فایل ورد کامل مقاله رابطه مهارت‌های زندگی با هوش هیجانی دانش‌آموزان دختر؛ تحلیل علمی و روان‌شناختی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله رابطه مهارت‌های زندگی با هوش هیجانی دانش‌آموزان دختر؛ تحلیل علمی و روان‌شناختی دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله رابطه مهارت‌های زندگی با هوش هیجانی دانش‌آموزان دختر؛ تحلیل علمی و روان‌شناختی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب
فصل اول (کلیات تحقیق)
مقدمه ۲
بیان مسئله ۴
اهمیت و ضرورت پژوهش ۵
اهداف پژوهش ۷
فرضیه های پژوهش ۸
متغیرها ۸
تعاریف عملیاتی

فصل دوم(ادبیات وپیشینه تحقیق)
مهارت چیست ؟ ۱۲
تعریف مهارتهای زندگی ۱۳
اهمیت مهارتهای زندگی ۱۴
خود آگاهی ۱۵
موارد کاربرد مهارت های زندگی ۱۸
همدلی چیست ۲۰
اجزای همدلی ۲۰
هدف از ایجاد همدلی ۲۲
مهارتهای مقابله ای ۲۵
هوش هیجانی یا عاطفی چیست ۲۷
تاریخچه هوش هیجانی ۲۸
اهمیت هوش هیجانی ۳۷
هوش هیجانی وموفقیت شغلی ۴۳
پیشینه تحقیق ۴۷

فصل سوم (روش تحقیق)
مقدمه ۵۳
روش تحقیق ۵۳
جامعه آماری ۵۳
نمونه آماری ۵۴
روش نمونه گیری ۵۴
ابزار جمع آوری اطلاعات ۵۵
شیوه اجرای پژوهش ۵۷
روش تجزیه و تحلیل داده ها ۵۷

فصل چهارم(تجزیه وتحلیل داد ه ها)
تجزیه و تحلیل داده ها ۵۹
جدول شماره ۱-۴ وضعیت پاسخگویان بر حسب جنسیت ۶۱
نمودار شماره ۱-۴ وضعیت پاسخگویان بر حسب جنسیت ۶۱
جدول شماره ۲-۴همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح هوش هیجانی دانش آموزان ۶۲
جدول شماره ۳-۴همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح خود آگاهی دانش آموزان ۶۲
جدول شماره ۴-۴ :همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح خود مدیریتی دانش آموزان ۶۳
جدول شماره ۵-۴ :همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح آگاهی اجتماعی دانش آموزان۶۳
جدول شماره ۶-۴ :همبستگی پیرسون جهت رابطه آموزش مهارتهای زندگی و ارتقائ سطح مدیریت رابطه دانش آموزان…۶۴
جدول شماره ۷-۴ :جدول مربوط به t مستقل بین میزان هوش هیجانی دانش آموزان دختر و پسر ۶۴

فصل پنجم(نتیجه گیری)
مقدمه ۶۶
بحث و نتیجه گیری ۶۶
پیشنهادات ۶۸
محدودیت ها ۷۰
منابع ومآخذ ۷۱
ضمائم ۷۶

چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان سر پل ذهاب در سال تحصیلی۹۲/۹۱ می پردازد چرا که هوش هیجانی دارای مؤلفه هایی است که بسیار نزدیک به مؤلفه های مهارت های زندگی می باشند. جامعه مورد بررسی در این تحقیق ، همان طوری که به آن اشاره شد ، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اند دلیل انتخاب چنین جامعه ای از سوی پژوهشگر بدین علت است که از آن جایی که استرس ها و هیجانات زیادی در این حیطه وجود دارد، خود دانش آموزان نیز از این آسیب ها به خصوص آسیب های روانی در امان نیستند. بر همین اساس ارتقاء بخشیدن سلامت روان چنین افرادی ، اهمیت ویژه ای دارد و باید آن ها را به انواع مهارت های روانی ـ اجتماعی تجهیز نمود تا بتوانند در موقعیت های بحرانی هیجانات منفی خود را کنترل کنند و به صورت های کارآمد با مسایل برخورد کنند ، نه به صورت هیجان مدار . این پژوهش شامل پنج فرضیه و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد در این پژوهش برای جمع آوری از پرسش نامه استفاده شد در این تحقیق جامعه آماری، کلیه مدیران و دبیران زن و مرد مدارس مقطع متوسطه شهرستان سرپل ذهاب که در سال تحصیلی ۹۲/۹۱ را تشکیل می دهد که تعدا آنها۸۰۰نفربودند.

