فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه ساختار و شیوه‌های مجلس‌گویی و تحول آن با تمرکز بر متون برجسته ادبی عرفانی تا قرن دهم هجری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه ساختار و شیوه‌های مجلس‌گویی و تحول آن با تمرکز بر متون برجسته ادبی عرفانی تا قرن دهم هجری صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی فصل دوم پایان‌نامه درباره مبانی نظری و پیشینه ساختار و شیوه‌های مجلس‌گویی و تحول آن با تمرکز بر متون برجسته ادبی عرفانی تا قرن دهم هجری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی ساختار و شیوه‌های مجلس‌گویی و سیر تحول آن با تکیه بر متون برجسته ادبی عرفانی تا ابتدای قرن دهم

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

۲-۱-تعریف مفاهیم. ۷

۲-۳-پیشینه تحقیق . ۸

فصل سوّم: تعریف وعظ و خطابه و سیر تاریخی- اجتماعی مجلس­گویی

۳-۱-خطابه و تعریف آن. ۱۴

۳-۲-اجزاء خطابه. ۱۶

۳-۳-تاریخ خطابه در یونان . ۱۶

۳-۳-۱- تفاوت خطابه و مجلس­گویی. ۲۲

۳-۴-سخنوری در ایران پیش از اسلام. ۲۳

۳-۵-فن خطابه در عصر جاهلی. ۳۴

۳-۵-۱- ویژگی­های خطابه در عصر جاهلی. ۳۶

۳-۶-خطابه در صدر اسلام. ۳۸

۳-۶-۱-خطبای صدر اسلام. ۴۴

۳-۶-۱-۱- تفاوت خطبه و خطابه. ۴۴

۳-۶-۱-۲- خطبه­های پیامبر اکرم (ص). ۴۵

۳-۶-۱-۳- خطبه­های امام علی (ع). ۵۱

۳-۷-زمینه‌های سیاسی رواج خطابه در عصر اموی. ۵۶

۳-۷-۱-ویژگی­های خطابه اموی. ۵۸

۳-۸-دولت عباسی و ادب آن عصر. ۵۸

۳-۸-۱-خطابه در عهد عباسی. ۶۰

۳-۹- مراکز و شیوه­های تعلیم در تمدن اسلامی. ۶۱

۳-۹-۱- شیوه­های تعلیم. ۶۶

۳-۹-۱-۱- املاء و استملاء. ۶۶

۳-۱۰- مجالس سخنوری در قرن سوم و چهارم هجری . ۶۹

۳-۱۱- ویژگی­ها و آداب خطبه­ها و مجالس وعظ . ۷۶

۳-۱۱-۱-کوتاهی خطبه­. ۷۶

۳-۱۱-۲- حمد، دعا و آیات قرآن. ۷۶

۳-۱۱-۳-  سجع در خطابه. ۷۸

۳-۱۱-۴- موضوع خطبه­ها. ۷۸

۳-۱۱-۵-رسم پرسش و پاسخ. ۷۹

۳-۱۱-۶- قُرّا و قرائت قرآن. ۸۰

۳-۱۱-۷- قوّالی . ۸۵

۳-۱۱-۸- حضور معرّف. ۸۹

۳-۱۱-۹- ذکر دعا و صلوات در آغاز و انجام مجلس. ۹۰

