فایل ورد کامل تحقیق ماشینآلات؛ بررسی علمی فناوریهای صنعتی، اصول طراحی و نقش آن در توسعه تولید
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق ماشینآلات؛ بررسی علمی فناوریهای صنعتی، اصول طراحی و نقش آن در توسعه تولید دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق ماشینآلات؛ بررسی علمی فناوریهای صنعتی، اصول طراحی و نقش آن در توسعه تولید کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق ماشینآلات؛ بررسی علمی فناوریهای صنعتی، اصول طراحی و نقش آن در توسعه تولید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق ماشینآلات؛ بررسی علمی فناوریهای صنعتی، اصول طراحی و نقش آن در توسعه تولید :
ماشین الات
تعریف مسأله :
بهره برداری بهینه از ماشین آلات و تجهیزات راهسازی به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل مهم در نگهداری و مراقبت وضعیت بکارگیری روشهای پیشرفته و موثر می باشد. ادامه بکارگیری روشهای سنتی ضمن افزایش هزینه ها و کاهش بهره وری امکان کنترلهای مدیریتی را کاهش میدهد. برنامه ریزی در ایجاد سیستم های موثر بدون مطالعه و شناخت از رفتار متغییرهای حاکم بر محیط های کاری و اهداف مدیریت میسر نمی باشد. پس از مطالعات لازم با توجه به اصول علمی برنامه ریزی نگهداری و مراقبت وضعیت و سازگار نمودن راهکاری مناسب می توان دستور العمل و سامانه مناسبی در اختیار این بخش قرارداد تا نقش خود را در بهره داری بهینه از ماشین آلات ایفا نماید.
اهداف:
تهیه یک سیستم مراقبت وضعیت کاربردی بر اساس مطالعات و امکان سنجی های لازم به منظور کنترل و بهینه سازی مدیریت و راهبری ماشین آلات از طریق اطلاع رسانی و ثبت و تحلیل اطلاعات جهت تسریع در تصمیم گیری های فنی/مدیریتی.
شرح خدمات
۱) مطالعات اولیه و امکان سنجی پیاده سازی مراقبت وضعیت ماشین الات روی ماشین آلات راهسازی و راهداری
۱-۱- مطالعه و بررسی وضعیت کلی ماشین آلات و نگهداری آن در کشور و مقایسه آن با سایر کشورها (منتخب) و انتخاب سایت پایلوت برای بررسیهای دقیق
۱-۲- بررسی وضعیت و روش های فعلی و ساختار سازمانی
۱-۳- بررسی تحقیقات و پروژه های انجام شده در این زمینه و منابع اطلاعاتی موجود
۱-۴- تدوین اهداف و نیازها
۱-۵ بررسی تجهیزات و ماشین آلات
۱-۶- بررسی و شناسائی رفتار متغیرهای موثر در برنامه ریزی نگهداری و مراقبت وضعیت
۱-۷- بررسی وضعیت خرابیها و تعمیرات
۱-۸- بررسی و شناخت فرهنگ کاری پرسنل فنی
۱-۹- بررسی روشهای مراقبت وضعیت متعارف در ارتباط با ماشین آلات راهسازی و راهداری
۱-۱۰- انتخاب گزینه مناسب روش مراقبت وضعیت در ارتباط با ماشین الات راهسازی و راهداری
۱-۱۱- ارائه متدولوژی مناسب معرفی CM
۱-۱۲- بررسی وضعیت انبار و تدارکات پشتیبانی کننده نگهداری و تعمیرات
۱-۱۳- بررسی زیر سیستم های ساختاری مرتبط با یک سیستم نگهداری و تعمیرات در سازمان
۱-۱۴- بررسی زمینه های ایجاد فرهنگ TPM در سازمان
۱-۱۵- شناخت بانک های اطلاعاتی موجود و زیرسیستم های مرتبط با نگهداری و تعمیرات
۱-۱۶- بررسی امکانات سخت افزاری موجود جهت نصب و اجرای سیستم
۱-۱۷- بررسی زمینه ها و استعدادهای موجود جهت توسعه استراتژی های اطلاع رسانی به صورت محلی و گسترده
۱-۱۸- بررسی خدمات رسانی سیستم بر اساس QFD
۲) تهیه دستورالعمل های سیستم مراقبت وضعیت ماشین آلات
۲-۱- جمع آوری اطلاعات پایه و داده های اولیه
۲-۲- تهیه ساختارهای داده های اطلاعاتی
۲-۳- تعیین پارامترهای شناسنامه ای و مشخصات فنی
