فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایاننامه درباره مبانی نظری و پیشینه شیوههای تعلیم و تربیت از منظر اندیشههای اسلامی با تأکید بر دیدگاههای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایاننامه درباره مبانی نظری و پیشینه شیوههای تعلیم و تربیت از منظر اندیشههای اسلامی با تأکید بر دیدگاههای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایاننامه درباره مبانی نظری و پیشینه شیوههای تعلیم و تربیت از منظر اندیشههای اسلامی با تأکید بر دیدگاههای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی شیوه های تعلیم و تربیت از منظر علمای اسلامی (امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و شهید مطهری)
| فصل دوم – مبانی نظری پژوهش | ۱۰ |
| ۱-۲- مفهوم تعلیم و تربیت | ۱۱ |
| ۱-۱-۲- مفهوم تعلیم | ۱۱ |
| ۲-۱-۲-مفهوم تربیت | ۱۲ |
| ۳-۱-۲-تفاوت مفهوم تعلیم و تربیت | ۱۳ |
| ۴-۱-۲- اخلاق و تربیت دینی | ۱۴ |
| ۵-۱-۲- تعریف تربیت دینی | ۱۵ |
| ۶-۱-۲- سه تلقی از تعلیم و تربیت اسلامی | ۱۷ |
| ۲-۲- اهداف تعلیم و تربیت | ۱۸ |
| ۱-۲-۲- اهداف تعلیم و تربیت از منظر امام خمینی (ره) | ۱۸ |
| اهداف تربیت از نظرگاه امام خمینی(ره) | ۱۸ |
| غایت تربیت از نظر امام خمینی(ره) | ۲۰ |
| ۲-۲-۲- اهداف تعلیم و تربیت از منظر آیت الله خامنهای | ۲۰ |
| پیوند تعلیم و تربیت | ۲۱ |
| ۱ پایبندی به اصول اعتقادی و مبانی دینی به ویژه اصل توحید | ۲۴ |
| ۲عمق بخشیدن به تفکر اسلامی | ۲۴ |
| ۳ زنده نگهداشتن یاد خدا و توکل به او | ۲۵ |
| ۴زنده نگهداشتن ارزش های اخلاقی | ۲۶ |
| ۳-۲-۲-اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه مطهری | ۲۶ |
| ۳-۲-تاریخچه تعلیم و تربیت اسلامی | ۲۷ |
| ۴-۲-مبانی تعلیم و تربیت در قرآن | ۲۹ |
| الف) توحید | ۲۹ |
| ب) فطرت | ۳۰ |
| ج) هدف دار بودن انسان | ۳۲ |
| د) اختیار | ۳۳ |
| ه ) معرفتپذیری انسان | ۳۳ |
| ۵-۲-رویکرد های تربیت دینی | ۳۴ |
| الف – رویکرد تصریح شده در برابر تلویحی | ۳۴ |
| ب- رویکرد تلقین در مقابل مقایسه | ۳۶ |
| ج- رویکرد شناختی در مقابل رویکرد عاطفی | ۳۶ |
| ۶-۲-زمینههای تربیت دینی | ۳۷ |
| ۱وراثت | ۳۷ |
| ۲محیط | ۳۸ |
| ۳ تغذیه | ۳۹ |
| ۴همنشین | ۴۰ |
| ۵تشویق | ۴۰ |
| ۷-۲-ابزارهای تعلیم و تربیت دینی در سیر ائمه (ع) | ۴۱ |
| ۱ارتباط چهره به چهره | ۴۱ |
