فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل جامعهشناختی شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری در چارچوب نظریه بریثویت با تمرکز بر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل جامعهشناختی شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری در چارچوب نظریه بریثویت با تمرکز بر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل جامعهشناختی شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری در چارچوب نظریه بریثویت با تمرکز بر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
پرسشنامه شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری؛ تحلیل جامعه شناختی نظریه شرمساری بازپذیرکننده «بریث ویت» در بستر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴)
روایی و پایایی دارد
نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.
این پرسشنامه دارای ۹۹ سوال بوده و توسط محمدرضا حسنی و همکاران ۱۳۹۴ ساخته شده است و روایی و پایایی آن تأیید شده است.
برای سنجش بزهکاری از دو بعد تخلفات بزهکارانه و تخلفات منزلتی استفاده شده است. تخلفات منزلتی ناظر به تخلفات افراد زیر سن قانونی و تخلفات بزهکارانه ناظر به تخلفات افراد در همه سنین است. برای سنجش تخلفات بزهکارانه با نظر به تعریف مفهومی و با الهام و اقتباس از تحقیقات پیشین شش مولفه خشونت (مون[۱]،۲۰۰۸؛ لی[۲]،۲۰۰۵؛ پت[۳]،۲۰۰۹؛گو[۴]،۲۰۰۸؛استیوارت[۵]،۲۰۰۲؛هوقوتون[۶]،۲۰۰۲؛ویجتر[۷]،۲۰۰۷؛میگنس[۸]،۲۰۱۰؛چیونگ،۲۰۰۸؛راجماکرز[۹]،۲۰۰۵)، سرقت (مون،۲۰۰۸؛ لی،۲۰۰۵؛پت[۱۰]،۲۰۰۹؛هوقوتون،۲۰۰۲؛ راجماکرز،۲۰۰۵؛ ویجتر،۲۰۰۷میگنس،۲۰۱۰؛ دیکمپ[۱۱]،۲۰۰۹؛چیونگ،۲۰۰۸)، وندالیسم (مون،۲۰۰۸؛لی،۲۰۰۵؛ پت،۲۰۰۹؛گو،۲۰۰۸؛ هوقوتون،۲۰۰۲؛ راجماکرز،۲۰۰۵؛ویجتر،۲۰۰۷؛میگنس،۲۰۱۰دیکمپ،۲۰۰۹؛چیونگ،۲۰۰۸)، تقلب امتحانی (مافتیک[۱۲]،۲۰۰۶؛ هال[۱۳]،۱۹۹۹؛ لی،۲۰۰۵؛ هوقوتون،۲۰۰۲؛چیونگ،۲۰۰۸)، مصرف الکل و مواد مخدر (مون،۲۰۰۸؛ لی،۲۰۰۵؛ گو،۲۰۰۸؛ هوقوتون،۲۰۰۲؛ چیونگ،۲۰۰۸) و کجروی جنسی (طالبان،۱۳۸۰؛ هوقوتون،۲۰۰۲) در نظر گرفته شد. برای سنجش تخلفات منزلتی با توجه به تعریف مفهومی و تحقیقات پیشین (لی،۲۰۰۵؛ مون،۲۰۰۸؛ بوت،۲۰۰۸؛ هوقوتون،۲۰۰۲) از شش معرف مصرف سیگار، فرار از منزل، دیر برگشتن به خانه، رانندگی بدون گواهینامه، بیاحترامی به معلم و والدین و گریز یا غیبت از مدرسه استفاده شده است.
برای اندازهگیری متغیر بههمپیوستگی در عرصه خانواده، از چهار معرف زیر که مورد نظر بریث ویت (۱۹۸۹) بوده، استفاده شده است: دلبستگی[۱۴]به والدین، ارتباطات[۱۵]، ادارک[۱۶] نوجوانان از احساس دلبستگی والدین و احترام به والدین. گویههای بکار رفته برای سنجش متغیر بههمپیوستگی، با اقتباس از تحقیقات پیشین (لییو،۲۰۱۱؛ بائو،۲۰۱۲؛چاپل،۲۰۰۵؛ اریکسون،۲۰۰۰؛ بارنت،۱۹۹۶؛ دلیسله،۲۰۱۰؛ لی،۲۰۰۷؛ های،۲۰۰۱؛ پیکرو،۲۰۱۰؛ لییو،۲۰۱۱؛ لوسونز،۲۰۰۷؛ دیبل،۲۰۱۱) میباشد
برای سنجش شرمساری با توجه به تعریف بریث ویت (۱۹۸۹) و با اقتباس از تحقیقات بنت (۱۹۹۶)، های (۲۰۰۱) و لوسونز (۲۰۰۷) استفاده شده است.
