فایل ورد کامل مقاله مقایسه اختلال‌های رفتاری در دانش‌آموزان دختر و پسر؛ بررسی علمی و روان‌شناختی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله مقایسه اختلال‌های رفتاری در دانش‌آموزان دختر و پسر؛ بررسی علمی و روان‌شناختی دارای ۱۰۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله مقایسه اختلال‌های رفتاری در دانش‌آموزان دختر و پسر؛ بررسی علمی و روان‌شناختی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه ۱
بیان مسئله ۳
ضرورت و اهمیت پژوهش ۶
اهداف تحقیق ۸
فرضیه پژوهش ۸
تعریف متغیرها ۸
تعاریف اصطلاحات و مفاهیم

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه ۱۲
نظریه بیولوژیکی و فیزیولوژیکی ۱۲
نظریه روانکاوی ۱۳
نظریه رفتاری ۱۴
نظریه بوم شناسی و جامعه شناسی ۱۶
نظریه متقابل ۱۶
اختلال رفتاری ۱۹
انواع اختلالات رفتاری ۲۰
اختلال بیش فعالی ۲۱
ملاکهای تشخیص بیماری بیش فعالی ۲۳
اختلال اضطراب ۲۴
ملاکهای تشخیص بیماری اضطراب ۲۷
اختلال استرس ۲۸
اختلال افسردگی ۳۰
ملاکهای تشخیص بیماری افسردگی ۳۱
اختلال وسواس ۳۴
ملاک های تشخیص بیماری وسواس ۳۶
پیشینه تحقیق

فصل سوم :روش تحقیق
مقدمه ۴۰
روش تحقیق ۴۰
تعریف جامعه ۴۱
تعریف نمونه ۴۱
جامعه و نمونه در این پژوهش ۴۲
روش نمونه گیری ۴۲
جمع آوری اطلاعات ۴۲
روش تجزیه و تحلیل داده ها ۴۳
روایی ۴۳
پایایی

فصل چهارم: (تجزیه تحلیل داده ها )
جداول فرضیات
جدول ۵-۱ ۴۶
جدول ۵-۲ ۴۷
جدول ۵-۳ ۴۸
جدول۵-۴ ۴۹
جدول ۵-۵ ۵۰
آمار استنباطی فرضیات
جدول ۵-۱ ۵۱
جدول ۵-۲ ۵۲
جدول ۵-۳ ۵۳
جدول ۵-۴ ۵۴
جدول ۵-۵ ۵۵
بررسی استنباطی فرضیات ۵۶
جدول توزیع فراوانی و نمودارهای دختران و پسران
-جدول بیش فعالی پسران ۵۸
-جدول بیش فعالی دختران ۵۹
-جدول اضطراب پسران ۶۰
-جدول اضطراب دختران ۶۱
-جدول استرس پسران ۶۲
-جدول استرس دختران ۶۳
-جدول افسردگی پسران ۶۴
-جدول افسردگی دختران ۶۵
-جدول وسواس پسران ۶۶
۶۷جدول وسواس دختران

فصل پنجم: (نتیجه گیری و منابع )
مقدمه ۶۸
نتیجه گیری ۶۹
پیشنهادات ۷۰
واژگان لاتین ۷۲
محدودیت ۷۳
منابع ۷۴
ضمائم ۷۶

چکیده تحقیق :
عنوان تحقیق بررسی ومقایسه نوع و میزان اختلال های رفتاری دانش آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان سرپل ذهاب در سال ۹۳- ۱۳۹۲. هدف و انگیزه از آن تحقیق و بررسی و آشنایی با عوامل ایجاد کننده اختلال رفتاری و روشهای مقابله با آن به طوری که علاوه بر پیشگیری به درمان این اختلال های رفتاری پرداخته شود. و فرضیاتی که در این تحقیق مورد بررسی قرار بود.
۱- بین اختلال بیش فعالی با جنسیت دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد.
۲- بین اختلال اضطراب با جنسیت دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد.
۳- بین اختلال استرس با جنسیت دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد.
۴- بین اختلال افسردگی یا جنسیت دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد.
۵- بین اختلال وسواس با جنسیت دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد.
که تمام فرضیات مورد نظر تأیید گردیدن و جامعه آماری مورد نظر عبارت بود از همه دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان سرپل ذهاب در سال ۹۳- ۱۳۹۲ که تعداد آنها ۳۵۰۰ نفرمی باشد که ۵۲ نفر به صورت تصادفی انتخاب کردیم که در این تحقیق ازپرسشنامه ترکیبی که ساخته شده ومورد تأیید اساتید قرار گرفت استفاده شد و تحقیق توصیفی می باشد. که بعد ازفرمول (t) برای مقایسه میانگینهای دو گروه مستقل استفاده شد که فرضیات اضطراب و افسردگی تأیید نگردیدن و فرضیات وسواس و استرس و بیش فعالی تأیید گردیدن و در نهایت پیشنهادات و نظراتی در این مورد داده شد. که عبارت از: ۱- آموزش های لازم والدین ازطریق رسانه های گروهی در خصوص اهمیت سلامت روانی نوجوانان و تأثیر آن بر سلامت جامعه داده شود. ۲- همکاری خانواده ها با مراکز مشاوره و روان درمانی جهت پیشگیری و در صورت لازم درمان مشکلات نوجوانان انجام گیرد.
۳- اهمیت دادن معلمان به علم روانشناسی جهت به شناخت جنبه های روحی و روانی دانش آموزان وکمک به آنها در جهت حل مشکلات.

