فایل ورد کامل مقاله زیباییشناسی معماری مدرن؛ تحلیل علمی اصول طراحی، مبانی هنری و تأثیرات فرهنگی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله زیباییشناسی معماری مدرن؛ تحلیل علمی اصول طراحی، مبانی هنری و تأثیرات فرهنگی دارای ۱۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله زیباییشناسی معماری مدرن؛ تحلیل علمی اصول طراحی، مبانی هنری و تأثیرات فرهنگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله زیباییشناسی معماری مدرن؛ تحلیل علمی اصول طراحی، مبانی هنری و تأثیرات فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله زیباییشناسی معماری مدرن؛ تحلیل علمی اصول طراحی، مبانی هنری و تأثیرات فرهنگی :
بررسی زیباییشناسی معماری مدرن
رساله حاضر با عنوان «بررسی زیباییشناسی معماری مدرن»، تلاشی است برای شناخت بیشترمعماری مدرن در زمینه اصول زیباییشناسی آن. این که آیا معماری مدرن یک سبک با قوانین زیباییشناسی خاص و معین است یا یک سبک با قوانین زیباییشناسی منعطف و متغیر برخاسته از زمان و مکان؟ و این که آیا فرهنگ و سنت در معماری و زیباییشناسی آن موثر بوده است یا خیر؟
نظریه و فرض رساله بر این است که معماری مدرن و به طور خاص زیباییشناسی آن، علیرغم اظهار رهایی و جدایی از فرهنگ وسنت، از آنها تأثیرپذیر بوده است؛ و در هر زمان و در هر مکان که به این دو توجه داشته، نتیجه آثار موفقتری بوده است. این رساله، زیباییشناسی معماری مدرن را به وسیله نقد و تحلیل آثاری منتخب از آن، در چهارچوب نظریه زیباییشناسی گشتالت مورد بررسی قرار داده است. با توجه به اهداف رساله سعی بر آن بوده که آثار و بناهای منتخب از دورههای مختلف معماری مدرن و از نقاط مختلف باشند، تا بتوان با مقایسه و تحلیل آنها به وسیله اصول و مبناهای نظریه زیباییشناسی گشتالت به نتایج مورد نظر رسید.
از لحاظ روششناسی تحقیق، میتوان این رساله را تحقیقی مقایسهای، بنیادی و توصیفی دانست. رساله برای رسیدن به اهداف و نتایج از بررسی نمونههای موردی استفاده میکند؛ هدف از رساله بررسی و تحلیل اهداف و نظریههاست و گردآوری اطلاعات به کمک منابع نوشتاری صورت گرفته است. چهارچوب نظری رساله نیز بر پایه نظریه گشتالت استوار میباشد و از اصول این نظریه برای مقایسه و تحلیل آثار منتخب استفاده شده است. در پایان و پس از بررسی نتایج بدست آمده، خواهیم دید که معماری مدرن و معیارهای زیباییشناسی آن، علیرغم گف
تههای منتقدین، وابسته به فرهنگ و سنت و متاثر از آنهاست.
معماری مدرن با توجه به همزمانی آن با انقلاب صنعتی، با دگرگونی و تغییرات عمده فرهنگ اروپای غرب همزمان بود. ظهور یک فرهنگ نوگرا که دلیل اصلی آن صنعت بود، اجتماع و معماری را تحت تاثیر خود قرار داد. سنت فرهنگ جدید کهنهزدایی بود. معماری مدرن بر اساس این فرهنگ و سنت نو شکل گرفت و شرایط آن دوره ایجاب میکرد که چنین سبک معماری به وجود آید. اگر معماری مدرن و استفاده از آن، در فرهنگهای دیگر مشکلاتی را به وجود آورده، علت عدم تلفیق و یا تناسب اصول معماری مدرن و پارامترهای آن فرهنگ و سنت است. فرهنگی که در آن انقلاب صنعتی به معنای واقعی صورت نگرفته باشد، چگونه میتواند به معنای واقعی معماری مدرن را درک نماید؛ مطمئناً در استفاده از این معماری دچار مشکل خواهد شد.
