فایل ورد کامل مقاله تأثیر استان خوزستان بر اقتصاد ایران؛ بررسی علمی منابع طبیعی، ظرفیت‌های صنعتی و نقش آن در توسعه ملی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله تأثیر استان خوزستان بر اقتصاد ایران؛ بررسی علمی منابع طبیعی، ظرفیت‌های صنعتی و نقش آن در توسعه ملی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله تأثیر استان خوزستان بر اقتصاد ایران؛ بررسی علمی منابع طبیعی، ظرفیت‌های صنعتی و نقش آن در توسعه ملی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله تأثیر استان خوزستان بر اقتصاد ایران؛ بررسی علمی منابع طبیعی، ظرفیت‌های صنعتی و نقش آن در توسعه ملی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله تأثیر استان خوزستان بر اقتصاد ایران؛ بررسی علمی منابع طبیعی، ظرفیت‌های صنعتی و نقش آن در توسعه ملی :

تاثیر استان خوزستان بر اقتصاد کشور ایران

موضوع تحقیق
در تاثیر استان خوزشتان در تامین نیازهای اقتصادی کشور

بیان مساله
استان خوزستان یکی از مهم ترین استان های کشور به شمار می رود مساحتی بالغ بر ۶۴۶۶۴ کیلومتر مربع بوده از سمت شمال و شمال شرق به مناطق لرستان و اصفهان و از شمال غربی به استان ایلام و از طرف شرق و جنوب شرقی به استان های چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و از سمت جنوب به خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود می گردد.

خوزستان این سرزمین حاصلخیز ، صاف و هوای به علت وجود منابع عظیم بویژه نفت در جنوب شرق ان نیز به علت دارا بودن منبع سطحی مرغوب و وجود بنادر مهم دریایی کشور در ان از موقعیت خاصی برخوردار است .
و از دیر باز همیشه به عنوان یکی از مناطق آسیب پذیر سرزمین پهناور و کهنسال کشور ایران محسوب می شده است این منطقه حدود ۶۳۰ کیلومتر مرز مشترک خشکی و دریای دارد که از این مقدار ۲۱۰ کیلومتر آن مرز دریایی و بقیه مرز مشترک خشکی با دولت عراق است .
با توجه به اینکه در حدود ۵۰۰۰ حلقه چاه نفتی در این استان وجود دارد و به علت حاصل خیز بودن بعضی از قسمت های زمین کشاورزی این استان بویژه در کشت نی شکر ، در تامین اقتصاد کشور اهمیت خاصی دارد و دفاع از این استان هم از اهمیت کمی برخوردار نمی باشد .
با وجود عوارض حساس یا کلید زمین منطقه یا نقاط جغرافیایی است که تصرف و یا کنترل انها امکانات قابل ملاحظه ای را برای طرفین متخاصم فراهم می کند .
بنابراین عوارض حساس منطقه عبارت اند از : پل های نصب شده بر روی رودخانه های منطقه ، تونل ها ، سدها ، مراکز حیاتی و اقتصادی و نظامی ، گذرگاههای عبور اجباری نظر تنگ جزایر ف و ارتفاعات حساس مرزی مسلط بر معابر بر وصولی و محورهای نفوذی و ارتباطی منطقه نبرد .

اهمیت پژوهش
همان طور گفته شد . این استان به دلیل چاه های نفتی و زمین های مرغوب کشاورزی دارای اهمیت خاصی می باشد وچود بگودال های هدر العظیم یکی از مهمترین موانع برای یدلفند از این منطقه را دارا می باشد
با توجه به اینکه این گودال های سر تا سر پوشیده از نی می باشد که دید و تیر را از هر سوء محدود می کند و با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم دانشگاه افسری مهد پرورش افسران لایق ، شایسته و با ایمان است برای اعزام این افسران به مناطق مرزی برای جلوگیری از وارد امدن کوچکترین ضربه به این اب و خاک میهن جمهوری اسلامی ایران

پژوهش حاضر دارای دو اهمیت است .
الف – اهمیت نظری :
کمک می کند که محقق بتواند فرضیه ی قابل قبولی ارائه نماید

ب – اهمیت علمی :
می تواند راه کارهای عملی برای حل مشکلات ارائه نماید .

