فایل ورد کامل مقاله سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)؛ تحلیل علمی، فنی و نقش آن‌ها در توسعه شهری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)؛ تحلیل علمی، فنی و نقش آن‌ها در توسعه شهری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)؛ تحلیل علمی، فنی و نقش آن‌ها در توسعه شهری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)؛ تحلیل علمی، فنی و نقش آن‌ها در توسعه شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)؛ تحلیل علمی، فنی و نقش آن‌ها در توسعه شهری :

سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS)

خلاصه: مسائل و مشکلات حمل و نقل از قبیل آلودگی های زیست محیطی، کاهش منابع انرژی، افزایش خسارت های مادی و معنوی ناشی از تصادفات، مشکلات نظارت و مدیریت در حمل و نقل برونشهری، افزایش زمانهای تلف شده و روند رشد سریع تقاضای حمل نقل بویژه در ساعات اوج به یک مشکل جدی تبدیل شده است. افزایش تسهیلات حمل نقل به دلیل نیاز به سرمایه گذاری

کلان و زمان زیاد جهت اجرا همواره با محدودیتهای گسترده ای روبه رو است. بنابراین به منظور غلبه بر مشکلات فوق و با توجه به اینکه حل محدودیتهای مذکور با روشهای سنتی غیرممکن می باشد، با نیم نگاهی به پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی ارتباطات و الکترونیک، از دهه ۱۹۸۰، سیستمهای حمل و نقل هوشمند(ITS) مورد توجه قرار گرفت. ITS به معنی استفاده و به کارگیری تکنولوژی های نوین (از قبیل: الکترونیک، ارتباطات و سیستمهای کنترل) به منظور ارتقا سطح ایمنی، کارایی و ارزانی در حمل و نقل است که برای شیوه های مختلف حمل و نقل از قبیل: جاده، راه آهن، هوایی و دریای قابل تعمیم است.

مزایای حاصل از ITS هم از لحاظ نسبت منفعت به هزینه و هم از لحاظ ماهیت فواید حاصل از آن بی نظیر و قابل توجه است. به طور مثال مطالعات انجام شده در خصوص پروژه های انجام شده در آمریکا نشان می دهد که نسبت منفعت به هزینه به طور میانگین در نواحی شهری آمریکا برابر ۲/۵ می باشد و در شهرهای بزرگ و عمده این میزان به حدود ۲/۸ می رسد. ضمن آنکه بر اساس پیش بینی های انجام شده بازار ITS در سالهای آینده رشد قابل توجهی کرده و براساس تخمینها این بازار در دنیا تا پایان سال ۲۰۱۵ به حدود ۴۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به منظور بهره برداری بهینه از ITS لازم است که طرح معماری آن با توجه به نیازهای هر کشور مشخص و تعیین گردد. منظور از معماری ITS ، چیدمان سیستم های حمل و نقل هوشمن

د با توجه به روابط منطقی هر سیستم و در نظر گرفتن نیازهای جامعه و رعایت استانداردهای مربوط به سیستمهای حمل و نقل می باشد. در معماری سیستم توجه به نیازها و شرایط موجود هر کشور و رعایت استانداردهای مربوط به هر بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع طرح معماری سیستم باعث جلوگیری از تکرار سرمایه گذاری در ITS و هدر رفتن انرژی و هزینه صرف شده در این بخش خواهد شد.
با توجه به مسائل فوق، کشورهای پیشرفته از قبیل آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، کره، کشورهای اروپایی و ; از مدتها قبل در این خصوص اقدام و برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده اند. تمام کشورها به منظور حل مسائل و مشکلات حمل و نقل، هماهنگی حمل و نقل خود با سایر کشورها و کسب بخشی از بازار گسترده ITS در دنیا، نیازمند به کارگیری ITS می باشند، بنابراین برنامه ریزی دقیق و طرح معماری سیستم حمل و نقل هوشمند در هر کشور امری ضروری است. کشور ایران به عنوان نقطه ارتباطی مهم در مسیر حمل و نقل منطقه، جهت دستیابی به بخشی از بازار گسترده ITS در دنیا و برخورداری از مزایای منحصر به فرد این سیستم و جلوگیری از سرمایه گذاریهای موازی در این بخش باید در اولین فرصت، ضمن اولویت بندی نیازهای حمل و نقل کشور، اقدام به تهیه و تدوین معماری سیستم حمل و نقل هوشمند در ایران نماید.
تاریخچه ITS در حمل و نقل جاده ای
مبدأ کنترل آمد و شد، به پیشینه اتومبیل یا به دهه ۱۸۶۰ در لندن بازمی گردد، زمان

