پاورپوینت کامل روشهای نوین مهندسی فروش و راهبردهای علمی در توسعه بازار و بازاریابی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل روشهای نوین مهندسی فروش و راهبردهای علمی در توسعه بازار و بازاریابی دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل روشهای نوین مهندسی فروش و راهبردهای علمی در توسعه بازار و بازاریابی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلودپاورپوینت کامل روشهای نوین مهندسی فروش و راهبردهای علمی در توسعه بازار و بازاریابی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپاورپوینت کامل روشهای نوین مهندسی فروش و راهبردهای علمی در توسعه بازار و بازاریابی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت کامل روشهای نوین مهندسی فروش و راهبردهای علمی در توسعه بازار و بازاریابی :
اسلاید ۱ :
فروش ، فروختن کالا نیست ، خریدن اعتماد است.
سرفصلهای دوره :
- دیدگاه خود را تغییر دهید (فروش چیست ؟ فروشنده موفق کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
- برای فروش آماده شوید (چگونه فروشنده ای تاثیر گذار و حرفه ای باشید؟
- چگونه با مشتری ارتباط موثر و کارا برقرار نماییم؟
- چگونه با مشتری رفتار کنیم؟نیاز او چیست؟کالای ما چگونه این نیاز را برآورده می سازد؟
- چگونه در مشتری انگیزه جهت خرید ایجاد نماییم؟
- یک فروش ساختار یافته و موفقیت آمیز را طراحی کنیم
- چگونه با مشتری مذاکره نماییم؟
- چگونه از روش پرسش و پاسخ با مشتری بعنوان راهکاری کلیدی استفاده نماییم؟
- چگونه به یک فروش لذت بخش دو طرفه نایل شویم؟
- چگونه با اعتراضات و ایرادات مشتریان برخورد نماییم؟
- چگونه به مشتریان خدمت کنیم؟
- چگونه پرسنل فروش را مدیریت کنیم؟
درصورت درخواست رزومه و سوابق آموزشی ارسال می گردد
- چگونه تبلیغات کنیم که منجر به فروش شود؟
- چهل روش جذب مشتری را یاد بگیریم
اسلاید ۲ :
خدمات مهندسی فروش :
۱ – رسیدگی به شکایات مشتریان
شکایت مشتریان فرصتی برای از بین بردن نقاط ضعف ماست .
۲- ارائه خدمات فنی – مهندسی و گواهینامه های لازم
تا تبدیل مواد اولیه ، به یک محصول با کیفیت مشتریان خود را همراهی خواهیم نمود . به همین منظور سعی می کنیم تا جزیی ترین اطلاعات مربوط به هر محصول ، فرآیند آن و رفع عیب را در اختیار مشتریان قرار دهیم .
۳-برگزاری دوره های آموزشی
برگزاری دوره های آموزشی را با هدف شناساندن هر چه بیشتر محصول و کاربرد آن در دستور کار خود قرار داده ایم .
۴- توسعه محصول و کاربرد محصولات با همکاری موسسات تحقیقاتی
تحقیق و توسعه را باهدف آفرینش ایده های نو در دستور کار خود قرار داده ایم . و با برقراری ارتباط مستمر با مرکاز تحقیقاتی در این مسیر کوشیده ایم . دستاوردهای این مطالعات که نهایتا توسعه محصول یا توسعه کاربرد محصول است ، در قالب کتاب یا مقاله در اختیار مشتریان قرار می گیرد .
اسلاید ۳ :
مهندس فروش کیست؟
مهندس فروش کسی است که علاوه بر دارا بودن اطلاعات فنی فراوان در مورد آن محصول، فروشنده و بازاریاب حرفهای نیز بوده و توانائی تجزیه و تحلیل عملیات مربوطه بهصورت دقیق و با عدد و رقم را داشته باشد و با حرکتهای صحیح متناسب با شرایط و اقتضای موقعیت و در نظر داشتن آرمان شرکت، در کسب رضایت بلندمدت مشتریان اقدام کند .
