فایل ورد کامل مطالعه علمی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه سبک‌شناسی اشعار سه شاعر شرق گیلان؛ بیژن نجدی، محمدحسین مهدوی (م. مؤید) و فرامرز محمدی‌پور


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه علمی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه سبک‌شناسی اشعار سه شاعر شرق گیلان؛ بیژن نجدی، محمدحسین مهدوی (م. مؤید) و فرامرز محمدی‌پور صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه سبک‌شناسی اشعار سه شاعر شرق گیلان؛ بیژن نجدی، محمدحسین مهدوی (م. مؤید) و فرامرز محمدی‌پور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی سبک شناختی اشعار سه تن از شاعران شرق گیلان (بیژن نجدی، محمّد حسین مهدوی(م.مؤیّد)، فرامرز محمّدی پور)

۱-۵ – پیشینه­ی تحقیق.. ۶

فصل دوم: مبانی نظری و تعریف­ها (سبک­شناسی ساختارگرا)

۲-۱- درآمدی بر سبک و رویکردهای سبک شناسی.. ۱۰

۲-۲- تعاریف سبک ۱۰

۲-۳- بررسی نوین سبک.. ۱۱

۲-۴- سبکِ هنر آفرین ۱۲

۲-۵- سبک ادبی.. ۱۲

۲-۶- سبک شناسی. ۱۳

۲-۷- تحلیل سبک شناسیک ۱۴

۲-۸- سبک در ادبیات ۱۴

۲-۹- معنی و اهمیت نظریه سبک ۱۴

۲-۱۰- کار سبک شناسی.. ۱۵

۲-۱۱- نگاهی به برخی نظریات گذشتگان درباره ی سبک.. ۱۶

۲-۱۲- سبک سنجی زبان شناختی. ۱۶

۲-۱۳- گونه شناسی (تیپولوژی) سبکها ۱۷

۲-۱۴- جایگاهِ سبک پژوهی.. ۱۸

۲-۱۵- تعاریف سبک از دیدگاه سبک شناسان.. ۱۸

۲-۱۶- نام گذاری سبک ها.. ۱۹

۲-۱۷- مفاهیم سبک . ۱۹

۲-۱۷-۱- سبک دوره ۱۹

۲-۱۷-۱-۱- سبک عراقی. ۱۹

۲-۱۷-۱-۲- سبک هندی.. ۲۰

۲-۱۷-۲- سبک شخصی ۲۰

۲-۱۷-۳- سبک ادبی ۲۱

۲-۱۸- اهداف سبک شناسی ۲۱

۲-۱۹- مکاتب سبک شناسی ۲۱

۲-۱۹-۱- سبک شناسی توصیفی. ۲۱

۲-۱۹-۲- سبک شناسی تکوینی. ۲۱

۲-۱۹-۳- سبک شناسی ساخت گرا.. ۲۲

۲-۲۰- جریان های مهم در سبک شناسی جدید . ۲۲

۲-۲۱- سبک و سبک شناسی در ایران ۲۲

۲-۲۲- مفهوم سبک در آثار قدما.. ۲۳

۲-۲۳- معاصران.. ۲۳

۲-۲۴- ادوار شعر فارسی ۲۳

۲-۲۵- سبک نیمایی . ۲۴

۲-۲۶- شیوه های شعر نو .. ۲۴

۲-۲۷- مکتب های ادبی اروپایی ۲۵

۲-۲۷-۱- رئالیست یا واقع گرایی. ۲۵

۲-۲۷-۲- سوررئالیسمlisme Surrea 25

۲-۲۷-۳- پست مدرنیسم و یا فرانوگرایی ۲۶

۲-۲۸- روش بررسی سبک شناسی متون ۲۶

فصل سوم: معرفی بیژن نجدی، محمدحسین مهدوی(م، مؤیّد) و فرامرز محمّدی پور

۳-۱- زندگینامه ی بیژن نجدی. ۲۹

۳-۱-۱- ویژگی داستان ها و اشعار نجدی ۳۰

۳-۱-۲- وفات نجدی.. ۳۱

۳-۱-۳- آثار بیژن نجدی .. ۳۱

۳-۲- زندگینامه محمدحسین مهدوی (م.موید) ۳۲

۳-۲-۱- تحصیلات م. مؤید در ایران ۳۳

۳-۲-۲- ویژگی شعری م. مؤید.. ۳۳

۳-۲-۳- سبک شعری م.مؤید . ۳۵

۳-۲-۴- آثار مؤید.. ۳۵

۳-۲-۵- ویژگی های چندمجموعه شعر مؤید. ۳۵

۳-۳- زندگینامه ی فرامرز محمّدی پور .. ۳۷

۳-۳-۱- مسئولیت های محمّدی پور . ۳۷

۳-۳-۲- سبک شعری محمّدی پور . ۳۸

۳-۳-۳- ویژگی های شعری محمدی پور . ۳۸

۳-۳-۴- آثار محمدی پور .. ۳۸

۳-۳-۵- دیگر آثار.. ۳۹

فصل چهارم: بررسی سبک­شناختی اشعار بیژن نجدی، محمّد حسین مهدوی(م.مؤیّد) و فرامرز محمّدی­پور

