پاورپوینت کامل بررسی فرآیند طراحی معماری و تحلیل مراحل خلاقیت و اجرای پروژههای ساختمانی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل بررسی فرآیند طراحی معماری و تحلیل مراحل خلاقیت و اجرای پروژههای ساختمانی دارای ۷۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل بررسی فرآیند طراحی معماری و تحلیل مراحل خلاقیت و اجرای پروژههای ساختمانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلودپاورپوینت کامل بررسی فرآیند طراحی معماری و تحلیل مراحل خلاقیت و اجرای پروژههای ساختمانی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپاورپوینت کامل بررسی فرآیند طراحی معماری و تحلیل مراحل خلاقیت و اجرای پروژههای ساختمانی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت کامل بررسی فرآیند طراحی معماری و تحلیل مراحل خلاقیت و اجرای پروژههای ساختمانی :
اسلاید ۱ :
- بیوگرافی
- نام :علی اکبر
- نام خانوادگی :صارمی
- متولد ۱۳۲۲ زنجان
سوابق تحصیلی:
- اخذ مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران ۱۳۴۷
اخذ مدرک دکترای معماری از دانشگاه پنسیلوانیا، امریکا ۱۳۵۵ - عناوین و سِمَت ها:
- عضو کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
عضو انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز
عضو جامعه مهندسان معمار ایران
رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور تجیر از ۱۳۵۹
مدرس در دانشگاه آزاد اسلامی
عضو هیات امناء انجمن مفاخر معماری ایران
اسلاید ۲ :
- فعالیت ها سوابق حرفه ای
- طرح آمفی تئاتر انستیتوپاستور، تهران، تجیر ۱۳۶۷
طرح سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلبانی، تجیر ۱۳۷۹
طرح ساختمان تجاری و اداری برج بلور، تبریز، تجیر ۱۳۸۰
طرح مجموعه تجاری و فرهنگی و شورای شهر مشهد، تجیر ۱۳۸۳
طرح مجموعه نمایشگاهی و اداری، کیش، تجیر ۱۳۸۴ - آثار تالیفی:
- معماری و موسیقی، مجموعه مقالات، نشر فضا ۱۳۷۰
کتاب گیلان، مجموعه مقالات، انتشارات روشنگران ۱۳۷۵
تاریخ معماری و شهرسازی، مجموعه مقالات، انتشارات میراث فرهنگی ۱۳۷۵
ارزشهای پایدار در معماری ایران، انتشارات میراث فرهنگی
طرح هایی از ایران، انتشارات فرهنگسرا ۱۳۷۷
ارائه طرح هنرستان هنرهای تجسمی کرج، کتاب نگاهی به مهندسی ساختمان و معماری معاصر ایران ۳، انتشارات وزارت مسکن و شهرسازی ۱۳۷۷
ارائه طرح خانه جلفا، کتاب معماری جهان نوشته کنت فرامپتون، امریکا ۱۳۷۹
ارائه طرح های سفارت خانه های آلبانی و الجزایر، کتاب معماری دیپلماتیک، انتشارات وزارت امور خارجه ۱۳۸۳
انتشار ده ها مقاله در زمینه معماری و شهرسازی در مجلات تخصصی داخلی و خارجی از
اسلاید ۳ :
- و نیز به آثار وی میتوان به مجموعه فرهنگی در چهارراه تخت جمشید تهران-بینال ونیز ۱۹۸۲،
- مجموعه مسکونی جلفای اصفهان برنده اول mimar – ژنو ۱۹۹۱،
- پروژه باغ صفه اصفهان-معماری و هنر ایران زمستان
- ۱۳۶۶ و خانه میرمشهدی،
- خانه شمال
- ، خانه عباسآباد
- ، خانه ابراهیمی،
- انستیتو پاستور
- ، هنرهای تجسمی کرج
- ، برج بلور تبریز
- و سفارتخانه ایران در آلبانی اشاره
اسلاید ۴ :
- تالیفات
- کتاب «تار و پود و هنوز، سرگذشت من و معماری ما»، مجموعه خاطرات طراح و معمار ایرانی در زیر چاپ
- کتاب «ارزشهای پایدار در معماری ایران» با نویسندگی صارمی در سال ۱۳۷۶توسط سازمان میراث فرهنگی کشور چاپ شده وی در این کتاب به همراهی تقی رادمرد به بررسی و یافتن نشانههای معماری ایران باستان در معماری امروز و مطالعه بر عناصر و المانهایی از معماری ایران گذشته که میتوانست چندین هزار سال ادامه یابد، میپردازد. این کتاب با راهنمائی لوئی کان از مطالعات پایان نامه استخراج شده است.
