فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس انگیزش و میزان درگیری دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری (SEMS) با رویکرد مارتین (۲۰۰۱ و ۲۰۰۳)


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس انگیزش و میزان درگیری دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری (SEMS) با رویکرد مارتین (۲۰۰۱ و ۲۰۰۳) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه مقیاس انگیزش و میزان درگیری دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری (SEMS) با رویکرد مارتین (۲۰۰۱ و ۲۰۰۳)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه مقیاس انگیزشی و درگیری دانش آموزان (SEMS) مارتین (۲۰۰۱ و ۲۰۰۳)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

این مقیاس توسط مارتین (۲۰۰۱ و ۲۰۰۳) به منظور سنجش هر یک از عوامل موجود در چرخه انگیزشی و درگیری دانش آموزان طراحی شده است. مقیاس انگیزش و درگیری دانش آموزان، باورهای انگیزشی را در ۱۱ بعد مورد سنجش قرار می‌دهد که عبارتند از  خود-باوری، جهت گیری هدف یادگیری، ارزش، اضطراب، اجتناب از شکست، کنترل پایین، خود- ناتوان سازی، عدم درگیری، برنامه ریزی، اصرار و پافشاری و مدیریت مطالعه. سه بعد اول قابل جمع بوده و درمجموع بعد شناختی سازگار را شکل می‌دهند. ابعاد چهارم تا ششم نیز قابل جمع بوده و یک بعد کلی‌تر شناختی ناسازگار را شامل می‌شوند. ابعاد هفتم و هشتم را نیز در مجموع بعد رفتاری ناسازگار درگیری رفتاری تشکیل می‌دهند. سه بعد آخر نیز در مجموع بعد رفتاری سازگارانه را مورد سنجش قرار می دهند. هر کدام از ابعاد فوق مشتمل بر ۴ گویه بوده که در مجموع ۴۴ گویه ابزار را تشکیل می دهند. ابعاد شناختی انگیزشی سازگار عبارتند از خود باوری (خود – کارآمدی )، جهت گیری هدف یادگیری یا تسلط و ارزش مدرسه . به عنوان نمونه:

” اگر من سخت کار کنم باور دارم که می توانم کارهای مدرسه را خوب انجام دهم ”

رفتارهای درگیری سازگارانه شامل ابعاد برنامه ریزی، اصرار و پافشاری و مدیریت مطالعه می باشند. مثل:

” درزمان مطالعه، من در جایی مطالعه می کنم که بتوانم تمرکز داشته باشم. ”

ابعاد شناختی انگیزشی ناسازگار عبارتند از اضطراب، اجتناب از شکست، و کنترل پایین. مثل: ” در زمان شروع امتحان، من بشدت نگران می شوم. ”

و ابعاد رفتاری ناسازگارانه عبارتند از خود- ناتوان سازی و عدم درگیری. مثل : ” اغلب اوقات من قبل از امتحان خوب مطالعه نمی کنم به این دلیل که اگر امتحانم خوب نشد دلیلی برای آن داشته باشم “.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.