فایل کامل پژوهش جامع درباره اندیشههای چارلز هورتون کولی؛ تحلیل نظریههای اجتماعی، مفهوم خود آیینهای و جایگاه در جامعهشناسی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل پژوهش جامع درباره اندیشههای چارلز هورتون کولی؛ تحلیل نظریههای اجتماعی، مفهوم خود آیینهای و جایگاه در جامعهشناسی دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش جامع درباره اندیشههای چارلز هورتون کولی؛ تحلیل نظریههای اجتماعی، مفهوم خود آیینهای و جایگاه در جامعهشناسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش جامع درباره اندیشههای چارلز هورتون کولی؛ تحلیل نظریههای اجتماعی، مفهوم خود آیینهای و جایگاه در جامعهشناسی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش جامع درباره اندیشههای چارلز هورتون کولی؛ تحلیل نظریههای اجتماعی، مفهوم خود آیینهای و جایگاه در جامعهشناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل پژوهش جامع درباره اندیشههای چارلز هورتون کولی؛ تحلیل نظریههای اجتماعی، مفهوم خود آیینهای و جایگاه در جامعهشناسی :
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : ۳۸ صفحه
بسم الله الرّحمن الرّحیم نام درس: روانشناسی اجتماعی
موضوع:اندیشه چارلز هورتون کولی
Charles horton cooley
چارلز هورتن کولی مقدمه زندگینامه:
“چارلز هورتون کولی درگوشه محوطه کالج آن آربر وابسته به دانشگاه میشیگان زاده شدوتقریبا” همه زندگی اش رادرهمین محیط به سربرد.
خانواده کولی ریشه درنیوانگلندداشت.این خانواده ازبازماندگان بلافصل پنجاهمین کولی اند که پیش از۱۶۴۰نزدیک اسپرینگ فیلدماساچوست اقامت گزیدند.”(لوییس کوزر-۴۲۰-۱۳۷۷)
پدرکولی مردی بلندپروازبودباوجودیکه متعلق به یک خانواده کشاورزبود،بخاطرورزیدگی وتلاشی که داشت توانست درامورحقوقی آوازه ای پیداکند.ولی ارتباط کولی باپدرش سردبود”چارلزکه چهارمین فرزند این قاضی سرشناس بود،زمانی چشم به جهان گشوده بودکه خانواده اش پایگاه ممتازی کسب کرده بود.
اوکمرو ونیمه معلول بودوازلکنت زبان شدیدرنج می برد، همبازی های اندکی داشت وبیشتربه خیالپروری ومطالعه درتنهایی گرایش داشت”(لوئیس کوزر-۴۲۰-۴۲۱-۱۳۷۷)
درسال۱۸۹۰برای ادامه تحصیل دراقتصادسیاسی وجامعه شناسی به دانشگاه میشیگان رفت.رساله دکترایش رابعنوان”نظریه حمل ونقل”نوشت که خودیک بررسی پیشگامانه دربوم شناسی انسان بود ودر۱۸۹۴درجه دکتراگرفت.
“کولی رتبه های دانشگاهی رابه سرعت پشت سرگذاشت اودر۱۸۹۹به استادیاری ودر۱۹۰۴به دانشیاری رسیدوسه سال بعدبه مقام استادی دست یافت”(لوئیس کوزر-۴۲۲-۱۳۷۷)
کتابهای کولی به تدریج وبراساس یادداشتهای تهیه شده دریک دوره طولانی نوشته شده بودند.سرشت بشری وسامان اجتماعی در۱۹۰۲منتشرشد،اماقرینه ،آن سازمان اجتماعی هفت سال بعدبه چاپ رسید.سومین اثراوفراگرداجتماعی،پس ازیک فاصله ۹ساله در۱۹۱۸منتشرشد.”(لوئیس کوزر-۴۲۳-۱۳۷۷)
کولی زندگی بس بی حادثه ای داشت ودراواخرسال۱۹۲۸وضع جسمانی اش به وخامت گراییدودرهفتم ماه مه ۱۹۲۹براثرسرطان چشم از این جهان فروبست. ذهن: ذهن در نظر کولی پدیده ای اجتماعی است که در پویش اجتماعی تکوین می یابد . طی این پویش ذهن همراه با رشد تجربیات افراد غنی تر شده و توسعه می یابد.بدین ترتیب وی ذهن را چیزی بیش از سیماها کارکردی اعصاب میداند.
وی در کتاب«طبیعت انسانی ونظم اجتماعی »میگوید:«ذهن بشر در واقع مخزنی است انباشته از اشکال عجیب زندگی که از آگاهیها و روشنایی های فکری سرشار است وتا زمانی که از طریق این مخزن تاریک ومبهم تجانس یافته ،می توان فهمید که چگونه برخی عناصر تحریک شده و انتشار می یابند، دشوار میتوان به پیش بینی ومهار کردن آنها امید وار بود.»(توسلی ۲۹۷_۱۳۸۲) مفهوم ذهن بنابراین از نظر کولی ذهن صرفا پدیده ای زیستی واندامی نیست بلکه پدیده ای است که در روند تجربیات اجتماعی افراد شکل گرفته ،توسعه می یابد و غنی تر می شود .ذهن مخزنی است از صورتها وتجربیات زندگی که توسط نیرویی تفکر و آگاهی ،به شکلی طبقه بندی شده، که قادر به کنترل تحریکات واعمال بشری است .
آنچه مخزن تاریک وپر ابهام را روشنایی می بخشد
قدرت تفکر و آگاهی است. خود(خود آینه سان(
خود از نظر کولی سیمای درونی شخصیت و مرکز وکانون ذهن است که دارای دونوع وضعیت است:
وضع ذهنی «خود»که من فاعلی تشکیل دهنده آن است
وضع عینی «خود»یا من برتر یامن مفعولی که جنبه اجتماعی خود است(توسلی ۲۹۷_۱۳۸۲) وضع ذهنی «خود»که من فاعلی خود ذهنی عکس العمل آگاهانه تحریک است و آگاهی هرشخص را متجانس می سازد .خود ذهنی بخشی از خود است که در تلاش یافتن عکس العمل خود آینه ای خویش در پاسخهای دیگر مردم است .(توسلی -۲۹۷-۱۳۸۲) وضع عینی «خود»یا من برتر یامن مفعولی خود عینی کاملا جنبه اجتماعی دارد و وابسته به اجبار اجتماعی و قوانین اخلاقی و انتظارات دیگران است.(توسلی-۲۹۷-۱۳۸۲) خود آینه سان کولی سعی در تبیین چگونگی شکل گیری خو در رابطه متقابل فرد وجامعه و در تجربه اجتماعی دارد.مکانیسم این عمل عبارت از نگاه کردن خود در آینه دیگران است.(تنهایی-۴۱۰-۱۳۷۴)
وی چنین استدلال میکرد که خودیک شخص از رهگذرتبادل اوبا دیگران رشدمی یابد .(لوئیس کوزر -۴۱۰-۱۳۷۷) خود آینه سان به عقیده کولی:«خواستگاه اجتماعی زندگی یک شخص از رهگذر نشست وبرخواست او با اشخاص دیگر پدید میآید.»به نظر او خود نخست فردی وسپس اجتماعی نمی شود ،بلکه از رهگذر یک نوع ارتیاط دیالکتیکی شکل …
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 