ی که یک چراغ راهنمایی(۱) برای ایمنی اعضای پارلمان در یک تقاطع نزدیک پارلمان نصب شد. در آمریکا، بعضی از شکلهای اولیه کنترل ترافیک از انواع چراغهای قدیمی که در دهه ۱۹۱۰ نصب شده بود هم اکنون نیز وجود دارد. اولین چراغ راهنمایی به شکل امروزی در سال ۱۹۲۰ در دیترویت و میشیگان مورد استفاده قرار گرفت. از این شروع ساده، سیستمهای کنترل آمد

و شد که در برگیرنده گستره وسیعی از تجهیزات، از قبیل: چراغهای هوشمند کنترل تقاطعها، تابلوهای متغیر(۲)، سیستمهای کنترل سرعت و ; است، بوجود آمد. به مرور زمان چراغهای کنترل ترافیک از شکل ابتدایی با زمانبندی ثابت به شکل امروزی خود یعنی کنترل تقاطع براساس شمارش ترافیک موجود ارتقا یافت ودر سال ۱۹۲۰ در ۵ نقطه ایالات متحده سیستمهایی نصب شده که با استفاده از رایانه های آن زمان (IBM1800) برنامه ریزی شده بود. انجام کارهای فوق در آن زمان در واقع آغازی برای استفاده از سیستمهای هوشمند کنترل ترافیک بود، زیرا این روشها، نحوه پیشرفت و سیستماتیک شدن را برای کنترل ترافیک دنبال می کردند. این تاریخچه در علم ترافیک نشاندهنده تلاش برای یافتن راههای مناسب به منظور ایجاد یکنواختی در جریان آمد و

شد، افزایش ایمنی کاربران و حصول کارایی بیشتر از زیرساختهای موجود د

ر راهها بود.
برنامه ITS که در دهه ۹۰ میلادی بسیار مورد توجه قرار گرفت، ریشه های مشخصی دارد که به فعالیتهای تحقیقاتی و توسعه ای که در دهه ۶۰ میلادی توسط دولت فدرال آمریکا و همکاری صنعت ودانشگاه آغاز شد، باز می گردد. در آن زمان پروژه ای توسط دفتر راههای عمومی(۳) (BPR) که در حال حاضر اداره بزرگراههای دولت فدرال(۴) (FHWA) نامیده می شود، برای بهبود ایمنی و افزایش کارایی سفرهای بین شهری تعریف شد. این برنامه از نظر حجم، دیدگاه و مفاهیم، با فعالیتهای تحقیقاتی گذشته تفاوت برجسته ای داشت. در بطن این برنامه ایجاد و به کارگیری ارتباطات الکترونیکی و سیستمهای پیشرفته کنترل، جهت استفاده در وسایل نقلیه و راه، به منظور بهره گیری جامعه و کاربران مدنظر قرار گرفته است.

