فایل کامل پاورپوینت مدیریت استراتژیک و نقش آن در تدوین و اجرای راهبردهای کلان سازمان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پاورپوینت مدیریت استراتژیک و نقش آن در تدوین و اجرای راهبردهای کلان سازمان دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پاورپوینت مدیریت استراتژیک و نقش آن در تدوین و اجرای راهبردهای کلان سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید فایل کامل پاورپوینت مدیریت استراتژیک و نقش آن در تدوین و اجرای راهبردهای کلان سازمان توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه فایل کامل پاورپوینت مدیریت استراتژیک و نقش آن در تدوین و اجرای راهبردهای کلان سازمان قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن فایل کامل پاورپوینت مدیریت استراتژیک و نقش آن در تدوین و اجرای راهبردهای کلان سازمان :

اسلاید ۱ :

  • استراتژی یعنی هنر برنامه ریزی و هدایت عملیاتی و برای اینکه از تاکتیک متمایز شود باید دارای ۳ ویژگی باشد :
  • گستره عملیاتی بیشتری دارد
  • دوره زمانی بلند تری دارد
  • جابجائی انبوه نیروها
  • هنری مینتزبرگ : برنامه ریزی استراتژیک به معنی PLAN برنامه ، تمهید ، الگو ، وضعیت ، دیدگاه می باشد .
  • گروه مشاوران بوستون : استراتژی امری مربوط به جایگاه سازمان در میدان رقابتی می گویند .
  • گروه مشاوران مکنزی : استراتژی عبارتست از درک ابعاد مختلف ساختار صنعت و مبانی رقابت در آن
  • یا به عبارتی : جهت گیری کل سازمان و تعیین چنین جهتی مستلزم این است که مدیریت ارشد سازمان و تیم برنامه ریزی تفکر خود را روی مقصد استراتژیک سازمان متمرکز کنند تا چگونگی رسیدن به آن

اسلاید ۲ :

  • هدف های بلندمدت ، عملیات عمده و چگونگی تخصیص منابع را تعیین و اعلام می کند .
  • حوزه های فعالیت را که سازمان در آن فعال است یا قرار است فعال باشد را انتخاب می کند
  • سعی می کند در هر یک از واحدهای تجاری با توجه به نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدها مزیت های رقابتی پایدار ایجاد می کند .
  • وظایف شاخص و عمده مدیران را در سطح کل سازمان تبیین می کند .
  • یک الگو یا مجموعه سازگار و یکپارچه از تصمیمات را ایجاد می کند .
  • ارزشهای اقتصادی و عیر اقتصادی را که می خواهد برای ذینفعان بوجود آورد تعریف می کند .
  • مقاصد و نیات و جهت گیری های موسسه را بیان می کند .

اسلاید ۳ :

  • ارائه مناسب ترین چارچوبی است که در آن می شود فراگرد برنامه ریزی را مدیریت کرد.
  • با به عبارتی :
  • فرایندی که در آن نگرش استراتژیک لحاظ شده باشد . یعنی قادر باشد موضوعات استراتژیک سازمان را شناسائی و تحلیل کرد ، سپس هدفگذاری نموده و رسالت ها و اهداف سازمان را بشناسد سپس بتواند استراتژی مناسب را انتخاب کند.
  • تعریف مدیریت استراتژیک ( گری هامل )
  • تحت نظم و قاعده در آوردن ( فرموله کردن ) ، به اجرا در آوردن و ارزیابی کردن کلیه اقدامات و عملیاتی که سازمان را قادر می سازد آینده را دقیقا ( دقیق تر) و روشن تر ترسیم نموده و اهداف خویش را تحقق بخشد .

    

اسلاید ۴ :

تعاریف برنامه ریزی استراتژیک

فرایند تصمیم گیری درباره اهداف ، منابع مورد نیاز برای نیل به اهداف و چگونگی تخصیص منابع سازمان را برنامه ریزی استراتژیک می نامند .

تعیین کننده مقصد نهائی سازمانها و هماهنگ کننده همه فعالیت سازمان در راستای آن است . برنامه استراتژیک باید اصلی ترین وظیفه مدیران ارشد سازمان دانست .

ابزاری است که ما را به افزودن یک ارزش نزدیک می کند و ارزش محصول یا خدمتی است که نیازهای مشتری را ارضا می کند .

