فایل ورد کامل مقاله آموزش پیشدبستانی در کشور اندونزی و بررسی علمی ساختار، اهداف و چالشهای تربیتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله آموزش پیشدبستانی در کشور اندونزی و بررسی علمی ساختار، اهداف و چالشهای تربیتی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله آموزش پیشدبستانی در کشور اندونزی و بررسی علمی ساختار، اهداف و چالشهای تربیتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله آموزش پیشدبستانی در کشور اندونزی و بررسی علمی ساختار، اهداف و چالشهای تربیتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله آموزش پیشدبستانی در کشور اندونزی و بررسی علمی ساختار، اهداف و چالشهای تربیتی :
آموزش پیشدبستانی کشوراندونزی
ساختار آموزشی
طول دوره آموزش پیش دبستانی۱/ ۲سال است که ازسن ۴سالگی آغاز گردیده و تا سن۶سالگی به طول می انجامد. این مقطع آموزشی در زمره آموزش رسمی و رایگان بوده اما گذراندن آن برای کودکان اجباری نمی باشد. طبق آمارسال ۱۹۹۴،نسبت مربیان به کودکان در مراکز آموزش پیش دبستانی به نسبت ۹/ ۱۶است.این آموزش مبنایی است برای رشدو ارتقاء دانش،مهارت وقوه ابتکارکودک،ازمیان انواع آموزشهای پیشدبستانی،مهدکودک رایجتراست که مدت یک تادوسا
ل برای کودکان۴تا۶ساله بطول میانجامد.کودکستان نیز برای بچههای ۳ساله و کوچکتر است.
تعداد کل معلمان تعداد کل ثبت نامی تعدادمدارس سال تحصیلی
۲۹۳۶۷ ۱۶۰۴۲۰۸ ۳۹۱۲۱ ۱۹۹
۹۳۴۲۹ ۱۶۱۴۷۱۵ ۳۹۲۸۴ ۱۹۹۱
۹۵۵۸۵ ۱۵۹۶۲۸۳ ۴۰۰۰۷ ۱۹۹۲
۹۶۴۶۶ ۱۶۳۶۳۴۲ ۴۰۵۰۶ ۱۹۹۳
کودکستان و مهد کودک
کودکستان(KB) مؤسسهای است برای رفاه اجتماعی کودکان و یکی از مدارس پیشدبستانی به حساب میآید. اساسیترین اهداف این گونه مؤسسات این است که فعالیتهای آموزشی را فراهم ببینید که باعث رشد و توسعه جسم وذهن کودکان شود وهمچنین نیروی ابتکار، خلاقیت و تفکر آنان رانیزرشد دهد.مهد کودک(TPA) برای مراقبت از نوزادانی که والدین آنها مشغول به کار هستند تدارک دیده شده است. در کشور اندونزی، سازمانهای مربوطه همچون سازمان امور اجتماعی،
سازمان فرهنگ و آموزش و انجمنها و مؤسسات خود اداره میشوند. براساس قانون مصوبه دولت درباره آموزش پیش دبستانی، تنها کودکان زیر سه سال میتوانند در کودکستانها و مهدکودکها پذیرفته شوند. با وجود اینکه اطلاعات متناوب دقیق و کاملی از تعداد کودکستانها و مهد کودکها در دسترس نیست، اما میتوان تعداد این نوع مؤسسه، در کشور اندونزی را نسبتاً کم تخمین زد. از
اطلاعات بدست آمده در سال ۱۹۹۷ این طور برآورد میشود که از میان کودکستانهای موجود در استانها و شهرهای بزرگ اندونزی تعداد ۲۰۲ کودکستان با ظرفیت ۶۱۸۵ نفری، از سری مؤسسات خصوصی اداره میشدهاند و حدود ۷۵۹ مهدکودک با ظرفیت ۱۷۰۴۸ نفری، که در ادارات، بازارها و باغها قرار داشتند از طرف دولت حمایت میشده است. تقریباً میتوان گفت که تعداد کودکان ۳ تا ۵ سالی که در برنامههای ECD از طریق KB(کودکستانها) و TPA(مهدکودکهایی)که ازسوی سازمان امور اجتماعی وسازمان فرهنگ و آموزش(MOEC) اداره میشوند، نسبتاً کم است. این رقم درسال ۱۹۹۷ به ۱۴/۰ درصد در سطح مهدکودکها و ۰۰۵/۰ درصد درسطح کودکستانها
میرسد. اطلاعات جمعآوری شده که میزان شرکت کنندگان را که بر اساس جنسیت آنها تخمین زده، قابل دسترسی نیست. بر اساس اطلاعات بدست آمده در سالهای ۱۹۹۷ و۱۹۹۸، اینطور به نظر میرسد که افزایشی بالغ بر۱۹/۱۰درصد در تعداد کودکستاتها وجود داشتهاست. بر طبق اطلاعات جمعآوری شده، هنوز همه استانها دارای کودکستان نمیباشند. از ۲۷ استان، فقط ۱۳ استان کودکستان دارند.
