فایل کامل پژوهش تخصصی درباره نوشتار زنانه در ادبیات نمایشی؛ تحلیل نمایشنامه «خواب در فنجان خالی» اثر نغمه ثمینی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش تخصصی درباره نوشتار زنانه در ادبیات نمایشی؛ تحلیل نمایشنامه «خواب در فنجان خالی» اثر نغمه ثمینی دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش تخصصی درباره نوشتار زنانه در ادبیات نمایشی؛ تحلیل نمایشنامه «خواب در فنجان خالی» اثر نغمه ثمینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش تخصصی درباره نوشتار زنانه در ادبیات نمایشی؛ تحلیل نمایشنامه «خواب در فنجان خالی» اثر نغمه ثمینی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش تخصصی درباره نوشتار زنانه در ادبیات نمایشی؛ تحلیل نمایشنامه «خواب در فنجان خالی» اثر نغمه ثمینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش تخصصی درباره نوشتار زنانه در ادبیات نمایشی؛ تحلیل نمایشنامه «خواب در فنجان خالی» اثر نغمه ثمینی :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۲۶ صفحه

بررسی نوشتار زنانه در ادبیات نمایشی با تمرکز بر نمایشنامه‌ی خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی

تعریف نوشتار زنانه نزدیکی به بدن ، عواطف ، به زبان نیامدنی ها و سرکوب شده ها
دیگر بودگی
تفاوت
صورت بندی حضور بدنِ زنانه در نوشتار
ضدیت با احلیل مداری نوشتار زنانه و خاستگاه‌های اندیشگانی روانکاوی

مدرنیسم

پساساختارگرایی

پست‌ مدرنیسم نوشتار زنانه و فروید کیستی شخص
روند رشد کودک
زنان و قار سیاه
هویت یکپارچ من نوشتار زنانه و لاکان سوژ لاکانی
احلیل مداری
ناخودآگاه و میل
مالیخولیا
زبان و میل نوشتار زنانه ودریدا دریدا و متافیزیکِ حضور، تقابل های دو تایی مهم‌ترین نظریه پردازان نوشتار زنانه لوس ایریگارای

هلن سیکسو

جولیا کریستوا لوس ایریگارای و نقد بنیادی سنت فکری غرب
تفاوت جنسی زن و مرد و ستایش این تفاوت
آن اندام زنانه که یک اندام نیست
گفتمانی سراسر زنانه هلن سیکسو و بازخوانی سنت فکری غرب تقابل زن و مرد
بازخوانی اسطوره ها
نوشتن با اندام زنانه جولیا کریستوا ، مهم ترین نظریات از منظر این پایان‌نامه .
دلالت نشانه ای و دلالت نمادین
کورای نشانه ای
کوریون
سوژه در فرآیند و سوژ سخنگو
زمانِ زنانه

دلالت نشانه ای و دلالت نمادین دلالت نشانه‌ای شیوه‌ای برون زبانی است که انرژی تن و عواطف توسط آن به زبان راه می‌گشاید و هم رانه‌های سوژه و هم سامانه‌های آن‌ها را شامل می‌شود.

در مقابل دلالت نمادین، وجهی از دلالت است که موجودات سخنگو به آن وسیله می‌کوشند معنا را تا آن‌جایی که ممکن است با کمترین ابهام بیان کنند. بیان دانشمندان و منطق‌دانان مثال بسیار مناسبی از تلاش برای استفاده نمادین از زبان است، در حالی که بیان موسیقی، رقص و شعر نمودی از دلالت نشانه‌ای است.

«امر نشانه‌ای ممکن است به گونه‌ای بروز پیدا کند، اما تابع قوانین قاعده‌مند نحوی نیست. برعکس، امر نمادین،‌ شیوه‌ای از دلالت است که بر زبان، به عنوان یک نظام نشانه‌های کامل با دستور زبان و نحو اش، مبتنی است.» (کریستوا،۱۹۸۴:۷۶)
کورای نشانه ای معطوف شدنِ محیط روانی کودک به تن مادرش

«تیمائوس افلاطون از کورا سخن می‌گوید، آن آوند نام ناپذیر نامتحمل ناهمرگ سابق بر نام‌گذاری،سابق بر یک، سابق بر پدر. در نتیجه این واژه به گونه‌ای مادرانه تلویحاً بر عرصه‌ای دلالت دارد که اصلاً به زبان در نمی‌آید و نام‌پذیر نیست» (کریستوا،۱۹۸۴:۱۳۰). کوریون به نظر می­رسد کریستوا مصمم به بازیافت مجاز مادرانه‌ی افلاتون و نیز صورت بندی انتزاعی تر او ست . چر اکه هنگامی که کریستوا درباره‌ی تن می‌نویسد، این تن در نظر او گوشت و خون و هورمون دارد. در نظر او تن هم بیرون از زبان است و هم نیست. در اینجا به نظر می‌رسد که در راستای حفظ این ابهام، بدون نام بردن صریح، به کوریون اشاره می‌کند. کوریون اصطلاحی است که ارسطو در تاریخ جانوران به کار برده است و بر غشایی تاکید می‌کند که جنین را در رحم احاطه می‌کند. چنان‌که اکنون دریافته‌ایم، این غشا دو ویژگی فیزیولوژیک دارد که آن را به یک استعاره‌ی کریستواییِ مناسب بدل می‌کنند، و اگر چه افلاتون، از وجود چنین چیزی بی‌خبر بوده است با این همه به نظر می‌رسد که این غشا دنباله‌ی طبیعی مجازِ متغیرِ اوست.کوریون به طور اساسی ساختارِ بافتیِ مضاعفی دارد و از این رو می‌تواند به عنوان جایگاهی در نظر گرفته شود که در آن‌جا، ساختار بدن مادر پایان گرفته و ساختار بدنِ جنین آغاز می­شود سوژه در فرآیند به نظر کریستوا، سوژه حاصلی از فرآیند‌های زبان‌شناختی است. به عبارت دیگر ما کسانی می‌شویم که حاصل مشارکت در فرآیندهای دلالتی‌اند. هیچ خودآگاهی مقدم بر استعان زبان وجود ندارد. در عین حال زبان فرآیندی دلالتی است، چراکه توسط کسی که خود در یک فرآیند است به کار گرفته شده است. سوژ سخنگو سوژ در زبان خلاص نمایشنامه “خواب در فنجان خالی” نمایشنامه‌ای است در هشت پرده.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.