مقــدمه:
آنچه که امروزه به « مهارت های زندگی مشهور است حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارت ها در لابلای تعالیم الهی و به خصوص در قرآن کریم و احادیث معصومین (‌علیهم والسلام ) بیان شده است . تلاش برای « برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران » ، «‌خودشناسی »‌و «‌توجه به ارزش ها » ،‌که از فصول اصلی مهارت های زندگی است ، به کرات در آیات قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین (ع) مورد تأکید قرار گرفته است . عبارت مشهور « من عرف نفسه ، فقد عرف ربه »‌ از امام علی (ع) سر لوحه ی بهرمندی از یک زندگی مطلوب و مؤثر است و مهارت های زندگی بدون «‌خود شناسی بی معناست »‌ هرگاه مجموعه مهارت های زندگی را در نظر بگیریم و همه ی آنها را در یک نگره ی کلی مورد ملاحظه قرار دهیم ، خواهیم دید که تقریبا هیچ موردی از آنها در تعالیم قرآن کریم و بزرگان دین ناگفته نمانده است . روانشناسان نیز این مهارت را در عمل و بر اساس برنامه ریزی های پژوهشی مد نظر قرار داده و برای اثبات آن تعالیم الهی ، شواهد عینی ارائه کرده اند (زندی ،‌1385)‌.