مقدمه :
انسان به خاطر انگیزش درونی ، بر محیط تأثیر می گذارد تا تغییراتی را در آن ایجاد کند، و محیط از انسان توقع دارد با آن سازگار شود . نتیجه دیالکتیک انسان – محیط ، یک ترکیب همیشه در حال تغییری است که به موجب آن ، محیط نیازهای انسان بر آورده می کندوانگیزش های تازه ای را در بوجود می آورد . همه می خواهند و می کوشند شایسته شوند . همه دوست دارند با محیط اطرفشان تعامل ثمر بخشی داشته باشند و این میل به تمام جنبه های زندگی ما گسترش می یابد – در مدرسه ، در روابط و هنگام تفریح و ورزش همه دوست داریم مهارت هایی را پرورش دهیم و توانایی ها و استعدادهای خود را بالا ببریم . وقتی با چالشی روبه رو می شویم توجه کامل خود را به آن معطوف می کنیم.(سید محمدی ۱۳۹۱)
علی رغم بهبودی وضع زندگی و معیشتی و از دیاد سریع مؤسسات خدمات اجتماعی اکثر کشورهای جهان سوم جرایم ارتکابی کودکان و نوجوانان با آهنگ بیشتری افزایش می یابد. (شامبیاتی ، ۱۳۷۲)
تبین نیازهای زیستی ، روانی ، ذهنی و اجتماعی کودکان در دوره های مختلف رشد و برنامه ریزی تلاشی مستمر برای حسن تأمین آنها امری بسیار حساس و خطر می باشد. (افروز ، ۱۳۷۲).
در گذشته نه چندان دور توجه چندانی نسبت به نیازها و علاقه های نوجوانان نشان داده نمی شد. و از وی انتظار می رفت که مطیع باشد اما به مرور زمان نسبت به نوجوانان و منزلت اجتماعی وی بیشتر توجه نشان داده شده تا جایی که او را به عنوان یک فرد که از همه احساسات و ادراکات و عواطف انسانی برخوردار است پذیرفتند و بر با روی ری و شکوفایی استعداد و توانایی های بالقوه وی و تأمین نیازی اساسیتأکید کردند . (افروز ،۱۳۷۷)
دشواری های زیادی از قبیل نابسامانی های خانوادگی ، مناقشات پدر و مادر ، اعتیاد والدین فقر فرهنگی و تربیتی اولیا بر سر راه رشد نوجوا نان قرار دارد . برای رفع این معضلات اتخاذ تدابیر همه جانبه مشاوره ای مددکاری اجتناب ناپذیر می باشد . همچنین باید عامه مردم و خانواده ها نیز از طریق رسانه های گروهی مورد آموزشهای لازم قرار گیرند . و مراکز مشاوره ای نوجوانان به تعداد فراوان و با امکانات کافی در شهرها و در روستاهای بزرگتر ایجاد شود . (جمهری ،۱۳۸۶)

منابع :
۱- آزاد، حسین، ۱۳۷۶، آسیب شناسی، تهران، انتشارات بعثت
۲- افروز، غلامعلی، ۱۳۷۷، مباحثی در روانشناسی و تربیت کودکان و نوجوانان، تهران، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان
۳- بیابانگرد، اسماعیل، ۱۳۸۷، روانشناسی آموزش و یادگیری، تهران، انتشارات نشر ویرایش
۴- بک، آرون- امری، گاری، ۱۳۸۳، آسیب شناسی روانی، مترجم، پاسالاری بهجانی، عبدالرسول، تهران، انتشارات دانش پژوهان جوان
۵- تیموتی،کاستلو، ۱۳۸۲، روانشناسی ناهنجاری، مترجم، پورافکاری، نصرت اله، تهران، انتشارات آزاده
۶- جمهری، دکتر فرهاد، ۱۳۸۶، روانشناسی رشد، تهران، انتشارات پردیس
۷- خداپناهی، دکتر محمدکریم، ۱۳۹۰، انگیزش و هیجان، تهران، انتشارات سمت
۸- دادستان، دکتر پریرخ، ۱۳۹۰، روانشناسی مرضی تحولی، تهران، انتشارات سمت
۹- دلاور، علی، ۱۳۷۷، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات دوران
۱۰- ساراسون،اروین جی، ۱۳۹۰، روانشناسی مرضی، نجاریان، بهمن، تهران، انتشارات رشد
۱۱- سلیگمن، مارتین ای. پی، ۱۳۹۱، آسیب شناسی روانی، مترجم، سید محمدی، یحیی، تهران، انتشارات ساوالان
۱۲- شاملو، دکتر سعید، ۱۳۸۲، آسیب شناسی روانی، تهران، انتشارات رشد
۱۳- شامبیانی، هوشنگ، ۱۳۷۲، بزهکاری اطفال ونوجوانان، تهران، انتشارات کیهان
۱۴- شفیع آبادی، عبدالله، ۱۳۹۱، نظریه های مشاوره و روان درمانی، تهران، انتشارات نشردانشگاهی
۱۵- شاملو، دکتر سعید، ۱۳۹۲، روانشناسی بالینی، تهران، انتشارات رشد
۱۶- فیرس، اس. جری، ۱۳۹۱، روانشناسی بالینی، مترجم، فیروزبخت، مهرداد، تهران، انتشارات رشد
۱۷- مارشال ریو، جان، ۱۳۹۱، انگیزش و هیجان، مترجم، سید محمدی، یحیی، تهران، انتشارات نشر ویرایش
۱۸- مهریار، امیر هوشنگ، ۱۳۸۶، تشخیص و درمان بیماریهای روانی در کودکان و نوجوانان، تهران، انتشارات رشد
۱۹- هنری ماسن، پاول، ۱۳۹۱، رشد و شخصیت کودک، مترجم، یاسایی، مهشید، تهران، انتشارات کتاب ماد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.