی و تولیدی و صنعتی درجهان کنونی و کسب برتری نسبی شرکت ها با همان امکانات موجود و از طریق اعمال مدیریت فرهنگی سازمان پرداخته شده است .

مقدمه

امروزه دیگر این اصل غیر قابل انکار است که توسعه صنعتی در کل چرخش فرایند توسعه بدون گسترش مبانی فرهنگی غیر ممکن است .

به طور کلی اثر فرهنگ در اقتصاد به حدی است که الوین تافلر در جایی مینویسد (تاریخ اقتصاد جهان سه طبقه مجزا را نشان میدهد دوران کشاورزی ، دوران صنعتی ، دوران فراصنعتی که در هر یک از این دوره ها اقتصاد در حول یک سری از ضوابط فرهنگی مشخص شکل گرفته است . نمیتوان در دوران فراصنعتی زندگی کرد اما از الگوهای فرهنگی دوران کشاورزی تبعیت کرد.

سازمانها تا زمانی که فرهنگ صنعتی و الزامات فرهنگ صنعتی را نشناسند امکان ندارد بتوانند پیشرفت کنند و در سطح ملی و بین المللی به رقابت با سایر شرکتها بپردازند .نبود فرهنگ صنعتی ذوق و قدرت تحقیق و خلاقیت درونی بنگاههای صنعتی را دچار بحران کرده است . در چنین واحدهای صنعتی آنچه اتفاق میافتد اینستکه آنان نمیتوانند از درون برای ادامه حیات خود تلاش کنند و مدیریت آنان دچار نوعی بی تفاوتی ناشی از فرهنگ روستایی است .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.