پاورپوینت کامل آشنایی با کتاب عرفانی منطقالطیر و تحلیل مفاهیم نمادین و ادبی آن
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آشنایی با کتاب عرفانی منطقالطیر و تحلیل مفاهیم نمادین و ادبی آن دارای ۵۰۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل آشنایی با کتاب عرفانی منطقالطیر و تحلیل مفاهیم نمادین و ادبی آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلودپاورپوینت کامل آشنایی با کتاب عرفانی منطقالطیر و تحلیل مفاهیم نمادین و ادبی آن
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپاورپوینت کامل آشنایی با کتاب عرفانی منطقالطیر و تحلیل مفاهیم نمادین و ادبی آن
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت کامل آشنایی با کتاب عرفانی منطقالطیر و تحلیل مفاهیم نمادین و ادبی آن :
اسلاید ۱ :
آشنایی با زندگی عطار، کتاب منطق الطیر و تمثیل
عطّار نیشابوری حدود سال ۵۴۰ ولادت یافت و در سال ۶۱۸ در قتل عام مغولان در نیشابور کشته شد. آرامگاه او در نیشابور است. شغل او – که از پدر به ارث برده بود – عطاری یعنی داروفروشی و طبابت بوده است. عطار با مجد الدین بغدادی صوفی معروف از شاگردان نجم الدین کبری رابطه داشت و به قولی مرید او بوده است.
اسلاید ۲ :
««
آثار معروف عطار عبارتند از مثنوی های مصیبت نامه، الهی نامه، منطق الطیر، خسرو نامه، مختار نامه (مجموع رباعی)، دیوان غزلیات و کتاب منثور تذکره الاولیا.
منطق الطیر: منطق الطیر را خود عطار مقامات طیور هم گفته است و بعید نیست که نام کامل آن منطق الطیر و مقامات طیور باشد چنان که عطار در اواخر منطق الطیر گفته است.
منطق الطیر در بحر رمل مسدس محذوف و در حدود ۴۶۰۰ بیت است.
اسلاید ۳ :
پرندگان (ممثل اصناف بشری و مخصوصاً سالکان طریقت عرفان) می خواهند به هدایت هدهد (ممثل شیخ و رهبر) به حضور سیمرغ (ممثل ذات احدیت) راه یابند. برخی به سبب صعوبت راه و مشکلات دیگر عذرهائی می آورند و منصرف می شوند و سرانجام سی مرغ بال و پر سوخته پس از طی هفت وادی خطیر به درگاه می رسند و غرق در فنا می شوند و پس از گذشت قرن های بی زمان به بقا می رسند.
اسلاید ۴ :
قبل از عطار کسانی چون ابوعلی سینا و امام محمد غزالی «رساله الطیر» نگاشته اند اما هیچکدام جذابیت و سادگی منطق الطیر عطار را ندارند.
اسلاید ۵ :
تمثیل چیست؟
نوع ادبی کتاب منطق الطیر تمثیل است. تمثیل در ادبیات دو نوع بحث دارد یکی بحث بیانی یعنی تشبیه تمثیلی و استعار تمثیلی و دوم تمثیل در داستان سرائی.
تشبیه تمثیل: تشبیه تمثیل تشبیهی است که مشبّه به آن جنب مثل یا حکایت داشته باشد. همواره مشبه امری معقول و مرکب است که برای توضیح و تبین آن مشبّهٌ بهی مرکب و محسوس ذکر می کنند.
اسلاید ۶ :
استعار تمثیلی: اگر مشبه تشبیه تمثیل را ذکر نکنند یعنی فقط مشبّه به بیان شود استعار تمثیلی است. ضرب المثل ها معمولاً استعار تمثیلی هستند.
تمثیل داستانی: اگر مشبّهٌ به حکایت یا داستانی باشد به آن حکایت یا داستان تمثیل می گویند. بدین ترتیب تمثیل داستانی صورت گسترده و تفصیلی استعار تمثیلی است چنان که در برخی از کتب جدید بلاغی فرنگی هم تمثیل را Extended Metaphor یعنی استعار گسترده معنی کرده اند.
فابل: اگر قهرمانان حکایت یا داستان تمثیلی جانوران باشند به آن فابل fable گفته می شود. مثل فابل های ازوپ یا کلیله و دمنه یا داستان مزرع حیوانات از جورج اورول.
اسلاید ۷ :
فرق تمثیل با سمبل: سمبل در مفردات و اجزاء است حال آن که تمثیل ارتباط بین دو کلی (کلام) است. از این رو تمثیل گسترده تر از سمبل است. هر اثر تمثیلی تا حدودی سمبلیک هم هست. اما شباهت آن ها این است که هم تمثیل و هم سمبل علاوه بر معنای ظاهری خود به معنای دیگری هم دلالت دارند. در هر دو مورد قرائن، معنوی و عقلی است.
اسلاید ۸ :
- ب۱- آفرین جان آفرین پاک را
- آن که جان بخشید و ایمان خاک را
- آفرین: بین آفرین به معنی ستایش و احسنت و آفرین به معنی آفریننده جناس تام است.// خاک: به علاق ماکان مجاز از انسان است.
اسلاید ۹ :
- ب۲- کرد در شش روز هفت انجم پدید
- وز دو حرف آورد نه طارم پدید
- شش روز: تلمیح به آی ۹ از سور هود (۱۱): وَ هُوَ الًّذی خَلَقَ السَّمواتِ وَ الاْرَضَ فی سِتًّهِ اَیّامٍ // دو حرف: کنایه از «کُن» در آیه ۸۲ از سور یس (۳۶) می فرماید: اِذا اَرادَ شیئاً اَنْ یَقولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ // نه طارم: کنایه از نه آسمان // در این بیت صنعت سیاقه الاعداد هست: شش، هفت، دو، نه.
اسلاید ۱۰ :
- ب۳- کوه را هم تیغ داد و هم کمر
- تا به سرهنگی او افراخت سر
- تیغ: قل کوه // کمر: کمر کش کوه // سرهنگی: پیشرو لشکر بودن، سربازی // بین تیغ به معنی شمشیر و کمر به معنی کمربند با سرهنگ ایهام تناسب است. هم چنین در بیت حسن تعلیل است: این که کوه سرافراخته است به سبب سرهنگی خداوند است (و سرهنگی او به سبب تیغ و کمر است)
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 