کودکستانها به عنوان مدارس پیشدبستانی، از طریق کانان مدرسهای به اجرا در میآیند
تا کمکی باشند برای رشد نگرش اساسی، شناخت، مهارت و خلاقیت کودکان در بیرون از محیط خانواده قبل از ورود به مقطع آموزش ابتدایی. کودکان شرکت کننده در این کودکستانها، کودکان ۴ تا ۶ سال
میباشند، چرا که در این مقطع آموزشی از کودکان شرکت کننده، انتظار میرود که قادر به درک و جذب برنامههای ارائه شده در این کودکستانها(TK) باشند. در کشور اندونزی این نوع آموزش هنوز از جمعیت بالایی برخوردار نیست، بطوریکه، با وجود افزایشی که در میزان ناخالص پذیرش((GER)Gross Exrollment Rate) وجود داشته است، اما هنوز آن طور که باید و شا
یست نیست. در نواحی شهرنشین میزان ناخالص پذیرش(GER) کودکان در کودکستانها بالغ بر ۶۵/۳۶
درصد در ۱۹۹۰ بوده است که این رقم تا ۴۶/۴۳ درصد در سال ۱۹۹۵ افزایش داشته است. این کاهش ۹۶/۴۱ درصدی درسال ۱۹۹۶ رخ داد و پس از آن کاهشها و افزایشهای نامحسوس دیگر نیز وجود داشته،و بالاخره در سال ۲۰۰۰ میزان ناخالص پذیرش(GER) را تا ۳۰/۴۲ درصد تخمین زدهاند.در نواحی روستا نشین درصد شرکت کنندگان کمتر از نواحی شهری است. و از لحاظ کاهش و افزایش، همان وضعیت که در شهرها میبینیم در مورد آنها نیز صادق است. با وجودی کمی شرکت کنندگان، اما افزایشی را از ۹۴/۸ درصد تا ۲۳/۱۱ درصد مابین سالها ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ داشتهایم. در طی یک دوره ۱۰ ساله افزایش شمار کودکان دختر و پسر در کودکستانهای خصوصی بیشتر از کودکستانها عمومی بوده است.در سال ۱۹۹۰ شمار دانش آموزان در کودکستانهای خصوصی ۴۲/۱۶درصد بوده درحالی که شمار دانش آموزان در کودکستانهای عمومی فقط ۰۷/۰ درصد بوده است.هرسال این درصد افزایش پیدا کرد تا اینکه درسال ۱۹۹۵درصد شرکت کنندگان کودکستانهای خصوصی به ۱۳/۲۰ ودرصد شرکت کنندگان کودکستانهای دولتی به ۱۰/۰ رسید. شمار شرکت کنندگان در مدارس خصوصی در سال ۱۹۹۶ کاهش ۸۶/۱۸ درصدی داشته و در
سال ۲۰۰۰ افزایش ۸۸/۱۹ درصدی. درحالی که کودکستانهای دولتی تا سال ۲۰۰۰، با وجود نامحسوس بودن، دائماً افزایش داشته است به طوریکه این درصد در سال ۲۰۰۰ تا ۱۷/۰ درصد تخمین زده شده است. شمار کودکان دختر و پسر در کودکستانهای دولتی به نظر یکسان