به طور کلی در دهه ۶۰ میلادی پیشرفتهای زیادی در جهان در خصوص ساخت ترانزیستورها، رادیو و تلویزیون بوجود آمد و اولین ماهواره هواشناسی در سال ۱۹۶۲ به فضا پرتاب شد و در پایان دهه ۶۰ اولین انسان قدم به ماه گذاشت. در این عصر کامپیوترهای ترانزیستوری بزرگ دیجیتالی ساخته شد و در توسعه و استفاده از این سیستمها، جنبه کاربردی آن در حمل و نقل مدنظر قرار گرفت.
از اواخر دهه ۶۰ پروژه های گسترده ای در خصوص ITS در آمریکا به اجرا در آمد که از آن جمله می توان به پروژه های سیستم راهنمای الکترونیکی مسیر(۵) (ERGS)، سیستم کنترل ترافیک شهری (۶)(UTCS)، سیستم راهنمای سبقت (۷) (PAS) ، سیستم اعلام خطر فلش(۸) و غیره اشاره نمود. اجرای این پروژه ها در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ باعث فعال شدن

زمینه های کاری در خصوص تحقیقات حمل و نقل گردید و در این راستا صنعت و دانشگاه نیز در مسائل تحقیقاتی با هدف به کارگیری تکنولوژی های الکترونیکی در راهها فعال شدند.
در سال ۱۹۷۱ یکی دیگر از برنامه های دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده آمریکا با استفاده از سیستمهای ITS ارائه گردید. در این برنامه رانندگان بین شهری براساس مسیرهای موجود و زمان واقعی سفر در هر مسیر، در انتخاب مسیر راهنمایی می شدند. دو هدف بلند مدت در این برنامه مدنظر قرار گرفته بود:
الف- گسترش برنامه های تحقیقاتی و توسعه ای در خصوص هوشمند نمودن راهها و تعریف پروژه ها و ارزیابی آنها.
ب- آماده سازی راههای در حال ساخت برای دارا بودن قابلیت راههای هوشمند در آینده.
در دهه ۷۰ علایق بین المللی به رشد سیستم های خانواده ITS دیده شد. ژاپن از سال ۱۹۷۳ تا سال ۱۹۷۸ با استفاده از برنامه ERGS، سیستم ارتباطی خودرویی(۹) (CACS) را راه اندازی کرد و در اروپا (آلمان و انگلستان) نیز به ترتیب مشابه سیستم راهنمای مسیر که به نام ALI معروف است، راه اندازی شد.

در اواسط دهه ۸۰ تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده و تغییرات عمده ای در الکترونیک و کامپیوتراتفاق افتاد. همزمان تراکم ترافیک در جاده ها نیز به یک مشکل جدی برای دولتها تبدیل شد و با توجه به هزینه بالا و زمان مورد نیاز برای ایجاد ظرفیت بیشتر در راهها، کم کم تفکر افزایش ظرفیت راههای موجود تقویت شد. در این راستا در طی سالهای اخیر کشورهای زیادی از جمله آمریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا، کره، استرالیا، مالزی، سنگاپور و; اقدام به تشکیل ساختار سازمانی ITS در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات حمل و نقل افزایش ایمنی نمودند.
تعریف ITS و کاربردهای آن
با وجود اینکه تعداد زیادی از سیستم های حمل و نقل هوشمند به ثبت رسیده اند اما به دلیل جوانی و تازگی آن، هنوز تعریف کاملی از ITS ارائه نشده است. تعریفی که در سال ۱۹۹۸ توسط انجمن حمل و نقل هوشمند آمریکا (۱۰) در ارتباط با ایده ITS به صورت عام مورد قبول قرار گرفت به این شرح بود که مردم از تکنولوژی در حمل و نقل برای صرفه جویی در وقت و پول در زندگی روزمره استفاده می کنند. تعریف رسمی تری که در آوریل سال ۱۹۹۹ توسط اداره حمل و نقل آمریکا (۱۱) منتشر گردید به ا ین شرح است که سیستم های حمل و نقل هوشمند، اط