۳-۱۱-۱۰- برآوردن نیاز سائلان در میانه منبر . ۹۰

۳-۱۱-۱۱- ترک منبر و واگذاری آن به میهمان . ۹۲

۳-۱۱-۱۲- رسم تراشیدن موی در مجالس وعظ. ۹۲

۳-۱۱-۱۳- حضور زنان در مجالس. ۹۳

۳-۱۲- قصّاص در تمدن اسلامی. ۹۶

۳-۱۳- مقامه. ۹۹

۳-۱۴-ادبیات تصوف . ۱۰۱

۳-۱۵- مجالس وعظ صوفیه. ۱۰۴

۳-۱۶- ملفوظات. ۱۱۲

۳-۱۷- آداب و آسیب­شناسی مجالس وعظ. ۱۱۴

۳-۱۷-۱- شناخت قابلیت مخاطب . ۱۱۵

۳-۱۷-۲- صفت واعظ. ۱۱۶

۳-۱۷-۳- آسیب­شناسی وعظ. ۱۱۸

۳-۱۷-۴- آداب وعظ در بیان «ابن جوزی» و «عنصرالمعالی» . ۱۲۱

فصل چهارم: ویژگی­های محتوایی مجالس

۴-۱- تفسیر . ۱۲۵

۴-۲-تأویل. ۱۲۸

۴-۳-دعا . ۱۳۴

۴-۳-۱-مناجات. ۱۳۴

۴-۳-۲-کاربرد آیه­های قرآن در دعا. ۱۳۶

۴-۳-۳-موضوع دعا. ۱۳۶

۴-۳-۴-دعا برای  اقشار مردم، پادشاه و بزرگان  . ۱۳۷

۴-۳-۵-دعا به فارسی و عربی. ۱۳۹

۴-۳-۶-دعا با جمله­های کوتاه و موجز. ۱۳۹

۴-۳-۷-دعا به عنوان فتح باب کلام. ۱۴۰

۴-۴- آداب سخنوری . ۱۴۰

۴- ۴-۱- رعایت اقتضای حال شنونده. ۱۴۰

۴-۴-۲-توصیف مخاطب حقیقی . ۱۴۵

۴-۴-۳-شناخت ظرفیت و توانایی مخاطب . ۱۴۶

۴-۴-۴- سامان سخن گفتن با لب‏ها نیست. ۱۵۱

۴-۴-۵-شیوه اقناع مخاطب و طرح استدلال. ۱۵۳

۴-۵-نقد اجتماعی. ۱۵۴

۴-۶-نقد صوفیه، مشایخ و علماء . ۱۶۱

۴-۷-نقد قرّایان. ۱۷۰

۴-۸-نقد سماع. ۱۷۳

۴-۹-نقد و نفی فلسفه. ۱۷۷

۴-۱۰- از تقلید تا تحقیق. ۱۸۰

۴-۱۱-اتمام حجت. ۱۸۳

۴-۱۲-طرح مسائل کلامی. ۱۸۵

۴-۱۲-۱-رؤیت. ۱۸۷

۴-۱۲-۲-بحث استطاعت یا  جبر و اختیار. ۱۹۱

۴-۱۲-۳-کلام الهی. ۱۹۳

۴-۱۳-تأکید بر تلازم شریعت و طریقت. ۱۹۴

۴-۱۴-پرهیز  از تعصّب و داوری. ۱۹۶

فصل پنجم : ویژگی­های لفظی و زبانی مجالس

۵-۱-ندا یا خطاب­. ۲۰۵

۵-۱-۱-ندا با لحن إخوانی و دوستانه. ۲۰۶

۵-۱-۲-تنبیه. ۲۱۲

۵-۱-۳-هشدار و تحذیر. ۲۱۴

۵-۱-۴-طنز و تهکّم. ۲۱۵

۵-۱-۵-ندا با لحن تحقیر و اهانت. ۲۱۶

۵-۱-۶-ندا با لحن نقد و توبیخ. ۲۱۸

۵-۱-۷-ندا با لحن تعلیمی و رسمی. ۲۱۹

۵-۲-پرسش . ۲۲۱

۵-۲-۱-پرسش ایجابی. ۲۲۲

۵-۲-۱-۱-طرح پرسش­ از سوی گوینده  . ۲۲۲