۴-۱ سبک شناسی اشعار بیژن نجدی. ۴۱

۴-۱-۱  روش بررسی سبک شناختی متون. ۴۱

۴-۱-۱-۱ سطح زبانی (Literally Level) 43

۴-۱-۱-۱-۱ سطح آوایی یا سبک شناسی آواها(Phonostylistics).. 43

۴-۱-۱-۱-۱-۱  انواع موسیقی شعر. ۴۳

۴-۱-۱-۱-۱-۲  انتخاب کارکردهای زبانی زیبا و منحصر.. ۴۴

۴-۱-۱-۱-۱-۳  واج آرایی.. ۴۵

۴-۱-۱-۱-۱-۴  جناس. ۴۷

۴-۱-۱-۱-۱-۵  تکرار ۴۹

۴-۱-۱-۱-۱-۶  طرد و عکس.. ۵۱

۴-۱-۱-۱-۲ سطح لغوی (Lexical) یا سبک­شناسی واژه­ها ۵۱

۴-۱-۱-۱-۲ -۱ ریشه شناسی لغات و مفردات اشعار نجدی. ۵۱

۴-۱-۱-۱-۲ -۲ واژگان عربی به کار رفته در اشعار نجدی. ۵۲

۴-۱-۱-۱-۲ -۳ رویکرد نجدی به واژگان کهن  سنّت ادبی ۵۲

۴-۱-۱-۱-۲ -۴ واژگان کهن سنّت ادبی در اشعار بیژن نجدی.. ۵۳

۴-۱-۱-۱-۲ -۵ ساخت واژ( واژه های بسیط و غیربسیط) ۵۳

۴-۱-۱-۱-۲ -۶ واژگان پربسامد اشعار بیژن نجدی. ۵۵

۴-۱-۱-۱-۳ سطح نحوی(Syntactical) یا سبک شناسی جمله.. ۵۶

۴-۱-۱-۱-۳ -۱ ترکیب سازی واژگانی. ۵۷

۴-۱-۱-۱-۳ -۲ ترکیبات خلّاق و تازه ۵۷

۴-۱-۱-۱-۳ -۳ ترکیبات اضافی.. ۵۸

۴-۱-۱-۱-۳ -۴ ترکیبات وصفی ۵۸

۴-۱-۱-۱-۳ -۵ ساختار نامتعارف جمله. ۵۸

۴-۱-۱-۱-۳ -۶ فعل ۶۰

۴-۱-۱-۱-۳ -۷ حذف فعل.. ۶۱

۴-۱-۱-۲ سطح ادبی (Literary Level) 61

۴-۱-۱-۲-۱  تضاد(مطابقه یا طباق) ۶۲

۴-۱-۱-۲-۲  مراعات نظیر(تناسب).. ۶۲

۴-۱-۱-۲-۳  تلمیح ۶۳

۴-۱-۱-۲-۴  تضمین ۶۴

۴-۱-۱-۲-۵  حسّامیزی. ۶۴

۴-۱-۱-۲-۶  متناقض نما(پارادوکس) Paradox 64

۴-۱-۱-۲-۷  تشبیه ۶۵

۴-۱-۱-۲-۷-۱  انواع تشبیهات به کار رفته در اشعار نجدی. ۶۵

۴-۱-۱-۲-۷-۲  تشبیه مرسل ۶۵

۴-۱-۱-۲-۷-۳  تشبیه بلیغ (فشرده). ۶۶

۴-۱-۱-۲-۸  استعاره. ۶۷

۴-۱-۱-۲-۸-۱  استعاره مصرّحه ۶۷

۴-۱-۱-۲-۸-۲ استعاره مکنیه (کنایی).. ۶۸

۴-۱-۱-۳  سطح فکری (Philosophical Level). 69

۴-۱-۱-۳-۱  جهان بینی اشعار نجدی ۶۹