معماری مدرن هنگامی به وجود آمد که تفکر «انسان آزاد» به تازگی شکل گرفته بود. این معماری نیز تحت تاثیر این تفکر قرار گرفت؛ اصول و معیارهای معماری مدرن ثابت نیستند بلکه بسته به فرهنگ و تفکر طراح متفاوت هستند. به عنوان مثال رایت، لوکوربوزیه و آندو هر سه معمارانی مدرن و طبیعتگرا هستند ولی این خصایص نه تنها باعث نشده معماری آنها م
شابه باشد بلکه میتوان گفت که معماری آنها در تقابل با یکدیگر است.
در ایران نیز معماری مدرن بدین دلیل مقبولیت نیافت که هیچ کدام از شرایط اولیه ظهور آن وجود نداشت؛ صنعت، مصالح اولیه، نحوه تفکر آزاد، هیچ کدام به آن صورت که در اروپای غرب وجود داشت در ایران وجود نداشت. از سوی دیگر هیچ تلاشی برای تحلیل اصول معماری مدرن و تطبیق آنها با فرهنگ و باورهای اجتماع ایران صورت نگرفت، و نتیجه آن شد که معماری مدرن جایگاهی در معماری ایران نیافت.
فهرست مطالب
فهرست تصاویر ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ۷
فهرست جداول و نمودارها ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ۹
مقدمه ۱۰
۱- طرح موضوع ۱۲
۱-۱- اهداف ۱۳
۱-۲- فرضیه ۱۳
۱-۳- روش تحقیق ۱۴
۱-۴- متدولوژی تحقیق ۱۶
۲- مبانی نظری ۱۷
۲-۱- نظریه زیباییشناسی گشتالت ۱۷
۲-۱-۱- اصول ترکیب ۱۸
۲-۱-۲- نظم و بینظمی ۱۹
۲-۱-۳- تناسبات و طرحوارهها ۱۹
۲ -۱-۴- گشتالت بیان ۲۰
۲ -۱-۵- اصول و معیارهای نظریه گشتالت ۲۱
۳- بررسی نمونههای موردی ۲۲
۳-۱- ویلاساوا ۲۲
۳-۱-۱-اصول ترکیب ۲۳
۳-۱-۲- نظم و بینظمی ۲۶
۳-۱-۳- تناسبات و طرحوارهها ۲۷
۳-۱-۴- گشتالت بیان ۳۰
۳-۲- کلیسای رونشان ۳۲
۳-۲-۱-اصول ترکیب ۳۳
۳-۲-۲- نظم و بینظمی ۳۶
۳-۲-۳- تناسبات و طرحوارهها ۳۷
۳-۲-۴- گشتالت بیان ۳۸
۳-۳- ویلا فارنزورث ۴۱
۳-۳-۱-اصول ترکیب ۴۲
۳-۳-۲- نظم و بینظمی ۴۵
۳-۳-۳- تناسبات و طرحوارهها ۴۵
۳-۳-۴- گشتالت بیان ۴۷
۳-۴- خانه آبشار ۴۹
۳-۴-۱-اصول ترکیب ۵۱
۳-۴-۲- نظم و بینظمی ۵۳
۳-۴-۳- تناسبات و طرحوارهها ۵۴
۳-۴-۴- گشتالت بیان ۵۷
۳-۵- کلیسای نور ۵۹
۳-۵-۱-اصول ترکیب ۶۰
۳-۵-۲- نظم و بینظمی ۶۳
۳-۵-۳- تناسبات و طرحوارهها ۶۵
۳-۵-۴- گشتالت بیان ۶۶
۴- بررسی نتایج ۷۰
فهرست منابع ۷۷
پیوست۱ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;. ۸۰
پیوست۲ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;..۸۲
پیوست۳ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;..۸۴
پیوست۴ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;..۸۶
پیوست۵ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;.۹۱
فهرست تصاویر
