پاورپوینت کامل چالشها و چشماندازهای آموزشی در یاددهی و یادگیری تعادلهای شیمیایی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل چالشها و چشماندازهای آموزشی در یاددهی و یادگیری تعادلهای شیمیایی دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل چالشها و چشماندازهای آموزشی در یاددهی و یادگیری تعادلهای شیمیایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلودپاورپوینت کامل چالشها و چشماندازهای آموزشی در یاددهی و یادگیری تعادلهای شیمیایی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپاورپوینت کامل چالشها و چشماندازهای آموزشی در یاددهی و یادگیری تعادلهای شیمیایی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت کامل چالشها و چشماندازهای آموزشی در یاددهی و یادگیری تعادلهای شیمیایی :
اسلاید ۱ :
نکاتی در رابطه با تعادلهای شیمیایی
تعادل شیمیایی برای آشنایی دانش آموزان با سایر مفاهیم شیمی از جمله هیدرولیز، عملکرد اسیدها و بازها، واکنشهای اکسایش- کاهش و محلولها خیلی ضروری است و تسلط بر مفهوم تعادل شیمیایی، تسلط بر سایر مفاهیم شیمی را تسهیل می کند.
پیدایش نظریههای حاکم بر تعادل شیمیایی به سالهای ۱۸۶۰ و فعالیتهای وانت هوف، گیبس، لوشاتلیه و دیگران در زمینه واکنشهای ناکامل و برگشت پذیر بر میگردد.
طرح بحث تعادل های شیمیایی در کتابهای درسی مدارس به سالهای ۱۹۶۰ بر می گردد.
اسلاید ۲ :
چالشهای موجود در یاددهی- یادگیری تعادلهای شیمیایی
nبررسیها نشان داده است که بخش اعظم دبیران شیمی، تدریس تعادل شیمیایی را مشکل دانستهاند. بحث تعادل شیمایی که آمیخته ای از مباحث سینتیکی، ترمودینامیکی و ریاضی است، از مباحث انتزاعی شیمی فیزیک محسوب میشود که مشکلاتی را در فرایند یاددهی- یادگیری آن در سه بعد تفکر ماکروسکوپی، مولکولی و نمادی ایجاد کرده است.
اسلاید ۳ :
دیدگاههای سینتیکی در تعادلهای شیمیایی
n از دیدگاه سینتیکی، برای مثال در تجزیه آمونیم کلرید به آمونیاک و هیدروژن کلرید، اجزای واکنش از یک انرژی جنبشی نسبی برخوردار هستند و در دما و فشار ثابت، بر اثر برخوردهای موجود بین مولکولها، هم فرایندتشکیل پیوند و هم شکستن پیوند به طور هم زمان انجام می گیرد و شرط برقراری تعادل، برابر بودن تعداد پیوندهای تشکیل شده و شکسته شده است.
nهمچنین دو واکنش رفت و برگشت با سرعت های یکسانی پیش میروند.
اسلاید ۴ :
دیدگاههای ترمودینامیکی در تعادلهای شیمیایی
nاز دیدگاه ترمودینامیکی، شرایط حاکم بر تعادل از قانون دوم ترمودینامیک پیروی میکند. یعنی در حالت تعادل، انتروپی سیستم به حداکثر مقدار خود رسیده و انرژی آزاد گیبس نیز به حداقل مقدار خود (صفر) می رسد.
nبرای بررسی تغییرات دما و تاثیر آن بر وضعیت تعادل، از قوانین ترمودینامیک و متغیرهایی نظیر آنتالپی، انتروپی و انرژی آزاد گیبس استفاده میشود.
G =H- TS
اسلاید ۵ :
اصل محوری در پیشبینی وضعیت تعادلهای شیمیایی
nدر بررسی تغیرات غلظت و جرم فعال و حجم مواد شرکت کننده در واکنش تعادلی از دیدگاههای سینتیکی و در بررسی تاثیر دما، ثابت تعادل و میزان پیشرفت واکنش از دیدگاههای ترمودینامیکی استفاده می شود.
nآنچه که در بحث تعادل در دوره پیش دانشگاهی بیش از هر موضوعی شناخته شده است، اصل لوشاتلیه است که به صورت فرمت ساده شدهای برای پیش بینی تغییرات یک واکنش تعادلی استفاده می شود.
nاصل لوشاتلیه در شرایط استاندارد و برای گازهای با فشار کم و محلولهای بسیار رقیق صادق است.