هدف پژوهش:

هدف اصلی از پژوهش حاضر تهیه پاسخ مناسب برای این پرسش است که ایا بین خوزستان و منابع اقتصادی ایران رابطه ی وجود دارد یا نه

سوال های پژوهش
الف – سوال های اصلی پژوهش
آیا بین خوزستان و منابع اقتصادی ایارن رابطه ای وجود دارد یا نه

ب- سئوال های فرعی پژوهش
۱- هر ساله چه میزان نفت از این استان صادر می شود
۲- علت اعزام راهیان نور به این استان چیست ؟
الف – فرضیه اصلی پژوهش
بین افت ایران و استان خوزستان رابطه وجود دارد

ب – فرضیه های فرعی پژوهش
هر ساله چه تعداد نفر به این استان جهت بازدید مناطق جنگی اعزام می شوند.
تعاریف نظری مفاهیم
۱- منابع اقتصادی :
به کلیه مکان های که در تامین اقتصاد کشور صادر کردن محصولات و ; اطلاع می شود.

۲- استان خوزستان :
یکی از استان های کشور بوده که در جنوب غربی وجود دارد که با کشور عراق همسایه می باشد

تعاریف عملیاتی مفاهیم
۱- منابع اقتصادی :
در پژوهش حاضر منابع اقتصادی با تعداد چاه های نفتی بدست خواهد امد

۲- استان خوزستان :
در پژوهش حاضر ویژگی های استان خوزستان بوسیله یک پرسش نامه ای ۲۰ سوالی بدست خواهد امد .

پیشینه ی مطالعاتی
الف – کتب
۱- جغرافیای نظامی ایران ، گروه اموزشی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه افسری امام علی (ع) ،‌تهران ۱۳۷۸
۲- جغرافیای اقتصادی و سیاسی ایران ، مشیری ، سید رحیم و عزتی ، عزت الله ، چاپ اول ، دانشکده افسری ، تهران ۱۳۶۱

ب – مقالات
آب و هوای ایران ، جزوه درسی ، علیجانی ، بهلول ، انتشارات پیام
رتیه های عدم تفاهم ایران و عراق و پیامد ان ، رساله کارشناس ارشد سنائی فر ، یونس ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، بی تا

د – اینترنت
www. Geography.com

مطالعه ی پژوهشی
در هر پژوهش پژوهش گر از مطالعات مختلفی استفاده می کند مانند همبستگی، پیمایشی ، تاریخی ، تجربی ، خفیفی ، شبه تجربی و ;اما مطالعه که بیشترین همخوانی را با موضوع تحقیق ها دارد به عنوان مطالعه پژوهشی خوب ذکر می کند بدین ترتیب در پژوهش حاضر مطالعه از نوع همبستگی است . زیرا بدون انکه متغیر مستقل را دست کاری کنیم می خواهیم رابطه ی آن را با متغیر وابسته بسنجیم.

جامعه اماری
جامعه آماری حار را همه ی سیاست مداران نضام جمهوری اسلامی تشکیل می دهد

حجم نمونه
حجم نمونه با توجه به فرمول تعیین حجم نمونه و نوع مطالعه ی پژوهش حجم نمونه پژوهش حاضر را که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده بدست امده است ۴۰۰۰ نفر تشکیل می دهد .