۴-۱-۱-۳-۲  زمان و جلوه های آن در اشعار نجدی.. ۷۰

۴-۱-۱-۳-۳  برون گرایی. ۷۳

۴-۱-۱-۳-۴ انزوا طلبی نجدی ۷۳

۴-۱-۱-۳-۵  عقل ستیزی و عشق خواهی در اشعار بیژن نجدی ۷۴

۴-۲ سبک شناسی اشعار م.مؤیّد. ۷۵

۴-۲-۱ سطح زبانی (Literally Level). 75

۴-۲-۱-۱ سطح آوایی. ۷۵

۴-۲-۱-۱-۱  انواع جناس در اشعار م.مؤیّد ۷۵

۴-۲-۱-۱-۲ واج آرایی ۷۸

۴-۲-۱-۱-۳ تکرار. ۷۹

۴-۲-۱-۱-۴ طرد و عکس ۸۰

۴-۲-۱-۲ سطح لغوی.. ۸۰

۴-۲-۱-۲-۱ تبارشناسی لغات و مفردات اشعار م.مؤیّد ۸۱

۴-۲-۱-۲-۲ برخی از واژگان عربی اشعار م.مؤیّد ۸۱

۴-۲-۱-۲-۳ کاربرد برخی لغات و اصطلاحات عربی در اشعار م.مؤیّد. ۸۱

۴-۲-۱-۲-۴ رویکرد م.مؤیّد به واژگان کهن سنّت ادبی. ۸۲

۴-۲-۱-۲-۴ -۱ واژگان کهن سنّت ادبی در اشعار م.مؤیّد.. ۸۲

۴-۲-۱-۲-۵  ذهنیت و عینیت گرایی واژگان در اشعار م.مؤیّد ۸۲

۴-۲-۱-۲-۶  ساخت واژ (واژه های بسیط و غیر بسیط). ۸۳

۴-۲-۱-۲-۷  دایره ی واژگان و روابط مفهومی آن. ۸۴

۴-۲-۱-۲-۸  واژگان پربسامد اشعار م.مؤیّد ۸۴

۴-۲-۱-۲-۸ -۱ نمونه هایی از واژگان پربسامد اشعار م.مؤیّد ۸۴

۴-۲-۱-۲-۹  عمر و حباب. ۸۵

۴-۲-۱-۲-۱۰  نمونه هایی از واژگان سکر و مستی در اشعار م.مؤیّد. ۸۵

۳-۲-۱-۳ سطح نحوی.. ۸۶

۴-۲-۱-۳-۱  ترکیب سازی واژگانی.. ۸۶

۴-۲-۱-۳-۲  ترکیبات کهن سنّت ادبی ۸۶

۴-۲-۱-۳-۳  ترکیبات اضافی. ۸۶

۴-۲-۱-۳-۴  ترکیبات وصفی.. ۸۷

۴-۲-۱-۳-۵  ساختار غیرمتعارف جمله.. ۸۷

۴-۲-۱-۳-۶  فعل.. ۸۹

۴-۲-۱-۳-۷  حذف فعل. ۸۹

۴-۲-۲ سطح ادبی (Literary Level) 90

۴-۲-۲ -۱ انواع تشبیه. ۹۰

۴-۲-۲ – ۱-۱ تشبیه گسترده. ۹۰

۴-۲-۲– ۱-۲ تشبیه فشرده (بلیغ).. ۹۱

۴-۲-۲­-۱-۳  تشبیهات اشعار م.مویّد به اعتبار طرفین تشبیه ۹۲

۴-۲-۲­-۲  عناصر طبیعت در تشبیهات م.مؤیّد.. ۹۴

۴-۲-۲­-۳  استعاره. ۹۴

۴-۲-۲­-۳-۱ استعاره مصرّحه.. ۹۴

۴-۲-۲­-۳-۲ استعاره ی مکنیه ۹۵

۴-۲-۲­-۳-۳ اضافه ی استعاری ۹۵