- صارمی درباره مقاله خود در کتاب «موسیقی معماری» که ۱۰سال پیش توسط نشر فضا چاپ شده،گفت: این مقاله مقایسه تطبیقی تار یحیی و قوسهای جناغی معماری ایرانی و مقایسه این دو فرم با عناصری چون صراحی و گردن اسب در مینیاتور ایرانی و حروف فارسی مثل «م»، «ی»، «ن» و «ل» در خط نستعلیق است
- «گذر و درنگ» نام کتابی دیگر از صارمی است که در سال ۱۳۸۶ توسط نشر خاک به چاپ رسیده و شامل آثار طراحی و کروکیهای صارمی و نیز متونی شعرگونه از وی و محمد احمدینژاد است. این کتاب بخشهای «درگاه» مقدمه محمداحمدینژاد، «آستانه» مقدمه علیاکبر صارمی، «هشتی» فهرست کروکیها و «سرنوشت» مصاحبه سیامک جولایی با علی صارمی را در بر دارد .
- از دیگر تالیفات صارمی میتوان «طرحهایی از ایران» را نام برد که در سال ۱۳۷۷ در انتشارات فرهنگسرا چاپ شد
اسلاید ۵ :
- دکترصارمی معماری معاصررا ،بیش از آنکه منتقدانه سرزنش کند از آن بهره برداری میکند. او مکتب معماری مدرن را جدای از نهضت مدرنیته و مدرن طلبی نمیداند. اصولا شرایط معماری معاصر را در شرایط زمانی و مکانی خودش نظاره میکند. اما از لابلای سخنانش میتوان فهمید که معماری مدرن تاثیر فراوان در آثار و افکار او دارد. او سبک های بعد از مدرن را در واقع ادامه نهضت مدرن و زائئیده مآن میداند.
- او پایان نامه دکتری خود را از دانشگاه پنسیلوانیا و زیر نظر لوئی کان گرفته است. در واقع کتاب نگاهی به ارزش های پایدار در معماری ایران چکیده مطالعات اودر مورد پایان نامه است.
اسلاید ۶ :
- صارمی را درنگاه کلی می توان معماری از نسل دوم معماران بعد از سال ۱۳۰۰، ارزیابی کرد؛ معمارانی که هم تجربه کار در ادامه فعالیت های معماری در حیطه سبک مدرن رایج در اواسط قرن بیستم میلادی را داشته اند و هم در راستای قرار گیری در اوج حرکت های پست مدرنی – از آغاز این جنبش – بعضا رنگ عوض کرده و سعی کرده اند به اصطلاح از قافله عقب نمانند و بعضا با تلاش هایی نظری اقدام به اختلاط سبک ها و روش های رایج جهانی با چاشنی نوستالژی های شخصی وطنی کرده اند! (جلسه دوم از سلسله جلسات نقد جامعه مهندسان معمار -۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۳ )
- علی اکبر صارمی متولد ۱۳۲۲ و دارای درجه دکتری معماری از دانشگاه پنسیلوانیا (تحت راهنمایی معمار شهیر «لویی کان»)، در این جلسه به معرفی ۵ اثر از آثار شاخص خود پرداخت.
خانه شمال (طراحی شده به سال ۱۳۵۲)، خانه افشار (سال ۱۳۵۴)، تالار شهر کرمانشاه (سال ۱۳۷۷)، سفارت ایران در آلبانی (سال ۱۳۷۹) و میدان شهدای مشهد (سال ۱۳۸۳)،پنج اثری بودند که توسط صارمی به صورتی بسیار موجز معرفی شدند.