(۲-۲-۱) Vision آینده مورد انتظار یک سازمان ، آرمان ، اهداف دراز مدت سازمان که در ۵ یا ۱۰ سال آینده میخواهیم به آن برسیم.

(۲-۲-۲) Mission فلسفه وجودی سازمان ، هدف از (مقصود از) به وجود آمدن سازمان ، آنچه می خواهیم و کسانی که می خواهیم

                               به آنها خدمتی عرضه کنیم ، محدوده تجاری که (بازاری که) ما در آن فعالیت می کنیم.

۲-۲-۳) Strategies ابزارهای دستیابی به Vision . (اغلب به استراتژیها ، key objectives یا

                                   اهداف دراز مدت long -term goal گفته می شود.

۲-۲-۴) Goal آنچه (هدفی) که سازمان باید در یک دوره ۱ تا ۳ ساله به آن دست یابد. مقصود یا هدف انجام هر کار .

۲-۲-۵) Values ارزشها ، باورها ، آنچه که سازمان به آن اعتقاد دارد.

۲-۲-۶) ‍Policies یک راهنما برای فعالیتهای مدیریتی یک سازمان ، معمولا تعدادی از خط مشی در زمینه های کیفیت

                             ، محیط زیست ، ایمنی ، منابع انسانی و … دارد.این خط مشی ها راهنمائی برای تصمیم گیریهای روزانه هستند.

اسلاید ۵ :

  • الف : رویکرد تجویزی (برنامه ریزی استراتژی )
  • اعتقاد بر طراحی رسمی و پیش بینی تحلیلی برای هدف های بلند مدت . پرچمداران این رویکرد اندروز – چندلر – انسوف می باشند و معتقدند شکل گیری استراتژی حاصل یک فرایند تحلیلی و قاعده مند می باشد . به عبارتی شرایط محیطی فردا را در امتداد شرایط محیطی امروز می دانند. تدوین استراتژی دارای فرایند گام به گام می باشد . تکنیکهایی نظیر SWOT , BCG MATRIX , SPACE , GE و ماتریس EFE , IFE

    ب : رویکرد توصیفی ( استراتژی خلاقانه )

    • اقدام بموقع و منطبق با شرایط جاری و تقریبا بر اعمال تدابیر رسمی و خلق الساعه تکیه دارد. پرچمداران این رویکرد لیبندوم ، کویین ، مینتزبرگ و گری هامل می باشند . شیوه تحلیل را در تدوین استراتژی مردود می دانند که استراتژی علم علت و معلول می باشد نه منطق . همچنین به تغییرات سریع ، غیرخطی و غیر قابل پیش بینی محیط اشاره می کنند و چیزی به نام برنامه ریزی استراتژی وجود دارند
    • گری هامل کار خود را استراتژیک کردن شرکت می داند نه برنامه ریزی استراتژیک.
    • هنری مینتزبرگ : استراتژی اثربخش را پدیده ای خودجوش می داند و بر این نکته که فرایندها نمی توانند استراتژی تولید کنند شدیدا تاکید دارد .
    • مثلا دوربین پولارید ، در سال ۱۹۴۲ دختر ۳ ساله ادوین لند از پدرش سئوال می کند که عکسی را که گرفتم همان لحظه چاپ شده آن را ببینم . در ظرف یک سال ادوین در ذهن خود دوربینی را متصور کرده بود که شرکت پولاروید را متحول کرد .

اسلاید ۶ :

  • سطح صنعت
  • سطح کسب و کار (منابع را به کدام یک از کسب و کارها تخصیص بدهیم )
  • سطح وظیفه – عملیات (نوع فعالیت و وارد شدن در چه صنعتی را به ما راهنمایی می کند)
  • سطح فرایند
    • داراییهای ثابت زمانی ارزشمند است که تبدیل به قابلیت شوند و قابلیت آن بخش از داراییهای سازمان است که امکان ایجاد ارزش برای مشتری داشته باشد یا به عبارتی داراییهایی که مرتیط با ماموریت سازمان باشد. قابلیت ها زمانی در سازمان ارزشمند هستند که ایجاد شایستگی کنند و شایستگی عاملی است که برای مشتری ارزش بیافریند مانند منابع ، فرایندها و ; و ارزش از دیدگاه مشتری دارای دو مولفه مطلوبیت بالا و قیمت پایین می باشد . این شایستگی ها در سازمان باید بصورت شایستگی کلیدی تبدیل شود و شایستگی کلیدی دسته ای از شایستگی ها سازمان در گلوگاه کل صنعت می باشد . این شایستگی تبدیل به مزیت رقابتی می شود و مزیت رقابتی عواملی است که سبب ترجیح مشتری سازمان به رقیب می شود . شایستگی کلیدی هرگاه روانه بازار شود باعث می شود که مشتری ما را به رقیب ترجیح دهد و باعث مزیت رقابتی شود .