لاعات مربوط به جابه جایی مسافر و کالا را جمع آوری، نگهداری، پردازش و توزیع می نماید.
امروزه تعاریف بسیاری از ITS در کشورهای مختلف ارائه شده است، که با توجه به مطالبی که تاکنون عنوان شد، متداولترین تعریفی که می توان از ITS ارائه نمود به شرح زیر است:
سیستم حمل ونقل هوشمند یا ITS با استفاده و بکارگیری تکنولوژی های نوین(از قبیل: الکترونیک، ارتباطات و سیستم های کنترل) باعث ارتقاء سطح ایمنی، کارایی و ارزانی در حمل و نقل می شود که برای شیوه های مختلف حمل و نقل از قبیل: جاده، راه آهن، هوایی و دریایی قابل تعمیم است.
با توجه به تعاریف ارائه شده از ITS و به منظور روشن شدن موضوع لازم است که به برخی از مهمترین کاربردهای ITS در این قسمت اشاره شود. آ شنایی با کاربردهای ITS باعث هر چه روشن تر شدن تعریف آن می شود. ITS طیف گسترده ای از کاربردها را دربر می گیرد، به نحوی از سیستم های پیشرفته کنترل چراغهای راهنمایی شروع شده، کنترل تراکم آزادراه از طریق رمپ های ورودی و سیستم های اعلان خطر تصادف را نیز دربرمی گیرد. کاربردهای ITS را می توان به دو گروه اصلی «زیرساختهای هوشمند» و «وسایل نقلیه هوشمند» تفکیک نمود. هر یک از این گروههای اصلی خود شامل زیر گروههای دیگری است که در آن کاربردهای ITS به وضوح مشخص شده است.

نمونه های علمی از کاربردهای ITS
به منظور ارائه نمونه های عملی از کاربردهای ITS در کشورهای مختلف به برخی از پروژه های عملی اشاره خواهد شد:
استفاده بخش دولتی از سیستم های مدیریت ترافیکسیدنی استرالیا سیستم مذکور سالهای زیادی با کارایی مناسب در حال کار است و با تنظیم چراغها، این سیستم توانسته ترافیکی نزدیک به ظرفیت یک آزاد راه را از یک خیابان شریانی شهری عبور دهد.
ژاپن استفاده از تجهیزات داخل وسیله نقلیه (۱۲) برای کمک به رانندگان در حرکت به سمت مقصد تعیین شده را رواج داده است. چنین تجهیزاتی، چندین سال پیش در ایالتهای فلوریدا و ارلاندو در ایالات متحده آمریکا آزمایش شده بود. در حال حاضر تجهیزات داخل وسیله نقلیه در ایالات متحده در حال گسترش است و بر اساس سیستم مکانیابی جهانی (۱۳) (GPS) و نقشه دیجیتالی که در داخل وسیله نصب می شود عمل می کند.
در حال حاضر در عرصه ایمنی، تجهیزات می دی (۱۴) در آمریکا در حال توسعه است. این تجهیزات می تواند موقعیت تصادف را شناسایی و ضمن ارسال اطلاعات لازم به مرکز کنترل ، کمک های خاص برای امدادرسانی به وسایل نقلیه درگیر در تصادف را خواستار و سرعت امدادرسانی را افزایش دهد.
از دیگر کاربردهای ITS می توان به دریافت عوارض خودکار اشاره نمود. این سیستم که در ایالات متحده توسعه یافته است می تواند عوارض مربوط به عبور وسایل نقلیه از یک راه یا پل را بدون توقف خودروها اخذ نماید.
در بخش خصوصی، تعدادی از شرکتهای حمل و نقل استفاده از تکنولوژی ITS برای مدیریت بهینه ناوگان از طریق سیستم ردیابی وسایل نقلیه با استفاده از GPS، انتخاب تجهیزات ارتباطی جدید برای اطلاع رسانی به راننده در مورد جریان ترافیک، تغییرات مرتبط با برنامه سفر راننده و استفاده از اطلاعات گسترده ترافیکی برای تنظیم زمان واقعی عملیات وسایل نقلیه ایجاد شده است. به علاوه این تکنولوژی، اطلاعات وسایل نقلیه مسافری را برای ا