میرسد، اما درکودکستانهای خصوصی نه. در سال ۱۹۹۰ تفاوت مابین تعداد کودکان دختر و پسر نسبتاً زیاد است بطوریکه ۵۵/۱۳ درصد کودک پسر و ۵۱/۱۹ درصد کودک دختر در این کودکستانهای خصوصی شرکت داشتهاند. این رقم در سال ۱۹۹۵ تقریباً متعادل میشود و اینطور تخمین زده میشود که در سال ۲۰۰۰ شمار کودکان دختر ۴۶/۲۰ درصد و کودکان سر ۳۱/۱۹ درصد خواه
د بود(الحاق جدول ۶ را ببینید). علت این شرایط و وضعیت این است که بیشتر کودکستانها نه از جانب دولت، که از جانب بخشها خصوصی اداره میشوند؛ بطوریکه هنوز جامعه کم درآمدتر نتوانستهاند از این برنامه استفاده کنند.هنوز اطلاعات درباره درصد دانش آموزان سال اول ابتدایی، که شانس حضور در برنامه ECD را دارند تهیه دیده نشده است. به هر حال، بر اساس بررسی تعداد کل دانش آموزان سال اول ابتدایی که قبلاً در مدارس پیش دانشگاهی شرکت داشتهاند را میتوان تقریباً درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی که در مدارس پیش دبستانی شرکت داشتهاند بسیار کم بوده است، حدود ۶/۲۶ درصد در سال ۱۹۹۴ و در سالهای ۹۶/۱۹۹۵ حدود ۱۱/۲۷ درصد که درسالهای ۹۷/۱۹۹۶ به ۴۵/۲۷ درصد افزایش یافت، اگر چه یک مدت بعد یعنی در سالهای ۹۸/۱۹۹۷ به ۲۶/۲۳ درصد کاهش یافت.این آمار نشان میدهد که کودکانی که شانس ورود به مدارس پیش دبستانی را قبل از ورود به مقطع ابتدایی(SD) دارند کمتر از ۳۰ درصد میباشد. این
در حالی است که بر اساس یافتههای تحقیقی که توسط دفتر توسعه و تحقیق فرهنگی و آموزش (The Office Of Educational and Culturch Research and Development)(Balitbang Dikbud)
با همکاری مؤسسات مربوطه دیگر انجام گرفته، نشان میدهد که تفاوتی در توانایی دانش آموزان که در کودکستانها شرکت کردهاند و آنهایی که شرکت نداشتهاند وجود دارد، مخصوصاً در توانایی زبان و مهارتهای اجتماعی آنها.
برنامه های آموزشی
ازجمله مهمترین برنامه های آموزشی مراکز آموزش پیش دبستانی اندونزی میتوان از موارد ذیل نام برد:
پنکاسیلا
آموزش علوم اخلاقی و دینی
اصول و قوانین
مهارتهای زبانی
انگیزش هارمونی
خلاقیت
مهارتهای اجتماعی
مهارتهای دستی
توانائیهای بدنی
بهداشت
اهداف آموزشی
هدف آموزش پیشدبستانی افزایش رش
د جسمی و فکری محص
لان درخارج از محیط خانواده و قبل از ورود به دبستان میباشد.از جمله دیگر اهداف مقطع آموزش پیش دبستانی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :
تقویت رشد جسمی و ذهنی کودکان خارج از محیط خانواده قبل از ورود به مدرسه ابتدایی و برنامه آموزشی خارج از مدرسه .