۴-۲-۲­-۴ کنایه ۹۷

۴-۲-۲­-۵ صنایع معنوی ۹۷

۴-۲-۲­-۶ متناقض نما یا پارادوکس. ۹۸

۴-۲-۲-۷  حسّامیزی ۹۸

۴-۲-۲­-۸ مراعات نظیر(تناسب).. ۹۹

۴-۲-۲­- ۹ تضاد ۹۹

۴-۲-۲­-­۱۰ تلمیح. ۱۰۰

۴-۲-۲­-­۱۱ اقتباس ۱۰۱

۴-۲-۳  سطح فکری (Philosophical Level) 102

۴-۲-۳-۱  اشعار م.مؤیّد و نوع نگرش او به جهان ۱۰۳

۴-۲-۳-۲  برون گرایی. ۱۰۴

۴-۲-۳-۳  تقدیر و جبرگرایی. ۱۰۴

۴-۲-۳-۴  عقل ستیزی و عشق خواهی در اشعار م.مؤیّد. ۱۰۵

۴-۳  بررسی سبک­ شناختی اشعار فرامرز محمدی­پور. ۱۰۷

الف- اشعار مجموعه­ی «دلم را بخشیدم به دریا». ۱۰۷

۴-۳-۱  سطح زبانی (Literally Level). 113

۴-۳-۱-۱ سطح آوایی یا سبک شناسی آواها(Phonostylistics). 113

۴-۳-۱-۱-۲ انواع جناس در اشعار محمّدی پور ۱۱۳

۴-۳-۱-۱-۳ واج آرایی.. ۱۱۴

۴-۳-۱-۱-۴ تکرار واژه. ۱۱۴

۴-۳-۱-۲ سطح لغوی (Lexical) یا سبک­شناسی واژه­ها.. ۱۱۵

۴-۳-۱-۲-۱ رویکرد محمّدی پور به واژگان عربی.. ۱۱۵

۴-۳-۱-۲-۲ ساخت واژ( واژه های بسیط و غیربسیط). ۱۱۵

۴-۳-۱-۲-۳ واژگان پربسامد اشعار محمّدی پور ۱۱۶

۴-۳-۱-۲-۴ نمونه هایی از واژگان پربسامد اشعار محمّدی پور ۱۱۷

۴-۳-۱-۳ سطح نحوی(Syntactical) یا سبک شناسی جمله ۱۱۷

۴-۳-۱-۳-۱  ترکیب سازی واژگانی. ۱۱۷

۴-۳-۱-۳-۲  ساختار غیرمتعارف جمله. ۱۱۸

۴-۳-۱-۳-۳  انواع فعل. ۱۱۸

۴-۳-۱-۳-۴ حذف فعل. ۱۱۸

۴-۳-۲  سطح ادبی (Literary Level). 119

۴-۳-۲-۱ انواع تشبیه. ۱۲۰

۴-۳-۲-۱ -۱ تشبیه گسترده. ۱۲۰

۴-۳-۲-۱ -۲ تشبیه بلیغ (فشرده). ۱۲۰

۴-۳-۲-۱ -۳ تشبیه بلیغ اضافی ۱۲۰

۴-۳-۲-۲ استعاره. ۱۲۱

۴-۳-۲-۲-۱ استعاره­ی مصرّحه.. ۱۲۱

۴-۳-۲-۲-۲ اضافه ی استعاری. ۱۲۱

۴-۳-۲-۲-۳ استعاره مکنیه (کنایی). ۱۲۲

۴-۳-۲-۲-۴ کنایه.. ۱۲۳

۴-۳-۲-۲-۵ صنایع معنوی.. ۱۲۴

۴-۳-۲-۲-۵-۱ پارادوکس یا متناقض نما ۱۲۵

۴-۳-۲-۲-۵-۲ حسّامیزی ۱۲۵

۴-۳-۲-۲-۵-۳ مراعات نظیر.. ۱۲۵

