پاورپوینت کامل زندگی و آثار رنزو پیانو و بررسی سبک معماری نوین و پروژه‌های برجسته او


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل زندگی و آثار رنزو پیانو و بررسی سبک معماری نوین و پروژه‌های برجسته او دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل زندگی و آثار رنزو پیانو و بررسی سبک معماری نوین و پروژه‌های برجسته او  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت Renzo Piano

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت Renzo Piano

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت کامل زندگی و آثار رنزو پیانو و بررسی سبک معماری نوین و پروژه‌های برجسته او :

اسلاید ۱ :

رنزو پیانو در سال ۱۹۳۷ در جنوآ، ایتالیا در خانواده ای معمار

 به دنیا آمد. تحصیلات خود را در پلی تکنیک میلان انجام داد.

هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری

میلان بود مرتب از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد

 که این بازدید ها تجربه های علمی و کارآمدی را برای او به

ارمغان آورد. پدر، چهار عمو و برادرش همه پیمانکار

ساختمانی بودند

دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال ۱۹۸۰ در پاریس و

جنوآ ایتالیا شکل گرفت و اکنون حدود ۱۰۰ مهندس، معمار و متخصصین دیگر در قسمتهای مختلف شرکت مشغول به کار هستند که همگی معتقد به ساخت ساختمانهای کارآمد و آزمودن ایده هایی هستند که منعکس کننده ایده های رنزوپیانو است

در حالی که کارهای او آمیخته با تکنولوژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارها به طور واضح نمایانگر فلسفه و سنت ملی کلاسیک ایتالیا است

اسلاید ۲ :

مقدمه

 از آثار بزرگ این معمار مشهور ایتالیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساختمان تاسیسات شرکت اتومبیل سازی فیات در شهر تورینو ایتالیا

استادیوم فوتبال شهر باری ایتالیا

مرکز فرهنگ و هنر جرج پمپیدو در پاریس

فرودگاه شهر ژاپن

پوتز دامر پلاتز در شهر برلین آلمان

مجموعه برج های سیدنی استرالیا

ساختمان مرکز علم و تکنولوژی ملی هلند در شهر آمستردام

ساختمان آکادمی علوم ایالت سانفرانسیکو آمریکا

مجتمع ورزشی راوانا

ایستگاه مترو جنوا

پایانه مسافربری کانسای

مرکز طراحی مرسدس بنز در اشتوتگارت

و..

شکل ۱ اصول کارکرد کلیه چیلرها

  

            شکل ۲ اصول کارکرد چیلرها جذبی

اسلاید ۳ :

مقدمه

 افتخارات

عضویت افتخاری جامعه معماران آمریکا، آمریکا، ۱۹۸۱

مدال طلا از انستیتو سلطنتی معماران بریتانیا، انگلستان، ۱۹۸۹

جایزه کیوتو، ایناموری فوندیشن، کیوتو، ژاپن، ۱۹۹۰

عضویت افتخاری دانشکده هنر و تحقیقات آمریکا، آمریکا، ۱۹۹۴

از طرف یونسکو به عنوان سفیر معماری حسن نیت معرفی شد ، ۱۹۹۴

جایزه میکل آنژ از رم، ایتالیا، ۱۹۹۴

جایزه اریز موز ، آمستردام، هلند، ۱۹۹۵

جایزه معماری پریتزکر،  کاخ سفید، واشینگتن، آمریکا، ۱۹۹۸

معمار دانشکده ملی سن لوکا، رم، ایتالیا، ۱۹۹۹

سلطان معماری، ونیز، ایتالیا، ۲۰۰۰

جایزه لئوناردو، رم، ایتالیا، ۲۰۰۰

جایزه وکسنر،  مرکز هنر وکسنر، کلومباس، اوهایو، آمریکا، ۲۰۰۱

شکل ۱ اصول کارکرد کلیه چیلرها

  

            شکل ۲ اصول کارکرد چیلرها جذبی

اسلاید ۴ :

کلیسای پادره پیو

دراین کلیسا زائران در امتداد مسیر پیاده رویی مستقیم و طولانی وشیبداربامناطقی تراس بندی شده به صورت باغ های گسترده در اطراف آن به محل کلیسا هدایت می شوند.این مسیر با تاقِِ ورودی درجهت کلیسا وصلیبی بزرگ تقریباً به بلندی ۴۰ متر که به مثابه کانون ورودی به نظر می رسد؛همسو شده است.۹ ستون اول میدان جلوی کلیسا که ارتفاع آنها به ۲۵ متر می رسد،بار هشت زنگی را که برجِ زنگ اصلیِ کلیسا را تشکیل می دهند،تحمل می کنند