رشد گرایشات،دانش،مهارت و توانائیهای اخلاق به منظور اینکه کودکان با محیط سریعتر و آسانتر وفق پیدا کرده و رشد و توسعه بیشتری بیابند .
معضلات آموزشی
اصلیترین معضل پیش روی مراکز آموزش پیش دبستانی ،عدم توسعه مراقبتهای کودکان طی سالهای اولیه زندگی است.درحالیکه تمام مردم درتلاش برای افزایش تحقق این برنامه هستند، بحران اقتصادی موجود در کشور اندونزی تأثیری جدی درتحقق همه برنامه های آموزشی از جمله برنامه آموزشی متعلق به کودکان درسالهای اولیه تولد آنها داشته است. جامعه مستقیماً تأثیرات اجتماعی آن را تجربه کرده است، مخصوصاً مراقبتهای بهداشتی برای کودکان درسالهای اولیه تولد بسیار نا امید کننده است. این بحران باعث شده است که مردم نتوانند ازغذاهای مناسب و با
کیفیت بالا استفاده کنند، بخصوص مردم فقیر چرا که آنها قادر نیستند هم غذاهایی با کیفیت بالا بخرند و هم با کمیت بالا. علاوه بر این، کاهش بوجود آمده در خدمات بهداشتی نیز مسائل تغذیه أی و بهداشتی زیادی برای جامعه بخصوص برای کودکان و مادران باردار، به بار آورده است .
اگرچه ، اطلاعات خاصی در دسترس نیست ، با وجود این اینطور تصور می رود که تا پایان سال
۱۹۹۸، ۴ میلیون کودک زیر ۲سال از سوءتغذیه أی که به خاطر بحران اقتصادی بوجود آمده بوده، رنج می بردند. اگر به این رقم کل، شمار دیگر نوزادان را نیز اضافه کنیم این تعداد دو برابر خواهند شد . وضعیت موجود توسعه هوش کودکان علاوه بر کیفیتشان را به تأخیر می اندازدکه این خود بینی از اثرات کمبود مراقبتهای بهداشتی در طول دوران کودکی است که بحران اقتصادی منجر به آن شده است.کودکان نمی توانند بطور مطلوب پیشرفت کنند چرا که نیازهایشان درزمانی که در خانه از آنها
مراقبت می شود، تحقق نمی یابد.درکشوراندونزی،مهدکودکها و کودکستانهایی برای کودکان
پیش دبستانی وجود دارد، اطلاعات جمع آوری شده اینطور نشان می دهد که درصد کودکانی که تا به حال به تحصیل پرداخته اند نسبتاً کم بوده است.با وجود چنین وضعیت اقتصادی،نیازبه ارجحیت بیشتری نسبت به فرستادن کودکان به مهد کودکها و کودکستانها، دارد. علاوه بر این، شهریه ها
ی مدارس و هزینه های دیگری که برای کمک به مهد کودکها و کودکستانها باید پرداخت بسیارگران است.بعلاوه،کیفیت مهد کودکها و کودکستانها هنوز پایین است، از جمله کیفیت معلمان ومراحل تدریس و یادگیری که همه اینها به خاطر فقدان حمایت مالی ایجاد شده است.
ازجمله دیگر معضلات میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :
میزان شرکت دانش آموزان ۲تا ۴سال درکشور اندونزی تنها ۲درصد است ؛که خیلی کمتراز حد متعارف ۴۱ درصدی کشورهای عضو برنامه OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) می باشد.
وجود پراکندگی غیر عادی مدارس هم از جنبه استانی و هم از جنبه شهری روستایی
عدم برخورداری اغلب مربیان پیش دبستانی ازحداقل توانایی لازم برای این کار را ندارند، البته طی چند سال گذشته،برنامه آموزش پیش دبستانی رشد منطقی داشته است،هم از لحاظ تعداد وهم از لحاظ کیفیت نوع برنامه.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 