فایل کامل پژوهش تخصصی درباره ارتباطات در برنامههای بهداشتی؛ تحلیل نقش رسانه، آموزش و مدیریت سلامت عمومی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل پژوهش تخصصی درباره ارتباطات در برنامههای بهداشتی؛ تحلیل نقش رسانه، آموزش و مدیریت سلامت عمومی دارای ۱۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش تخصصی درباره ارتباطات در برنامههای بهداشتی؛ تحلیل نقش رسانه، آموزش و مدیریت سلامت عمومی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش تخصصی درباره ارتباطات در برنامههای بهداشتی؛ تحلیل نقش رسانه، آموزش و مدیریت سلامت عمومی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش تخصصی درباره ارتباطات در برنامههای بهداشتی؛ تحلیل نقش رسانه، آموزش و مدیریت سلامت عمومی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل پژوهش تخصصی درباره ارتباطات در برنامههای بهداشتی؛ تحلیل نقش رسانه، آموزش و مدیریت سلامت عمومی :
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : ۱۴۲ صفحه
ارتباطات در برنامه های بهداشتی
۲ تعریف واحدی از ارتباطات که همه را قانع کند وجود ندارد
در فرهنگ لغات وبستر،Communication، عمل بخشیدن ،انتقال دادن،آگاه ساختن،مکالمه و مراوده داشتن استفاده شده است.
فرهنگ فارسی معین : ربط دادن ، بستن ، بر بستن ، بسان چیزی با چیز دیگر ، بستگی ، پیوند، پیوستگی و رابطه
فرهنگ آریانپور برای Communication : ارتباط،خطوط و وسایل ارتباطی،مبادله اطلاعیه،نقلوانتقال،مراوده،اخبار،مکاتبه،سرایت،راه ،ابلاغ
ارتباط عبارت است از هر گونه تعاملی که شامل انتقال پیام باشد. واژه انگلیسی Communication” ” معادل « ارتباط » از واژه ای در زبان لاتین ، به معنی مشترک یا عمومی مشتق می شود . ما در صدد هستیم که وجه اشتراکی بین خودمان و افرادی که در صدد برقراری ارتباط با آنها هستیم ، بیابیم . هدف ارتباط ، رسیدن به نتایج دلخواه است .
ارتباط یک فرآیند است و لذا پویا ، روان ، متحرک و همیشه در تغییر است . پس ساکن نیست . تعاریف ارتباطات ارتباط فراگرد انتقال معنی بین دو فرد است. ” رایت“
ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسایل ارتباطی گوناگون از یک نقطه ، یک شخص یا یک دستگاه به دیگری . ” دنیس لانگلی و میشل شین“
ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در میان مردم . ” اسمیت “
فراگرد انتقال پیام از سوی فرستنده به گیرنده ، مشروط برآنکه در گیرنده پیام، مشابهت معنی به معنی مورد نظر فرستنده پیام ایجاد شود. ” محسنیان راد“
ارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات در محدوده سه چیز، انتشار، انتقال و دریافت پیام. ” آرانگان“
ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال یک محرک (معمولا علامت بیانی) از یک فرد(ارتباط گر) به فردی دیگر(پیام گیر) به منظور تغییر رفتار او. ” هاولند“ آیا تا بحال کسی در مورد شما دچار سوء تفاهم شده؟ آیا تا به حال پیش آمده که کاری را با نیت و انگیزه خوب انجام داده باشید ولی دیگران آن را بد برداشت کرده باشند؟ ۷۰% ارتباطات ما
اشتباه فهمیده می شوند و یا اشتباه تفسیر می شوند.
)در یک فرهنگ و با یک زبان( ارتباط اثر بخش در گرو توان ما در درک این است که دیگران ما را چطور می بینند. ارتباط یعنی تبادل افکار ، عقاید و اطلاعات با استفاده از نمادهای مشترک مثل کلمات، اشارات و…هرگاه اطلاعی کسب شود یا ابهامی کاسته شود ارتباط اتفاق افتاده است برخی نکات اصلی در فرایند ارتباط ۱ ـ ارتباط ، عبارت از انتقال و اشتراک معانی است . معانی ، ممکن است عقاید ، تصویرها یا اندیشه هایی باشند که به صورت سمبول ( مثلاً نوشتاری ، گفتاری ، موسیقی ، لباس ، دود ، هنر و …….. ) بیان می شوند .
۲ ـ سمبولهای مورد استفاده ، به خودی خود دارای معنی نیستند . واژه ها یا همه سمبولهایی که ما برای انتقال پیامهایمان استفاده می کنیم ، بخودی خود دارای معنی نیستند ، این مردمی که از آنها استفاده می کنند هستند که به آنها معنی می دهند
۳ ـ ارتباط بدون درک ممکن نیست . این یک نکته کلیدی دیگر در فرآیند است . درک عبارت است از فرآیند ایجاد تاثیر از یک چیز ( یک فرد ، یک واقعه یا هر محرکی که بر هشیاری ما مؤثر است ) و سپس قضاوت در مورد آن .
مشاهدات و قضاوتهای ما تحت تاثیر حواس پنجگانه ما هستند.( بینایی ، شنوایی ، لامسه ، بویایی و چشایی )
کدها یا نشانه ها و نمادها طبیعی : نشانه ای است که میان صورت و مفهوم همجواری و تماس وجود دارد. ( دود و آتش ، ردپا ورونده ، ورود فردی باچتر ودانستن بارش باران؛ …)
تصویری: نشانه ای است که میان صورت و مفهوم آن شباهتی عینی و تقلیدی وجود دارد. ( علایم راهنمایی و رانندگی ، پله اضطراری ؛ علایم نشانه مرد وزن ، …)
وضعی : نشانه ای است که میان صورت و مفهوم آن نه شباهت عینی وجود دارد نه همجواری، بلکه تنها رابطه است قراردادی ، نه ذاتی وخود بخودی . به اینها نماد می گویند( بوق های سه گانه تلفن، عصای سفید، مارش نظامی از رادیو ، درجات نظامی،…) ارتباط چیست ؟ بیائید به نمودار های بعدی ، که در آن شکلها نمایانگر دو فردی هستند که با هم ارتباط برقرارمی کنند ، نگاه کنیم
ناحیه مشترک بین دو دایره ، نمایانگر معانی مشترک بین دو فرد است . هرچه میزان اشتراک بیشتر باشند ارتباط قویتر است . ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معانی وعقاید ،تصاویر و اندیشه ها هرچه میزان اشتراک معانی بیشتر باشد ، ارتباط قویتر و موثر است ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معانی وعقاید ،تصاویر و اندیشه ها هرچه میزان اشتراک معانی بیشتر باشد ، ارتباط قویتر و موثر است ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معانی وعقاید ،تصاویر و
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 