اسلاید ۵ :

کلیسای پادره پیو

در این طرح رنتزو پیانو،محل عابدان به شکل حلزونی عظیم-طرحی مرکب ازسه چهارم دایره که شعاع آن به طور یکنواخت کاهش می یابد-پوشیده شده است.مواد آن که برای بیان سادگی و صلابت انتخاب شده اند،ازسنگ و جوبوشیشه محلی اند.پوست بسیار بزرگ سقف از جنس ورق مسِ که ازپیش زنگار بسته،زیر ساختاری باربر از چوب و سنگ آهک دارد.
این زیرساخت باربر،مرکب ازدوردیف تاق سنگیِ متقابل است که به صورت دایره ای شکل چیده شده اند.در مجموع ۲۱ تاق از این دست وجود دارد که حلق داخلی

و خارجی ای را بوجود می آورند

اسلاید ۶ :

کلیسای پادره پیو

که تاق های حلق خارجی بازنمود نسخ کوچک شدتاق های

 حلق داخلی اند.تاق های حلق داخلی از مرکزسه چهارم

دایره،محلی که محراب واقع شده است،آغاز می شوند.

از آنجا که دهانه های تاق ها به طور یکنواخت کاهش

می یابد،لذا با کاهش شعاع دایره،شکل مارپیچی به وجود

 می آید که یادآور صدف حلزون است.این ساختارشعاعی

که به بخش هایی با گنجایش ۳۰۰-۴۰۰ صندلی تقسیم

 شده،تجمعِ حتی المقدورنزدیک به محراب را موجب

می شود.

این ساختار تاقی شکل همراه با سیستم ساختاری ثانوی

ازجنس چوب،وزن سقف چوبی راتحمل می کند.برای بازی لازم به هنگام زلزله،کابل های فولادی بین تاق ها کشیده شده اند

اسلاید ۷ :

کلیسای پادره پیو

منطقه ای که با شکل سه چهارم دایره محصورشده،رأس

 میدان مثلثی شکلی را تشکیل می دهد که رو به پایین

به سمت ورودی شیبدارمی شود.پنجر شیشه ای رنگیِ

 بزرگی که در زیر تاق سنگی کار گذاشته شده است،ورود

نور به کلیسا رافیلتره می کند

اسلاید ۸ :

کلیسای پادره پیو

پیاده رو که با اسلب هایی از جنس همان سنگ

 تاق ها مفروش شده،کلیسا وحیاط ورودی را به

 یکدیگر متصل می سازد.این سنگفرش تا درون

 سالن ادامه پیدا می کندوبدین لحاظ تفکیک گذراز

حیاط ورودی یه فضای داخلی را ازبین می برد.

حیاطورودی تا ۳۰ هزارنفر رادرخودجای می دهد.

 

اسلاید ۹ :

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو

پیانو در مقام معمار (های-تک) شروع به کار کرد و بعد ها به عنوان معمار

ارگانیک شناخته شد و در نهایت به عنوان یک معمار مبتکر و خلاق در فنون

 و روش های ساختمان سازی به شهرت رسید و هنوز هم بهترین نشان و

 افتخار کار های او تلاش وتحقیق مداوم برای یافتن افق های جدید معماری

 است که از طریق روش های جدید فضا سازی و با تا کید بر قدرت تفسیر

وباز اندیشی در مورد نیازها وانتظارات انسان معاصرحاصل می شود .

پیانو همیشه تلاش کرده روش ها و مفاهیم سنتی در مورد جهت و نحوه

قرار گیری ساختمان را مورد باز اندیشی قرار دهد وبا استفاده از شرایط و

 قابلیت های طبیعی اقلیم و محیط اطراف ساختمان و هدایت ویژگی های

مطلوب آن به داخل فضایی خوش آیند وسازگار باشرایط طبیعی را در داخل

 ساختمان خلق نماید .

موضوع عجیب دیگر این که وی در اسکیس هایش ایجاد جریان ها و اشعه

 ها در اطراف ساختمان و تعامل آن ها با خورشید همیشه با مداد کمرنگ و سبز نشان می داد .

اسلاید ۱۰ :

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو

با اینکه پیانو یک بنا زاده است و با قوانین و اصول مقبول ساختمان سازی بخوبی آشناست اما همیشه تلاش کرده طافق ها وشیوه های جدیدی را جستجو کند تا پتانسیل های جدید مصالح را کشف و کیفیت و ارزش های انسانی صنعت گری را غنی کند .

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو – نیوکالدونیای فرانسه

طراحی ۱۹۹۱- ساخت ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.