تصویر ۳- ۱- ویلا ساوا – جبهه شمالی…………………………………… ۲۱
تصویر ۳- ۲- ویلا ساوا – ساختار فضایی…………………………………. ۲۳
تصویر ۳- ۳ – ویلا ساوا – ترکیب فضایی طبقه همکف ……………………../ ۲۳
تصویر ۳- ۴ – ویلا ساوا – رامپ……………………………………….. ۲۴
تصویر ۳- ۵ – ویلا ساوا – پله گرد………………………………………… ۲۴
تصویر ۳- ۶ – ویلا ساوا – بازشوها و دست انداز بام………………………….. ۲۵
تصویر ۳- ۷ – ویلا ساوا – بام….…………………………………………. ۲۶
تصویر ۳- ۸ – ویلا ساوا – جبهه ورود………
……………………………… ۲۸
تصویر ۳- ۹ – کلیسای رونشان – فرم پلاستیک بنا…………………………… ۳۱
تصویر ۳- ۱۰ – کلیسای رونشان – موقع………………………………;;.. ۳۲
تصویر ۳- ۱۱ – کلیسای رونشان- ورودی و جبهه شمالی………………………. ۳۳
تصویر ۳- ۱۲ – کلیسای رونشان – پلان مجموع
ه…………………………….. ۳۴
تصویر ۳- ۱۳ – کلیسای رونشان – دید داخلی از بازشوهای دیوار جنوبی…………. ۳۶
تصویر ۳-۱۴ – کلیسای رونشان – حجم بیرونی تداعی گر قلعه است……………. ۳۸
تصویر ۳- ۱۵ – ویلا فارنزورث – پلان……………………………………. ۴۰
تصویر ۳- ۱۶ – ویلا فارنزورث – فضای زندگی ساده بین دو ورقه آویزان بتونی;;.. ۴۱
تصویر ۳- ۱۷ – ویلا فارنز ورث – سادگی و زیبایی آبستره………………;;; ۴۳
تصویر ۳- ۱۸ – ویلا فارنزورث – تداخل فضایی محیط بی
رونی و درونی………….. ۴۵
تصویر ۳- ۱۹ – ویلا فارنزورث – فضای داخلی و انعطاف پذیری آن……………. ۴۷
تصویر ۳- ۲۰ – خانه آبشار – معبدی در دامن طبیعت………………………… ۴۹
تصویر ۳- ۲۱ – خانه آبشار – پلان……………………………………….. ۴۹
تصویر ۳- ۲۲ – خانه آبشار – مقاطع و نماها……………………………….. ۵۱
تصویر ۳- ۲۳ – خانه آبشار – ترکیب افقی حجم…………………………….. ۵۳
تصویر ۳- ۲۴ – خانه آبشار – استفاده از دیوارهای روستایی……………………. ۵۵
تصویر ۳- ۲۵ – خانه آبشار – ترکیب معنایی عناصر اولیه……………………… ۵۷
تصویر ۳- ۲۶ – کلیسای نور – پلان و مقاطع……………………………….. ۵۸
تصویر ۳- ۲۷ – کلیسای نور – هندسه فضا و ترکیب نور……………………… ۶۰
تصویر ۳- ۲۸ – کلیسای نور – ترکیب دو فضای برآمده از شبکه………………… ۶۲
تصویر ۳- ۲۹ – کلیسای نور – کیفیت معنایی فضای داخلی…………………….. ۶۳
تصویر ۳- ۳۰ – کلیسای نور – تجربه فضایی فرهنگ ذن : نسبت میان معماری و نور…. ۶۴
تصویر ۳- ۳۱ – کلیسای نور – تقابل تجرید هندسی و طبیعت……;……………. ۶۶
تصویر ۳- ۳۲ – کلسیای نور – طرحواره……………………………………. ۶۸
¬تصویر ۴- ۳۳ – آثار منتخب معماری مدرن……..…………………………… ۶۹
فهرست جداول و نمودارها
نمودار۱-۱- مدل مفهومی ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;۱۵
جدول ۴-۱- مقایسه آثار معماری مدرن بر اساس اصول نظریه گشتالت.
