فایل ورد کامل تحقیق بررسی دسترسی به سوابق پزشکی و تماس با مواد و تحلیل علمی پیامدهای حقوقی و بهداشتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق بررسی دسترسی به سوابق پزشکی و تماس با مواد و تحلیل علمی پیامدهای حقوقی و بهداشتی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق بررسی دسترسی به سوابق پزشکی و تماس با مواد و تحلیل علمی پیامدهای حقوقی و بهداشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق بررسی دسترسی به سوابق پزشکی و تماس با مواد و تحلیل علمی پیامدهای حقوقی و بهداشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق بررسی دسترسی به سوابق پزشکی و تماس با مواد و تحلیل علمی پیامدهای حقوقی و بهداشتی :

مراجعه و دسترسی به سوابق پزشکی و تماس با مواد

منـبع:
سایت کمیته اجرائی ایمنی وبهداشت حرفه ای
امریکا (OSHA)

ترجمه: رویا نوربارانی

مراجعه و دسترسی به « سوابق پزشکی و تماس با مواد »

این مقوله جهت مطالعه افراد زیر می باشد:
کارگرانی که در تماس با مواد سمی یا عوامل فیزیکی زیان‌آور محیط کار می باشند و کارفرمایان آنان جهت دسترسی و مراجعه به سوابق پزشکی و تماس با مواد، باید روش صحیح دست یابی و مسئولیت های خود را طبق استاندارد OSHA بدانند.
اگر با مواد سمی یا عوامل فیزیکی زیان‌آور در تماس هستید مقررات OSHA شما را در زمینه بازرسی پیشگیری و درمان بیماری شغلی راهنمایی می کند. (مقررات ملی- بخش۱۰۲۰-۱۹۱۰)
افراد زیر باید روش صحیح مراجعه به سوابق پزشکی و تماس با مواد را بدانند.
کارگرانی که در حال حاضر در تماس با موادسمی و عوامل فیزیکی زیان‌آور می باشند و یا قبلاً باچنین مواردی در تماس بوده اند.
کارگرانی که به مشاغلی مرتبط با موادسمی و عوامل فیزیکی زیان‌آور منتقل شده اند.
نمایندگان قانونی کارگران فوت شده یا از کارافتاده که در تماس با این مواد;;. بوده اند.

نمایندگان منتخب کارگران در شرایط خاص می توانند جهت بررسی و تجزیه و تحلیل، به این سوابق مراجعه نمایند. این نمایندگان شامل فرد یا سازمانی است که کارگر و یا کارگران به آن اختیارات کتبی جهت دسترسی به سوابق فوق الذکر را داده باشند.

چه نوع تماس هایی مخاطره انگیز و حائز اهمیت می باشد.
طبق استاندارد، سوابق ثبت شده از میزان مواجهه کارگر با موادسمی و عوامل فیزیکی زیان‌آور در موارد زیر حائز اهمیت می باشد.
فلزات و گردوغبار مثل : سرب، کادمیم، و سیلیس

عوامل بیولوژیکی نظیر باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها
استرس های فیزیکی شامل سرو صدا، گرما، سرما، ارتعاش، حرکات یکنواخت و تکراری و تششعات یونیزان و غیریونیزان.
مفهوم Acces

Acces بمعنی حق بررسی، تحقیق و برداشت از «سوابق پزشکی و تماس با مواد» می باشد.
کارگر می تواند با دسترسی به این سوابق، آنها را بر اساس شغل و حرفه خود بررسی نموده و کارفرما باید، اجازه دسترسی رایگان به سوابق فوق را به کارگران و نمایندگان

تام الاختیار آنان، بدهد.
کارگران و نمایندگان آنان می توانند از روش های ذیل به جهت دسترسی به سوابق فوق استفاده نمایند.
کارفرما رونوشتی از مستندات را به کارگر ارائه دهد.
کارفرما امکان کپی گرفتن از مستندات را فراهم نماید.
کارفرما آنها را جهت کپی گرفتن امانت دهد.

کارگران امکان دسترسی به چه سوابقی را دارند
کارگران می توانند به هر سابقه و اطلاعاتی که میزان اندازه‌گیری و کنترل «تماس با موادسمی و عوامل فیزیکی زیان‌آور» را نشان می دهد، دسترسی پیدا کنند.
اگر کارفرما هیچ اطلاعاتی از میزان تماس فرد نداشته باشد، شخص کارگر می تواند به سوابق کارگرانی که در شرایط کاری مشابه و در تماس مشابه هستند مراجعه نماید.
سوابق تماس کارگر شامل موارد زیر می باشد.
نتایج کنترل هوای محیط کار به منظور اندازه‌گیری موادسمی و عوامل زیان‌آور در محیط کار شامل: اندازه گیری فردی، محیطی و ;.. و اشکال دیگر اندازه گیری
MSDSs که شامل اطلاعاتی از خطرات مواد و اثر آنها روی بهداشت فردی می باشد.

