فایل کامل مطالعه جامع درباره اهمیت آموزش و پرورش پیش‌دبستانی؛ بررسی نقش در رشد شناختی، اجتماعی و تربیتی کودکان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه جامع درباره اهمیت آموزش و پرورش پیش‌دبستانی؛ بررسی نقش در رشد شناختی، اجتماعی و تربیتی کودکان دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه جامع درباره اهمیت آموزش و پرورش پیش‌دبستانی؛ بررسی نقش در رشد شناختی، اجتماعی و تربیتی کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه جامع درباره اهمیت آموزش و پرورش پیش‌دبستانی؛ بررسی نقش در رشد شناختی، اجتماعی و تربیتی کودکان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه جامع درباره اهمیت آموزش و پرورش پیش‌دبستانی؛ بررسی نقش در رشد شناختی، اجتماعی و تربیتی کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه جامع درباره اهمیت آموزش و پرورش پیش‌دبستانی؛ بررسی نقش در رشد شناختی، اجتماعی و تربیتی کودکان :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۳۰ صفحه

به نام خالق زیبایی اهمیت آموزش و پرورش پیش دبستانی محیط خانه کمک می کند،اصلاح می کند،خراب می کند ولی ایجاد نمی کند.(ماریا مونته سوری) هدف آرمانی آموزش -تلاش در جهت پرورش انسان هایی که در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی در راستای هدف آرمانی جامعه به رشد و شکوفایی مطلوبی نائل شوند و جامعه را در مسیر آن هدف به پیش برانند. بازتاب بهره مندی ازهدف های روشن و آرمانی: -ارتقاء کیفیت آموزش -ارتقاء سطح دانش فراگیران -رشد بالندگی آنان در تمامی ابعاد -فراهم کردن جوی سالم و آرام وبه دور از رنج های روحی -توسعه انگیزه ها -فراهم کردن روشی معین برای یادگیری درآینده (آیین تدریس وروش کلاس داری-مهران علیپور مشکانی،۱۳۸۱) تاریخچه آموزش پیش از دبستانی جهان -سرآغاز قرن ۱۹ -عوامل تغییر دیدگاه ها نسبت به کودکان:شرایط اجتماعی،باورها درباره طبیعت کودک. -یکی از طرفداران آموزش به کودک:کمنیوس -یادگیری از طریق فعالیت در اندیشه های دیویی متبلور شد. -روسو بر اهمیت آموزش زود هنگام وملموس تاکید می ورزید. -اولین بار پستالوزی آموزش پیش دبستانی را به عنوان یک رشته علمی مجزا مطرح کرد. -بیشترین تاثیربرشکل گیری حیطه آ.پ پیش دبستانی را فروبل گذاشت. -اولین کودکستان را فروبل با نام باغچه کودکان به سال۱۸۳۷ در آلمان تاسیس کرد. (برنامه آ.پ کودکان پیش از دبستان-محسن طالب زاد ه نوبریان،۱۳۸۵) تاریخچه آموزش پیش از دبستانی ایران -در سال ۱۳۰۳ باغچه بان کودکستانی به نام ”باغچه اطفال“ در تبریز تاسیس نمود. (برنامه آ.پ کودکان پیش از دبستان-محسن طالب زاده نوبریان،۱۳۸۵) حقوق کودکان پیش دبستانی حق برخورداری از: -محبت و عشق و درک و فهم شرایط کودک توسط دیگران -تغذیه و مراقبت های پزشکی -آموزش رایگان -فرصت کافی برای بازی و تفریح -اسم و ملیت -مراقبت های ویژه در صورت داشتن ناتواناییهای ذهنی و جسمی -یادگیری برای تبدیل شدن به یک عضو مفید جامعه -حق بزرگ شدن به صورتی که روح صلح و برادری جهانی در او ایجاد شود. (برنامه آ.پ کودکان پیش از دبستان-محسن طالب زاده) اهداف آموزش و پرورش از دیدگاه چند تن از بزرگان تعلیم و تربیت (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظر سقراط -فهمیدن و فهماندن حقایق و تربیت اخلاقی و سیاسی جوانان می دانست و بیشتر به جنبه اخلاقی توجه داشت. (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظرافلاطون -کشف استعداد های برجسته برای زمامداری در جامعه آرمانی (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظرارسطو -پرورش خرد و هوش غایت رشد آدمی است.از این رو تربیت عادت در منش مردمان باید از نخستین لحظه تولد آنان با توجه به این غایت، نظام پذیرد.درانسان سه عامل یعنی سرشت،عادت و خرد در کار است.و سعادت در هماهنگی این سه عامل و سرانجام در شکوفایی خرد است. (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظرآکوستینوس - بار آوردن فرد مسیحی حقیقی (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظرکمنیوس(پدرآ.پ جدید) -همانند شدن با مبداء و بازگشت به اصل خود. -به فعلیت رساندن سه قوه علم،قدرت و قداست است. (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظرجان لاک -به جنبه عملی و سودمند فعالیت فکری آدمی توجه دارد. -باید هدف تربیت آماده کردن برای موفقیت در زندگی فردی و عضویت در جامعه باشد. (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظرکانت -تبدیل انسان طبیعی به انسان اخلاقی و هدایت آدمی به سوی آزادی حقیقی(مثل روسو) (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) هدف تربیت از نظردیویی -هدف تربیت خود تربیت است. -آموزش و پرورش ۴ ویژگی دارد: ۱. تربیت زندگی است. ۲.آموزشگاه جامعه است. ۳.تربیت راهنمایی است. ۴.یادگیری همان عمل است. (سیر آرا تربیتی در غرب-علی محمد کاردان،۱۳۸۷) اهداف کلی پیش دبستانی - پرورش سلامت جسمی و مهارت های حرکتی -پرورش عادات بهداشتی سالم -پرورش آداب و نگرش های اجتماعی مطلوب -پرورش پختگی عاطفی -تقویت درک زیباییها -برانگیختن کنجکاوی کودک -تشویق کودک به استقلال و خلاقیت از طریق فراهم آوردن فرصت های کافی -پرورش توانایی کودک برای بیان احساسات و افکار به زبانی روان،واضح و صحیح (برنامه آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان-ونیتاکول،فرخنده مفیدی،۱۳۸۴) اهداف آموزش و پرورش در پیش از دبستان
(برنامه آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان-ونیتاکول،فرخنده مفیدی،۱۳۸۴)
-هدف آ.پ،پرورش و رشد همه جانبه کودک است. رشد اهداف آ.پ پیش دبستانی: -رشد ارتباطات اجتماعی -پرورش ذوق کودکان بر زمینه های تفاوت های فردی -رشد جسمی و تربیت بدنی -رشد مهارت های خود یاری شخصی -رشد تصور صحیح از خ


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.