فایل ورد کامل پرسشنامه سنجش راهبردهای مقابلهای و شیوههای مدیریت فشارهای روانی در زندگی روزمره (سندلر و همکاران ۱۹۹۰)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پرسشنامه سنجش راهبردهای مقابلهای و شیوههای مدیریت فشارهای روانی در زندگی روزمره (سندلر و همکاران ۱۹۹۰) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه سنجش راهبردهای مقابلهای و شیوههای مدیریت فشارهای روانی در زندگی روزمره (سندلر و همکاران ۱۹۹۰) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
پرسشنامه مقیاس راهبردهای مقابلهای (سندلر و همکاران (۱۹۹۰))
روایی و پایایی دارد
نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.
این ابزار یک مقیاس خود گزارشی است که درآن افراد تلاشها و راهبردهای مقابلهای خود را در برخورد با شرایط نامطلوب استرس زا توصیف می نمایند. این مقیاس توسط سندلر، آیرز، برنزویگ و مپلر هرسون ولوستیگ(۱۹۹۰) طراحی شده است. منبع اولیه گویه های این ابزار از مقایس مقابلهای متمرکز بر رفتار ویلز[۱] (۱۹۸۵) گرفته شده است.
سپس سندلر و همکاران (۱۹۹۰) به منظور ارائهی ابزاری جهت شناسایی انوع مختلف انواع راهبردهای مقابلهای گویههایی را بدان افزودند. این گویه ها حاصل تحلیل محتوای پاسخ های گسترده و بازی است که کودکان و نوجوانان در برخورد با مشکلات بیان کرده اند. تحلیل محتوا بیانگر ۱۱ بعد مختلف از انواع راهبردهای مقابلهای میباشد. این ابعاد عبارتند از :
۱) تصمیم گیری شناختی (CDM): مثل: قبل ازاینکه کاری انجام دهم درباره کارهایی که می توانم انجام دهم فکر می کنم.
۲) حل مستقیم مسئله DPS)) : مثل : کارهایی انجام می دهم تا وضعیت را بهتر کنم.
۳) جستجوی اطلاعات (SU): مثل تلاش می کنم بهفمم چرا چننی شرایطی بوجود آمده است.
۴) بازسازی شناختی مثبت (POS) مثل سعی می کنم فقط به چیزهای خوب در زندگی فکر کنم.
۵) بیان احساسات (EF ): مثل: احساساتم را می نویسم.
۶) آزاد سازی فیزیکی عواطف (PRE) مثل دربرخورد بامشکلات من ورزش می کنم.
۷) اعمال کناره گیری (DA) :مثل: تلویزیون تماشا می کنم.
۸) اجتناب رفتاری AVA)): مثل سعی می کنم خود را از مشکل دور نگه دارم.
۹) اجتناب شناختی (CA) مثل: سعی می کنم به مشکل فکر نکنم و آن را از ذهن خود دور نگه دارم.
۱۰) حمایت های مستقیم برای حل مسئله (PES) مثل : از پدر و ماردم می خواهم که مرا در حل مسئله کمک کنند.
۱۱) جستجوی حمایت های عاطفی مستقیم (EFS) مثل درباره احساسم با پدر ومادرم گفتگو می کنم.
از طرفی این ۱۱ بعد می توانند در چهار بعد کلی نیز تقسیم بندی می گردند که عبارتنداز:
الف) مقابله متمرکز بر حل مسئله که شامل راهبردهای تصمیم گیری شناختی، حل مستقیم مسئله و جستجوی اطلاعات می باشد.
ب : مقابله بازسازی مثبت شامل راهبردهای تمرکز بر تجربیات مثبت، تفکر خوش بینانه (معنا دهی مثبت )، باور کنترل و توانایی فائق آمدن بر موقعیت،کاهش اهمیت موقعیت راهبردهای کناره گیری : شامل آزاد سازی فیزیکی، عواطف و فعالیت های اجتنابی.
ج : راهبردهای اجتنابی : شامل راهبردهای اعمال اجتنابی، سرکوب کردن، تفکرات آرزومندانه.
د : راهبردهای جستجوی حمایت : شامل راهبردهای بکارگیری حمایت عملی افراد در جهت حل مسئله، جستجوی حمایت اجتماعی برای تخلیه احساسات و کاهش عواطف منفی.
این مقیاس مشتمل بر ۵۲ گویه می باشد و بر اساس مقیاس ۴ درجهای همیشه = ۴، بیشتر اوقات = ۳، بعضی وقتها =۲ و هرگز =۱ درجه بندی شده است که آزمودنی در پاسخ به هر گویه یکی از گزینه های فوق را انتخاب می کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 