ستفاده مرکز مدیریت ترافیک و برنامه ریزی های لازم جمع آوری می نماید.
با توجه به نکات فوق، عمده دست اندرکاران معتقدند که کاربردهای ITS در آینده توسعه و گسترش بیشتری خواهد یافت و از آن کارایی های بیشتری انتظار می رود. برای مثال مطالعاتی در مورد استفاده از ماهواره های با سطح گردش نزدیک به زمین در دست انجام است. نتایج حاصل از این مطالعه امکان ردیابی تمام وسایل نقلیه را در بزرگرا

هها و جاده های یک کشور امکانپذیر می سازد. بنابر این عوارض هر استفاده کننده را می توان براساس مدت استفاده یا کیلومتر طی شده در شبکه راه ها محاسبه نمود. هدف از این مطالعات، دستیابی به ایده های جدید برای دریافت عوارض، مالیات سوخت و دیگر مالیاتها است. درست مانند روشی که برای دریافت پول آب، فاضلاب، برق و; انجام می شود. این روش ممکن است بر روی تصمیم راننده در استفاده از شبکه راه ها و خیابان ها تأثیر گذاشته و باعث کاهش تراکم در خیابان ها یا بزرگراه ها گردد.
معماری ITS
معماری سیستم شمایی از سیستم ITS را نشان می دهد که در آن چارچوب کاملی از سیستم براساس عناصر تشکیل دهنده آن و همینطور روابط بین عناصر نشان داده شده است. به بیان دیگر، معماری سیستم شکل کاملی از سیستم را طرح ریزی می کند. برای توسعه و طراحی سیستم، در نظر گرفتن تمامی عناصر مورد نیاز که با عملکرد هماهنگ، توانایی تأمین اهداف و ارائه خدمات از پیش تعیین شده را داشته باشند، امری ضروری است. بنابر این معماری سیستم ITS برای هر کشور باید به صورت خاص و با در نظر گرفتن نیازها، محدودیت ها و انتظارات آن کشور طراحی گردد و قابل کپی برداری از کشورهای دیگر نیست.
در اکثر سیستم ها، چندین فناوری در قالب یک سیستم یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته و مزایای بی شماری را فراهم می سازند که از مزایای هر فناوری به طور جداگانه بسیار بزرگتر است. این نکته که کدام فناوری ها و ترکیبات آنها بیشترین مزایا را بوجود می آورند، بسیار حایز اهمیت است. به طوری که سیستم مدیریت جابجایی مسافر انجام می شوند و مدیریت ترافیک در زیرسیستم های مدیریت ترافیک انجام می شود.

جدا کردن عملیات هایی را که ممکن است در آینده به خاطر ارایه کنندگان خدمات ثالثی از هم جدا شوند. (به عنوان مثال تهیه اطلاعات در زیرسیستم های ارایه کننده خدمات اطلاعات و شکستن اطلاعات در زیر سیستم اداره وسایل نقلیه تجاری(
بنابر این به منظور دستیابی به انعطاف پذیری کافی برای تحریک رشد بازار، زیر سیستم ها ممکن است در طی طراحی سیستم در داخل ابزار، بناها، وسایل نقلیه و غیره ترکیب شوند. این بدین معناست که مرکز مدیریت ترافیک ممکن است عاید یک زیر سیستم مدیریت اورژانس باشد.
لایه ارتباطات نشان دهنده تکنولوژی ای است که ارتباط های بین عملیات های حمل و نقل را پشتیبانی می کند. هر جریان داده مورد نیاز عملیات حمل و نقل با توجه به نوع خدمات ارتباطی که لازم است، ارزیابی می شود. اسناد تحلیل ارتباطات برخی از نتایج مورد توجه قابلیت های فنی فعلی را برای پشتیبانی ملزومات ترسیم می کند.
لایه سازمان ها(۱۵) نشان دهنده تعیین کنندگان خط مشی ها، برنامه ریزان و دیگر استفاده کنندگان از خدمات ITS می باشد. این دفاتر خدماتی و سازمان ها علاوه بر آن در تکمیل اسناد استراتژی آدرس دهی می شوند.

