پاورپوینت کامل رویکردهای اصلی در تکامل نظریه‌های سازمان و مدیریت و تأثیر آنها بر علوم انسانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل رویکردهای اصلی در تکامل نظریه‌های سازمان و مدیریت و تأثیر آنها بر علوم انسانی دارای ۵۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل رویکردهای اصلی در تکامل نظریه‌های سازمان و مدیریت و تأثیر آنها بر علوم انسانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپاورپوینت کامل رویکردهای اصلی در تکامل نظریه‌های سازمان و مدیریت و تأثیر آنها بر علوم انسانی

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپاورپوینت کامل رویکردهای اصلی در تکامل نظریه‌های سازمان و مدیریت و تأثیر آنها بر علوم انسانی

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت کامل رویکردهای اصلی در تکامل نظریه‌های سازمان و مدیریت و تأثیر آنها بر علوم انسانی :

اسلاید ۱ :

  • رهیافت‌های سنتی: که بر ارائه‌ی اصول جهانشمول برای کاربرد در وضعیت‌های گوناگون، تأکید دارند؛
  • رهیافت‌های منابع انسانی: که بر تأمین نیازهای انسانی، ایجاد گروه کاری و توجه به نقش عوامل اجتماعی در محیط کار تأکید دارند؛
  • رهیافت‌های کمی ( علم مدیریت ): که بر اهمیت استفاده از فنون ریاضی برای حل مسائل مدیریتی تأکید دارند؛
  • رهیافت‌های سیستمی و اقتضایی: که بر ضرورت اتخاذ دیگاه سیستمی و تفکر اقتضایی در تحلیل مسائل مدیریتی تأکید دارند و تعهدات جاری نسبت به کیفیت و عملکرد عالی را مورد توجه قرار می‌دهند.

اسلاید ۲ :

  به طور کلی، رهیافت‌های سنتی بر این فرض استوارند
که افراد با انگیزه‌های مادی به کار می‌پردازند

    فرصت‌های فراهم شده برای خود را به طور منطقی بررسی می‌کنند

    برای به حداکثر رساندن منافع شخصی، به هر اقدامی دست می‌زنند.

در مجموعه‌ی رهیافت‌های سنتی به مدیریت، سه شاخه‌ی اصلی مطرح می‌شود که عبارتند از:

  • مدیریت علمی
  • اصول علم اداره یا نظریه‌ی فراگرد مدیریت
  • نظریه‌ی بوروکراسی

اسلاید ۳ :

« بهتر آن است که هدف اصلی مدیریت، به حداکثر رساندن کامیابی کارفرما و کارمند باشد».

تیلور بر ضرورت علمی کردن فعالیت‌های هر شغل و تدوین قوانین حرکت برای انجام آن تأکید داشت.

اسلاید ۴ :

  • علمی کردن فعالیت‌های هر شغل، شامل تدوین قوانین حرکت، استاندارد کردن انجام کارها و ایجاد شرایط کاری مناسب.
  • انتخاب دقیق کارکنان دارای توانایی‌های مناسب برای هر شغل.
  • آموزش دقیق کارکنان انتخابی و فراهم کردن انگیزه‌های مناسب برای جلب همکاری آنان به انجام علمی کار.
  • حمایت از کارکنان، از طریق برنامه‌ریزی کردن کار آنها وهموار کردن راه انجام کار.

اسلاید ۵ :

 

.۱زحمات کارکنان را بر مبنای نتایج کارشان، به گونه ای که محرک عملکرد آنها باشد، جبران کنید.

.۲روشهای انجام کار را به صورت کارآ و بدقت، برای هر شغل، طراحی کنید.

.۳کارکنان توانمند برای انجام کار را بدقت انتخاب کنید.

.۴کارکنان را آموزش دهید تا کار خود را به بهترین نحو و به طور هوشمندانه انجام دهند.

.۵سرپرستان را آموزش دهید تا بتوانند کارکنان را برای انجام کار با بالاترین حد توان برانگیزانند.

اسلاید ۶ :

هنری فایول مدیر حرفه‌ای، دانشمند و نویسنده‌ی فرانسوی مکتب مبتنی بر                     «اصول علم اداره » (مکتب اصول گرایی در مدیریت)      را مطرح کرد. فایول کل سازمان را در قالب پیکره‌ای واحد تصور می‌کرد و فعالیت‌های آن را به شش دسته‌ی قابل تقسیم می‌دانست:

۱) فنی و تولیدی       ۲) بازرگانی و مبادله

۳) مالی و بهینه سازی              ۴) ایمنی و حفاظت از اموال و افراد

۵) وظایف مدیریتی        ۶) حسابداری و تعیین وضعیت مالی

اسلاید ۷ :

  • ۱) تقسیم کار ۲) اختیار
  • ۳) انضباط ۴) وحدت فرماندهی
  • ۵) وحدت مدیریت ۶) تبعیت اهداف و منافع فردی ازاهداف ومنافع عمومی
  • ۷) تمرکز ۸) جبران خدمات کارکنان
  • ۹) سلسله مراتب ۱۰) نظم
  • ۱۱) عدالت ۱۲) ثبات
  • ۱۳) ابتکار عمل ۱۴) احساس وحدت و یگانگی

اسلاید ۸ :

  بوروکراسی یعنی شکل سازمانی مطلوبی که به طور منطقی طراحی گردد، بسیار کارآ باشد، از اصول منطق و نظم پیروی کند، و بر مبنای اختیار مشروع بنا نهاده شود.

اسلاید ۹ :

چند ویژگی مهم از نظریه‌ی بوروکراسی

تقسیم کار روشن

سلسله مراتب اختیارات روشن

قواعد و رویه‌های رسمی

برخورد غیر شخصی

مسیر ترقی مبتنی بر شایستگی

اسلاید ۱۰ :

  در سال ۱۹۲۰ میلادی مقارن با دوران رکود اقتصادی بزرگ در غرب، بررسی نقش« توجه به عامل انسانی در محیط کار »، در سیر تکوین نظریه‌های مدیریت مطرح شد.

رهیافت منابع انسانی بر این باور استوار است

 که انسان‌ها اجتماعی و خودشکوفایند

. فرد در محیط کار در جستجوی ارضاء روابط اجتماعی است

، به فشار گروهی پاسخ می‌دهد

 و مترصد خودشکوفایی است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.