فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر رفتار و نگرش‌های فردی در جامعه (سادات احمدی بجستانی ۱۳۹۳)


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر رفتار و نگرش‌های فردی در جامعه (سادات احمدی بجستانی ۱۳۹۳) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه تحلیل عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر رفتار و نگرش‌های فردی در جامعه (سادات احمدی بجستانی ۱۳۹۳)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه عوامل فرهنگی _ اجتماعی (سادات احمدی بجستانی ۱۳۹۳)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

متغیرهای اعتماد اجتماعی، احساس تعلق اجتماعی، مسئولیت­پذیری اجتماعی، احساس بی­قدرتی به عنوان متغیر مستقل درنظر گرفته شده است.

ردیف متغیر گویه­های سنجش متغیر در پرسشنامه
۱ اعتماد اجتماعی ۱-۱ تا ۱۷-۱
۲ احساس تعلق اجتماعی ۱۸-۱ تا ۲۶-۱
۳ مسئولیت­پذیری اجتماعی ۱-۲ تا ۸-۲
۴ احساس بی­قدرتی ۹-۲ تا ۱۷-۲

اعتماد اجتماعی:

تعریف مفهومی : اعتماد (trust) یکی از جنبه­های مهم روابط انسانی و زمینه­ساز مشارکت و همکاری میان اعضای جامعه می­باشد. «اعتماد در زبان فارسی مترادف با تکیه کردن، واگذاشتن کار به کسی، اطمینان، وثوق، باور و اعتقاد به کار گرفته می­شود» (عمید،۲۰۱:۱۳۶۹). تالکوت پارسنز عامل ایجاد اتحاد و انسجام اجتماعی و ثبات و نظم را اعتماد می­داند. به عقیده وی اعتماد، این باور را در افراد ایجاد    می­کند که دیگران به منظور دستیابی به یک موقعیت گروهی از منافع شخصی دست می­کشند. «وی نظام منسجم را نظامی می­داند که بتوان به عاملان آن در انجام وظایفشان اعتماد کرد که این امر خود به پایداری و نظم سیستم اجتماعی کمک می­کند» (انعام،۲۵:۱۳۸۰). اعتماد اجتماعی از مهم­ترین شاخص­های ارتباط و تعامل گروهی به شمار می­آید و مبیین آمادگی افراد و گروه­ها جهت ایجاد رابطه اجتماعی و پذیرش متقابل است. اعتماد در ابتدا یک مفهوم روان شناختی است، که دلالت بر تأیید، پذیرش و همکاری فرد و پیرامون، به شکل متقابل دارد. (محسنی تبریزی: ۱۳۷۵ ،۲۳ ).

تعریف عملیاتی: متغیر اعتماداجتماعی، درسه بعد بین­شخصی یا اعتماد به افراد آشنا، تعمیم­یافته یا اعتماد به بیگانگان و نهادی یا اعتماد به سازمان­ها و نهادها سنجیده می­شود. بر این اساس میزان اعتماد نسبت به افراد خانواده، دوستان، خویشاوندان، همسایه­ها و سایر مردم و نیز نسبت به سازمان­ها و نهادهای مختلف و اطمینان داشتن به مقاصد و انگیزه‌های آنها بررسی خواهد شد. این معرف­ها بصورت گویه در قالب مقیاس­های سنجش مشخص در پرسشنامه برای سنجش و اندازه­گیری میزان اعتماد اجتماعی افراد نمونه قرار داده می­شود. در پرسشنامه طراحی شده سئوالات ۱-۱ تا ۱۷-۱ برای سنجش اعتماد اجتماعی درنظر گرفته شده است.

تعلق اجتماعی:

تعریف مفهومی: تعلق اجتماعی نقطه عطف فرآیندی است که طی آن فرد نسبت به مکان، محیط، شیء و یا امری احساس تعهد و مسئولیت پیدا می­کند، به نوعی که موجب احساس مثبت به محیط و یا امر مورد نظر می­شود. (وحیدا و نیاز ی: ۱۳۸۳، ۲۱). تعلق اجتماعی ظرفیتی است که هر فرد طی آن به موارد قانونی و منافع اجتماعی بیش از منافع شخصی پایبند است. کسی که واجد تعلق اجتماعی است، خود را در متن جامعه و مصالح آن ملاحظه می­کند و نقش خود را بر اساس نقشی که اجتماع برای او در نظر گرفته است، تنظیم و ایفا می­نماید.

تعریف عملیاتی: داشتن احساس وابستگی به خانواده، دوستان و محیط محل زندگی خود و تعهد، و  مسئولیت فرد، در قبال جامعه، به صورتی که فرد، منافع جمعی را بر منافع فردی خود ترجیح می­دهد. در پرسشنامه طراحی شده سئوالات ۱۸-۱ تا ۲۶-۱ برای سنجش میزان تعلق اجتماعی درنظر گرفته شده است.

مسئولیت­پذیری اجتماعی:

تعریف مفهومی: مسئولیت­پذیری اجتماعی به احساس تعهد و رفتار مسئولانه­ای که افراد به عنوان کنشگران اجتماعی درقالب نقش­های خود (شهروند) نسبت به جامعه و ارزش­های جمعی آن در ابعاد گوناگون داشته یا دارند، دلالت میکند (خوشبین،۱۳۹۰).

تعریف عملیاتی: معرف­های این متغیر شامل میزان عملکرد افراد در: رعایت قوانین جامعه، وظیفه­شناسی در قبال افراد جامعه و التزام به ارزش­ها و هنجارها می­باشد. در پرسشنامه طراحی شده سئوالات ۱-۲ تا ۸-۲برای سنجش مسئولیت­پذیری اجتماعی درنظر گرفته شده است.

احساس بی­قدرتی:

تعریف مفهومی: احساس بی­قدرتی نوعی بیگانگی است که فرد احساس می­کند در وضعیت­های اجتماعی و کنش متقابل خود تاثیر­گذار نیست. به عبارتی احساس بی­قدرتی عبارت از این تصور است که فرد احتمال می­دهد که عمل او بی­تاثیر باشد و نتایج مورد انتظار او را برآورده نسازد (محسنی تبریزی،۱۳۷۰: ۶۹).

تعریف عملیاتی: احتمال و یا انتظار شخص از بی­تاثیر بودن عمل خویش. در پرسشنامه طراحی شده سئوالات ۹-۲ تا ۱۷-۲ برای سنجش احساس بی­قدرتی درنظر گرفته شده است.

همچنین عوامل فردی شامل جنس، سن، وضعیت تاهل، نوع شغل، سطح تحصیلات، درآمد ماهیانه خانوار و وضعیت بومی بودن افراد، در این مطالعه درنظر گرفته شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.