پاورپوینت کامل برنامه‌ریزی درسی و تحلیل علمی اصول آموزشی، روش‌های طراحی و پیامدهای تربیتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل برنامه‌ریزی درسی و تحلیل علمی اصول آموزشی، روش‌های طراحی و پیامدهای تربیتی دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل برنامه‌ریزی درسی و تحلیل علمی اصول آموزشی، روش‌های طراحی و پیامدهای تربیتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی درسی

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی درسی

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت کامل برنامه‌ریزی درسی و تحلیل علمی اصول آموزشی، روش‌های طراحی و پیامدهای تربیتی :

اسلاید ۱ :

مبانی، اصول و روش‌های تربیتی

واژه اصل معنای پایه و اساس را افاده می‌کند در واقع اصل، معنایی متناسب با آن قلمرو داشته باشد رو‌ش‌ها نیزبر اصول مبتنی هستند البته، اصول و روش‌ها از یک نسخ هستند زیرا هر دو دستورالعمل‌اند و به ما می‌گویند که برای رسیدن به مقصد و مقصود مورد نظر چه باید بکنیم ولی در کل اصول= دستورالعمل‌های کلی و روش‌ها= دستور العمل‌های جزئی‌اند.

مبنای تربیتی= در هر مبنایی از ویژگیهای عمومی انسان مورد بحث قرار می گیرد و در اصل که مربوط به بمنای مذکور است قاعده و دستورالعملی کلی بیان می‌شود و در روش‌ها مبتنی بر اصول مذکور شیوه‌های جزئی‌تر برای ایجاد تغییرات مطلوب توضیح داده می‌شود.

اسلاید ۲ :

مبنای اول: تأثیر ظاهر بر باطن:

منظور از ظاهر: همه امور مشهودی است که از انسان سر می‌زند و مظهر آن‌ها بدن است و منظور از باطن: سوونی است که قابل مشاهده نیست مثل فکر و نیت.

باطن آدمی لایه‌ای رویین و لایه‌ای زیرین دارد پس ظاهر انسان دست اندرکار نقش زنی بر باطن او است و حالات باطنی سایه‌اند و صاحب سایه دست و پا و حرکت و نگاه و صوت و سخن است.

نقش زنی ظاهر با باطن، اختصاصی به ظواهر پسندیده ندارد هرگاه رفتار یا گفتاری مذموم نیز بر جوارح آدمی نمودار شود،‌آهنگی باطنی خواهد انگیخت.

اسلاید ۳ :

اصل از تغییر ظاهر:

ویژگی تأثیر ظاهر بر باطن: بیانگر این است که ظاهر آدمی در کار نقش زنی بر باطن است.

ظاهر سازی: یکی از اصول وقواعدی است که باید در تربیت انسان به کار بست.

هرگاه بخواهیم تفسیر و تحولی در باطن کسی پدید آوریم باید در ظاهر او دستکاری کنیم.

اسلاید ۴ :

۲- روش تحمیل به نفس: وادار کردن ظاهرمان به اعمال و گفتاری که نتیجه‌اش را در عمل مان ببینیم یک حد تحمیل به نفس به عمل است روش تحمیل به نفس محدو به حدود معینی است نخستین حد، آن است که این روش در حیطه عمل به کار می‌آید نه در قلمرو ایمان اما در ایمان نباید تحمیل صورت پذیرد. لا اکراه فی الدین.

مبنای دوم: تأثیر باطن بر رفتار= اصول تحول باطن

باطن هر فرد اثراتش را در ظاهر نشان می‌دهد.

اسلاید ۵ :

در تحول باطن باید به فرد بینش داده شود یعنی تلقی افراد و برداشت افراد را نسبت به امر تغییر دهیم و در آنها بینش ایجاد کنیم سه ویژگی اساسی نظام هستی عبارت است از شهادت- احاطه- افاضه.

شهادت: به معنای حضور است و با توجه به آن نظام هستی نظام شاهد و مشهودی است یعنی عالم هستی در محضر خداوند است و هیچ چیز غیبی وجود ندارد.

اسلاید ۶ :

مبنای سوم: ظهور تدریجی شاکله:

شکل و طرحی که در ضمیر انسان پدیدار می‌شود در فرهنگ قرآن شاکله نام گذاری شده است که علمای اخلاق آن را ملکه و روان شناسان ان را منش یا شخصیت نامیدند نکته مهم آن است که شاکله در عین حال که شکل است مشکل نیز هست یعنی به ظاهر و لایه رویین باطن شکل می دهد به عبارت دیگر رفتار، ادراک و احساس آدمی را قالب می‌زند و آن‌ها را به سبک و سیاق خود می‌آفریند و به تعبیر قرآن احاطه‌ای بر انسان می‌یابد پس شاکله شکل می‌گرد در اثر تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر.

اسلاید ۷ :

اینقدر شاکله بر انسان احاطه پیدا می‌کند که می تواند تمام افکار و اعمال و رفتار انسان را شکل دهد این سومین خصیصه انسان مثل یک درخت فرض شده است.

ظاهر  باطن

اسلاید ۸ :

۳- روش اسوه سازی: یکی از شیوه های مربوط به تغییر موقعیت اجتماعی

اسوه= الگو شدن و الگو پذیرفتن

اُسوه یا اِسوه: حالتی که انسان به هنگام پیروی از غیر خود پیدا می‌کند و اینکه پیروی از چه کسی می‌تواند اسوه‌ای نیک یابد فراهم آید مربی نمونه کار را در معرض متربی قرار می دهد.

پیامبر (احزاب ۲۱) – ابراهیم (ممتحنه)- ایوب (انبیاء ۸۳)- یونس (انبیاء ۸۸)- داستان‌حضرت موسی و خضر (داستان کهف ۸۲-۶۰) بصیرت در یافتن الگو

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.