فایل ورد کامل پرسشنامه رتبه‌بندی و تعیین اهمیت نسبی موانع مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲)


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه رتبه‌بندی و تعیین اهمیت نسبی موانع مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه رتبه‌بندی و تعیین اهمیت نسبی موانع مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه رتبه بندی و تعیین اهمیت نسبی موانع  تأثیرگذار بر عملکرد صادراتی SMEs (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲ )

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

پس از بررسی پیشینه موضوع، تعدادی از موانع بر اساس مطالعات لوندیو (۲۰۰۴) شناسایی و بمنظور  رتبه بندی هر یک از آنها،  پس از طراحی پرسشنامه مقایسات زوجی و توزیع آنها در میان ۱۴۰ نفر از مدیران و خبرگان بنگاه های کوچک و متوسط که در این زمینه به عنوان صاحب نظر شناخته می شوند، از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شد.

در ضمن موانع شناسایی شده برای تحقیق فوق در جدول ۲-۳ نشان داده شده است.

جدول ۳-۲) موانع صادراتی SMEs (لوندیو، ۲۰۰۴)

طبقه موانع
موانع داخلی موانع اطلاعاتی –       اطلاعات محدود برای تعیین محل/ تحلیل بازارهای خارجی

–       داده های مشکل دار بازار بین المللی

–       مشکل شناسایی فرصت های کسب و کار خارجی

–       ناتوانی در تماس با مشتریان آنسوی مرزها

موانع کارکردی –       زمان مدیریتی محدود به پرداختن برای صادرات

–       پرسنل ناکافی/ آموزش ندیده ی صادرات

–       فقدان ظرفیت تولید اضافی برای صادرات

–       کمبود سرمایه جاری برای تدارکات مالی صادارت

موانع بازاریابی

محصول –       بی میلی در ساخت محصولات جدید برای بازارهای خارجی

–       لزوم انطباق سبک/ طرح محصول صادراتی

–       لزوم تحقق مشخصات / استانداردهای کیفیت محصول صادراتی

–       لزوم تحقق شرایط برچسب زنی / بسته بندی صادراتی

–       هزینه زیاد  تامین خدمات پس از فروش/ پشتیبانی

قیمت –       ناتوانی در پیشنهاد قیمت های رضایت بخش به مشتریان

–       دشواری انطباق قیمت های رقبا

–       مشکل تضمین تسهیلات اعتباری برای مشتریان خارجی

توزیع –       کانال های پیچیده توزیع خارجی

–       مشکل دستیابی به کانال های توزیع صادرات

–       دشواری در کسب نمایندگی خارجی معتبر

–       عدم حفظ کنترل روی دلالان خارجی

لجستیک –       مشکل تامین موجودی در بازارهای برون مرزی

–       عدم وجود امکانات انبار کردن در خارج

–       هزینه های اضافی بیمه / حمل و نقل

تبلیغ –       لزوم تنظیم فعالیت های تبلیغاتی صادرات
موانع خارجی موانع رویه ای –       اسناد و رویه های نا آشنای صادرات

–       ارتباط مشکل دار با مشتریان خارجی

–       جمع آوری کند پرداخت ها از خارج از کشور

موانع دولتی –       فقدان انگیزه ها و کمک دولت داخلی به صادرات

–       قوانین و مقررات نا مطلوب دولت داخلی

موانع کار –       نگرش ها / عادات مختلف مشتریان خارجی

–       رقابت شدید در بازارهای برون مرزی

موانع محیطی اقتصادی –       تضعیف/ بدتر شدن شرایط اقتصادی در خارج

–       ریسک های داد و ستد ارز خارجی

سیاسی- حقوقی –       عدم ثبات سیاسی در بازارهای خارجی

–       قوانین و مقررات سختگیرانه کشور خارجی

–       موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای بالا

فرهنگی- اجتماعی –       شیوه های ناآشنای کسب و کار خارجی

–       خصوصیات اجتماعی و فرهنگی مختلف

–       تفاوت های زبان کلامی و غیر کلامی

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.