منابع وماُخذ:
آقاجانی، محمد، ۱۳۸۱، بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان، پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه الزهرا.
آقایار،سیروس؛ شریفی درآمدی،پرویز(۱۳۸۵)، کاربردهوش درقلمروهیجان، اصفهان: انتشارات سپاهان، چاپ اول
آقایی،اصغر(۱۳۸۳)، .بررسی رابطه هوش هیجانی با ابعاد شخصیتی، .پایان نامه کارشناسی، دانشگاه تبریز
احمد وند،محمد علی،(۱۳۸۲)، بهداشت روانی ،انتشارات پیام نور.
احمد وند،محمد علی،۱۳۸۲، بهداشت روانی،انتشارات پیام نور.
اتکینسون وهمکاران،۲۰۰۳،زمینه روانشناسی،ترجمه ؛محمدتقی براهنی و همکاران،۱۳۸۵،انتشارات رشد
امینی، شهریار،۱۳۸۳ ، اصول بهداشت روان، ماهنامه تربیت، معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی وزارت آموزش و پرورش.
اسماعیلی ، محمد،۱۳۸۰ ، بررسی اثر آموزش درس مهارتهای زندگی در تعامل با شیوه های فرزند پروری بر غزت نفس دانش آموزان استان اردبیل ، فصلنامه پیام مشاوره ، سال سوم ، شماره ۶ .
اکبر زاده، نسرین،( ۱۳۸۳) هوش هیجانی(دیدگاه سالووی و دیگران)، تهران : انتشارات فارابی
برادبری، تراویس (۷۷)، هوش هیجانی، ترجمه ؛ مهدی گنجی، تهران: نشر ساوالان
پاشا شریفی ،حسن – نجفی زند ، جعفر،۱۳۷۹، روشهای آماری درعلومرفتاری چاپ نهم تهران،انتشارات سخن
پور مقدس، علی ،۱۳۷۸، روان شناسی سازگاری ، مؤسسه انتشاراتی مشعل، اصفهان
تمیمیان ، علیرضا ،۱۳۸۱، مهارت های زندگی ، تعاریف و مبانی نظری، تهران ، انتشارات رشد .
ثمری،علی ولعلیفاز،آرمان، ۱۳۸۴ ،. مطالعهاثربخشیآموزشمهارتهایزندگیبر استرسخانوادگی وپذیرشاجتماعی، فصلنامهاصولبهداشتروانی سالهفتم،بهاروتابستان،شمارهبیستوپنجوبیستوشش،صفحه ۵۵-۴۷.
حسینی ، سید ابوالقاسم ،۱۳۸۷، اصول بهداشت روانی ، چاپ اول مشهد،انتشارات دانشگاه مشهد
حقیقی ، جمال و همکاران ،۱۳۸۵،بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی و عزت نفس دانش آموزان دختر سال اول متوسطه، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ، دوره سوم ، سال سیزدهم .
حسین آبادی، فاطمه، مهر ()/مقاله درباره هوش هیجانی چه میدانید؟ روزنامه همشهری
حسن زاده، رمضان ()، هوش هیجانی، تهران : انتشارات سارگل
جلالی،سیداحمد(۱۳۸۱)،هوش هیجانی،فصلنامه تعلیم و تربیت،سال هیجدهم،شماره ۱ و۲.
خیراتی، صابر،۱۳۸۵،ضرورت فراگیری مهارت های زندگی برای کودکان و نوجوانان، روزنامه ی شاپرک، شماره ی ۱۰۱۶.
دلبری،زهرا،۱۳۸۳،مهارتهای زندگی را بیاموزیم،نشریه پیوند،اسفندماه.
دلاور،علی،۱۳۸۴، احتمالات وآمار کاربردی در روانشناسی وعلوم تربیتی،تهران،انتشارات رشد
دلاور،علی،۱۳۸۳،روش های آماری در روان شناسی وعلوم تربیتی ،انتشارات پیام نور.
دلاور،علی،۱۳۸۳،روش تحقیق در روان شناسی وعلوم تربیتی،انتشارات پیام نور.
دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کل کشور (۱۳۸۴). راهنمای آموزش مهارت های زندگی ، تهران ،انتشارات هنر آبی.
رامشت،مریم ؛فرشاد،سیامک،۱۳۸۳، بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی در پیشگیری از سوء مصرف مواد دانشجویان،دومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان
زندی ، بهمن، ۱۳۸۵ ،‌مهارت های زندگی ، تهران ، انتشارات دانشگاه پیام نور
ساعتچی، محمود،۱۳۷۹، روانشناسی در کار، سازمان و مدیریت، تهران: انتشارات رشد، چاپ اول
سازمان بهداشت جهانی ،۲۰۰۱، برنامه ی آموزش مهارت های زندگی ، ترجمه ی نوری قاسم آبادی ، ربابه ، محمد خانی ، پروانه ،۱۳۸۸، تهران واحد بهداشت و روان و پیشگیری از سوء مصرف مواد سازمان بهداشت جهانی
ساروچی و دیگران ،مترجم حمزه گنجی(۱۳۷۷) هوش هیجانی ،انتشارات فارابی
سریع القدم،زهرا،۱۳۸۴،مفهوم سلامت روان شناختی ، چاپ اول مشهد ، انتشارات جاودان فرد
شاملو ،سعید ،۱۳۷۰، روانشناسی سلامت،تهران،انتشارات رشد.
شریعتمداری ، علی،۱۳۷۳،تعلیم و تربیت اسلامی، تهران، انتشارات امیرکبیر
شفیع آبادی، عبدالله،۱۳۷۵، راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای، چاپ هشتم، تهران، انتشارات رشد.
شرفی،مریم(۱۳۸۵)،مقایسه هوش هیجانی دانشجویان دختر ورزشکار رشته های گروهی و انفرادی با دانشجویان غیر ورزشکار،پنجمین همایش سراسری علوم انسانی و هنر باشگاه پژوهشگران جوان.
طارمیان ، فرهاد،۱۳۷۸، مهارت های زندگی تعاریف و مبانی نظری، تهران، انتشارات تربیت
طارمیان ، فرهاد،۱۳۸۸،سوء مصرف مواد مخدر در نوجوانان ، چاپ اول تهران، انتشارات تربیت
علی پور ،احمد ،۱۳۷۱،مقدمات روانشناسی سلامت ، تهران ،انتشارات پیام نور.
غیاث فخری ،‌عاطفه ،۱۳۸۶ ،راهنمای آموزش مهارت های زندگی،تهران ، انتشارات هنر آبی .
فراهانی ، محمد نقی؛ کرمی نوری ، رضا، ۱۳۸۳ ، روان شناسی سال سوم ادبیات و علوم انسانی ، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران
قاسم زاده،فاطمه وهمکاران،۱۳۸۳،راهنمای آموزش مهارتهای زندگی برای جوانان وزنان ،جلد۱،نشرنهضت سوادآموزی
کاویانی،حسین،۱۳۸۶،نظریه های زیستی شخصیت، تهران، انتشارات مهر کاویان، چاپ دوم
کریمی، یوسف،۱۳۷۴، روانشناسی شخصیت،چاپ اول، تهران، نشر ویرایش
کریس ، ال کلنیکه ، ۱۹۴۴،مهارت های زندگی،ترجمه شهرام محمد خانی، تهران، انتشارات رسانه تخصصی
کریم زاده ،احمد،۱۳۸۸،راهنمای آموزش و آداب مهارتهای زندگی،تهران،یادمان هنر اندیشه.
گنجی ، حمزه و همکاران،۱۳۷۷،روان شناسی سال سوم ادبیات و علوم انسانی ، تهران، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
گنجی ،حمزه ،۱۳۸۴،بهداشت روانی،تهران ،ارسباران.
گلمن ،‌دانیل،(۱۳۸۳) هوش هیجانی،ترجمه؛ نسرین پارسا، تهران: انتشارات رشد
گلمن، دانیل ( ۱۳۸۲) / هوش هیجانی ، ترجمه؛ محمد رضا بلوچ ، تهران : انتشارات رشد
لاکانی ، مژگان و همکاران ، ۱۳۸۴ ، جزوه ی مهارت های زندگی،تهران،سازمان جوانان جمعیت هلال احمر .
میلانی فر، بهروز ،۱۳۸۳)، بهداشت روانی، تهران، نشر قومس.
مرکز رشد و آموزش وزارت آموزش و پرورش ،۱۳۸۶، احیای نقش راهنمایی و مشاوره ای معلمان . انتشارات مدرسه.
ملکی،حسن،۱۳۸۵،چگونه با تفاهم زندگی کنیم،نیکان کتاب.
مهدی زاده، منصور،۱۳۸۲،نقش آموزش مهار ت های زندگی بر دانش و نگرش نسبت به مواد مخدر و عزت نفس دانش آموزان پسر راهنمایی تهران (پایان نامه)
مختاری پور،مرضیه،(۱۳۸۱)،هوش هیجانی و اختلالات آسیب شناختی،فصلنامه تازه های روان درمانی،سال یازدهم،شماره ۴۱و۴۲.
ناصری،حسین،۱۳۸۴،راهنمای برنامه آموزش مهارتهای زندگی،تهران،معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور
وردی،مصطفی،۱۳۸۳ ،بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر ابراز وجود، عزت نفس و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر سال اول متوسطه ی آموزش و پرورش ناحیه ی یک اهواز. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان.
یاوری ، ماندانا،۱۳۸۳ ، تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت عمومی ، عزت نفس و خود ابرازی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان اهواز ، پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

