فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه شیوه‌های تعلیم و تربیت از منظر اندیشه‌های اسلامی با تأکید بر دیدگاه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه شیوه‌های تعلیم و تربیت از منظر اندیشه‌های اسلامی با تأکید بر دیدگاه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه شیوه‌های تعلیم و تربیت از منظر اندیشه‌های اسلامی با تأکید بر دیدگاه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی شیوه های تعلیم و تربیت از منظر علمای اسلامی (امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و شهید مطهری)

فصل دوم – مبانی نظری پژوهش ۱۰
۱-۲- مفهوم تعلیم و تربیت ۱۱
۱-۱-۲- مفهوم تعلیم ۱۱
۲-۱-۲-مفهوم تربیت ۱۲
۳-۱-۲-تفاوت مفهوم تعلیم و تربیت ۱۳
۴-۱-۲- اخلاق و تربیت دینی ۱۴
۵-۱-۲- تعریف تربیت دینی ۱۵
۶-۱-۲- سه تلقی از تعلیم و تربیت اسلامی ۱۷
۲-۲- اهداف تعلیم و تربیت ۱۸
۱-۲-۲- اهداف تعلیم و تربیت از منظر امام خمینی (ره) ۱۸
اهداف تربیت از نظرگاه امام خمینی(ره) ۱۸
غایت تربیت از نظر امام خمینی(ره) ۲۰
۲-۲-۲- اهداف تعلیم و تربیت از منظر آیت الله خامنه­ای ۲۰
پیوند تعلیم و تربیت ۲۱
۱ پایبندی به اصول اعتقادی و مبانی دینی به ویژه اصل توحید ۲۴
۲عمق بخشیدن به تفکر اسلامی ۲۴
۳ زنده نگهداشتن یاد خدا و توکل به او ۲۵
۴زنده نگهداشتن ارزش های اخلاقی ۲۶
۳-۲-۲-اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه مطهری ۲۶
۳-۲-تاریخچه تعلیم و تربیت اسلامی ۲۷
۴-۲-مبانی تعلیم و تربیت در قرآن ۲۹
الف) توحید ۲۹
ب) فطرت ۳۰
ج) هدف دار بودن انسان ۳۲
د) اختیار ۳۳
ه‍ ) معرفت‌پذیری انسان ۳۳
۵-۲-رویکرد های تربیت دینی ۳۴
الف – رویکرد تصریح شده در برابر تلویحی ۳۴
ب- رویکرد تلقین در مقابل مقایسه ۳۶
ج- رویکرد شناختی در مقابل رویکرد عاطفی ۳۶
۶-۲-زمینه­های تربیت دینی ۳۷
۱وراثت ۳۷
۲محیط ۳۸
۳ تغذیه ۳۹
۴هم­نشین ۴۰
۵تشویق ۴۰
۷-۲-ابزارهای تعلیم و تربیت دینی در سیر ائمه (ع) ۴۱
۱ارتباط چهره به چهره ۴۱
۲تربیت شاگردان برجسته ۴۲
۳املای مطالب علمی ۴۳
۴خطابه و موعظه ۴۳
۵امر به معروف و نهی از منکر ۴۴
۶تمسک به قرآن و سنت ۴۴
۷ مناظره و استدلال ۴۵
۸ کرامت ۴۶
۹ دعا ۴۶
۱۰ روایات ۴۷
۱۱ از طریق نامه و پیمان نامه ۴۷
۸-۲- راه­کارهای تربیت عقلانی ۴۸
      ۱فراهم کردن شرایط برای تفکر ۴۹
      ۲تشویق افراد به مشاهده و مطالعه ۴۹
۱-۲-مشاهده و مطالعه طبیعت ۴۹
      ۲-۲- مشاهده و مطالعه حقیقت انسان ۴۹
      ۳-۲- مطالع تاریخ ۵۰
      ۳یادگیری و آموزش مبتنی بر عقلانیت ۵۰
      ۴اهمیت دادن به تجربه اندوزی ۵۱
      ۵تأکید بر اندیش حق­گرایی و حقیقت­جویی ۵۲
      ۶تشویق به آگاهی و علم­گرایی ۵۲
      ۷آموزش تفکر ۵۳
      ۷-۱آموزش تفکر انتقادی ۵۳
      ۷-۲-آموزش تفکر خلاق ۵۴
      ۸-۲- تقویت حس کنجکاوی و پرسش ۵۵
      ۹-۲- اصول تعلیم و تربیت ۵۵
۱ـ اخلاص ۵۵
۲ـ تقدم تزکیه بر تعلیم ۵۶
۳ـ محوریت علوم سودمند و درجه‏بندی آن­ها ۵۷
۴- تقدّم اصلاح خود بر دیگران ۵۷
۵ ـ تقویت فهم و رشد عقلانی ۵۸