ابزار سنجش
ابزار سنجش پژوهش حاضر را یک پرسشنامه ۲۰ سوالی محقق ساخته تشکیل می دهد که پیوستار ان پنج گزینه ای می باشد

شواهد مربوط به اعتیاد ابزار سنجش
اعتیاد یعنی اگر یک آزمودنی را دوبار با یک ابزار سنجش مشابه مورد سنجش قرار دهیم ، نتیجه ی ان تا چه حد دقیق ، مشابه و پیش بینی پذیر است
اعتیاد هر ابزار سنجشی از روش های مختلفی مانند دو نیمه کردن ، اجرای مجدد ، آلفای کرونباخ و ; بدست می اید ( حافظ نیا ۱۳۸۳)
در پژوهش حاضر اعتیاد ابزار سنجش پژوهش حاضر بوسیله ی آلفای کرونباخ محاسبه خواهد شد .

شواهد مربوط به روایی ابزار سنجش
روایی یعنی ایا واقعا ابزار سنجش خصیصه مورد نظر را ی سنجد یا نه روایی هر ابزار سنجش از روش های مختلفی مانند روایی صوری ، روایی محتوا ، روایی ملاک و ; بدست می اید ( حافظ نیا ، ۱۳۸۳)

در پژوهش حاضر روایی ابزار سنجش بوسیله روایی صوری بدست خواهد امد .
روش های گرد اوری اطلاعات
داده های پژوهشی حاضر چنانچه قبلا سر اشاره شد بوسیله پرسشنامه بیست سوالی بدست خواهد امد
برای این منظور محقق که گروه نمونه ای که تصادفی انتخاب شده بود مراجعه و پرسش نامه های مذکور بر روی انها اجرا خواهد شد . برای اخذ نتیجه ی بهتر ابتدا توضیحاتی راجع به اهمیت پژوهشی و نحوه ی پاسخ گویی به سوالات داده شد . پس بصورت دستی پرسشنامه ها شمارش گردید .

روش های تحلیل داده
در پژوهش حاضر علاوه بر استفاده از امار توصیفی از ازمون اماری موسوم به همبستگی نیز استفاده خواهد شد . این ازمون جواب پرسش های پژوهش را تبیین خواهد نمود .

دانشگاه افسری امام علی (ع)
دانشکده ی فنی و مهندسی

موضوع طرح تحقیق :
( تاثیر اینترنت بر افزایش اطلاعات دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع))
نام استاد:
سرهنگ خورشیدی
نام درس :
روش تحقیق در علوم انسانی
نام دانشجو:
دانشجوی سال سوم بابک درستکار مقدم
نام دانشپایه :۱۵

موضوع تحقیق:
تاثیر اینترنت بر افزایش اطلاعات دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)

بیان مساله
اینترنت ، پویاترین و جامعترین شبکه کامپیوتری موجود در دنیا بوده و یک منبع اطلاعاتی جهانی است که در کنار تلفنتان قابل دستیابی است . برای بر

رسی تاثیری که این شبکه ی کامپیوتری جهانی برای ارتباطات و دستیابی به اطلاعات مربوط به موضوعات بسیار متنوع و متعدد بر روی میزان اطلاعات دانشجویان که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند دارد ابتدا نگاهی به گذشته اینترنت می اندازیم.
اینترنت بزرگترین شبکه ی کامپیوتری جهان است که به اصطلاح « شبکه شبکه ها » گفته می شود . اینترنت ، شکل تکامل یافته شبکه ای به نام ARPANET است که تقریبا ربع قرن پیش برای رفع نیاز محققین صنایع دفاع امریکا و برخی از همکاران انها در کشورهای دیگر ، تاسیس گردید .
ارپانت که در سال ۱۹۷۱ تعداد کامپیوترهایش بسیار اندک بود به تدریج رشد کرد و در سال ۱۹۸۴ بیش از ۱۰۰۰ کامپیوتر را در خود جای داد . محققینی که با آرپانت کار می کردند ، به شبکه های کامپیوتر با سرعت بالاتر برای امور تحقیقاتی در کلیه ی زمینه ها روی اوردند و در سال ۱۹۸۶ موسسه ی ملی علوم آمریکا NSFNET را برای ارائه ی ارتباطات شبکه ی به مراکز تحقیقاتی بیشتر و گسترش شبکه بین المللی ، تاسیس نمود . در سال ۱۹۸