برگه اطلاعاتی ایمنی مواد MSDS =Material safety data sheets
همچنین کارگر می تواند به گزارشات پزشکی، که توسط پزشک، پرستار، متخصص و تکنسین بهداشت در ارتباط با وضعیت بهداشتی او تهیه شده مراجعه نماید.
گزارشات پزشکی فوق باید شامل موارد ذیل باشد
تاریخچه و پرسشنامه پزشکی و شغلی

نتایج آزمایشات پزشکی و آزمایشگاهی
تشخیص پزشکی، نظرات و پیشنهادات مرتبط با آن

اطلاعات کمک های اولیه
شرح معالجات و نسخه‌های پزشکی
شکایات پزشکی
در مجموع کارگران می توانند به هرگونه اطلاعات یا مطالعات آماری استخراج شده از سوابق پزشکی و تماس با مواد که در ارتباط با محیط کاری آنان می باشد دسترسی یابند.
لازم است، کارفرما در برگه های مشخصات فردی، نام کارگر، آدرس، کدملی،
کدتأمین اجتماعی و عنوان شغل را قبل از ارسال سوابق افراد به منظور تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش حذف نماید.

نماینده کارگر امکان دسترسی به چه نوع سوابقی را دارد؟
طبق OSHA، ۲ نوع نماینده منتخب به رسمیت شناخته شده است. ۱- نمایندگان منتخب شامل فرد یا سازمانی، که کارگر به آن اختیار کتبی جهت، دسترسی و بررسی سوابق پزشکی و ;..را میدهد.
۲- نماینده گروهی متخصص
جهت دسترسی و بررسی اطلاعات نمایندگان باید موارد زیر را دنبال کنند.
سوابق تماس کارگران
نمایندگان گروهی ممکن است بتوانند بدون اجازه نامه کتبی کارگران به این سوابق مراجعه نمایند اما نمایندگان منتخب باید اجازه نامه کتبی جهت مراجعه به این سوابق را از کارفرما دریافت نمایند و حتی در این زمان نیز سوابق باید محرمانه باقی بماند.
سوابق پزشکی کارگران
نمایندگان منتخب می توانند با اجازه‌نامه کتبی از طرف کارگر به سوابق پزشکی مراجعه نمایند (محدود به سوابق کارگری که اجازه مراجعه به اطلاعات را داده است)
تجزیه و تحلیل و بررسی سوابق
نماینده گروهی بدون اجازه نامه کتبی مجاز است به سوابق پزشکی و تماس با مواد مراجعه و آنها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.
با این وجود کارفرما باید از دسترسی به هرگونه اطلاعات که موجب معرفی کارگر مورد بررسی، می شود، جلوگیری نماید.

کارفرمایان باید موارد زیر را مورد توجه قرارد دهند.
بایگانی صحیح «سوابق پزشکی و تماس» برای هر کارگر.
مطلع کردن کارگران از کیفیت و محل سوابق فوق.
دادن هرگونه اطلاعات به کارگران در زمینه حفظ و نگهداری قوانینی که OSHA در اختیارشان قرار داده.
در اختیار قراردادن سوابق جهت استفاده و مراجعه کارگران، نمایندگان منتخب و در صورت نیاز OSHA.

آیا کارفرمایان ملزم هستند تمام اطلاعات را در اختیار قرار دهند؟
طبق استاندارد سوابق پزشکی زیر را نمی‌توان در اختیار کارگران و یا نمایندگان آنان قرار داد:
نمونه های خون و ادرار ۱- جدا از سوابق پزشکی باشد.
گزارشات مربوط به بیمه درمانی اگر آنها ۲-ازطریق اسم و دیگر مشخصات
فردی مثل کد بیمه درمانی و آدرس منزل قابل دسترسی باشد.
سوابق محرمانه جهت استفاده در دادگاه.

سوابقی نظیر گزارشات مربوط به مصرف الکل، مصرف غیرمجاز دارو و یا مشاوره های شخصی در صورتیکه جدا از سوابق پزشکی نگهداری شود.
اسرار تجاری مربوط به خط تولید، درصد مواد شیمیائی در یک ترکیب‌و ;; .
اگر محرومیت از دسترسی به این موارد، ارزیابی تماس با مواد سمی را بطور قابل
ملاحظه ای مختل نماید، باید از یکسری اطلاعات جایگزین استفاده گردد.

در صورتیکه «سوابق تماس» کارگر خاصی موجود نبود چه اقدامی باید انجام داد؟
اگر «سوابق تماس» که نشان دهنده میزان ماده سمی یا عامل زیان‌آور میباشد موجود نبود، باید سوابقی از دیگر کارگران (با مشخصات فردی متفاوت و مسئولیت ها و محیط کاری مشابه) که نشان‌دهنده میزان تماس کارگران می باشد تهیه نمود.
گاهی لازم است «سوابق تماس» را جهت معرفی میزان موادسمی موجود، خاصیت آن و عوامل زیان‌آور تنظیم نمود، تا در شرایط کاری خاص، مورد استفاده کارگر متقاضی قرار گیرد.