۱-۹-۲- اصول تربیت از دیدگاه حضرت امام (ره) ۵۹
۱تکیه بر اصلاح خود ۵۹
۲تقدم تزکیه بر تعلیم ۵۹
۳تداوم تربیت ۶۰
۴اصل تکرار و تلقین ۶۰
۵جهت­دار بودن تربیت ۶۰
۲-۹-۲-اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید مطهری ۶۴
۱- اعتدال ۶۴
۲- اصل جامعیت ۶۵
۳- تأمین نیازهای واقعی ۶۶
۴- توازن امور ثابت و امور متغیر ۶۷
۵- هدایت‌خواهی ۶۸
۶- حکمت جویی ۶۹
۷- بهره‌گیری از اراده ۷۰
۸- اصل تلازم و تناسب علم و عقل ۷۱
۹- انسانیت دوستی ۷۳
۱۰- جذب و دفع ۷۴
۱۱- پیوند تربیت با معنویت ۷۵
۳-۹-۲-اصول تربیتی از دیدگاه مقام معظم رهبری ۷۶
۱۰-۲- عوامل مؤثر بر تربیت دینی ۷۷
۱-۱۰-۲- عوامل مؤثر بر تربیت دینی از منظر امام خمینی (ره) ۷۷
۲-۱۰-۲-عوامل مؤثر بر تربیت دینی از منظر آیت الله خامنه­ای ۷۸
۱اراده ۷۸
۲-مؤسسه آموزشی (معلم، محیط آموزشی، مجریان تربیت و محتوا) ۷۹
۳-گروه همسالان ۷۹
۴-رسانه­ها ۸۰
۵- خانواده ۸۰
۳-۱۰-۲-عوامل مؤثر بر تربیت دینی از منظر شهید مطهری ۸۰
متفکران و مربیان بزرگ ۸۰
محیط و عوامل اجتماعی ۸۱
۱۱-۲-روش­های تعلیم و تربیت اسلامی ۸۱
۱۲-۲- روش­های تعلیم و تربیت ۸۲
۱-۱۲-۲- روش­های تربیت اخلاقی در قرآن کریم ۸۲
الف)روش حبّ عبودی ۸۲
ب)روش موعظه و نصیحت ۸۳
ج)روش الگوسازی با بیان داستان و مثال ۸۴
د) وعده بهشت و جهنم ۸۴
ه‍ ) پرسش و پاسخ ۸۵
و) امر به معروف و نهی از منکر ۸۵
ز) ابتلا ۸۵
۲-۱۲-۲-روش­های تعلیم و تربیت از منظر امام خمینی (ره) ۸۶
۱تفکر و نگرش انتقادی ۸۶
۲ تکریم شخصیت ۸۷
۳ تذکر و تکرار آگاهانه ۸۸
۴عبرت آموزی ۸۸
۵ روش بصیرت آفرینى ۸۹
۶روش اسوه­پردازى ۹۰
۷ روش پرواپیشگى(تهذیب) ۹۰
۸ . روش بهره­گیرى از عواطف ۹۱
۹ روش تکریم ۹۲
۱۰روش اظهار تواضع ۹۲
۱۱ روش ساده زیستى ۹۳
۱۲ روش دوست­یابى ۹۳
۱۳روش دعا و نیایش ۹۳
۱۴روش جاذبه کلام ۹۴
۳-۱۲-۲-روش­های تعلیم و تربیت از منظر آیت الله خامنه­ای ۹۵
۱هدایت صحیح استعدادها زمینه ظهور نوابغ ۹۵
۲- تربیت استعدادها در تمام زمینه­ها ۹۵
۳- شیوه مناسب و متاع ارزنده ۹۶
۴- پیراستگی سخن ۹۶
۵- آموزش فرد به فرد ۹۶
۶- ارائه مطالب برای رد انحرافات و تحریفات موجود در کتاب­ها ۹۶
۷- مهربان و قانون­گرا ۹۷
۸- عوامل پیشرفت و جذب نخبگان ۹۷
۹-کار علمی منظم، سکوی حرکت علمی آینده ۹۷
۱۰-تبادل علمی راه رشد علم ۹۸
۱۱-تجربه، تعقل و مطالعه ۹۸
۱۲-ضربه ضعف عملکرد ما به اسلام ۹۸
۱۳-اتخاذ شیوه­های جدید در بیان حرف حق ۹۹
۱۴-توجه به ویژگی­های نسل آینده انقلاب ۹۹
۱۵-هنر و شیوه­های هنری ۱۰۰
۴-۱۲-۲-روش­های تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید مطهری ۱۰۰
روش محبت ۱۰۱
روش موعظه و نصیحت ۱۰۱
روش الگوسازی با بیان داستان و مثال ۱۰۲
استفاده از هنر ۱۰۲
۱۳-۲- پیشینه تحقیقاتی ۱۰۳
۱۴-۲- جمع­بندی و ارائه مدل تحقیق ۱۰۸
چهارچوب نظری پژوهش ۱۱۲
روش­های تعلیم و تربیت از منظر امام خمینی (ره) ۱۱۲
روش­های تعلیم و تربیت از منظر شهید مطهری ۱۱۲
روش­های تعلیم و تربیت از منظر آیت­الله­العظمی­خامنه­ای ۱۱۲
مدل مفهومی تحقیق ۱۱۲
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.