ـ مهندس فروش در درجه اول باید واجد شرایط برونگرائی و شم بازاریابی و فروش باشد. اگر شخصی ذاتاً فاقد این ویژگیها باشد نباید روی وی سرمایهگذاری شود. چه بسا این فرد مناسب بسیاری از شغلهای دیگر که ماهیت و ذات آنها نیاز به انسانهای درونگراست، بوده و در آن جایگاه موفق باشد . پس اولین شرط برای پرورش مهندس فروش، دارا بودن شم و ذات این حرفه است. خوشبختانه امروزه با بهرهگیری از علوم روانشناسی و بازاریابی متخصصان مربوطه این افراد را مورد شناسائی قرار میدهند .
ـ ویژگی دیگر مهندس فروش تسلط به علم بازاریابی و فروش، و طی دورههای آموزشی مرتبط است که این موضوع میبایست بهصورت پیوسته صورت گیرد. در دنیای جدید هر روز لازم است که افراد خودشان را با مهارتها و فنون مرتبط در حرفه آشنا سازند و آنها را بهکار گیرند .
اسلاید ۴ :
وظایف مهندس فروش چیست؟
مهندس فروش با تجزیه و تحلیل روندهای فروش در گذشته (برای مثال هفته قبل ـ ماه قبل ـ فصل قبل ـ نیمسال گذشته و سال گذشته)، تجزیه و تحلیل عملیات رقبا و اقدامات ایشان، بررسی عملکرد و رفتار فروشندگان متناسب با فروشندگان مجرب و حرفهای عصر رقابتی، و ارتباط مستمر با واحد تحقیقات بازاریابی برای مطلع شدن از ارزیابی رضایت مشتریان (CSM) از محصولات شرکت و عملکرد فروشندگان و سایر عوامل دست در کار و همچنین تماس با مشتریان و مشاهده رفتار ایشان در ارتباط با شرکت، به تجزیه و تحلیل روندهای فروش آینده شرکت پرداخته و پیشنهادات سازنده خویش را همراه با دلیل و مدرک و بهرهگیری از نمودارها و اشکال منظم به مقامات مافوق جهت تصمیمگیری ارائه میکند .
مهندسی فروش را به عنوان دانشی نوظهور، میتوان حاصل پیشرفت و گسترش تکنولوژیک دانش جوامع بشری، تنوع و تعدد محصولات، مشابهتهـای فنی و تکنیکی کالاها و رقابت نزدیک شرکتهای مختلف در دهه های اخیر دانست . اگر چه اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه رسانه های فراگیر و ظهور و حضور ابزارها و ترفندهای متنوع تبلیغاتی، به کمک افزایش فروش کالاهای فوق العاده فنی و پیچیده آمده اند، بسیاری از اجناسی که در بازار محصولات فنی یافت می شوند، کالاهایی اند که فروشنده نیازبه دانش وسیع تکنیکی دارد و به عبارتی ، تنها با از بر کردن مشخصات استاندارد فنی این گونه کالاها ، نمی توان خریداران را متقاعد به خرید و خرید مجدد و مشتری دائمی شدن کرد.
اسلاید ۵ :
ابعاد مهندسی فروش :
مهندس فروش دریک تعریف ساده کسی است که اطلاعات فنی و تکنیکی کافی در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارد ، داشته باشد و دراین مورد ، آموزشهای لازم را دیده باشد. موفقیت یک مهندس فروش در درجه اول به وسعت دانش فنی وی و در درجه دوم به تلاش وی برای به روز نگه داشتن این دانش باز میگردد.
از طرف دیگر فروشندگی شخصی، که مهندسی فروش با آن ارتباطی تنگاتنگ دارد شامل طیف بسیار وسیعی از فعالیتهای گوناگون می شود که حتی گاهی اوقات با هم کاملا متفاوتاند . این فعالیتهای گوناگون از کارهایی مثل تحویل کالا به مشتری و دریافت سفارش، که ممکن است در محل فروشگاه اتفاق افتد یا در محیط بیرون از سازمان ، تا ایجاد شهرت و اعتبار برای شرکت تولید کننده را در بر می گیرد . با نگاهی گذرا می بینیم که مهندسی فروش در واقع می تواند در زیر مجموعه فروشندگی شخصی قرار گیرد .