| ۲تربیت شاگردان برجسته | ۴۲ |
| ۳املای مطالب علمی | ۴۳ |
| ۴خطابه و موعظه | ۴۳ |
| ۵امر به معروف و نهی از منکر | ۴۴ |
| ۶تمسک به قرآن و سنت | ۴۴ |
| ۷ مناظره و استدلال | ۴۵ |
| ۸ کرامت | ۴۶ |
| ۹ دعا | ۴۶ |
| ۱۰ روایات | ۴۷ |
| ۱۱ از طریق نامه و پیمان نامه | ۴۷ |
| ۸-۲- راهکارهای تربیت عقلانی | ۴۸ |
| ۱فراهم کردن شرایط برای تفکر | ۴۹ |
| ۲تشویق افراد به مشاهده و مطالعه | ۴۹ |
| ۱-۲-مشاهده و مطالعه طبیعت | ۴۹ |
| ۲-۲- مشاهده و مطالعه حقیقت انسان | ۴۹ |
| ۳-۲- مطالع تاریخ | ۵۰ |
| ۳یادگیری و آموزش مبتنی بر عقلانیت | ۵۰ |
| ۴اهمیت دادن به تجربه اندوزی | ۵۱ |
| ۵تأکید بر اندیش حقگرایی و حقیقتجویی | ۵۲ |
| ۶تشویق به آگاهی و علمگرایی | ۵۲ |
| ۷آموزش تفکر | ۵۳ |
| ۷-۱آموزش تفکر انتقادی | ۵۳ |
| ۷-۲-آموزش تفکر خلاق | ۵۴ |
| ۸-۲- تقویت حس کنجکاوی و پرسش | ۵۵ |
| ۹-۲- اصول تعلیم و تربیت | ۵۵ |
| ۱ـ اخلاص | ۵۵ |
| ۲ـ تقدم تزکیه بر تعلیم | ۵۶ |
| ۳ـ محوریت علوم سودمند و درجهبندی آنها | ۵۷ |
| ۴- تقدّم اصلاح خود بر دیگران | ۵۷ |
| ۵ ـ تقویت فهم و رشد عقلانی | ۵۸ |
| ۱-۹-۲- اصول تربیت از دیدگاه حضرت امام (ره) | ۵۹ |
| ۱تکیه بر اصلاح خود | ۵۹ |
| ۲تقدم تزکیه بر تعلیم | ۵۹ |
| ۳تداوم تربیت | ۶۰ |
| ۴اصل تکرار و تلقین | ۶۰ |
| ۵جهتدار بودن تربیت | ۶۰ |
| ۲-۹-۲-اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید مطهری | ۶۴ |
| ۱- اعتدال | ۶۴ |
| ۲- اصل جامعیت | ۶۵ |
| ۳- تأمین نیازهای واقعی | ۶۶ |
| ۴- توازن امور ثابت و امور متغیر | ۶۷ |
| ۵- هدایتخواهی | ۶۸ |
| ۶- حکمت جویی | ۶۹ |
| ۷- بهرهگیری از اراده | ۷۰ |
| ۸- اصل تلازم و تناسب علم و عقل | ۷۱ |
| ۹- انسانیت دوستی | ۷۳ |
| ۱۰- جذب و دفع | ۷۴ |
| ۱۱- پیوند تربیت با معنویت | ۷۵ |
| ۳-۹-۲-اصول تربیتی از دیدگاه مقام معظم رهبری | ۷۶ |
| ۱۰-۲- عوامل مؤثر بر تربیت دینی | ۷۷ |
| ۱-۱۰-۲- عوامل مؤثر بر تربیت دینی از منظر امام خمینی (ره) | ۷۷ |
| ۲-۱۰-۲-عوامل مؤثر بر تربیت دینی از منظر آیت الله خامنهای | ۷۸ |
| ۱اراده | ۷۸ |
| ۲-مؤسسه آموزشی (معلم، محیط آموزشی، مجریان تربیت و محتوا) | ۷۹ |
| ۳-گروه همسالان | ۷۹ |
| ۴-رسانهها | ۸۰ |
| ۵- خانواده | ۸۰ |
| ۳-۱۰-۲-عوامل مؤثر بر تربیت دینی از منظر شهید مطهری | ۸۰ |
| متفکران و مربیان بزرگ | ۸۰ |