اسلاید ۷ :

  • اهداف بلند مدت سازمان به شرط آنکه محال عقلی نباشد و ممکن است در ابعاد مختلف تکنولوژی ، مشتریان و ; باشد . مثلا آرمان ناسا در زمان کندی : ” ما می خواهیم انسان را در کره ماه پیاده کنیم ” یا یک شرکت خصوصی می گوید ما می خواهیم ۴۵% سهم بازار را بدست آوریم .
  • آرمان یک سازمان تصویری در جهت هدایت سازمان می باشد . آرمان سقف توسعه سازمان را بیان می کند ( برای رشد دائمی باید آرمانهای جدید بیان نمود )

اسلاید ۸ :

  • فلسفه وجودی سازمان ، دلیل بودن سازمان ، نگاه به ماموریت ، نگاه از بیرون سازمان ، نگاه از بیرون سازمان به محصول خاص توجه ندارد ولی نگاه از درون به محصول خاص توجه دارد. نگاه از بیرون یعنی اینکه فعالیت سازمان چه نیازی از جامعه را برآورده می کند.
  • شرکت تولید کننده مته ، به جای اینکه بگوید کار ما ساخت مته است می گوید ما در دنیا سوراخ ایجاد می کنیم . یا مثلا شرکت تولید کننده اتومبیل به جای اینکه بگوید ما تولید کننده خودرو هستیم می گوید ما وسایل ارتباطی بوجود می آوریم .

اسلاید ۹ :

  • دو نوع محیط مورد بررسی قرار می گیرد :
  • محیط دور ( کلان ) ( الگوی PEST )
  • محیط نزدیک ( صنعت )
  • P= POLICY E=ECONOMIC S=SOCIAL     T=TECHNOLOGY
  • محیط دور ( محیط کلان )
  • ابعاد مورد بررسی در شناخت محیط دور ( کلان ) عوامل اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ،تکنولوژی می باشد.
  • ابعاد اقتصادی و تکنولوژیکی
  • چگونگی سطح درآمد در بین اقشار مختلف جامعه و روند آن
  • جهت جریان نیروی کار و سرمایه در سطح ملی
  • جهت گیری سیاستهای اقتصادی دولت
  • وضعیت مواد اولیه ، انرژی و قیمت آن
  • سطح تکنولوژی و روند تغییرات آن

اسلاید ۱۰ :

ابعاد اجتماعی و فرهنگی

  • چگونگی سن ازدواج و نرخ زاد ولد
  • سطح سواد و تحصیلات
  • تغییرات در سبک زندگی و مصرف جامعه
  • چگونگی عادات و سلایق و نگرشها در جامعه و روند تحقق آنها
  • جهت شناسایی مصرف کنندگان سن ، جنسیت ، حوزه و ;

محیط نزدیک ( محیط صنعت )

  • الگوی پورتر ( ۵ نیروی رقابتی )
  • شناخت منابع اصلی فشارهای رقابتی و تعیین درجه قوت آنها یکی از مهمترین بخشهای تجزیه و تحلیل محیط خارجی است . اهمیت این بخش به دلیل ضرورت شناخت مزیت رقابت رقبا و استفاده از آن برای ترسیم جایگاه استراتژیک سازمان در بازار می باشد .
  • فشار رقابتی شامل ۵ عامل اصلی است :
  • رقابت بین فروشندگان صنعت ( رقبای موجود )
  • تهدید رقبای بالقوه ( تازه واردین )
  • تهدید محصولات جانشین
  • قدرت چانه زنی خریداران
  • قدرت چانه زنی تدارک کنندگان
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.