فایل ورد کامل پرسشنامه رتبهبندی و تعیین اهمیت نسبی موانع مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پرسشنامه رتبهبندی و تعیین اهمیت نسبی موانع مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه رتبهبندی و تعیین اهمیت نسبی موانع مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
پرسشنامه رتبه بندی و تعیین اهمیت نسبی موانع تأثیرگذار بر عملکرد صادراتی SMEs (بهزاد تکتاز ۱۳۹۲ )
روایی و پایایی دارد
نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.
پس از بررسی پیشینه موضوع، تعدادی از موانع بر اساس مطالعات لوندیو (۲۰۰۴) شناسایی و بمنظور رتبه بندی هر یک از آنها، پس از طراحی پرسشنامه مقایسات زوجی و توزیع آنها در میان ۱۴۰ نفر از مدیران و خبرگان بنگاه های کوچک و متوسط که در این زمینه به عنوان صاحب نظر شناخته می شوند، از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شد.
در ضمن موانع شناسایی شده برای تحقیق فوق در جدول ۲-۳ نشان داده شده است.
جدول ۳-۲) موانع صادراتی SMEs (لوندیو، ۲۰۰۴)
| طبقه | موانع | |||
| موانع داخلی | موانع اطلاعاتی | – اطلاعات محدود برای تعیین محل/ تحلیل بازارهای خارجی
– داده های مشکل دار بازار بین المللی – مشکل شناسایی فرصت های کسب و کار خارجی – ناتوانی در تماس با مشتریان آنسوی مرزها |
||
| موانع کارکردی | – زمان مدیریتی محدود به پرداختن برای صادرات
– پرسنل ناکافی/ آموزش ندیده ی صادرات – فقدان ظرفیت تولید اضافی برای صادرات – کمبود سرمایه جاری برای تدارکات مالی صادارت |
|||
| موانع بازاریابی | محصول | – بی میلی در ساخت محصولات جدید برای بازارهای خارجی
– لزوم انطباق سبک/ طرح محصول صادراتی – لزوم تحقق مشخصات / استانداردهای کیفیت محصول صادراتی – لزوم تحقق شرایط برچسب زنی / بسته بندی صادراتی – هزینه زیاد تامین خدمات پس از فروش/ پشتیبانی |
||
| قیمت | – ناتوانی در پیشنهاد قیمت های رضایت بخش به مشتریان
– دشواری انطباق قیمت های رقبا – مشکل تضمین تسهیلات اعتباری برای مشتریان خارجی |
|||
| توزیع | – کانال های پیچیده توزیع خارجی
– مشکل دستیابی به کانال های توزیع صادرات – دشواری در کسب نمایندگی خارجی معتبر – عدم حفظ کنترل روی دلالان خارجی |
|||
| لجستیک | – مشکل تامین موجودی در بازارهای برون مرزی
– عدم وجود امکانات انبار کردن در خارج – هزینه های اضافی بیمه / حمل و نقل |
|||
| تبلیغ | – لزوم تنظیم فعالیت های تبلیغاتی صادرات | |||
| موانع خارجی | موانع رویه ای | – اسناد و رویه های نا آشنای صادرات
– ارتباط مشکل دار با مشتریان خارجی – جمع آوری کند پرداخت ها از خارج از کشور |
||
| موانع دولتی | – فقدان انگیزه ها و کمک دولت داخلی به صادرات
– قوانین و مقررات نا مطلوب دولت داخلی |
|||
| موانع کار | – نگرش ها / عادات مختلف مشتریان خارجی
– رقابت شدید در بازارهای برون مرزی |
|||
| موانع محیطی | اقتصادی | – تضعیف/ بدتر شدن شرایط اقتصادی در خارج
– ریسک های داد و ستد ارز خارجی |
||
| سیاسی- حقوقی | – عدم ثبات سیاسی در بازارهای خارجی
– قوانین و مقررات سختگیرانه کشور خارجی – موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای بالا |
|||
| فرهنگی- اجتماعی | – شیوه های ناآشنای کسب و کار خارجی
– خصوصیات اجتماعی و فرهنگی مختلف – تفاوت های زبان کلامی و غیر کلامی |
|||
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 