فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایاننامه درباره مبانی نظری و پیشینه ساختار و شیوههای مجلسگویی و تحول آن با تمرکز بر متون برجسته ادبی عرفانی تا قرن دهم هجری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایاننامه درباره مبانی نظری و پیشینه ساختار و شیوههای مجلسگویی و تحول آن با تمرکز بر متون برجسته ادبی عرفانی تا قرن دهم هجری صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایاننامه درباره مبانی نظری و پیشینه ساختار و شیوههای مجلسگویی و تحول آن با تمرکز بر متون برجسته ادبی عرفانی تا قرن دهم هجری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی ساختار و شیوههای مجلسگویی و سیر تحول آن با تکیه بر متون برجسته ادبی عرفانی تا ابتدای قرن دهم
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
۲-۱-تعریف مفاهیم. ۷
۲-۳-پیشینه تحقیق . ۸
فصل سوّم: تعریف وعظ و خطابه و سیر تاریخی- اجتماعی مجلسگویی
۳-۱-خطابه و تعریف آن. ۱۴
۳-۲-اجزاء خطابه. ۱۶
۳-۳-تاریخ خطابه در یونان . ۱۶
۳-۳-۱- تفاوت خطابه و مجلسگویی. ۲۲
۳-۴-سخنوری در ایران پیش از اسلام. ۲۳
۳-۵-فن خطابه در عصر جاهلی. ۳۴
۳-۵-۱- ویژگیهای خطابه در عصر جاهلی. ۳۶
۳-۶-خطابه در صدر اسلام. ۳۸
۳-۶-۱-خطبای صدر اسلام. ۴۴
۳-۶-۱-۱- تفاوت خطبه و خطابه. ۴۴
۳-۶-۱-۲- خطبههای پیامبر اکرم (ص). ۴۵
۳-۶-۱-۳- خطبههای امام علی (ع). ۵۱
۳-۷-زمینههای سیاسی رواج خطابه در عصر اموی. ۵۶
۳-۷-۱-ویژگیهای خطابه اموی. ۵۸
۳-۸-دولت عباسی و ادب آن عصر. ۵۸
۳-۸-۱-خطابه در عهد عباسی. ۶۰
۳-۹- مراکز و شیوههای تعلیم در تمدن اسلامی. ۶۱
۳-۹-۱- شیوههای تعلیم. ۶۶
۳-۹-۱-۱- املاء و استملاء. ۶۶
۳-۱۰- مجالس سخنوری در قرن سوم و چهارم هجری . ۶۹
۳-۱۱- ویژگیها و آداب خطبهها و مجالس وعظ . ۷۶
۳-۱۱-۱-کوتاهی خطبه. ۷۶
۳-۱۱-۲- حمد، دعا و آیات قرآن. ۷۶
۳-۱۱-۳- سجع در خطابه. ۷۸
۳-۱۱-۴- موضوع خطبهها. ۷۸
۳-۱۱-۵-رسم پرسش و پاسخ. ۷۹
۳-۱۱-۶- قُرّا و قرائت قرآن. ۸۰
۳-۱۱-۷- قوّالی . ۸۵
