فایل ورد کامل تحقیق پیوند مدیریت استراتژیک هزینهها و بازاریابی؛ تحلیل علمی همافزایی سازمانی و اثرات اقتصادی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق پیوند مدیریت استراتژیک هزینهها و بازاریابی؛ تحلیل علمی همافزایی سازمانی و اثرات اقتصادی دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق پیوند مدیریت استراتژیک هزینهها و بازاریابی؛ تحلیل علمی همافزایی سازمانی و اثرات اقتصادی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق پیوند مدیریت استراتژیک هزینهها و بازاریابی؛ تحلیل علمی همافزایی سازمانی و اثرات اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق پیوند مدیریت استراتژیک هزینهها و بازاریابی؛ تحلیل علمی همافزایی سازمانی و اثرات اقتصادی :
پیوند مدیریت استراتژیک هزینهها و مدیریت استراتژیک بازاریابی
مقدمه
سودآوری، رویا و آرزوی همهی شرکتها و مدیران است، اما مانع بزرگی بهنام هزینهها، میتواند تمام رویاها و آرزوهای یک شرکت را دست نیافتنی کند. وقتی نمودارها روند صعودی هزینههای سازمان را نمایش میدهند نه تنها نشان میدهند که سلامت سازمان در خطر است بلکه میتوانند زنگها را برای مدیران نیز، به صدا در آورند. هزینه، نزد مدیران وسهام داران، واژهیی دوست داشتنی به شمار نمیرود. اما همانقدر که صاحبان شرکتها نسبت به هزینهها
حساسیت نشان میدهند، مشتریان نیز احساسی مشابه نسبت به واژهی ” قیمت ” دارند. در دنیای کسب و کار، هرچه شرایط رقابتیتر میشود، اهمیت مسائلی چون کیفیت، قیمت و زمان تحویل به شدت افزایش مییابد.
امروزه سازمانها باید هر چه سریعتر کالاهایی باکیفیت و قیمت مناسب را به بازار عرضه کنند و گرنه در عرصهی رقابت حرفی برای گفتن نخواهند داشت. در بازاریابی مدرن نیز، برآورده ساختن نیاز مشتریان، مسیر استراتژیک شرکتها به شمار میرود. با نگاهی ساده به آمیخته چهارگانه بازاریابی درمییابیم که
قیمت (Price)، یکی از عناصر مهم آن به شمار میرود. به عبارت دیگر میتوان گفت مشتری برای تصمیم گیری در مورد خرید کالا تنها به محصول و کیفیت آن نمیاندیشد بلکه مناسب بودن قیمت را نیز در نظر دارد. بنابراین ضرورت دارد که شرکتها برای کسب موفقیت در بازار، برنامهیی جامع و هوشمندانه برای قیمت گذاری و همچنن انطباق با قیمتهای رقابتی بازار داشته باشند.
از سوی دیگر، ترفندهای مهمی در حسابداری مدیریت ارائه شده است که میتواند سازمانها را در حفظ توان رقابتی خود در بعد قیمت، یاری دهد. تکنیکهایی مانند هزینهیابی برمبنای فعالیت (ABC)، هزینه یابی هدف (Target Costing)، هزینهیابی کایزن و غیره، رویکردهایی نوین در حسابداری مدیریت، درمقایسه با هزینه یابی سنتی، به شمار میروند. این نوشتار به معرفی تکنیک هزینهیابی هدف و کاربرد آن در مدیریت هزینهها خواهد پرداخت.
معادلهیی ساده و مهم
معادلهی سود و هزینه، را به طور ساده میتوان به صورت سود برابر است با قمیت فروش منهای هزینهها بیان نمود:
هزینهها – قیمت = سود
در تفکر هزینهیابی سنتی، هزینهها محاسبه میشود و بر اساس سود مورد انتظار، قیمت فروش محاسبه خواهد شد. برای مثال اگر هزینههای کالایی ۱۰۰۰ واحد پولی است و شرکت بخواهد ۲۰ درصد سود حاصل کند، بنابراین باید قیمت فروش ۱۲۰۰ واحد پولی تعیین شود.
