فایل ورد کامل مقاله کارآموزی در کارخانه ایران‌خودرو با محوریت طراحی بانک اطلاعاتی سالن رنگ؛ بررسی علمی فرآیندهای صنعتی و مدیریت داده


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله کارآموزی در کارخانه ایران‌خودرو با محوریت طراحی بانک اطلاعاتی سالن رنگ؛ بررسی علمی فرآیندهای صنعتی و مدیریت داده دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله کارآموزی در کارخانه ایران‌خودرو با محوریت طراحی بانک اطلاعاتی سالن رنگ؛ بررسی علمی فرآیندهای صنعتی و مدیریت داده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله کارآموزی در کارخانه ایران‌خودرو با محوریت طراحی بانک اطلاعاتی سالن رنگ؛ بررسی علمی فرآیندهای صنعتی و مدیریت داده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله کارآموزی در کارخانه ایران‌خودرو با محوریت طراحی بانک اطلاعاتی سالن رنگ؛ بررسی علمی فرآیندهای صنعتی و مدیریت داده :

کارآموزی کارخانه ایران خودرو بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

تاریخچه تأسیس ایران خودرو :
شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۴۱ با سرمایه تولید یکصد میلیون ریال و تعداد یک هزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید.در سال ۱۳۴۱ عملاً فعالیّت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد.
ایران خودرو از اولین شرکتهایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به نحو کامل اجرا کرد و ۴۹ درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار شد.

براساس اعلام سازمان مالی در مرداد ماه سال ۱۳۷۲ سرمایه شرکت بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال و تعداد سهام ۵۷ میلیارد سهم بوده است و کل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

ساخت سواری :
براساس پروانه مورخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۴۴ وزارت اقتصاد (صنایع و معادن) به کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) اجاره داده شد.در مورد ساخت اتوبوس پیکان اقدام کند.
اجازه تأسیس کارخانه ساخت اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر در تارخ ۲۰/۶/۱۳۵۶ به این شرکت داده شد.شرکت فوق سپس براساس قراردادی با کارخانه Lotus انگلستان وابسته به گستره گرایسلر موفق به دریافت مجوز مونتاژ نوعی اتومبیل « هیلمن هانتر » و ساخت آن در ایران به نام پیکان شد.
اولین اتومیبل در سال ۱۳۴۶ ساخته شد.پیکان بود که در دو مدل « دولوکس » و « کارلوکس » به بازار عرضه می شد.در این سال وانت پیکان و تاکسی هم به آن اضافه شد.در س

ال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می شد : مولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک.

پس از تعطیلی خطوط تولیدی شرکت تالبوت و لغو قرارداد بین آنان برای تأمین قطعات قوای محرکه که در سال ۱۳۶۴ استمرار تولید پیکان در داخل کشور در دستور کار قرار گرفت.
با تولید پیکان ۱۶۰۰ عملکرد پیکان بهبود یافت و در مصرف سوخت آن به میزان ۳۰ درصد کاسته شد و قدرت خودرو نیز به میزان تقریبی ۲۰ درصد افزایش یافت: خط تولید پیکان ۱۶۰۰ در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط ریاست جمهوری کشورمان افتتاح شد.
با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز، ایران خودرو تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۸ « پژو ۴۰۵ » را در مدل های GLX , GL تولید کند.
این خودرو در سال ۱۹۸۷ میلادی با مدرنترین تکنولوژی آن زمان به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان جدیدترین و بهترین اتومبیل سال اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریکا انتخاب شد.