;;;;;;;.۷۱
مقدمه
رساله حاضر تحت عنوان «بررسی زیباییشناسی معماری مدرن»، تلاشی است برای بازنمایی ترسیمی دیگر از سیمای معماری مدرن.
میتوان گفت که زیباییشناسی معماری مدرن، شاخصهای از آن است که تحت بیشترین انتقادات قرار گرفته و عمده این انتقادات در مورد عدم توجه به فرهنگ و سنت در معماری مدرن به ویژه در زیباییشناسی آن است. محور اصلی بحث این رساله، بررسی و تحلیل این نقد است و سعی بر آن دارد تا با نقد آثاری از معماری مدرن به فهم درستی یا نادرستی این نقد قدمی نزدیکتر
گردد.
آنچه که اهمیت این رساله و موضوع آن را مشخص میسازد این است که علیرغم انتقاد از زیباییشناسی معماری مدرن، در مورد عدم توجه آن به فرهنگ و سنت، از سوی صاحبنظران و منتقدان سبکهای معماری پس از مدرن، امروزه شاهد آن هستیم که زیباییشناسی سبکهای معماری نهتنها فرهنگگریز و سنتزدا هستند، بلکه تا حد افکار شخصی نزول یافتهاند. میتوان گفت معضل تمام سبکهای معماری رایج امروزه در زیباییشناسی آنها نهفته است. با توجه به این که قریب به اتفاق سبکهای معماری امروز، میراثخوار و نوادگان معماری مدرن هستند، به طور یقین بررسی این سبک و معماری- و در این رساله بررسی زیباییشناسی آن ـ باعث آشنایی بیشتر با مسائل معماری امروز خواهد شد.
در مورد زیباییشناسی معماری مدرن مطالعات بسیاری صورت گرفته است. نظریهپردازان و معمارانی چون، یورگ گروتر، رابرت ونتوری، آلن ایزاک، کریستین نوربرگ شولتز، چارلز جنکز و بسیاری دیگر، این مساله را از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار دادهاند. آنچه که جای بحث دارد این است که در کشور ما، علیرغم بکارگیری معماری مدرن، تقریباً هیچ مطالعه جامع و برنامهریزی شدها
ی در مورد تحلیل این مسأله صورت نگرفته است. جای آن است که صاحبنظران معماری ایران با توجه به اهمیت موضوع، آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.
رساله حاضر برای برداشتن قدمی در این راه، مطالبی را در مورد این مسأله گرد هم آورده است؛ بخش نخست رساله به طرح موضوع و بررسی روش تحقیق اختصاص دارد؛ در بخش دوم نیمن
گاهی به مبانی نظری و اصول نظریه گشتالت شده است؛ بخش سوم، به عنوان بخش اصلی، اختصاص به نقد آثار منتخب معماری مدرن دارد؛ و در بخش پایانی نتایج نقد و تحلیل و بررسی اهداف و نظریهها گنجانده شده است.
و این آستانه راهی است که در آن قدم گذاشتهایم. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
فصل اول
۱- طرح موضوع
امروزه گفتن «مرگ بر معماری مدرن» بسیار متداول است. این در حالی است که این نهضت در تحولات معماری نقش وسیعی داشته و با توسعه افکار اجتماعی ـ سیاسی صد سال اخیر همگام بوده است. نهضت جدید با الهام از جنبشهای اجتماعی و نوع دوستانه قرن نوزدهم میلادی، انقلاب صنعتی و تحولات سیاسی و هنری که به همراه آن ظهور کرد، الگوهای معماری مورد استفاده در طراحی ساختمانها، محلات مسکونی، و زیرساختهای شهری را دگرگون ساخت. این نهضت فنآوری جدید ساختمان را معرفی کرده و آن توسعه داد؛ و شاید مهمتر از آن، معماران و طراحان محیط را به مسائل اجتماعی طراحی مسکن و فضاهای عمومی متوجه ساخت. در امر آموزش، از نهضت مدرن رویکردهای کهنه دانشگاهی دوری جست و بیشتر آثار معماری آن به پیروی از اصول طراحی پیشگامان نهضت ساخته شد. بسیاری از ساختمانها و مکانهای شهری که به این ترتیب به وجود آمدند فضاهای بسیاری دلپذیری هستند. در عین حال بسیاری از انگارههای مدرنیسم، آن گونه که پیشبینی میشد، به انجام نرسیدند. اصول زیباییشناسی معماری مدرن، یکی از ابعاد این سبک معماری است که نتوانست مقبولیت اجتماعی پیدا کند. بسیاری از منتقدان معماری مدرن، دلیل اصلی این عدم مقبولیت را سنتزدایی و فرهنگگریزی این سبک معماری میدانند. این نحوه تفکر را میتوان در مکاتب پس از مدرن، که به جای ایجاد تغییرات بنیادین فکری به ارائه شیوههای نوین زیباییشناسی بودند، مشاهده نمود.
