پاورپوینت کامل معماری باروک و تحلیل علمی ویژگیهای هنری، فلسفی و تأثیر آن بر تاریخ معماری
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل معماری باروک و تحلیل علمی ویژگیهای هنری، فلسفی و تأثیر آن بر تاریخ معماری دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل معماری باروک و تحلیل علمی ویژگیهای هنری، فلسفی و تأثیر آن بر تاریخ معماری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلودپاورپوینت کامل معماری باروک و تحلیل علمی ویژگیهای هنری، فلسفی و تأثیر آن بر تاریخ معماری
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپاورپوینت کامل معماری باروک و تحلیل علمی ویژگیهای هنری، فلسفی و تأثیر آن بر تاریخ معماری
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت کامل معماری باروک و تحلیل علمی ویژگیهای هنری، فلسفی و تأثیر آن بر تاریخ معماری :
اسلاید ۱ :
سبک باروک
از اوایل قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم، اندیشهها و سلیقه نو ـ معماری ـ هنر اروپا را دگرگونی بخشید که محققان این دوره را باروک نام نهادهاند. باروک از نظر لغوی از واژه پرتقالی باروکو به مروارید نامنظم است.
هنر باروک بیش از آنکه در ادبیات بکار رود، در هنر معماری رخ نمود و به تدریج در هنرهای تجسمی و موسیقی آشکار شد. سبک باروک ترکیببندیهای دقیق و اکید رنسانس را گرفت. معماران ایتالیایی زبان کاملاً جدیدی در معماری بوجود آوردند که آن را هم در پلان و هم در نما میتوان دید. خمها و اخمها، سطوح محدب و مقعر، پیشآمدگیها و فرورفتگیِها و فضاهای بسیار بزرک به معماری آنها جلوهی ویژهای بخشید.
اسلاید ۲ :
باروک نوعی هنر است که در آن قواعد تناسب رعایت نمیشود و همه چیز بنا به حواس هنرمند نمایانده میشود. باروک یک تداوم فرهنگی است که در سرتاسر تاریخ هنر بارها تکرار شده است. باروک چیز پیچیدهای است که پیچیدگیاش به غنای آن میافزاید. باروک هنر جنبش ضد تجدد دینی است. هنرمندان در دورهی باروک با احساس خود حرکت میکردند و احساس را مقدم بر عقل میدانستند.
واژهها و اصطلاحاتی که به هنر باروک مربوط میشوند:
سرزندگی، تجمل، شکلهای اغراق شده، پرهیز از خطوط مستقیم، شکلهای کشف شده، تحرک اعضای بدن، شکلهای پرواز کننده، فضا در حالت انفجار، نامتوازن، بیقرینگی، پویایی مورب، هنر زیادهروی.
اسلاید ۳ :
معماری باروک از ایتالیا آغاز گردید و بخش بزرگی از اروپا را زیر پوشش خود درآورد. از ویژگیهای معماری و هنرهای دیگر، حفظ تعادل و وحدت آفرینی در میان عناصری متراکم و گوناگون است.
معماری باروک با مایه گرفتن از انسانگرایئ بساط «شیوه گری» را برچید و حق اولویت را از عقل گرفت و به احساس سپرد. در معماری به جای دیوارهای ساده و روشن میکل آنژ پالادیو حالتی پر رمز و راز برقرار بود. جای دیوار واقعی را حایلهایی متشکل از ستونهای بسیار نزدیک به هم یا نیم ستونهای پس و پیش گرفته بود. طرح قرنیزها پیچیده شد و به شکل چنگ خرچنگی درآمد. طاقها هم گنبدهای ساده رنسانس را کنار میگذارند و به سطوح مواجی که عمدتاً بیضیهای خانگیهای تو در تو بود روی آوردند.
اسلاید ۴ :
کلیسای ایل جزو
نخستین اثر معماری این دوره، کلیسای ایل جزو بود. معمار آن دوره «جاکومودا وینیولا» آن را طراحی کرد و ساخت.
معمار دیگری به نام «جاکومو دادلاپورتا» مسئولیت تکمیل نمای آن را به عهده گرفت.
اسلاید ۵ :
اسلاید ۶ :
نمای این کلیسا به عنوان مدلی برای نمای کلیساهای باروک مردمی تا ۲ قرن قابل توجه بود.
البته اصل نما در این سبک، تازگی ندارد. سابقهی اتصال طبقات بالا و پایین به کمک دیوارهای پشتبند توماری، به کلیسای سانتاماریا باز میگردد و نمونهی سنتور کلاسیک آن در آثار آلبرتی و پالادیو دیده میشود. ستونهای مزدوج متصل به بدنه آن نیز در طرح میکل آنژ برای کلیسای سان پیترو ظاهر شدهاند، ولی کل نمای مزبور ترکیب ماهرانهای از موضوعات پیشین است. دو طبقهی اول و دوم به خوبی با یکدیگر وحدت دارند و حرکات افقی ستونهای متصل به بدنه و ستونهای آزاد در بلوک مرکزی به اوج میرسد و بلوکهای نما بیهیچ تباینی با شبکهی صحن و نمازخانهی پشت سر جور درمیآید.
اسلاید ۷ :
کاخ «کارینیانو»
یکی از بناهای باروک ایتالیاست، که توسط «گوارینو گوراینی» طراحی شده است. گوراینی در این کاخ اصل نماهای مواج را بکار میبندد. او نمای طولانی را به سه بخش تقسیم میکند.
این گونه تقسیمبندی جانبی و سه بخش نمای ساختمانها از ویژگیهای بیشتر کاخهای دورهی باروک است.
اسلاید ۸ :
ویلای بادئر
نمونهای از خانههای اشرافی در روستاها در این دوره ساخته شده است که کاملاً جمع و جور مرکب از اتاقهایی است که برای تفریح و میهمانی، سردابها، انبارهای فوقانی و بناهای خارج از خانه به منظور تامین عملکردهای کشاورزی در مزارع شکل گرفته است. همانند ویلای بادثر که کار را با تفریح و لذت آْمیخت.
اسلاید ۹ :
باروک رومی، نمایانگر یک آرمان مذهبی و سیاسی است که نماینده این معماری گنبد کلیسای سان پیترو در روم است. باروک ایتالیایی آشکارا بسیاری از عناصر باستانی را منسوخ کرد. این گنبد با پیچ و تاب تمثیلی گسترده ای که بوسیله برنینی با پیروی از سلیقه معمارش میکل آنژ و با تصور هنری خود از ستون بندیهای جانبی میدان سان پیترو یافته است، قرار بود که تجمسی باشد، از تمامیت کلیسایی، تصویری از سروری مسیحیت و گنبد فلک که از لحاظ ارمانی تمام جهان را زیر پر میگیرد.
اسلاید ۱۰ :
از بناهای باروک در فرانسه:
خیمه« اورلئان»، گنبد سنت لوئی، موزه لوور و کاخ «ورسای».
مهمتری این بناها، کاخ ورسای است که نماینده واقعی باروک فرانسوی است. در معماری باروک فرانسه به تزیینات داخلی کاخ بسیار اهمیت داده شده است
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 