۲-۴- تهیه دستورالعمل تعریف و استانداردسازی فعالیت های CBM
۲-۵- تعیین نوع برنامه ریزی فعالیت های مختلف نت
۲-۶- تهیه روش کدینگ کردن فعالیت های نت با توجه به نوع ارتباط آنها با یکدیگر
۲-۷- تهیه دستورالعمل پریودبندی و زمانبندی فعالیت ها
۲-۸- تهیه دستورالعمل بررسی و افزایش کیفیت فعالیت های تعریف شده شامل:
– استانداردهای تعمیر
– روش های تعمیر
– لوازم و قطعات مورد نیاز
– ابزار مخصوص
– حفاظت فنی
– کالیبراسیون
– متغیرهای موثر
۲-۹- تهیه دستورالعمل های نحوه تاثیر شرایط مختلف فیزیکی. محیطی. انسانی و تدارکاتی بر انجام فعالیت های CBM
۲-۱۰- تهیه دستورالعمل تعاملات کاندیشن مونیتورینگ (CBM) بر برنامه زمانبندی و بهینه سازی و بهنگام سازی اجرای وضعیت فعلی
۲-۱۱- تهیه دستورالعمل بهنگام سازی فعالیت های اتفاقی در دامنه گارانتی و تاثیر در زمانبندی فعالیت های CBM
۲-۱۲- تهیه فلوچارت های گردش اطلاعات عملیات (MIS)
۲-۱۳- تهیه دستورالعمل فرایند عملیات CBM (نمونه گیری، بکارگیری نتایج و اقدامات لازم) و تهیه ERP مربوط
۲-۱۴- تهیه دستورالعمل های ارتباطی بین فعالیت های انجام شده در
پروژه ها و محل های کار توسط سرویس کاران و تعمیرکاران مقیم
فعالیت های انجام شده در تعمیرگاه های مرکزی داخلی
فعالیت های انجام شده در تعمیرگاه های خصوصی و خارج از سیستم
فعالیت های انجام شده بصورت ماموریتی
فعالیت های انجام شده توسط پیمان کاران و ماشین آلات تحت گارانتی
۲-۱۵- تهیه دستورالعمل های مدیریت عملیات در محل های کار و پروژه ها
تخصیص کار بین سرویس کاران و تعمیرکاران مقیم
تهیه دستور کارهای انجام کار با کیفیت
کنترل موجودی در انبارهای پای کار و سفارش دهی
۲-۱۶- تهیه دستورالعمل های مدیریت عملیات در تعمیرگاه های مرکزی
پذیرش و عیب یابی
تخصیص و هماهنگی بین ایستگاه های کاری(داخلی و خارجی)
مدیریت تدارکات و پشتیبانی
فعالیت های انجام شده در ماموریت
۲-۱۷- تهیه فرایندها و الگوریتم کلیه دستورالعمل ها جهت تهیه نرم افزار
۳)تهیه نرم افزار سیستم نگهداری بر اساس پایش ماشین آلات
۳-۱- شناخت وضع موجود و بررسی نرم افزار های مورد استفاده
• مطالعه و شناخت فرایندهای موجود
• مطالعه و بررسی داده ها و ارتباط آنها با فرایندها
۳-۲- تهیه مشخصات سیستم مطلوب (تحلیل و تدوین خواسته های کاربران)
• تحلیل نیازهای کاربران در سیستم مطلوب
• تعیین فرایندهای سیستم مطلوب و تجزیه آنها تا سطح فرایندها
• مطالعه و بررسی داده ها و ارتباط آنها با فرایندها
• تهیه فرهنگ داده ها برای سیستم مطلوب
۳-۳- طراحی مفهومی سیستم
• شناسائی موجودیت های سیستم
• تهیه نمودار موجودیت-ارتباط (ERD)
• تهیه نمودارهای جریان داده ای سیستم (سطوح پائین تر DFD)
• تهیه شمای ساختاری سیستم و مشخص کردن پیمانه ها (Modules)
• تعیین مشخصات کلی سیستم سخت افزاری. نرم افزاری و شبکه
۳-۴- طراحی تفصیلی
• مشخص کردن جداول نرمال شده (طراحی بانک اطلاعاتی)
• تهیه مشخصات کامل برنامه ها و پیمانه ها
• تهیه جزئیات کامل واسط کاربری سیستم (UI) و گزارشات
• تهیه جزئیات کامل مشخصات محیط سخت افزاری. نرم افزاری و شبکه
۳-۵- پیاده سازی و ساخت سیستم
• ساخت بانک اطلاعاتی پشتیبانی کننده سیستم
• ساخت پیمانه های سیستم و آزمون آنها
• ساخت نرم افزار نگهداری و تعمیرات
• آزمون برنامه در قالب سیستم
• تهیه مستندات کاربران
• تهیه مستندات عملیات
۳-۶- آزمون و استقرار سیستم
• تهیه راهنمای نصب. پیکربندی و نگهداری سیستم
• آموزش کاربران ( حداقل آموزش ۲۰ ساعته برای ۱۰۰ نفر مدنظر می باشد).