استراتژیها و اصول
در ادامه استراتژیها و اصولی که تیم معماری برای توسعه معماری فیزیکی و منطقی دنبال می کند تا بهتر به اهداف ITS دست یافته و نیازهای خدمات کاربر را تأمین نمایند، آورده شده است. خلاصه ای از استراتژیها و اصول مورد نظر در ادامه ارایه می شود.
الف- هزینه اولیه پایین
معماری ما خدمات بی واسطه برای تمام کاربران را بدون توجه به میزان تجهیزات ویژه در دسترس برای آنها فراهم می کند. معماری با استفاده از تمام اطلاعات موجود از همه ترمیناتورها به منظور ساخت استراتژی مدیریت عمل نموده و سپس انتشار اطلاعات لازم به کاربران را از طریق اطلاعات وسایل در دسترس آنها انجام دهد. در حقیقت کاربران به کانال های پیشرفته ای دسترسی دارند که می توانند خدمات پیشرفته که دلایلی برای توسعه تجهیزات ITS هستند را دریافت کنند، اما بطور کلی این خدمات به کاربرانی که دارای چنین کانال

هایی نیستند ارایه نمی شود. خدمات پایه و اساسی برای کاربران اخیر (فاقد کانال های خاص) به صورت عمومی از طریق کانال های عمومی موجود از قبیل DMS و RDS و HAR ارایه خواهد شد.
تیم معماری علاقه مند است که فواید ITS بدون پردا

خت هزینه یا با هزینه کم در دسترس تعداد بیشتری از مسافران شخصی و عملیات تجاری باشد. چند مثال برای فهم این مطالب که چطور این موضوع تأمین شده است به صورت زیر ارایه می شود:
Cvo -1 با یک برچسب شناسایی
معماری اجازه می دهد که یک وسیله نقلیه باربری تنها یک برچسب شناسایی الکترونیکی کم هزینه به منظور اشتراک در عبور از موانع الکترونیکی در ایستگاه های کنار جاده ای داشته باشد. علاوه بر آن معماری اجازه می دهد تا تکنولوژی برچسب هایی را که ممکن است جزئیات اطلاعات ایمنی و بار را برای اهداف ویژه ذخیره کند، ارتقا دهد.
-۲ خدمات اطلاع رسانی بدون هزینه/ کم هزینه
در این حالت مسافران از پخش رادیویی اطلاعات مسافری منطقه ای که به وسیله گرداننده های AM/FM/cable منتشر می شود بهره مند خواهند شد، در صورتی که این گرداننده ها از اطلاعات مسافری که در دسترس TMCها و ISPهای محلی است از طریق ارتباطات رسانه ای ITS استفاده کنند. بنابر این، رادیوی راهنمای راهها (HAR) برای ارایه اطلاعات مشاو