۵-۲-۱-۲-پرسش از سوی حاضران مجلس. ۲۲۳

۵-۲-۱-۳-پرسش مقدّر. ۲۲۴

۵-۲-۲-شیوه پاسخ­گویی. ۲۲۵

۵-۲-۳-پرسش بلاغی. ۲۲۷

۵-۲-۴-جمله­های پرسشی در میان حکایت­ها . ۲۳۴

۵-۳-شیوه­های امر و نهی و تنبی. ۲۳۴

۵-۳-۱-امر . ۲۳۴

۵-۳-۲-تنبیه و هشدار. ۲۳۷

۵-۳-۳-نهی. ۲۳۸

۵-۴-تحمیدیه. ۲۳۹

۵-۵-تخلّص در کلام. ۲۴۲

۵-۶- شگرد زبان حال. ۲۴۶

۵-۶-۱-از زبان پروردگار خطاب به بنده . ۲۴۹

۵-۶-۲-زبان حال اشخاص . ۲۵۲

۵-۶-۳-از زبان حیوانات و اشیاء. ۲۵۴

۵-۷-تمثیل و تشبیه. ۲۵۶

۵-۷-۱-تمثیل­ معقول به محسوس. ۲۶۱

۵-۷-۲-تمثیل محسوس به محسوس. ۲۶۳

۵-۷-۳-داستان تمثیلی. ۲۶۴

۵-۷-۴-تمثیل­های کوتاه و موجز. ۲۶۷

۵-۷-۵-تمثیل­های مفصل و مشروح. ۲۷۰

۵-۷-۶-شروع کلام با تمثیل. ۲۷۲

۵-۷-۷-تمثیل­های شعری. ۲۷۲

۵-۷-۸-کاربرد عناصر  زندگی اجتماعی و طبیعت در تمثیل­ها. ۲۷۳

۵-۷-۹-ضرب­المثل. ۲۸۹

۵-۸-آغاز سخن با قرآن و حدیث نبوی . ۲۹۳

۵-۹-گفت و گو. ۲۹۵

۵-۹-۱-گفت و گو  در نقل حکایت‌ها . ۲۹۵

۵-۱۰-حکایت­ها و  قصه­ها . ۲۹۸

۵-۱۰-۱-قصص قرآنی و برگرفته از تفاسیر. ۲۹۹

۵-۱۰-۲- حکایات عرفا و بزرگان . ۳۰۱

۵-۱۰-۳-قصه­های عامیانه حِکمی. ۳۰۳

۵-۱۰-۴-قصه­های تاریخی و نیمه تاریخی. ۳۰۶

۵-۱۰-۵-حکایت­های عصری. ۳۰۷

۵-۱۰-۶-حکایت‏های کوتاه . ۳۰۸

۵-۱۰-۷-بیان هدف و نتیجه قصه. ۳۱۱

۵-۱۰-۸-شیو نقل قصه . ۳۱۲

۵-۱۰-۹-شرح و تفصیل در بیان قصه. ۳۱۳

۵-۱۰-۱۰-بیان شاعرانه در نقل حکایات. ۳۱۶

۵-۱۱-شیوه کاربرد آیات و روایات. ۳۱۷

۵-۱۲-ترجمه. ۳۲۳

۵-۱۲-۱- ترجمه نوع اول. ۳۲۴

۵-۱۲-۲- ترجمه نوع دوم. ۳۲۴

۵-۱۲-۳- همراهی تفسیر و ترجمه. ۳۲۵

۵-۱۲-۴-گزینش­های به جا و دقیق در ترجمه. ۳۲۶

۵-۱۲-۵-موسیقی کلام در ترجمه. ۳۲۷

۵-۱۳-ایجاز و گزیده­گویی. ۳۲۸

۵-۱۴-جمله­های کوتاه . ۳۳۱

۵-۱۵-موسیقی سخن در مجالس. ۳۳۵

۵-۱۵-۱-سجع. ۳۳۵

۵-۱۵-۲-جناس . ۳۴۱

۵-۱۵-۳-تکرار بلاغی. ۳۴۲

۵-۱۵-۴-استفاده از شعر. ۳۴۳

۵-۱۶-خود اتّهامی . ۳۴۹

۵-۱۷-ویژگی‌های زبان گفتار . ۳۵۲

۵-۱۸-طبقه­بندی عددی . ۳۶۰

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.