• نصب سیستم
• اجرای آزمایشی
• اجرای موازی بر اساس طرح انتقال به سیستم مطلوب و رفع اشکالات
• تحویل موقت سیستم و قطع سیستم قبلی
• پشتیبانی رفع اشکالات
• بررسی نتایج اجرای سیستم جدید
• تحویل قطعی سیستم
• پشتیبانی ارزیابی و بازبینی سیستم پس از تحویل قطعی
۴) بررسی قابلیت ها و گزارشات سیستم ارائه شده
• دسترسی کنترل شده در سطوح مختلف به اطلاعات
• مانیتورینگ برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات در یک شبکه MIS بین پروژه ها و تعمیرگاه ها به طور مجتمع
• امکان تهیه گزارشات هزینه یابی و مالی. فنی و مهندسی. مدیریتی و تصمیم گیری. آماری و گرافیکی و هر نوع گزارش مورد نظر کاربران
• امکان ارتباط و تبادل اطلاعات با برنامه آنالیز روغن CM و تحقق Predictive Maintenance
• امکان استفاده از امکانات مولتی مدیا در سیستم نرم افزاری
• گزارشات مدیریتی ( شامل: اطلاعات پروژه ها و دستگاهها، نتایج اجرای CM بر بهینه سازی کاهش از کار افتادگی ها و ;.)
• گزارشات مهندسی ( شامل : شاخص های ارزیابی MTBF، MTBM، MTBR، کارائی و راندمان، درصد بکارگیری، درصد آماده به کار و 😉
• گزارشات اقتصادی ( شامل : ارزش اقتصادی تجهیزات، معادل سالیانه هزینه تعمیرات، آنالیز B/C، آنالیز PW و 😉
• گزارشات مالی(شامل : هزینه نگهداری و تعمیرات انجام شده، هزینه مواد و قطعات مصرفی، هزینه نیروی انسانی، هزینه دستور کار به تفکیک، پیش بینی هزینه های مورد نیاز در آینده و ;.)
گزارشات پرسنلی( شامل: نفر ساعت تخصص مورد نیاز، نفر ساعت تخصص های بکارگرفته شده، اطلاعات پرنسل فنی، گزارشات شیفت های کاری به یکدیگر و 😉
• گزارشات تحلیل و آمار( نتایج اجرای CM، تحلیل های آنالیز روغن، آنالیز ABC، گزارشات آماری و کمی و 😉
• گزارشات خاص CM ( گزارش وضعیت دستگاهها( عادی، مرزی و ;)، گزارش تغییر وضعیت دستگاهها، گزارش آزمایشات انجام گرفته بر روی نمونه های روغن، گزارش سوابق آزمایشات CM، گزارش روند فرسایش به تفکیک دستگاهها و قسمت ها و نمودارهای مختلف و ..)
• گزارش ثبت سوابق ( گزارش فعالیت های انجام گرفته بر روی هر دستگاه، کارهای انجام گرفته توسط پرسنل، قطعات و مواد مصرف شده و 😉
• گزارشات تدارکات و کنترل موجودی (لیست قطعات و مواد مورد نیاز و زمانبندی سفارشات، لیست قطعات و مواد موجود، لیست مواد و قطعات انبارپای کار، نرخ مصرف انواع مواد و قطعات و فیلتر و ;(
و انواع و اقسام گزارشات مورد نیاز
۵) ارائه پیشنهاد ها و تهیه یک نسخه از کلیه مطالب مکتوب استفاده شده در پروژه، ارائه گزارش در همایش کارشناسی، علمی ـ تخصصی و تهیه مقاله از گزارش نهایی
– ارائه پیشنهادات مجری بر اساس زمینه های و استعدادهای توسعه سیستم در محیط واقعی، براساس طرح QFD و بر اساس سیستم پیشنهادات می باشد.
– ارائه پیشنهادات مجریان و کاربران بر ساس فیدبک های سیستم و طرح سیستم پیشنهادات پس از راه اندازی ممکن می باشد.
– ارائه پیشنهادات کارفرما براساس صلاحدید و امکان پذیر بودن جهت توسعه سیستم می باشد.
– پیشنهاد نمودار سازمانی مرتبط با MCM در وزارت راه و ترابری از طرف مشاور
– ارائه گزارش پیشرفت کار در پایان هر بند از شرح خدمات ( ۵ بند ) با حضور ناظرین، اعضای کمیته کارشناسی و نمایندگان
– ارائه نتیجه تحقیق در همایش دفاعیه در حضور کارشناسان و متخصصین بخشهای اجرایی ذیربط و نمایندگان کارفرما
– تهیه مقاله از گزارش نهایی شامل مقدمه، اهداف، تاریخچه، روش تحقیق و نتایج در حداقل ۸ و حداکثر ۲۰ صفحه
– ارائه گزارش در همایش علمی ـ تخصصی در حضور نمایندگان سازمانها و مراکز مرتبط با موضوعات حمل و نقل ( این بند از شرح خدمات با تشخیص کارفرما انجام می شود)، مشاور مؤظف است اقدامات مورد نیاز را جهت برگزاری این همایش تا حداکثر ۶ ماه از برگزاری همایش دفاعیه انجام دهد.
– مشاور مؤظف است یک نسخه از کلیه مطالب، متون، مراجع نرم افزاری، سخت افزاری و مکتوب استفاده شده پروژه را در اختیار کارفرما قرار دهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 