حط جدید تولید پژو ۴۰۵ نیز در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور افتتاح شد.ر ادامه مطالعات لازم برای توسعه ساخت داخل ایران خودرو اقدام به خرید بخشی از ماشین آلات تولیدی شرکت تالبوت کرد تا پس از بازسازی و راه اندازی از آنها برای آموزش تکنولوژی نیروی انسانی، ارتقاء و تعمیق تکنولوژی خودروسازی و فعالیت فنی مهندسی مربوطه در کارخانه های ایرانی تولید قطعات یدکی قوای محرکه پیکان های موجود و تولید قطعات یدکی خودروهای آتی استفاده کند.
ساخت مینی بوس :
در سال ۱۳۴۴ ساخت و تولید مینی بوس مدل ۳۰۹ و کرمر در مجتمع شمال شرکت آ ناسیونال (ایران خودرو فعلی) تولید مدل قدیمی مینی بوس را تعطیل و مدل ۵۰۴ جدید را به بازار عرضه کرد.
محصول جدید این کارخانه به نام مینی بوس ۳۰۹ سقف بلند تحت عنوان « سینما سیار » طراحی در تاریخ ۳۰/۶/۱۳۶۹ راه اندازی و اولین نمونه آن تولید شد.
محصول جدید کارخانه مینی بوس سازی به نام « کاروان پاک » به منظور ارائه در هجدهمین نمایشگاه بین المللی تهران با استفاده از موتور و شاسی مینی بوس ۵۰۸ سقف بلند و در تاریخ ۱۶/۶ ۱۳۷۱ اولین نمونه آن تولید شد.

ساخت اتوبوس :

تولید اتوبوس در این کارخانه، از سال ۱۳۴۲ با ساخت اتوبوس مدل بنز، تحت لیسانس بنز آلمان آغاز شد.در سال ۱۳۴۹ با بهره برداری از خط جدید اتوبوس های مدل ۳۰۲ مرسدس بنز ظرفیت تولید به ۶ دستگاه در روز افزایش یافت.
به منظور نوسازی کارخانه اتوبوس سازی و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و برای افزایش کیفیت و تعداد اتوبوس با استانداردهای جدید از سال ۱۳۶۱ پروژه افزایش تعداد اتوبوس زیر نظر سازمان مهندسی ایران خودرو در سالنی به مساحت ۴۸۰۰۰ متر مربع آغاز و سپس کارخانه با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه یافت.
به علت قدیمی بودن اتوبوس های شهری تولید شده مطالعه و تحقیق اتوبوس شهری جدید از سال ۱۳۶۷ با همکاری مرسدس بنز شروع شد و در نتیجه در نیمه دوم سال ۱۳۶۸، پس از یک و نیم سال مطالعه اولین نمونه آن در معرض دید نمایشگاهی قرار گرفت.

کارخانه موتورسازی :
کارخانه موتور سازی شرکت ایران خودرو با هدف ساخت موتور و سایر قطعات چدنی و مونتاژ موتور ۱۷۲۵ , ۱۶۰۰ دو کاربراتور با سرعت ۲۵۹۷ مترمربع به دو قسمت ماشین شاپ و مونتاژ موتور به سال ۱۳۵۰ تأسیس شد.
تولید قطعات شش گانه موتور پیکان ۱۶۰۰ در کارخانه ریخته گری و تراشکاری این قطعات و مونتاژ آنها به همراه سایر قطعات در کارخانه ماشین شاپ در مهرماه سال ۱۳۵۳ افتتاح و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت مشابه تولید ادامه داشت.از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷ عمده فعالیت ها را تولید قطعات دفاعی تشکیل می داد.
در اوایل سال ۱۳۷۰ برنامه چهارساله مجتمع موتورسازی در

زمینه ساخت موتور پیکان ۱۶۰۰ به تصویب رسید و زمینه های اجرایی آن فراهم شد.
پس در تعطیلی شرکت تالبوت، به علت عدم تأمین قطعات لازم خط مونتاژ این کارخانه در سال ۱۳۶۹ متوقف شد.پس از توقف خط، برنامه کوتاه مدت به اجرا درآمد.براساس این برنامه عمده فعالیت ها برتولید قطعات ششگانه چدنی قرار گرفت.
پس از انجام مطالعات فنی و اقتصادی در زمینه امکان پذیر نمودن خط مونتاژ موتور پیکان برای مونتاژ موتور پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۷۲ یک خط مونتاژ مکانیزه : در کارخانه موتور سازی ایجاد شد.با این تجهیزات میزان خروج خط مونتاژ به تعداد ۷۷ دستگاه موتور ۴۰۵ در یک شیفت ۱۲ ساعته همزمان با مونتاژ ۱۴۰ دستگاه ۱۶۰۰ افزایش یافت.

کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی :

این کارخانه به نام کارخانه صندلی سازی در سال ۱۳۴۲ شروع به فعالیت کرد.این کارخانه پس از تأسیس شرکت با خرید قیچی های برقی آلمانی در سال ۱۳۵۴ با هدف تولید قطعات برش و پرس، خمی شاسی و بدنه سواری پیکان، مینی بوس، اتوبوس فعالیت خود را آغاز کرد.پرس های کوچک پس از قیچی ها و نوارهای برقی نصب و راه اندازه شد.با ورود قالبهای بدنه خودرو، نصب پرس که از سال های ۴۶-۱۳۴۵ شروع شده بود سرعت بیشتری به خود گرفت.
در سال ۱۳۵۵ سالن جدیدی با پرس های مکانیکی سنگین و آلمانی و انگلیسی راه اندازه شد.در حال حاضر کارخانه پرس و برش با حدود صدهزار مترمربع مساحت در شمال شرکت ایران خودرو با بیش از ۸۰ دستگاه پرس ده تن ۱۶۰۰ تن در انواع هیدرولیکی، مکانیکی، یک پایه، دو پایه، یک عمله و دو عمله و ۶۰ دستگاه انواع قیچی، خم کن، نورد و چکش، به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای پرس کاری در ایران مشغول فعالیت است.
کلیه قطعات اسکلت سواری، مینی بوس و اتوبوس توسط دو هزار قالب در این کارخانه تولید می شد و هفتاد درصد این قالب ها ساخت آلمان و بقیه در کارخانه قالب وجیک سازی ساخته شده است.وزن بعضی از این قالب ها به ۳۰ تن می رسد.
این کارخانه قادر است روزی ۲۰۰ تن ورق را به صورت قطعه آماده تحویل نماید.ورق های مورد استفاده از ژاپن، آلمان به شکل کوئل و شیت خریداری شده و در قسمت کوئل بری به صورت طولی و عرضی بریده می شود.
کارخانه برش و پرس شامل واحدهای تولید، تعمیرات نگهداری، مهندسی، خدمات و پشتیبانی برنامه ریزی و کنترل کیفیت است.

پژو ۴۰۵ ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاورمیانه :
یکی از موفق ترین اتومبیل های کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب شد.اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.
طراحی جالب آیرودینامیک، شاسی، دینامیک خوب در رابطه با موتورهای ارائه شده هر کلاس و تجهیزاتی مانند فن بخاری یا کولر، شیشه های بزرگ و از میان برداشتن نقطه

کور برای سرنشینان از جمله مزایای این اتومبیل می باشد.
سیستم فنربندی عقب خوابیده و در زیر اتاق قرار گرفته و از این نقطه نظر فشای صندوق عقب به حداکثر فضای مفید تبدیل گشته است.سیستم فنربندی عقب خوابیده و از زیر اتاق قرار گرفته و از این نقطه نظر فضای صندوق عقب به حداکثر فضای مفید تبدیل شده است.به خصوص دستیابی به لاستیک یدک به وسیله پیچی که در عقب صندوق قرار گرفته سبب می شود در صورتی که صندوق عقب مملو از وسایل سفر باشد.به راحتی لاستیک یدک را از زیر اتومبیل بکار گرفت.
لاستیک معیوب را که احتمالاً کثیف همه است بدون ورود به صندوق عقب در زیر صند

وق جای زن در سال ۱۹۹۵ پژو با موتورهای تکنولوژی بالا و راندمان خوب به بازار عرضه می شود.از جمله موتور ۱۰۸ سیلندری با قدرت ۱۰۱ اسب بخار و تورک ۱۵۳ نیوتن متر.موتور ۲ تیری است و تورک ۱۷۶ نیوتن متر که همگی مدل های نامبرده به صورت دو سوپاپ برای هر سیلندر می باشد.
پژو ۴۰۵ ایران در دو مدل GL , GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیل های مونتاژ شده در ایران است.
فضای مناسب در کلاس خودرو و فاصله زیان دو اکسل جلو عقب و فاصله زیان استقرار چرخ های جلو و عقب از سبب گشته که یک اتومبیل مناسب راحت را برای مسافت های طولانی و همچنین آرامش و اطمینان را برای سرنشینان به ارمغان آورد داشبورد پژو ۴۰۵ ایران مجهز به صفحه نمایش گر در کوتاهترین زمان اطلاعات لازم در زمینه نحوه عملکرد بخش های مختلف اتومبیل را از طریق علائم کنترلی لامپها در اختیار راننده قرار داده است.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آیرودینامیکی و با ضریب ۳۱ % در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی داشته و علارقم قدرت جذب، مصرف آن در شهر در حدود ۱۰ در یک صد کیلومتر مسافت می باشد.
حداکثر سرعت پژو ۴۰۵ ایران ۱۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و این اتومبیل می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در زمان ۱۲ ثانیه پیماید.

