فایل ورد کامل پرسشنامه ارزیابی سطح سواد اطلاعاتی و توانایی بهرهگیری از منابع دادهای (برجیان بروجنی و همکاران ۱۳۹۰)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پرسشنامه ارزیابی سطح سواد اطلاعاتی و توانایی بهرهگیری از منابع دادهای (برجیان بروجنی و همکاران ۱۳۹۰) صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه ارزیابی سطح سواد اطلاعاتی و توانایی بهرهگیری از منابع دادهای (برجیان بروجنی و همکاران ۱۳۹۰) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
پرسشنامه بررسی سواد اطلاعاتی ( برجیان بروجنی و همکاران ۱۳۹۰)
روایی و پایایی دارد
نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.
این پرسشنامه دارای ۳۴ سوال بوده و توسط برجیان بروجنی و همکاران ۱۳۹۰ ساخته شده است و روایی و پایایی آن تأیید شده است.
برای گردآوری دادههای این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. محقق با استفاده از راهنمایی استادراهنما استفاده از متون پژوهشی پیشین،براساس مولفهها و استانداردهای سواد اطلاعاتی در جهان از دیدگاه صاحب نظران، جدولی ساخته است که پرسشنامه با توجه به این جدول تنظیم شده است. پرسشنام پژوهش حاضر، ناظر بر سنجش مهارتهای سواد اطلاعاتی بر مبنای استاندارد قابلیتهای سواد اطلاعاتی است. پرسشها بر مبنای سنجه های برآیندی مندرج در ذیل هریک از شاخصهای عملکردی تدوین شده اند. که این شاخصها نیز به نوب خود در ذیل ۵ استاندارد مرتب شده اند. هر یک از استانداردها به سنجش یک قابلیت عام، و هر یک از شاخصها به سنجش حوز محدودتری از آن قابلیت عام می پردازد. با توجه به این سلسله مراتب، سوال طرح شده به برایندی مربوط می شود که توضیح دهند استاندارد مورد نظر و شاخص عملکرد ویژ آن است.
جدول مولفه ها و استانداردهای سواد اطلاعاتی در جهان از دیدگاه صاحب نظران
| ردیف | مؤلفه ها | منبع |
| ۱ | نیاز اطلاعاتی را مشخص میکند. | – نظری،۱۳۸۴،ص۲۲
-ACRL,2000 |
| ۲ | آشنایی باانواع منابع اطلاعاتی عمومی ، تشخیص ویژگی و میزان اطلاعات موردنیاز | – نیلی؛خاصه،علیجانی،۱۳۸۹،ص ۳۲
-ACRL,2000 |
| ۳ | توانایی ارزیابی اطلاعات و منابع اطلاعاتی | – تقوی،۱۳۷۷،ص. ۶
– سراج، ۱۳۸۳ – نظری، ۱۳۸۴،ص. ۱۴ -ACRL,2000 -ALA, 2005 |
| ۴ | تدوین راهبردهای جستجووبازیابی اطلاعات | – پریرخ،۱۳۸۶،ص ۲۱
– سراج ، ۱۳۸۳ |
| ۵ | توانایی استفاده موثر از اطلاعات | – امامی،۱۳۸۵
– سراج،۱۳۸۳ – نظری، ۱۳۸۴،ص.۱۴ -ACRL,2000 -ALA, 2005 |
| ۶ | توانایی سازماندهی اطلاعات | – تقوی،۱۳۷۷،ص. ۶ |
| ۷ | توانایی تلفیق اطلاعات جدید در دانش موجود | -ACRL,2000
-Council of Australian University Library,2001 |
| ۸ | به کارگیری اطلاعات برای حل مسئله | -ACRL,2000
-Bawden,2001,230 -Behrens,1994,310 |
| ۹ | آشنایی با موارد اخلاقی، حقوقی و اقتصادی مربوط به اطلاعات | -ACRL,2000 |
| ۱۰ | توانایی ذخیره کردن اطلاعات | -Council of Australian University Library,2001 |
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 