برای عملیاتی سازی متغیر بازپذیری از چهار معرف (بریث ویت،۲۰۰۱) برخورد محترمانه، گفتگو در فضای تأییدآمیز، واکنش به رفتار و نه شخصیت و بخشش و گذشت استفاده شده است. انتخاب گویهها نیز برای اندازهگیری بازپذیری، با اقتباس از تحقیقات بریث ویت (۲۰۰۱)، مککای و بریث ویت (۱۹۹۴)، های (۲۰۰۱) و لوسونز (۲۰۰۷) صورت گرفته است.
برای سنجش متغیر انگزنی در تحقیق حاضر با اقتباس از مطالعات پیشین (مککای و بریث ویت،۱۹۹۴؛بریث ویت،۱۹۸۹؛ لوسونز،۲۰۰۷) و طبق پیشنهاد مککای و بریث ویت (۱۹۹۴) و بر طبق مشخصات انگزنی پیشنهادی توسط بریث ویت (۱۹۸۹؛۲۰۰۱) از قبیل شرمساری و برچسب زنی به شخص و نه رفتار، تحقیر شخص، بی احترامی و برچسبزنی با یک هویت مطرود، شش گویه انتخاب شده است.
در عملیاتی کردن متغیر همالان بزهکار، بر طبق نظریه همنشینی افتراقی از سه بعد تعدد، مدت و تقدم استفاده شده است. برای ساخت مقیاس همالان بزهکار نیز از تحقیقات چانگ[۱۷] (۲۰۰۵)، لانگشور[۱۸] (۲۰۰۵)، زنگ (۲۰۰۴) و میشل کریتاسی[۱۹] (۲۰۰۸) استفاده شده است.
متغیر انتظار شرم، با استفاده از مقیاس تیبت (۱۹۹۹)، اسونسون (۲۰۱۳) و ربلون (۲۰۱۰) اندازهگیری خواهد شد.
در اینجا، پایبندی به ارزشهای اخلاقی از طریق میزان تساهل و بیتفاوتی نوجوانان در قبال خطاها و قانونشکنیهای اخلاقی اندازهگیری شده است. مقیاس زیر با استفاده از پژوهش اسونسون (۲۰۱۳) و بائو (۲۰۱۲،۲۰۰۷) برای اندازهگیری متغیر پایبندی به ارزشهای اخلاقی در نظر گرفته شده است.
میزان فشار: برای عملیاتیکردن بعد حذف محرکهای مثبت از یک مولفه مدرسه (فرانسیس:۲۰۰۷؛هیگینز،۲۰۱۱؛برویدی و همکاران،۲۰۱۰) و برای عملیاتیکردن بعد وجود محرکهای منفی، از پنج مولفه رابطه منفی با خانواده (چیونگ،۲۰۰۸؛ مون،۲۰۰۸؛ بائو،۲۰۰۴)، فشار مالی (مون،۲۰۰۸)، رابطه منفی با همالان (چیونگ،۲۰۰۸؛ مک گیورن،۲۰۱۰؛ بائو،۲۰۰۴)، رخدادهای استرسزای زندگی (مازرول،۲۰۰۳؛ دایگل،۲۰۰۷؛ چیونگ،۲۰۰۸؛ هیگینز،۲۰۱۱) و عواطف منفی (کارسون:۲۰۰۷؛های،۲۰۱۰؛ سیگفوسدوتیر،۲۰۰۴) استفاده شده است. برای اندازهگیری متغیر عواطف منفی نیز از دو مولفه احساس افسردگی و خشم استفاده شده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 