تا چه مدت باید «سوابق پزشکی و تماس» و دیگر اطلاعات مربوط به تماس با موادسمی
و ;;.. نگهداری شود؟
سوابق و اطلاعات زیر باید به طور مستمر نگهداری گردد مگر اینکه OSHA دوره زمانی دیگری را تعیین کند.
سوابق پزشکی کارگران از زمان اشتغال تا مدت ۳۰ سال.
سوابق بیمه درمانی که جدا از گزارشات پزشکی بایگانی شود.

سوابق کمک های اولیه که توسط افراد غیرپزشک در محل حادثه تهیه شده. این سوابق شامل اقدامات درمانی، آسیب‌های سطحی، خراشیدگی، یا دیگر جراحاتی که نیاز به معالجه پزشکی نداشته و با از دست رفتن هوشیاری، محدودیت از کار و فعالیت، انتقال به شغل دیگر، همراه نبوده باشد.
سوابق پزشکی کارگران با سابقه کار کمتر از یکسال، تا زمانیکه پیشنهاد حذف این سوابق داده شود.
«سوابق تماس» کارگران برای حداقل ۳۰ سال باستثناء :

اطلاعات پایه مرتبط با محیط کار، محیط اطراف، و موارد کنترلی(مثل گزارشات آزمایشگاهی)بایدبمدت‌یکسال نگهداری شود،
مگر آنکه اطلاعات فوق مرتبط باتفسیر نتایج بوده و اطلاعات ۳۰ ساله را در بر بگیرد.

MSDS و دیگر سوابق مربوط به معرفی یک عامل و ماده، با این شرط که اطلاعات مربوط به ماده شیمیائی، بخصوص نام ماده و محل و زمان استفاده بمدت ۳۰ سال نگهداری شود.
نتایج هشداردهنده تا زمانی که سوابق تماس بوسیله استانداردهای OSHA کنترل ونگهداری شود.

بررسی و تجزیه و تحلیل «سوابق پزشکی و تماس» برای حداقل ۳۰ سال.
اگر از استخدام شرکت خارج شدید چه اقداماتی باید انجام دهید؟
در اینصورت باید اقدامات زیر را انجام دهید:

تمام سوابق قبلی را به کارفرمای جدید انتقال دهید و اگر کارفرمای جایگزین نبود:
سوابق مورد نیاز را به انستیو ملی ایمنی و بهداشت کار (NIOSH ) و به
مدیریت آن انتقال داده و در صورت انهدام و از بین بردن اطلاعات ۳ ماه قبل از اقدام به
این کار آنرا به طورکتبی اعلام نمائید.

اگر در سازمانی که خود مجری برنامه ایمنی شغلی است، مشغول بکار هستید آیا استاندارد‌های OSHA در مورد شما صدق می کند؟
OSHA این گونه سازمان ها را موظف به داشتن عملکردها و برنامه های اجرائی با تأثیر مشابه برنامه اصلی OSHA نموده است.
کارگران در این گونه سازمان‌ها، مشابه کارگران سازمان مرکزی OSHA می باشند اما سازمان های فوق نیازمندی های بیشتری به منظور رسیدن به سطح سازمان مرکزی OSHA دارند.

health NIOSH National Institute for occupational safety and

کارفرمایان در این سازمان‌ها، مسئولیت های مشابه کارفرمایان در سازمان مرکزی OSHA را دارند اما سازمان ممکن است نیازمندی های بیشتری به منظور رسیدن به سطح سازمان مرکزی OSHA داشته باشد.
جهت اطلاع بیشتر به آدرس اینترنتیOSHA’S web site , www . osha.gov مراجعه نمائید.

چگونه می توان اطلاعات بیشتری در زمینه OSHA و شرایط آن کسب نمود؟
OSHA جهت درک نیازمندی های کارگران و کارفرمایان در زمینه همکاری‌های فنی، آموزش و برنامه های مشاوره ای مطالبی را بیان می نماید.
بطور کل web site , www . osha.gov شامل اطلاعاتی در زمینه برنامه‌ها، فعالیت‌ها، قوانین، مسئولیت‌ها، تعلیم و تربیت، امدادرسانی و ;;.. می باشد.
جهت اطلاع از لیست نشریات و اطلاعات داده های الکترونیکی OSHA با دفتر انتشارات OSHA تماس پیدا کنید.
برای برنامه آموزشی با انستیو آموزشی OSHA ارتباط برقرار کنید.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دسترسی به سوابق پزشکی و تماس کارگران به استانداردهای OSHA مراجعه نمائید.

رویا نوربارانی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.