ر محلی براساس زمان واقعی سفر با توجه به نظارت TMCها می تواند به کار گرفته شود. همچنین اطلاعات برای مسافران از طریق کیوسکهای عمومی ارائه خدمات اطلاعات در دسترس عموم قرار می گیرند.
-۳ خدمات سنتی اخذ عوارض معماری برچسبهای اخذ عوارض را که در حال حاضر قابل استفاده می باشد را پشتیبانی می نماید.
ب- ارائه گزینه هایی (از نظر هزینه، اجرا) برای مسافران تا خدمست بلکه در بسیاری حالتها از تعداد زیادی مکملها با خصوصیات اجرایی مختلف و با هزینه های مشترک برای کاربران را حمایت و پشتیبانی می کند. برای مثال، در قسمتی از راهنمایی مسیر معماری سه روش مجزا از مدهای مختلف عملکردی را پشتیبانی می کند:
-۱ انتخاب مسیر براساس مسافر، جایی که کل تجهیزات پردازش انتخاب مسیر به علاوه کل اطلاعات ناوبری برای انتخاب مسیر همراه مسافر قرار داده می شود (هم در وسیله نقلیه شان و هم در وسایل متحرک همراه مسافر)
۲- انتخاب مسیر براساس مسافر و اطلاعات زیرساختها که زمان تأخیر و طول صف را مشخص می کنند. در این روش سیستم انتخاب مسیر براساس مسافر به وسیله اطلاعات زیرساختار درباره جریان ترافیک موجود و پیش بینی ترافیک زمانهای سفر مسافرین در خطوط شبکه و تأخیرها و صف در تقاطعها محاسبه خواهد شد. با استفاده از این نوع اطلاعات، مسافر قادر خواهد بود با استفاده از تجهیزات خود برای انتخاب مسیر مناسب تر با روشهای مناسب تر از حالت قبل اقدام کند، چون در این روش مسیر حرکت وسیله نقلیه با اطلاعاتی درباره جریان فعلی و پیش بینی تراکم آینده محاسبه شود.
۳- سیستم راهنمای مسیر داخل وسیله نقلیه و با استفاده از سیستم انتخاب مسیر برمبنای زیرساختها. در این روش زیرساختها (در ISP معماری ما) مسیر را بر مبنای تقاضای مسیر مسافر انتخاب می کند. در نتیجه این روش تجهیزات مسافر ساده تر می شود زیرا در این روش به پایگاه اطلاعاتی نقشه ناوبری یا قدرت پردازش برای محاسبه

بهترین مسیر نیاز نیست (فقط قدرت پردازش برای نمای

ش راهنمای مسیر نیاز است).
ج- ارائه اطلاعات شخصی (محرمانه) به مسافرین:
در این قسمت اطلاعات شخصی از معماری ITS نیازهای شخصی یا فردی مسافرین درباره اطلاعات شخصی مورد نظر قرار گرفته و تواناییهای معماری برای پاسخگویی به این نیازها ارائه شده است. انتخاب مسیر یک طیف از پیشنهادات را برای مسافرینی که از ITS استفاده می کنند به صورت محرمانه ارائه می کند. مسافر استفاده کننده از ITS می تواند مسیرهای خود را به طور مستقل از هر نوع زیرساختار براساس وضعیت موجود انتخاب کند، یا اینکه می تواند یک سطح بالاتری از خدمات ITS را انتخاب کند که در آن خدمات شخصی و محرمانه به صورت پیامهای شخصی برای مسافرینی که از آن تجهیزات خاص استفاده می کنند فرستاده می شود.
د- ارتقاء سطح سرویس دهی با هماهنگی سیستمها:
معماری ITS نه تنها برای معرفی تکنولوژیهای جدید طراحی شده بلکه قادر است به منظور افزایش توانایی پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی با استفاده از هماهنگی سیستمها، سطوح بالاتری از خدمات رسانی و اجرای تکنولوژیهای جدید ارائه نماید. چنین مفاهیم پیشرفته ای می توانند به عنوان تخصیص پویای ترافیکی(۱۶) به وسیله معماری ارائه شوند. از طریق اتصال سیستمهای کنترل ترافیک و راهنمای مسیر براساس زیرساختار معماری قادر خواهد بود زمانی که روشهای تکنولوژیکی اجازه دهد بهترین روش اجرایی را ارائه نماید.

ه- رعایت عدالت
ارائه یک تعادل مناسب بین مزایا و هزینه ها، یک استراتژی کلیدی در طراحی برای تیم معماری می باشد. با جداسازی المانهای کلیدی زیرساختار ITS بین وضعیت موجود بخش خصوصی و دولتی معماری قادر است از رعایت تعادل بین هزینه ها و پرداختها اطمینان حاصل نماید. بودجه های دولتی توسط آژانس های دولتی (برای مثال اجرای TMC ها و تسهیلات کنار جاده ای) برای استفاده تمام مسافران به طور مساوی و سرمایه های خصوصی برای تهیه خدمات اضافی و ارزش افزوده به آن افرادی که برای آن خدمات پول اضافی پرداخت خواهند کرد استفاده می شوند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.