اما در دیدگاه هزینهیابی هدف، شرایط به گونهیی دیگر است، در این تفکر این فلسفه حاکم است که هزینه باید مدیریت شود. در شرایط رقابتی یک شرکت نمیتواند قیمت تعیین کند بلکه قیمت برای او تعیین میشود. بنابراین در معادلهی بالا، قیمت در دست شرکت نیست و از میان سه متغیر سود، قیمت و هزینه، دو متغیر سود و هزینه باقی میماند. بنابراین شرکت باید بتواند با راهکاری میان سود و هزینه، توازن برقرار کند. حال اگر شرکت سود هدف خود را X تعریف کند، حداکثر هزینهیی که شرکت میتواند متحمل شود برابر است با:
سود هدف – قیمت رقابتی = هزینه هدف
و این دیدگاه چپزی نیست جز هزینهیابی هدف یا Target Costing.
حال، در این قسمت از نوشتار، روند شکل گیری و تولید محصول با دو دیدگاه هزینهیابی هدف و سنتی بررسی میشود.
هزینهیابی سنتی
روند شکل گیری محصول براساس دیدگاه هزینهیابی سنتی بهصورت زیر است:
۱- نیازمندیهای محصول شناسایی میشود.
۲- محصول طراحی میگردد.
۳- هزینههای محصول تخمین زده میشود.
۴- تجزیه و تحلیل ساخت / خرید انجام میشود.
۵- هزینههای تامین کننده برآورده میشود.
۶- هزینهها ارزیابی میشود:
اگر هزینهها بالا باشد به قدم ۲، طراحی محصول، رجوع کرده و در طرح آن تجدید نظر خواهد شد.
اگر هزینهها مناسب باشد قدم ۷ اجرا میشود.
۷- تولید محصول صورت میپذیرد.
۸- هزینهها بهصورت دورهیی کاهش مییابد.
هزینهیابی هدف
اما روند شکل گیری محصول دردیدگاه هزینهیابی هدف بهگونهیی دیگر است:
۱- نیازمندیهای محصول و خواستههای بازار شناسایی میشود.
۲- سود هدف تعیین میگردد.
۳- میان خواستههای بازار، قدم ۱ و هزینهی هدف توازن برقرار میشود.
۴- گزینههای طراحی محصول و فرایند بررسی میشود. در این قدم ورودیهای زیر دریافت میشود:
۱- برآورد هزینهها
۲- تجزیه و تحلیل ساخت
۳- هزینهیابی هدف تامین کننده
۴- مهندسی ارزش
۵- پس از انتخاب طرح و فرایند مناسب در قدم ۴، تولید محصول صورت میپذیرد.
۶- هزینهها بهصورت دورهیی کاهش مییابد.
هزینهیابی هدف در شرکت هوندا
با تشدید رقابت جهانی و افزایش ارزش ین، شرکت هوندا تصمیم گرفت تا با هزینهیابی هدف قیمت و هزینهی خودروی “ سیویک “ را کاهش دهد. براین اساس اقدامات زیر را انجام داد :
۱- برخی قطعات را با قطعات ارزانتر جایگزین کرد.
۲- برخی اجزا محصول را سادهتر کرد.
۳- طراحی برخی محصولات را سادهتر کرد.
۴- برخی از تجهیزات پرهزینهی شرکت را تعویض کرد.
مفاهیم مرتبط با هزینهیابی هدف
۱- کنترل کیفیت جامع (TQM)
۲- تجزیه و تحلیل عوامل شکست کار(FMEA)
۳- طراحی برای هزینه
۴- برنامهی بهبود مستمر
۵- ماتریس خانه کیفیت
۶- طراحی برای تولید و مونتاژ
۷- مهندسی ارزش
هزینهیابی هدف در سه شرکت ژاپنی
۱- شرکت نیسان (خودروساز)
شرکت نیسان، در انجام این مهم، از مهندسی ارزش بهره جست. استراتژی نیسان نیز بر این مبنا قرارگرفت که قیمت بر اساس توقعات مشتریان از کارکردهای محصول تعیین می گردد. پس از تعیین قیمت، باید با استفاده از هزینهیابی هدف در اندیشهی کاهش هزینهها بود.
۲- شرکت کوماتسو (تجهیزات عمرانی)
شرکت کوماتسو از آنالیز طراحی و آنالیز کارکرد برای دستیابی به هزینهی هدف بهره گرفت. مدیریت هزینهها نیز به عنوان استراتژی کوماتسو تعیین گردید.
۳- شرکت المپیوس (دوربین)
این شرکت نیز آنالیز کارکرد را در پیش گرفت و همچون نیسان بر استراتژی مدیریت کارکردهای محصول تمرکز نمود.
استراتژهای مدیریت هزینه و مدیریت کارکردهای محصول
همانطورکه در الگوریتم هزینهیابی هدف گفته شد، در گام سوم باید میان هزینهها و کارکردها یا نیازمندیهای محصول توازن برقرار شود.
