فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل جامعه‌شناختی شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری در چارچوب نظریه بریث‌ویت با تمرکز بر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴)


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل جامعه‌شناختی شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری در چارچوب نظریه بریث‌ویت با تمرکز بر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل جامعه‌شناختی شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری در چارچوب نظریه بریث‌ویت با تمرکز بر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه شرمساری بازپذیرکننده و بزهکاری؛ تحلیل جامعه شناختی نظریه شرمساری بازپذیرکننده «بریث ویت» در بستر خانواده (حسنی و همکاران ۱۳۹۴)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

این پرسشنامه دارای ۹۹ سوال بوده و توسط محمدرضا حسنی و همکاران ۱۳۹۴ ساخته شده است و روایی و پایایی آن تأیید شده است.

برای سنجش بزهکاری از دو بعد تخلفات بزهکارانه و تخلفات منزلتی استفاده شده است. تخلفات منزلتی ناظر به تخلفات افراد زیر سن قانونی و تخلفات بزهکارانه ناظر به تخلفات افراد در همه سنین است. برای سنجش تخلفات بزهکارانه با نظر به تعریف مفهومی و با الهام و اقتباس از تحقیقات پیشین شش مولفه خشونت (مون[۱]،۲۰۰۸؛ لی[۲]،۲۰۰۵؛ پت[۳]،۲۰۰۹؛گو[۴]،۲۰۰۸؛استیوارت[۵]،۲۰۰۲؛هوقوتون[۶]،۲۰۰۲؛ویجتر[۷]،۲۰۰۷؛میگنس[۸]،۲۰۱۰؛چیونگ،۲۰۰۸؛راجماکرز[۹]،۲۰۰۵)، سرقت (مون،۲۰۰۸؛ لی،۲۰۰۵؛پت[۱۰]،۲۰۰۹؛هوقوتون،۲۰۰۲؛ راجماکرز،۲۰۰۵؛ ویجتر،۲۰۰۷میگنس،۲۰۱۰؛ دیکمپ[۱۱]،۲۰۰۹؛چیونگ،۲۰۰۸)، وندالیسم (مون،۲۰۰۸؛لی،۲۰۰۵؛ پت،۲۰۰۹؛گو،۲۰۰۸؛ هوقوتون،۲۰۰۲؛ راجماکرز،۲۰۰۵؛ویجتر،۲۰۰۷؛میگنس،۲۰۱۰دیکمپ،۲۰۰۹؛چیونگ،۲۰۰۸)، تقلب امتحانی (مافتیک[۱۲]،۲۰۰۶؛ هال[۱۳]،۱۹۹۹؛ لی،۲۰۰۵؛ هوقوتون،۲۰۰۲؛چیونگ،۲۰۰۸)، مصرف الکل و مواد مخدر (مون،۲۰۰۸؛ لی،۲۰۰۵؛ گو،۲۰۰۸؛ هوقوتون،۲۰۰۲؛ چیونگ،۲۰۰۸) و کجروی جنسی (طالبان،۱۳۸۰؛ هوقوتون،۲۰۰۲) در  نظر گرفته شد. برای سنجش تخلفات منزلتی با توجه به تعریف مفهومی و تحقیقات پیشین (لی،۲۰۰۵؛ مون،۲۰۰۸؛ بوت،۲۰۰۸؛ هوقوتون،۲۰۰۲) از شش معرف مصرف سیگار، فرار از منزل، دیر برگشتن به خانه، رانندگی بدون گواهینامه، بی­احترامی به معلم و والدین و گریز یا غیبت از مدرسه استفاده شده است.