اسلاید ۶ :
مهندسی فروش و وظایفش :
مهندسی فروش، فعالیتی کاملا خلاقانه در حیطهء بازاریابی است. دکارت در فلسفه برنامهریزی بر مبنای صفر را مطرح میکند. این فلسفه در تجارت و فروش به این معناست که باید همواره دربارهءآنچه بر نام تجاری محصول یا بازار اثر میگذارد دوبارهاندیشی شود.
برای پیدا کردن راههای جدید ورود به آینده و ساختن محصولات و محیطهای تازه که منافع آن متوجه ما باشد نه رقیبان، باید موقتا هرچه در ذهن داریم را خارج کنیم و ذهن خود را صفر کنیم; اندیشههای سال قبل خود را نابود کرده و با خلاقیت به بازآفرینی و ابداع دست یازیم.
خلاقیت به معنای تغییر در رفتار دیروز است نه انتقاد از رفتار گذشته و مهندسی فروش بر مبنای خلاقیت فردی در فروش شکل گرفته است.
در یک تعریف ساده، مهندس فروش کسی است که اطلاعات فنی و تکنیکی کافی در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارد داشته و در این مورد آموزشهای لازم را دیده باشد. مهندسی فروش در واقع مهندسی است که به حرفهء فروش روی آورده است.
موفقیت یک مهندس فروش در درجهء اول به وسعت دانش فنی وی و در درجهء دوم به تلاش وی برای به روز نگهداشتن این دانش فنی بازمیگردد.
اسلاید ۷ :
تصویر ذهنی در خدمت مهندسی فروش :
برای موفقیت در بازار باید پیدا کرد که چه چیز مطلوب است و همان را عرضه کرد یا این که به این نکته پی برد که چه چیز را می توان عرضه و آن را محبوب کرد. تصویر ذهنی ای که از کالادر ذهن مشتریان تداعی می شود ارتباط مستقیمی با فروش بالاو موفقیت مهندسی فروش دارد. اگر در نظر داریم که حجم فروش را با کم کردن قیمت محصولات بالاببریم، نباید در پی القای کالایمان به عنوان کالایی لوکس و تجملاتی باشیم. تصویر ذهنی روشی کاملاعلمی و سیستماتیک دارد و برای انجام آن باید به صورت علمی تحقیق کرد و با عناصر موثر در ساخت تصویر ذهنی مناسب به هدف مورد نظر رسید;
۱- تصویر علامت تجاری: جوهره و هسته اصلی یک نام تجاری علامت تجاری است. مثلاعلامت تجاری مرسدس بنز یا جعبه های زردرنگ کداک که طی سالیان دراز مردم به این نتیجه رسیده اند که بسته بندی زرد، علامت کیفیت بالادر عکاسی است.
۲- تصویر کارایی محصول: ارزش افزوده و خدمتی است که کالاقرار است انجام دهد; مثلادر مورد کداک سرعت و کیفیت عکس و تصویر مدنظر است.
۳- تصویر اجتماعی: در واقع تلاشی است برای یافتن یک زمینه مشترک با بازار هدف و مشتریان بالقوه و بالفعل. می خواهیم به آن ها بگوییم علایق ما با شما یکی است و ما محصولاتی داریم که شما به آن علاقه مند هستید.
اسلاید ۸ :
۴- تصویر بازار هدف: در مورد آن است که کدام دسته از مصرف کنندگان محصول مورد نظر را دوست دارند و از آن استفاده می کنند. هدف آن است که بازار هدف تبلیغات را ببینند و بگویند کسانی که در آن تبلیغ هستند را دوست دارم چون شبیه به من هستند.
۵- تصویر نحوه استفاده: این که محصول چگونه است و چگونه مصرف می شود که کاملابسته به مشتری و مخاطب متفاوت است. مصرف کنندگان بالاخره از شرکت و محصول شما تصویری پیدا خواهند کرد. خواه آگاهانه در ایجاد آن تلاش کرده باشید خواه خیر. محل های توزیع و بسته بندی و حتی بی نزاکتی کسانی که به تلفن ها پاسخ می دهند بر تصویری که در ذهن مخاطب از شما ساخته می شود و بر تصمیم برای خرید یا عدم خرید اثر خواهد گذاشت. در بحث مهندسی فروش قبل از هر چیز برای این که یک تصویر واضح از جایگاه خود و محصول خود در ذهن مصرف کننده ایجاد کنیم، باید به یک تصویر واضح در ذهن خود برسیم.