به این منظور میتوان سه استراتژی مهم را در پیش گرفت:
۱- استراتژی مدیریت هزینهها
باید هزینههای سازمان مدیریت و کنترل شود، تقویت سیستم کنترلی سازمان میتواند در این راه موثر واقع شود. این روش مشابه استراتژی کاهش هزینههای مایکل پورتر خواهد بود. بدیهی است که در اجرای این استراتژی سازمان باید ساختار، فرهنگ سازمانی و سیستمهای سازمانی را متناسب با این استراتژیها تنظیم کند.
۲- استراتژی مدیریت کارکردها و نیازمندیهای محصول
در این استراتژی سازمان میکوشد تا با آنالیز کارکردها ونیازمندیهای محصول، کارکردهایی را که چندان مطلوب نیستند را حذف یا تعدیل کند.
۳- استراتژی ترکیبی
لزوما” هر یک از استراتژیهای بالا به تنهایی انتخاب و اجرا نمیشود، گاهی لازم است که ترکیبی و نسبتی از استراتژیهای فوق انتخاب و اجرا شود.
ماتریس انتخاب استراتژی مناسب
ماتریس اتنخاب استراتژی مناسب را میتوان براساس دو بعد مهم زیر بنا نمود:
۱- بعد اهمیت کارکرد برای مشتری
۲- بعد توان سازمان در کاهش هزینهها
بنابراین میتوان گفت :
اگر اهمیت کارکرد برای مشتری پایین بوده و توان سازمان در کاهش هزینه پایین باشد. استراتژی مدیریت کارکرد انتخاب گردد.
اگر اهمیت کارکرد برای مشتری بالا باشد و توان سازمان در کاهش هزینه بالا باشد، استراتژی مدیریت هزینه انتخاب گردد.
اگر اهمیت کارکرد برای مشتری پایین باشد و توان سازمان در کاهش هزینه بالا باشد، استراتژی ترکیبی انتخاب گردد.
اگر اهمیت کارکرد برای مشتری با لا باشد و توان سازمان در کاهش هزینه پایین باشد، استراتژی ترکیبی انتخاب گردد.
طراحی سازمانی مناسب
اجرای تفکر هزینهیابی هدف نیازمند ایجاد سازمانی متناسب با این تفکر است. سازمانی که ویژگیهای زیر را داشته باشد :
۱- تعهد مدیریت
۲- کارگروهی و تیمی
۳- فرهنگ سازمانی قوی
۴- همکاری با تامین کننده
۵- دانش هزینهیابی هدف، طراحی برا ی ساخت، مهندسی ارزش
۶- سیستم کنترل و ارزیابی مناسب
خلاصه ونتیجه گیری
امروزه، صاحبان و مدیران شرکت میدانند که هزینهها را باید جدی گرفت، زیرا مشتریان، به قیمت کالا به عنوان یکی از عوامل موثر در انتخاب کالا مینگرند. مدیریت استراتژیک هزینهها و ترفندهای آن مانند هزینهیابی هدف راهکارهایی را ارائه میدهند تا سازمانها بتواند هزینههای خود را بهگونهیی مدیریت کنند که نه تنها در عرصهی رقابت باقی بمانند بلکه حضوری قوی و مقتدرانه داشته باشند. بنابر این ضرورت دارد سازمان سیستم مدیریت هزینهی خود را با استقاده از رویکردهای نوین حسابداری مدیریت باز طراحی کنند، تا بتواند همچنان نیرومندانه بگویند: ” همیشه حق با مشتری است “.
هزینه یابی بر مبنای فعالیت
روش محاسبه صحیح بهای تمام شده
وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم های اطلاعاتی ارزان طی دو دهه گذشته و تلاش واحدهای اقتصادی جهت احراز رتبه جهانی و ورود به بازارهای بین المللی، لزوم داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان و مدیریت بر مبنای فعالیت را اجتناب ناپذیر کرده است.
همچنین با افزایش سهم فن آوری و سایر اجزای هزینه های سربار در تولید کالاها و خدمات ، روشهای هزینه یابی سنتی، اطلاعات صحیح در مورد هزینه سر بار و تسهیم آن فراهم نمی آورد در حالیکه اطلاعات بهای تمام شده محصولات، خدمات و مشتریان از مهمترین اطلاعات مالی است که برای تصمیمات مدیریت مورد نیاز است. برآورده نشدن اطلاعات مورد نیاز مدیریت توسط سیستم های هزینه یابی سنتی، واحدهای اقتصادی را به سمت استفاده از سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) متمایل کرده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 