۴-۳-۲-۲-۵-۴ تضاد یا طباق. ۱۲۵

۴-۳-۲-۲-۵-۵ تلمیح.. ۱۲۵

۴-۳-۲-۲-۵-۶ اقتباس. ۱۲۶

ب- اشعار مجموعه­ی «پیشانی بهار». ۱۲۶

۴-۳-۱ سطح زبانی (Literally Level). 131

۴-۳-۱ -۱ سطح آوایی یا سبک شناسی آواها (Phonostylistic) 131

۴-۳-۱ -۱-۱ قافیه.. ۱۳۱

۴-۳-۱ -۱-۲ ردیف ۱۳۱

۴-۳-۱ -۱-۳ واج آرایی در اشعار محمّدی پور ۱۳۲

۴-۳-۱ -۱-۴ تکرار.. ۱۳۲

۴-۳-۱­-۲ سطح لغوی (Lexical) یا سبک شناسی واژه ها.. ۱۳۲

۴-۳-۱­-۲ -۱ تبارشناسی لغات و مفردات اشعار محمّدی پور ۱۳۲

۴-۳-۱­-۲ -۲ برخی اصطلاحات در اشعار محمّدی پور ۱۳۳

۴-۳-۱­-۲ -۳ ساخت واژ (واژه های بسیط و غیر بسیط). ۱۳۳

۴-۳-۱­-۲ -۴ مظاهر طبیعت در اشعار محمّدی پور ۱۳۳

۴-۳-۱­-۲ -۵ نمونه هایی از مظاهر طبیعت در اشعار محمّدی پور ۱۳۴

۴-۳-۱­-۳ سطح نحوی(Syntactical) یا سبک شناسی جمله ۱۳۴

۴-۳-۱­-۳-۱ ترکیب سازی واژگانی.. ۱۳۴

۴-۳-۱­-۳-۲ ترکیبات وصفی.. ۱۳۴

۴-۳-۱­-۳-۳ ساختار غیرمتعارف جمله.. ۱۳۵

۴-۳-۱­-۳-۴ حذف فعل. ۱۳۶

۴-۳-۱­-۳-۵ فعل.. ۱۳۷

۴-۳-۲ سطح ادبی (Literary Level).. 137

۴-۳-۲­-۱ انواع تشبیه. ۱۳۷

۴-۳-۲­-۱­-۱ تشبیه گسترده.. ۱۳۷

۴-۳-۲­-۱­-۲ تشبیه بلیغ (فشرده).. ۱۳۸

۴-۳-۲­-۱­-۳ تشبیهات اشعار محمدی پور  براساس طرفین تشبیه ۱۳۹

۴-۳-۲­-۲ استعاره.. ۱۳۹

۴-۳-۲­-۲ -۱ استعاره مصرّحه(آشکار).. ۱۳۹

۴-۳-۲­-۲ -۲ اضافه­ی استعاری.. ۱۴۰

۴-۳-۲­-۲ -۳ استعاره ی مکنیه. ۱۴۰

۴-۳-۲­-۳ کنایه. ۱۴۱

۴-۳-۲­-۴ صنایع معنوی. ۱۴۲

۴-۳-۲­-۴-۱ مراعات نظیر(تناسب).. ۱۴۲

۴-۳-۲­-۴-۲ اقتباس.. ۱۴۲

۴-۳-۲­-۴-۳ نماد. ۱۴۳

۴-۳-۳ سطح فکری (Philosophical Level). 144

۴-۳-۳ -۱ اشعار محمّدی پور و نوع نگرش او به جهان.. ۱۴۴

۴-۳-۳-۲ اشعار محمّدی پور و جلوه های زمان ۱۴۵

۴-۳-۳-۳ درون گرایی ۱۴۵

۴-۳-۳-۴ غم گرایی.. ۱۴۶

 .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.