اسلاید ۶ :
تعریفهای مختلف اصل لوشاتلیه
nتعریف معمول اصل لوشاتلیه: اگر بر یک سیستم در حال تعادل تغییری تحمیل شود، تعادل در جهتی جابجا می شود که تغییر تحمیل شده را تعدیل نماید.
nتعریف ترمودینامیکی اصل لوشاتلیه: هنگام تحمیل تغییری بر یک سیستم تعادلی، تعادل در جهتی جابجا می شود که آنتروپی آن بیشتر است و در سمت دیگر به طرفی پیش میرود که آنتالپی آن کم است و این دو اثر یکدیگر را خنثی کرده و به برقراری مجدد تعادل کمک میکنند.
اسلاید ۷ :
تعریفهای ساده شده اصل لوشاتلیه
nافزایش غلظت یکی از مواد شرکت کننده در تعادل، منجر به کاهش متعاقب غلظت (یا فشار جزئی) آن ماده می شود و برعکس (فقط در سیستمهای همگن جواب میدهد).
nاگر حجم سیستم تعادلی افزایش یابد، واکنش منجر به افزایش تعداد مولهای طرفی از تعادل می شود که تعداد مولهای بیشتری دارد و برعکس (این تلقی را دارد که در سیستم های با تعداد مولهای برابر، تغییری صورت نمیگیرد).
nکاهش دمای سیستم تعادلی، به نفع واکنش گرماده است و افزایش دما به نفع واکنش گرماگیر است.
اسلاید ۸ :
اهداف دنبال شده در آموزش تعادل شیمیایی در مدارس
.۱واکنشهای کامل و برگشتپذیر را تشخیص دهد و برای هر کدام مثالی بزند؛ جهت یک واکنش تعادلی را پس از اعمال تغییری در یکی از اجزای سیستم تعادلی به کمک اصل لوشاتلیه معین کند.
.۲با کاربردهای عملی اصل لوشاتلیه و پیشبینی جهت جابجایی واکنش و محاسبات مربوط به تغییر غلظت آشنا شود.
.۳رابطه ثابت تعادل را برای هر واکنش تعادلی بنویسد؛ با استفاده از ثابت تعادل غلظت واکنش دهندهها و فراوردهها را محاسبه کند.
.۴با برخی از کاربردهای عملی ثابت تعادل و اثر کاتالیزگر در یک واکنش تعادلی آشنا شود.
اسلاید ۹ :
مشکلات یاددهی- یادگیری تعادلهای شیمیایی
nدر محاسبات مربوط به تغییرات غلظت اجزای تعادل، دانشآموزان در کاربرد مول و غلظت (مول بر لیتر) دچار سر درگمی می شوند:
nزمانی که از حجم استفاده می کنند با نا اطمینانی آنرا بیان می کنند و در غلظت واکنش دهنده و محصول از نسبت های مولی استفاده می کنند و حتی زمانی که مقدار مولی یکی از آنها زیاد است مقدار مولار آنها را مساوی فرض می کنند.
اسلاید ۱۰ :
مشکلات یاددهی- یادگیری تعادلهای شیمیایی
nدانشآموزان با تولید فلزات و ناپدید شدن در یک سیستم تعادلی، دچار توهم و تصور غلط می شوند و فرض میکنند که غلظت مواد به هنگام تعادل دچار نوسان میشود و غلظت آنها تغییر می کند.
nدر یک واکنش برگشت پذیر که در حال تکمیل شدن است، قبل از اینکه واکنش برگشت شروع شود واکنش رفت باید کامل شود و افزودن واکنش دهنده دیگر تنها غلظت محصول را تغییر میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 