بزرگ شدن پروژه ها، با پیچیده تر شدن رقابت ها، با افزایش سطح مطالبات بازار، با افزوده شدن میزان عرضه و ; فرآیند فروش سنتی الزاماً باید جای خود را به مهندسی فروش بدهد. پایه این مهندسی سه رکن دارد: شناخت مطالبات بازار، افزایش کارآیی فنی و خدماتی پروژه، ارتقاء بازدهی اقتصادی;
اسلاید ۹ :
۱) ضمن معرفی خود به نحوه ارتباط
با شرکت سپاد و فعالیت مرتبط با آن بپردازید.
۲) بازاریابی و فروش به عنوان شیوه ای مدرن
چه جایگاهی در فعالیت و جذب سرمایه گذاران دارد؟
۳ ) استقلال بخش فروش با اهداف شرکت سرمایه پذیری چون سپاد چه تناسبی دارد؟
۴ ) ارزیابی شما از تعامل بنگاه خود با مدیریت شرکت سپاد چیست؟
۵ ) استعداد منطقه ای نمونه گردشگری ملی سپاد را برای جذب سرمایه چگونه می بینید؟ ( با عنایت به جذب سرمایه و طرح های در دست اقدام )
۶ ) ظرفیت منطقه نمونه گردشگری سپاد برای جذب سرمایه گذار فراوان و بسیار است؛ متاسفانه در حوزه اطلاع رسانی ضعیف عمل شد. پیشنهاد برگزاری یک همایش اختصاصی بین المللی برای جذب مشارکت در آن را کاملاً اجرایی و مفید می بینیم.
۷ ) مزیت های رقابتی پروژه ی وصال را چگونه می بینید ؟
۸ ) بالاخره در وضعیت کنونی، فروش تعداد قابل توجه از واحدها راضی کننده می باشد یا خیر؟ وضعیت عرضه و تقاضا در این پروژه چگونه است؟
۹ ) میزان پیش فروش های انجام شده با توجه به رکود بازار بسیار راضی کننده و قابل قبول است، و اگر اندکی محاسبات زمان تحویل دقیق تر می بود، قطعاً حجم فروش افزایش بیشتری می یافت.
آینده بسیار روشنی را برای مجتمع وصال باور داریم.
۱۰ ) جمع بندی شما از موفقیت پروژه وصال نسبت به دیگر پروژه های سپاد چیست؟
اسلاید ۱۰ :
مهندس فروش کیست؟
مهندس فروش کسی است که علاوه بر دارا بودن اطلاعات فنی فراوان در مورد آن محصول، فروشنده و بازاریاب حرفهای نیز بوده و توانائی تجزیه و تحلیل عملیات مربوطه بهصورت دقیق و با عدد و رقم را داشته باشد و با حرکتهای صحیح متناسب با شرایط و اقتضای موقعیت و در نظر داشتن آرمان شرکت، در کسب رضایت بلندمدت مشتریان اقدام کند .
ـ مهندس فروش در درجه اول باید واجد شرایط برونگرائی و شم بازاریابی و فروش باشد. اگر شخصی ذاتاً فاقد این ویژگیها باشد نباید روی وی سرمایهگذاری شود. چه بسا این فرد مناسب بسیاری از شغلهای دیگر که ماهیت و ذات آنها نیاز به انسانهای درونگراست، بوده و در آن جایگاه موفق باشد . پس اولین شرط برای پرورش مهندس فروش، دارا بودن شم و ذات این حرفه است. خوشبختانه امروزه با بهرهگیری از علوم روانشناسی و بازاریابی متخصصان مربوطه این افراد را مورد شناسائی قرار میدهند .
ـ ویژگی دیگر مهندس فروش پس از شم، دارا بودن مهارت فنی لازم برای شناخت محصولاتی است که میخواهد مهندسی فروش آنها را بهعهده بگیرند . بهتر است که فرد دارای تحصیلات آکادمیک در آن رشته خاص باشد، برای مثال مهندس فروش دارو بهتر است، دکتر داروساز، پزشک و یا مهندس شیمی باشد. مهندس فروش اتومبیل دارای تحصیلات فنی مرتبط با اتومبیل باشد و ;
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 