۷ شبکه ی بین المللی اینترنت مشتمل بر بیش از ۱۰۰۰۰ کامپیوتر گردید . تعداد کامپیوترهای این شبکه تا سال ۱۹۸۹ به ۱۰۰۰۰۰ دستگاه رسید .
در سال ۱۹۹۰ آرپانت به زندگی خود خاتمه داد اما اینترنت به رشد خود ادامه داد تا جایی که در سال ۱۹۹۲ به یک میلیون و در سال ۱۹۹۳ به دو میلیون کامپیوتر تجهیز گردید . اینک اینترنت در دنیای علوم بسیار گسترش یافته و به شکل وسیله ای سریع و نه چندان هزینه بر به منظور دستیابی به اطلاعات و سیستم ارتباطی عمومی در امده است .
بسیاری از کاربران جدید اینترنت ، اولین چیزی که احتمالا می خواند بدانند این است که اینترنت چه امکاناتی را در اختیارشان قرار می دهد . توضیح آن چه که در اینترنت می توان انجام داد بدون شرح برخی از موارد راجع به نحوه کار اینترنت و چگونگی اتصال به ان مشکل است . از سوی دیگر اگر براف ندانند که چه کاری می توانند در اینترنت انجام دهند ، چرا باید اول به فکر اتصال به ان باشند ؟

خلاصه مطلب اینکه اینترنت یکی از مفید ترین امکاناتی است که در حال حاضر در اختیار دانشجویان دانشگاه امام علی (ع) قرار گرفته و کاربران این دانشگاه به نحو احسن از این امکانات استفاده می کنند ، تا هر چه بیشتر و بهتر بتوانند به این دهکده ی اطلاعاتی جهانی دست پیدا کرده و اطلاعات علمی و کاربردی خود را به روز کنند . برخی از دانشجویان اینترنت را با یک سیستم بزرگراه شهری

مقایسه می کنند . به نظر برخی دیگر شبکه ها و اتصالات تشکیل دهنده ی اینترنت همچون ابری می ماند . شرح ان چه که انها در اینترنت انجام خواهند داد نیز چندان ساده نیست . علیرغم گستردگی و تنوع ویژگی های اینترنت ، آشنایی با بخشهای اصلی اینترنت ، استفاده از آن را

سهولت بخشیده و مزیتی برای تطابق و به کارگیری ویژگی های جدید و رفع مشکلات است .
با توجه به موارد فوق موضوع پژوهش حاضر را در تاثیر اینترنت بر افزایش اطلاعات دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) تشکیل می دهد .

اهمیت پژوهش
همانطور که گفته شد اینترنت ، پویاترین و جامعترین شبکه کامپیوتری موجود در دنیا بوده و یک منبع اطلاعاتی جهانی است که در کنار تلفنتان قابل دستیابی است .
اما برای بهره وری حداکثر از ان ، به راهنمایی های کارشناسانه ای نیاز است. بسیاری از کاربران جدید اینترنت ف اولین چیز را که احتمالا می خواهند بدانند این است که اینترنت چه امکاناتی را در اختیارشان قرار می دهد توضیح ان چه که در اینترنت می توان انجام داد ، بدون شرح برف از موارد راجع به نحوه کار اینترنت و چگونگی اتصال به ان ، مشکل است .
خلاصه مطلب اینکه اینترنت یکی از مفید ترین امکاناتی است که در حال حاضر در اختیار دانشجویان دانشگاه امام علی (ع) قرار گرفته و کاربران این دانشگاه به نحو احسن از این امکانات استفاده می کنند .

پژوهش حاضر دارای دو اهمیت است :
الف – اهمیت نظری :
کمک می کند که محقق بتواند فرضیه ی قابل قبولی ارائه نماید .