نکتهای که قابل توجه به نظر میرسد، این است که هیچ کدام از این مکاتب نیز نتواستند آن چنان که باید ـ حتی تا حد معماری مدرن ـ مقبولیت یابند. معماری مدرن، در دوران خود، در اکثریت ممالک و فرهنگها رسوخ نمود و آثار مدرن در تمام نقاط دنیا قابل مشاهده بود؛ ولی قریب به اتفاق مکاتب معماری پس از مدرن چنین فراگیری را نداشتهاند.
با توجه به این که معماری مدرن در کشور ما نیز به کار گرفته شده است، جای آن است که بسی چند به معیارهای زیباییشناسی آن توجه شود و کورکورانه نظریات منتقدین در این مورد پذیرفته نشود.
این رساله تلاش بر این دارد تا اصول زیباییشناسی معماری مدرن را از طریق بررسی آثاری از آن، از فرهنگها و نقاط مختلف، به وسیله یکی از نظریههای ریباییشناسی مطرح، یعنی نظریه «گشتالت»، مورد تحلیل قرار دهد.
۱-۱- اهداف
این رساله سعی بر آن دارد تا با بررسی آثار معماری مدرن ساخته شده در فرهنگهای مختلف، تاثیر یا عدم تاثیر فرهنگ را بر اصول زیباییشناسی معماری مدرن بررسی نماید.
ـ آیا معماری مدرن یک سبک با معیارهای زیباییشناسی خاص و معین است یا یک سبک با قوانین زیباییشناسی منعطف و متغیر؟
– آیا فرهنگ و سنت بر معماری مدرن و معیارهای زیباییشناسی آن موثر بوده است یا خیر؟
– آیا معماری مدرن در ایران تحت تاثیر فرهنگ و سنت آن قرار گرفته و یا همان گونه با هویت غربی خود مورد استفاده قرار گرفته است؟
امروزه این بحث مطرح است که معماری مدرن به دلیل عدم توجه به فرهنگ و سنت، با بحران مواجه گردید. آیا این مساله بطور کامل صحیح است و یا اینکه برداشتهای نادرستی که بعضی فرهنگها از آن نمودند این شبهه را به وجود آورده است؟
۱-۲- فرضیه
فرض این رساله بر این است که معماری مدرن و بطور خاص معیارهای زیباییشناسی آن، علیرغم گفتههای منتقدین، وابسته به فرهنگ و سنت و متاثر از آنها بوده است.
با توجه به زمان و مکان پیدایش معماری مدرن، که دوران انقلاب صنعتی و اروپای غرب بوده است، میتوان این مساله را چنین تحلیل نمود که فرهنگ آن دوره یک فرهنگ نوگرا و سنتزدا بوده است. صنعت و تولیدات آن، اجتماع و نحوه تفکر آن را تحت تأثیر آنی قرار داده بود و پس از قرون متمادی سلطه سنت، مردم خواستار تجدد بودهاند. معماری مدرن نیز با توجه به این فرهنگ نو و صنعت (شیوههای نوین ساخت، مصالح نو و;) خواستههای مردم را اجابت نمود.