۳-۱۱-۸- حضور معرّف. ۸۹
۳-۱۱-۹- ذکر دعا و صلوات در آغاز و انجام مجلس. ۹۰
۳-۱۱-۱۰- برآوردن نیاز سائلان در میانه منبر . ۹۰
۳-۱۱-۱۱- ترک منبر و واگذاری آن به میهمان . ۹۲
۳-۱۱-۱۲- رسم تراشیدن موی در مجالس وعظ. ۹۲
۳-۱۱-۱۳- حضور زنان در مجالس. ۹۳
۳-۱۲- قصّاص در تمدن اسلامی. ۹۶
۳-۱۳- مقامه. ۹۹
۳-۱۴-ادبیات تصوف . ۱۰۱
۳-۱۵- مجالس وعظ صوفیه. ۱۰۴
۳-۱۶- ملفوظات. ۱۱۲
۳-۱۷- آداب و آسیبشناسی مجالس وعظ. ۱۱۴
۳-۱۷-۱- شناخت قابلیت مخاطب . ۱۱۵
۳-۱۷-۲- صفت واعظ. ۱۱۶
۳-۱۷-۳- آسیبشناسی وعظ. ۱۱۸
۳-۱۷-۴- آداب وعظ در بیان «ابن جوزی» و «عنصرالمعالی» . ۱۲۱
فصل چهارم: ویژگیهای محتوایی مجالس
۴-۱- تفسیر . ۱۲۵
۴-۲-تأویل. ۱۲۸
۴-۳-دعا . ۱۳۴
۴-۳-۱-مناجات. ۱۳۴
۴-۳-۲-کاربرد آیههای قرآن در دعا. ۱۳۶
۴-۳-۳-موضوع دعا. ۱۳۶
۴-۳-۴-دعا برای اقشار مردم، پادشاه و بزرگان . ۱۳۷
۴-۳-۵-دعا به فارسی و عربی. ۱۳۹
۴-۳-۶-دعا با جملههای کوتاه و موجز. ۱۳۹
۴-۳-۷-دعا به عنوان فتح باب کلام. ۱۴۰
۴-۴- آداب سخنوری . ۱۴۰
۴- ۴-۱- رعایت اقتضای حال شنونده. ۱۴۰
۴-۴-۲-توصیف مخاطب حقیقی . ۱۴۵
۴-۴-۳-شناخت ظرفیت و توانایی مخاطب . ۱۴۶
۴-۴-۴- سامان سخن گفتن با لبها نیست. ۱۵۱
۴-۴-۵-شیوه اقناع مخاطب و طرح استدلال. ۱۵۳
۴-۵-نقد اجتماعی. ۱۵۴
۴-۶-نقد صوفیه، مشایخ و علماء . ۱۶۱
۴-۷-نقد قرّایان. ۱۷۰
۴-۸-نقد سماع. ۱۷۳
۴-۹-نقد و نفی فلسفه. ۱۷۷
۴-۱۰- از تقلید تا تحقیق. ۱۸۰
۴-۱۱-اتمام حجت. ۱۸۳
۴-۱۲-طرح مسائل کلامی. ۱۸۵
۴-۱۲-۱-رؤیت. ۱۸۷
۴-۱۲-۲-بحث استطاعت یا جبر و اختیار. ۱۹۱
۴-۱۲-۳-کلام الهی. ۱۹۳
۴-۱۳-تأکید بر تلازم شریعت و طریقت. ۱۹۴
۴-۱۴-پرهیز از تعصّب و داوری. ۱۹۶
فصل پنجم : ویژگیهای لفظی و زبانی مجالس
۵-۱-ندا یا خطاب. ۲۰۵
۵-۱-۱-ندا با لحن إخوانی و دوستانه. ۲۰۶
۵-۱-۲-تنبیه. ۲۱۲
۵-۱-۳-هشدار و تحذیر. ۲۱۴
۵-۱-۴-طنز و تهکّم. ۲۱۵
۵-۱-۵-ندا با لحن تحقیر و اهانت. ۲۱۶
۵-۱-۶-ندا با لحن نقد و توبیخ. ۲۱۸
۵-۱-۷-ندا با لحن تعلیمی و رسمی. ۲۱۹
۵-۲-پرسش . ۲۲۱
۵-۲-۱-پرسش ایجابی. ۲۲۲