ب – اهمیت علمی :
می تواند راه کارهای عملی برای حل مشکل ارائه نماید .
هدف اصلی از پژوهش حاضر تهیه پاسخ مناسب برای این پرسش است که آیا بین اینترنت و افزایش اطلاعات دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) رابطه ای وجود دارد یا نه ؟

سوالهای پژوهش
الف – سوال اصلی پژوهش
آیا بین اینترنت و افزایش اطلاعات دانشجویان دانشگاه افسری امام عی (ع) رابطه ای وجود دارد یا نه ؟

ب – سوال های فرعی پژوهش
۱- آیا بین اینترنت و افزایش کارایی افسران فارغ التحصیل دانشگاه افسری امام علی (ع) رابطه ای وجود دارد یا نه ؟
۲- چه زمانی برای استفاده از اینترنت مناسب است .

فرضیه های پژوهش
الف – فرضیه اصلی پژوهش
بین اینترنت و افزایش اطلاعات دانجشویان دانشگاه افسری امام علی (ع) رابطه ای مستقیم وجود دارد .

ب- فرضیه های فرعی پژوهش
۱- بین اینترنت و افزایش کارایی افسران فارغ التحصیل دانشگاه افسری امام علی (ع) رابطه ی مستقمی وجود دارد .
۲- بین زمان مناسب استفاده از اینترنت و افزایش اطلاعات دانشجویان دانشگاه امام علی (ع) رابطه مستقیم وجود دارد .

تعاریف نظری مفاهیم
۱- اینترنت :
بزرگترین شبکه کامپیوتری جهان با بیش از ۲ میلیون کامپیوتر که افزون بر بیست میلیون کاربر را درصدها کشور مختلف پشتیبانی می کند .

۲- اطلاعات :
سوابق معلومات ، خبر ، اخبار ، اگهی

تعاریف عملیاتی مفاهیم
۱- اینترنت :
در پژوهش حاضر میزان استفاده از اینترنت با یک پرسشنامه بیست سوالی محقق ساخته بدست خواهد امد .

۲- اطلاعات :
در پژوهش حاضر میزان اطلاعات دانشجویان با یک پرسشنامه بیس

ت سوالی محقق ساخته بدست خواهد امد .

پیشینه مطالعاتی :
الف – کتب
۱- رضا حسن زاده ، اموزش اینترنت ، تهران : انتشارات راوی ، ۱۳۷۹
۲- عزویان ، حسین ، فناوری اطلاعات ،قم : موسسه انتشارات آموزش ، ۱۳۷۵
۳- رضویان ، علی ، استفاده از اینترنت ، اصفهان : موسسه نقش آفرینان ، ۱۳۸۰

ب – مقالات :
۱- چگونه از اینترنت استفاده کنیم ، فصلنامه ی کامپیوتر دانشگاه تهران ، سال ۱۳۷۶
۲- اینترنت شبکه ی جهانی اطلاعات ، مقاله شبکه های اطلاعاتی دانشگاه اصفهان ، سال ۱۳۷۷ .

ج- اینترنت :
۱- www. Internet .com
۲- www. IRIT.com

د- رساله:
۱- علیرضا ، فریدونی ، روش های استفاده از اطلاعات اینترنت ، رساله کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران ( منتشر شده )
۲- روح الله ، نوبختی ، اینترنت و فناوری اطلاعات ، رساله کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران .

مطالعه پژوهشی
در هر پژوهش ، پژوهشگر از مطالعات مختلفی استفاده می کند ، مانند همبستگی ، پیمایشی ، تاریخی ، تجربی حقیقی ، شبه تجربی و ; اما مطالعه ای که بیشترین همخوانی را با موضوع تحقیق ما دارد را به عنوان مطالعه ی پژوهش خود ذکر می کنیم .
بدین ترتیب در پژوهش حاضر مطالعه از نوع همبستگی است . زیرا بدون انکه متغیر مستقل را دستکاری کنیم می خواهیم رابطه ی همبستگی ان را با متغیر وابسته بسنجیم .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.