منابع لاتین :
۱-Botvin. G.J.Kantor.L.W ( 2000 ) , Per renting alcohol and Tobaccos.
۲-Crnin.M.E.(2006 ), Life skills curricula for stadents with learning disabilities. Journal of learning disabilities.
۳-Darden .C .A : Günter. E .J ( 2007 ) , Life skills development scale- adolescence from. Journal health counseling.
۴-Darden.C.A : Gazda .G M ( 2006 ), Life skills and mental health counseling. Journal of mental counseling.
۵- Forneris T , Danish SJ , Scoll DL. Setting goals, solving problems and seeking social support. Pub med adolescence, 2007; 42 (165): 103-114
۶-Ginter.E.J ( 2008 ) , David K.Brooks contribution to the developmentally based life skill approach. Journal of mental health counseling.
۷-Klingman. A ( 2009 ), Psychological education : studying adolescents interests from their own perspective. Journal of Adolescence.
۸-Miller.M: Namm .G .D (2008) , assign group miccussions to improve social problem solving and learning. Journal of Education
۹-Nastasia.B ( 2009 ) , A model for mental health programming in school communities : introduction to the mini-series’. Journal of school psychology review .
۱۰-Quatman.T: watson.C.M( 2009 ) , Gender differences in adolescent self-esteem : An exploration of domains journal of genetic psychology.
۱۱-Schogiel . D.R ( 2010 ), Empowerment education for individuals with serious mental illness. Journal social nursing mental health services.
۱۲-Weist.M.D.(2010) , Toward a public mental health promotion and intervention south. Journal of school health .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.