۵-۲-۱-۱-طرح پرسش از سوی گوینده . ۲۲۲
۵-۲-۱-۲-پرسش از سوی حاضران مجلس. ۲۲۳
۵-۲-۱-۳-پرسش مقدّر. ۲۲۴
۵-۲-۲-شیوه پاسخگویی. ۲۲۵
۵-۲-۳-پرسش بلاغی. ۲۲۷
۵-۲-۴-جملههای پرسشی در میان حکایتها . ۲۳۴
۵-۳-شیوههای امر و نهی و تنبی. ۲۳۴
۵-۳-۱-امر . ۲۳۴
۵-۳-۲-تنبیه و هشدار. ۲۳۷
۵-۳-۳-نهی. ۲۳۸
۵-۴-تحمیدیه. ۲۳۹
۵-۵-تخلّص در کلام. ۲۴۲
۵-۶- شگرد زبان حال. ۲۴۶
۵-۶-۱-از زبان پروردگار خطاب به بنده . ۲۴۹
۵-۶-۲-زبان حال اشخاص . ۲۵۲
۵-۶-۳-از زبان حیوانات و اشیاء. ۲۵۴
۵-۷-تمثیل و تشبیه. ۲۵۶
۵-۷-۱-تمثیل معقول به محسوس. ۲۶۱
۵-۷-۲-تمثیل محسوس به محسوس. ۲۶۳
۵-۷-۳-داستان تمثیلی. ۲۶۴
۵-۷-۴-تمثیلهای کوتاه و موجز. ۲۶۷
۵-۷-۵-تمثیلهای مفصل و مشروح. ۲۷۰
۵-۷-۶-شروع کلام با تمثیل. ۲۷۲
۵-۷-۷-تمثیلهای شعری. ۲۷۲
۵-۷-۸-کاربرد عناصر زندگی اجتماعی و طبیعت در تمثیلها. ۲۷۳
۵-۷-۹-ضربالمثل. ۲۸۹
۵-۸-آغاز سخن با قرآن و حدیث نبوی . ۲۹۳
۵-۹-گفت و گو. ۲۹۵
۵-۹-۱-گفت و گو در نقل حکایتها . ۲۹۵
۵-۱۰-حکایتها و قصهها . ۲۹۸
۵-۱۰-۱-قصص قرآنی و برگرفته از تفاسیر. ۲۹۹
۵-۱۰-۲- حکایات عرفا و بزرگان . ۳۰۱
۵-۱۰-۳-قصههای عامیانه حِکمی. ۳۰۳
۵-۱۰-۴-قصههای تاریخی و نیمه تاریخی. ۳۰۶
۵-۱۰-۵-حکایتهای عصری. ۳۰۷
۵-۱۰-۶-حکایتهای کوتاه . ۳۰۸
۵-۱۰-۷-بیان هدف و نتیجه قصه. ۳۱۱
۵-۱۰-۸-شیو نقل قصه . ۳۱۲
۵-۱۰-۹-شرح و تفصیل در بیان قصه. ۳۱۳
۵-۱۰-۱۰-بیان شاعرانه در نقل حکایات. ۳۱۶
۵-۱۱-شیوه کاربرد آیات و روایات. ۳۱۷
۵-۱۲-ترجمه. ۳۲۳
۵-۱۲-۱- ترجمه نوع اول. ۳۲۴
۵-۱۲-۲- ترجمه نوع دوم. ۳۲۴
۵-۱۲-۳- همراهی تفسیر و ترجمه. ۳۲۵
۵-۱۲-۴-گزینشهای به جا و دقیق در ترجمه. ۳۲۶
۵-۱۲-۵-موسیقی کلام در ترجمه. ۳۲۷
۵-۱۳-ایجاز و گزیدهگویی. ۳۲۸
۵-۱۴-جملههای کوتاه . ۳۳۱
۵-۱۵-موسیقی سخن در مجالس. ۳۳۵
۵-۱۵-۱-سجع. ۳۳۵
۵-۱۵-۲-جناس . ۳۴۱
۵-۱۵-۳-تکرار بلاغی. ۳۴۲
۵-۱۵-۴-استفاده از شعر. ۳۴۳
۵-۱۶-خود اتّهامی . ۳۴۹
۵-۱۷-ویژگیهای زبان گفتار . ۳۵۲
۵-۱۸-طبقهبندی عددی . ۳۶۰
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 