اسلاید ۷ :
خاطرات دوران تحصیل
- در سال ۱۳۴۲ وارد دانشگاه شدم. و تا سال ۱۳۴۸ به طور دائم در دانشگاه بودم. از سال سوم وارد کار در دفاتر بیرون شدم. نحوه تدریس منطبق بر روش بوزار بود. (مدت زمان محدودی برای تحصیل مشخص نمیشد.و دانش آموز هر زمان توانائی داشت که کار نهائی را تحویل بگیرد فارغ التحصیل میشد. ) آتلیه جائی برای بحث و گفتگو و حتی بازی بود. حس مکان و داشتن فضا برای هر فرد در آتلیه احساس تعلق به او میبخشید. من در دوره مهندس سیحون و در آتلیه ایشان مشغول به تدریس شدم. هم زمان با آمدن دکتر میر فندرسکی سیستم دانشکه به هم خورد . سیستم واحدی جایگزین قبلی شد. نحوه تدریس معماری به هم خورد .تفاوت درس ها تئوری و عملی در تعداد واحد آنها و زمان نرم بود. این یاعث شد سیستم آتلیه ای به هم بخورد موضوع دانشجویان شاخص و دست قوی که هنوز از بهترین معماران امروز هستند،در دوره های بعدی کمرنگ شد و از بین رفت.
اسلاید ۸ :
- وی درباره جنبه آموزشی این اسکیسها میگوید: «وقتی مقابل ساختمانی از گذشتههای دور مینشینیم، چیزی که به
ما کمک میکند، انتخاب سریع کادر و تمرکز چند دقیقهای روی بنا است. این تمرکز ما را یاری میکند مانند نقاشان امپرسیونیست، بتوانیم در فرصتی کوتاه، طرحی کامل از بنا بزنیم و نحوه ساخت آن را کشف کنیم.» صارمی ادامه داد، عکاسی نمیتواند کمک چندانی به دانشجویان بکند، به این دلیل که عکس، روح بنا و حس آن را منتقل نمیکند. - دانشجوی معماری اگر دستش کار نکند اصلا نمیتواند طراحی کند. همان طور که یک آهنگساز زمانی می تواند آهنگساز خوبی باشد که اول نوازندهای ماهر باشد و اگر نوازنده نباشد اصلا نمیتواند آهنگ بسازد و نمی تواند آن چیزی را که در ذهن دارد روی کاغذ بیاورد و نت بنویسد
اسلاید ۹ :
فرآیند طراحی در دوران دانشجوئی
در طول سال ۶ پروژه طراحی میکردیم برای پروژه کوچک ۱/۵ماه و برای پروژه متوسط ۲ماه و برای پروژه بزرگ ۲/۵ ماه فرصت داشتیم. شاسی کار کوچک ۸۰*۶۰ و شاسی متوسط ۱۲۰*۸۰ و شاسی بزرگ ۱۶۰*۱۲۰ سانتی متر بود . شنبه روز تحویل بود و همه اساتید به صورت گروهی نمره میدادند. اسامی افراد با کاغذ سفید پوشانده میشد تا اساتید احیانا به نانم نمرع ندهند. نحوه نمره دادن سریع بود چون اکثر کارها رد میشد و دانشجو باید دوباره شروع میکرد.
هر اتلیه مسولی بنام «شف اتلیه »داشت که از دانشجویان اسم رسم دار بود و به دانشجویان ضعیفتر در پروژها و دکورها و اسکیس ها کمک میکرد.با دکتر میر فندرسکی سیستم دانشکده هنر به هم ریخت و سیستم واحدی جایگزین سیستم قبل شد. تفاوت دروس در تعداد واحد های آن بود. نه اهمیت و اولویت شان. از آن به بعد کم کم اسکیس ها و دکورها و تعدادپروژه ها کم شد.و موضوع دانشجوی شاخص و دست قوی که هنوز از بهترین طراحان امروز هستند در دوره های بعد کم رنگ شد.
اسلاید ۱۰ :
مسابقات معماری و طراحی
در سال ۱۳۴۶ مسبقه برج میدان آزادی برگزار شد که در حسین امانت برنده شد. مسابقه طراحی تمر پیمان سنتو را من بردم . در طرح حسینیه ارشاد با همراه معطر و رسولیان نفر دوم شدم .
ارتباط معماری با سایر رشته هنری مثل نقاشی و مجسمه سازی بسیار خوب بود . یکی از پروژها طراحی یک مجسمه آنتیک بود. . اسکیس ها اغلب سمت و سوی نقاشی داشت. پروژه دکور به سمت گرافیک و تولید صنعتی متمایل بود. بنابراین ارتباطی ملموس و قوی بین معماری و سایر رشته های هنری بود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 