سمند « SAMAND » خودرو ملی :
این خودرو که به کمک مشاوران خارجی و ایرانی طراحی شده دارای موتور ۲ تیری است و هیچ یک از قطعات پیکان سابق در آن به کار نرفته است و یک خودروی کاملاً جدید مدرن با ایمنی بالا و مطلوب، اکس جلو، قابلیت فراوان به بدنه طراحی شده جدید است.
خودرویی است که، کیفیت بهتر از پژو ۴۰۵ تولید می شود.با طراحی و تولید سمند ایران به صف کشورهای خودروساز جهان می پیوندد ومیزان تولید آن ۱۵ دستگاه در ساعت، استفاده از خط چهار کراه تمام رباتیک که دارای ظرفیت ۲۰ دستگاه در ساعت می باشد.
لازم به ذکر است که در طراحی و ساخت خط تولید و تجهیزات مربوط شرکت کره ای، در ساخت و طراحی قالب ها شرکت ژاپنی، در طراحی خودرو شرکت انگلیسی همکاری داشته اند.

مجموعه شرکت های وابسته به ایران خودرو :

گروه صنعتی ایران خودرو از مجموعه ای از شرکت ها تشکیل شده است و هر شرکتی با توجه به فعالیت های تعریف شده به انجام امور محوله مشغول است.این شرکت ها که در مجموع گروه صنعتی ایران خودرو را تشکیل می دهند، عبارتند از :
۱ سالکز = در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز توسط سازندگان داخلی فعالیت می کند.
۲ مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو.

۳ نام ایران خودرو = تهیه و تأمین ابزار و تجهیزات مورد نیاز را به عهده دارد.
۴ پارک های صنعتی – تأمین و نگهداری تأسیسات و تدارک خدمات را به عهده دارد.
۵ ایران خودرو سازنده = امور عمرانی ساخت و پشتیبانی استند به عهده این گروه است.
۶ ایران خودرو دیزل = مسئولیت این شرکت ساخت انواع خودروهای دیزلی سنگین و نیمه سنگین می باشد.
۷ ماشین ابزار ایران خودرو = این گروه، سازنده ماشین ابزار مخصوص خطوط تولید ایران خودرو می باشد.
۸ ایساکو = خدمات پس از فروش و تهیه لوازم یدکی خودروها را به عهده دارد.
۹ قالب های بزرگ صنعتی ایران خودرو.
۱۰ شرکت ایران خودرو.

واحدهای تولیدی :
۱- واحدهای سواری سازی
۲- واحدهای فرم سازی
۳- اتوبوس سازی
۴- جلو داشبورد سازی
۵- ریختخ گری
۶- اکسل سازی
۷- واحد موتور سازی
۸- قالب سازی
۹- واحد بدنه سازی
۱۰- واحد جیک سازی
۱۱- صندلی سازی
۱۲- انبار

واحدهای خدماتی :
۱- واحد مالی
۲- واحد فروش
۳- واحد تدارکات
۴- تحویل
۵- واحد اداری و نیروی انسانی

۶- واحد پیشگیری و درمان
۷- واحد فنی و مهندسی
۸- واحد فروش اقلام مازاد و ضایعاتی …
۹- واحد خدماتی ماشینی
۱۰- واحد روابط عمومی
۱۱- واحد صادرات
۱۲- واحد حراست و انتظامات
۱۳- واحد آموزش
۱۴- واحد آتش نشانی

عنوان : صفحه عنوان : صفحه

پس از نصب اسکلت بدنه در سالن بدنه سازی مرحله پاشش رنگ بر روی بدنه آغاز می شود.در این فصل به شرح ایستگاه ها و مراحل مختلف عملیات قبل و بعد از پاشش رنگ، همچنین مراحل بعدی تا انتهای خط و تحویل بدنه رنگ شده به سالن تزئینات.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.