فایل کامل مطالعه تخصصی درباره بهداشت محیط مدارس؛ بررسی استانداردهای سلامت، ایمنی دانش‌آموزان و مدیریت محیط آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه تخصصی درباره بهداشت محیط مدارس؛ بررسی استانداردهای سلامت، ایمنی دانش‌آموزان و مدیریت محیط آموزشی دارای ۷۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه تخصصی درباره بهداشت محیط مدارس؛ بررسی استانداردهای سلامت، ایمنی دانش‌آموزان و مدیریت محیط آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه تخصصی درباره بهداشت محیط مدارس؛ بررسی استانداردهای سلامت، ایمنی دانش‌آموزان و مدیریت محیط آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه تخصصی درباره بهداشت محیط مدارس؛ بررسی استانداردهای سلامت، ایمنی دانش‌آموزان و مدیریت محیط آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه تخصصی درباره بهداشت محیط مدارس؛ بررسی استانداردهای سلامت، ایمنی دانش‌آموزان و مدیریت محیط آموزشی :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۷۹ صفحه

بهداشت محیط مدارس تهیه کننده :
مهندس رسول پرتوی ۱ تاریخچه بهداشت مدارس در ایران در ایران تا قبل از سال ۱۲۹۰ شمسی مدارس به سبک مکتب خانه ای بود .
در سال ۱۳۱۴ سازمان صحیه مدارس در وزارت معارف و صنایع مستظرفه آن زمان بوجود آمد.ودر همان سال اولین ساختمان صحیه مدارس در تهران افتتاح گردید.
در سال ۱۳۱۵ آیین نامه بهداری مدارس در دو فصل و ۲۱ ماده تصویب گردید. و سپس نام صحیه مدارس به بهداری آموزشگاه ها تغییر نام یافت.
در سال ۱۳۴۸ سازمان اداره بهداری آموزشگاه های کل کشور به اداره کل بهداری آموزشگاه های کشور تغییر نام یافت
در سال ۱۳۵۰به منظور تربیت نیروی انسانی ،مدارس عالی بهداشت در تهران و ۴ استان خراسان ،اصفهان ، آذربایجان غربی و فارس تاسیس گردید.
از سال ۱۳۵۷ اداره کل بهداری آموزشگاه ها به اداره کل بهداشت مدارس تغییر نام یافت. ۲ تعریف بهداشت مدارس طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت w.h.o بهداشت مدارس عبارت است از مجموعه اقداماتی که به منظور تشخیص ،حفظ ،ارتقاء و تامین سلامت جسمی ،روانی واجتماعی و معنوی دانش آموزان و آن دسته ازکارکنان که به نحوی با دانش آموزان در ارتباطند، به اجرا در می آید. ۳ ضرورت بهداشت مدارس درمدرسه دانش آموزان ودر کنار آنان معلمان و سایر کارکنان مدرسه جمعیتی کثیر را تشکیل می دهند، به علاوه پراکندگی مدارس اهمیت موضوع بهداشت مدارس را بیشتر جلوه می دهد.
دسترسی به نیروی عظیمی که اولین هدف آنان آموزش و یادگیری است ،آسان است و آن هم به دلیل جمع آمدن آنان بدور هم در مکانی به نام مدرسه است.
هر کدام از دانش آموزان به عنوان نماینده خانواده خود میتوانندپیام های بهداشتی را از مدرسه به خانواده انتقال دهند.
تعدادی از مدارس از امکانات و تسهیلات بهداشتی برخوردار نیستند و برخی از فضاهای آموزشی استاندارد های لازم را ندارند. از این رو شناخت به موقع مشکلات و اقدام جهت رفع آنها موجب پیشرفت آموزشی در آنها خواهد شد.
۴ بهداشت محیط مدرسه عبارت است از مجموعه اقداماتی که موجب می گرددمحیط آموزشگاه به گونه ای گرددکه اثر نامطلوبی بر سلامت جسمی ،روانی ،و اجتماعی دانش آموزان بر جای نگذارد. ۵ بهداشت محیط مدرسه بهداشت محیط مدرسه که درفصل چهارم آئین نامه اجرایی مدارس به ان توجه شده ، از اصول اولیه بهداشت مدارس است . بدون شک یکی از مولفه هایی که درآموزش و پرورش کودکان تاثیر اجتناب ناپذیردارد محیط مادی وفیزیکی حاکم برمدرسه است .محیط مدارس باید به گونه ای باشد تا ازهرلحاظ به نیازهای جسمی ، روانی واجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد . درآموزش و پرورش نوین فضای فیزیکی به عنوان یک عامل زنده و پویا درانجام فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان تلقی میگردد. چنانچه درمدرسه آب سالم ،سرویسهای بهداشتی ، فضای کافی ، تجهیزات ووسایل مناسب واستاندارد ، سیستم صحیح جمع آوری زباله وفاضلاب وجود نداشته باشد و به طور کلی آسایش محیطی فراهم نشود ، به طور قطع تلاشهای آموزش و پرورش معلمان ومربیان بازدهی مطلوب نخواهد داشت . ۶
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
معاونت سلامت
مرکز سلامت محیط و کار
وزارت آموزش و پرورش
معاونت تربیت بدنی و تندرستی
دفتر سلامت و تندرستی
آیین نامه بهداشت محیط مدارس ۷ (آیین نامه بهداشت محیط مدارس) این آیین نامه در ۳۳ ماده و ۲۵ تبـصره در تاریـخ ۸۴/۱/۱۶به تاییـد وزرای آمـوزش و پرورش و بهداشت درمان و آموزش پزشکـی رسیده است.
اجرای آیین نامه توسط واحد های ذیربط آموزش و
پر ورش و نظارت بر حسن اجـرای آن بر عهـده واحد های بهداشتـی آمـوزش و پرورش و وزارت بـهـداشت درمـان و آموزش پزشکـی است.
۸ باید درفاصله وموقعیت مناسبی نسبت به مراکز جمعیتی ونواحی مسکونی وآموزشی بوده درمالکیت آموزش و پرورش وداخل محدوده شهری یا روستا قرار داشته ،و امکان دسترسی به تاسیسات مانند آب ، برق ، تلفن و گاز داشته باشد . براساس مطالعات اقلیمی منطقه ، درهنگام احداث ساختمان مدرسه ، رعایت نکات زیرضروری است

.
ماده۱: محلی که برای احداث مدرسه درنظرگرفته میشود: ۹ بایددقت شود تا محل احداث مدرسه در جوار بیمارستان ، تیمارستان ، گورستان ، زندان ، خط راه آهن ، بزرگراهها قرار نداشته و خارج از حریم کابلهای فشارقوی برق ( هوایی یازمینی ) خطوط اصلی وفرعی گازرسانی ، پستهای زمینی فشارقوی ، پمپ بنزین ، محل عرضه فروش کپسولهای گاز، انبارهای مواد محترقه ، منفجره ، ترکیبات شیمیایی مانند کاغذ، پارچه ، لاستیک ،‌چوب ، الیاف بافت وغیره ونیز درمسیرحوزه های آبریز فرعی واصلی رودخانه واقع نشود.
محلی که برای احداث مدرسه درنظرگرفته میشود: ۱۰ محلی که برای احداث مدرسه درنظرگرفته میشود


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.