| محیط و عوامل اجتماعی | ۸۱ |
| ۱۱-۲-روشهای تعلیم و تربیت اسلامی | ۸۱ |
| ۱۲-۲- روشهای تعلیم و تربیت | ۸۲ |
| ۱-۱۲-۲- روشهای تربیت اخلاقی در قرآن کریم | ۸۲ |
| الف)روش حبّ عبودی | ۸۲ |
| ب)روش موعظه و نصیحت | ۸۳ |
| ج)روش الگوسازی با بیان داستان و مثال | ۸۴ |
| د) وعده بهشت و جهنم | ۸۴ |
| ه ) پرسش و پاسخ | ۸۵ |
| و) امر به معروف و نهی از منکر | ۸۵ |
| ز) ابتلا | ۸۵ |
| ۲-۱۲-۲-روشهای تعلیم و تربیت از منظر امام خمینی (ره) | ۸۶ |
| ۱تفکر و نگرش انتقادی | ۸۶ |
| ۲ تکریم شخصیت | ۸۷ |
| ۳ تذکر و تکرار آگاهانه | ۸۸ |
| ۴عبرت آموزی | ۸۸ |
| ۵ روش بصیرت آفرینى | ۸۹ |
| ۶روش اسوهپردازى | ۹۰ |
| ۷ روش پرواپیشگى(تهذیب) | ۹۰ |
| ۸ . روش بهرهگیرى از عواطف | ۹۱ |
| ۹ روش تکریم | ۹۲ |
| ۱۰روش اظهار تواضع | ۹۲ |
| ۱۱ روش ساده زیستى | ۹۳ |
| ۱۲ روش دوستیابى | ۹۳ |
| ۱۳روش دعا و نیایش | ۹۳ |
| ۱۴روش جاذبه کلام | ۹۴ |
| ۳-۱۲-۲-روشهای تعلیم و تربیت از منظر آیت الله خامنهای | ۹۵ |
| ۱هدایت صحیح استعدادها زمینه ظهور نوابغ | ۹۵ |
| ۲- تربیت استعدادها در تمام زمینهها | ۹۵ |
| ۳- شیوه مناسب و متاع ارزنده | ۹۶ |
| ۴- پیراستگی سخن | ۹۶ |
| ۵- آموزش فرد به فرد | ۹۶ |
| ۶- ارائه مطالب برای رد انحرافات و تحریفات موجود در کتابها | ۹۶ |
| ۷- مهربان و قانونگرا | ۹۷ |
| ۸- عوامل پیشرفت و جذب نخبگان | ۹۷ |
| ۹-کار علمی منظم، سکوی حرکت علمی آینده | ۹۷ |
| ۱۰-تبادل علمی راه رشد علم | ۹۸ |
| ۱۱-تجربه، تعقل و مطالعه | ۹۸ |
| ۱۲-ضربه ضعف عملکرد ما به اسلام | ۹۸ |
| ۱۳-اتخاذ شیوههای جدید در بیان حرف حق | ۹۹ |
| ۱۴-توجه به ویژگیهای نسل آینده انقلاب | ۹۹ |
| ۱۵-هنر و شیوههای هنری | ۱۰۰ |
| ۴-۱۲-۲-روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید مطهری | ۱۰۰ |
| روش محبت | ۱۰۱ |
| روش موعظه و نصیحت | ۱۰۱ |
| روش الگوسازی با بیان داستان و مثال | ۱۰۲ |
| استفاده از هنر | ۱۰۲ |
| ۱۳-۲- پیشینه تحقیقاتی | ۱۰۳ |
| ۱۴-۲- جمعبندی و ارائه مدل تحقیق | ۱۰۸ |
| چهارچوب نظری پژوهش | ۱۱۲ |
| روشهای تعلیم و تربیت از منظر امام خمینی (ره) | ۱۱۲ |
| روشهای تعلیم و تربیت از منظر شهید مطهری | ۱۱۲ |
| روشهای تعلیم و تربیت از منظر آیتاللهالعظمیخامنهای | ۱۱۲ |
| مدل مفهومی تحقیق | ۱۱۲ |
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 