برای اندازه­گیری متغیر به­هم­پیوستگی در عرصه خانواده، از چهار معرف زیر که مورد نظر بریث ویت (۱۹۸۹) بوده، استفاده شده است: دلبستگی[۱۴]به والدین، ارتباطات[۱۵]، ادارک[۱۶] نوجوانان از احساس دلبستگی والدین و احترام به والدین. گویه­های بکار رفته برای سنجش متغیر به­هم­پیوستگی، با اقتباس از تحقیقات پیشین (لییو،۲۰۱۱؛ بائو،۲۰۱۲؛چاپل،۲۰۰۵؛ اریکسون،۲۰۰۰؛ بارنت،۱۹۹۶؛ دلیسله،۲۰۱۰؛ لی،۲۰۰۷؛ های،۲۰۰۱؛ پیکرو،۲۰۱۰؛ لییو،۲۰۱۱؛ لوسونز،۲۰۰۷؛ دیبل،۲۰۱۱) می­باشد

برای سنجش شرمساری با توجه به تعریف بریث ویت (۱۹۸۹) و با اقتباس از تحقیقات بنت (۱۹۹۶)، های (۲۰۰۱) و لوسونز (۲۰۰۷) استفاده شده است.

برای عملیاتی سازی متغیر بازپذیری از چهار معرف (بریث ویت،۲۰۰۱) برخورد محترمانه، گفتگو در فضای تأییدآمیز، واکنش به رفتار و نه شخصیت و بخشش و گذشت استفاده شده است. انتخاب گویه­ها نیز برای اندازه­گیری بازپذیری، با اقتباس از تحقیقات بریث ویت (۲۰۰۱)، مککای و بریث ویت (۱۹۹۴)، های (۲۰۰۱) و لوسونز (۲۰۰۷) صورت گرفته است.

برای سنجش متغیر انگ­زنی در تحقیق حاضر با اقتباس از مطالعات پیشین (مککای و بریث ویت،۱۹۹۴؛بریث ویت،۱۹۸۹؛ لوسونز،۲۰۰۷) و طبق پیشنهاد مککای و بریث ویت (۱۹۹۴) و بر طبق مشخصات انگ­زنی پیشنهادی توسط بریث ویت (۱۹۸۹؛۲۰۰۱) از قبیل شرمساری و برچسب زنی به شخص و نه رفتار، تحقیر شخص، بی احترامی و برچسب­زنی با یک هویت مطرود، شش گویه انتخاب شده است.

در عملیاتی کردن متغیر همالان بزهکار، بر طبق نظریه همنشینی افتراقی از سه بعد تعدد، مدت و تقدم استفاده شده است. برای ساخت مقیاس همالان بزهکار نیز از تحقیقات چانگ[۱۷] (۲۰۰۵)، لانگشور[۱۸] (۲۰۰۵)، زنگ (۲۰۰۴) و میشل کریتاسی[۱۹] (۲۰۰۸) استفاده شده است.

متغیر انتظار شرم، با استفاده از مقیاس تیبت (۱۹۹۹)­، اسونسون (۲۰۱۳) و ربلون (۲۰۱۰) اندازه­گیری خواهد شد.

در اینجا، پایبندی به ارزشهای اخلاقی از طریق میزان تساهل و بی­تفاوتی نوجوانان در قبال خطاها و قانون­شکنی­های اخلاقی اندازه­گیری شده است. مقیاس زیر با استفاده از پژوهش اسونسون (۲۰۱۳) و بائو (۲۰۱۲،۲۰۰۷) برای اندازه­گیری متغیر پایبندی به ارزشهای اخلاقی در نظر گرفته شده است.

میزان فشار:  برای عملیاتی­کردن بعد حذف محرک­های مثبت از یک مولفه مدرسه (فرانسیس:۲۰۰۷؛هیگینز،۲۰۱۱؛برویدی و همکاران،۲۰۱۰) و برای عملیاتی­کردن بعد وجود محرک­های منفی، از پنج مولفه رابطه منفی با خانواده (چیونگ،۲۰۰۸؛ مون،۲۰۰۸؛ بائو،۲۰۰۴)، فشار مالی (مون،۲۰۰۸)، رابطه منفی با همالان (چیونگ،۲۰۰۸؛ مک گیورن،۲۰۱۰؛ بائو،۲۰۰۴)، رخدادهای استرس­زای زندگی (مازرول،۲۰۰۳؛ دایگل،۲۰۰۷؛ چیونگ،۲۰۰۸؛ هیگینز،۲۰۱۱) و عواطف منفی (کارسون:۲۰۰۷؛های،۲۰۱۰؛ سیگفوسدوتیر،۲۰۰۴) استفاده شده است. برای اندازه­گیری متغیر عواطف منفی نیز از دو مولفه احساس افسردگی و خشم استفاده شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.