سایر فرهنگها و تمدنهایی که معماری مدرن در آنها رسوخ نمود، از جمله اروپای شرقی، خاور دور (بالاخص ژاپن) و ایران، به دلیل این که تاثیرات این انقلاب صنعتی هنوز فرهنگ و سنت آنها را تحت تاثیر قرار نداده بود و یا بدین دلیل که فرهنگ و سنت آنها بسی ریشهدارتر از این بود که این تحولات نوین بخواهد تغییری در آنها ایجاد نماید، در کاربرد معماری مدرن دچار بحران شدند.
از نمونههای موفق تلفیق فرهنگ و اصول معماری مدرن، میتوان ایالات متحده، در سالهای آغازین کاربرد معماری مدرن در آن، را نام برد. با توجه به استقلال نو پای این کشور از ممالک اروپای غربی، اصول معماری مدرن با محافظهکاری بکار گرفته شد و آن را مطابق با فرهنگ و نیازهای خود تغییر دادند، که نتیجه یک معماری موفق بود. اگر چه پس از ورود معماران اروپای غربی به این کشور، ساخت و سازهایی متفاوت از دوره نخست و مشابه اروپای غرب انجام گرفت.
۱-۳- روش تحقیق
در این بخش روش تحقیق انجام گرفته در مورد این رساله، به اختصار توضیح داده خواهد شد.
هر رساله تحقیقی دارای موضوع، اهداف، فرضیهها (زمینهها)، چهارچوب نظری، مدل مفهومی، آزمون مدل، مبانی نظری و ; میباشد. در مورد این پارامترها برای رسیدن به نتایج مطلوب میبایست از روشهای شناخته شده تحقیق، استفاده شود. این پارامترها در مورد این رساله، در زیر توضیح داده شده است.
عنوان رساله: بررسی زیباییشناسی در معماری مدرن
اهداف: آیا معماری مدرن یک سبک معماری با اصول زیباییشناسی خاص و معین است و یا یک سبک معماری با اصول زیباییشناسی منعطف و متغیر؟
آیا فرهنگ و سنت در معماری مدرن و اصول زیباییشناسی آن موثر بوده است یا خیر؟
عدم مقبولیت معماری مدرن در ایران به چه دلیل بوده است؟ آیا معماری مدرن در ایران از فرهنگ و سنت آن تاثیر پذیرفت؟
نظریه: معماری مدرن و بالاخص اصول زیباییشناسی آن، از فرهنگ و سنت متاثر بوده است.
اصول زیباییشناسی معماری مدرن، بسته به زمان و مکان مورد استفاده متفاوت بوده است.
معماری مدرن هرگاه از فرهنگ و سنت تأثیر پذیرفته، نتیجه آثار معماری موفقتری بوده است.
معماری مدرن در ایران به دلیل عدم استفاده صحیح از اصول آن و عدم تطبیق آن با باورها و فرهنگ اجتماع، مقبولیت عمومی نیافت.
چهارچوب نظری: در این رساله، آثارمنتخب معماری مدرن در چهارچوب اصول نظریه زیباییشناسی گشتالت، مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت.
نمودار-۱ ۱- مدل مفهومی
آزمون مدل: در این قسمت، مدل مفهومی ارائه شده، توسط روش منتخب (بررسی نمونهها) مورد تحلیل قرار می گیرد.
نتایج: موارد و نتایج حاصل از تحلیل مدل، در این بخش توضیح داده خواهد شد.
۱-۴- متدولوژی تحقیق
هر تحقیقی برای موفقیت نیاز به روششناسی دارد.
رساله حاضر از نظر استراتژی تحقیق، با توجه به مطالعه بر روی نمونه های موردی و تحلیل آنها، تحقیقی مقایسهای است.
از لحاظ اهداف تحقیق نیز، با توجه به حکمیت اهداف و نظریهها، این رساله تحقیقی بنیادی است.
از لحاظ گردآوری اطلاعات نیز میتوان، این رساله را، تحقیقی توصیفی دانست.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 