فایل ورد کامل گزارش کارآموزی بررسی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل؛ تحلیل علمی فرآیندهای مالی و مدیریت منابع انسانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی بررسی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل؛ تحلیل علمی فرآیندهای مالی و مدیریت منابع انسانی دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل گزارش کارآموزی بررسی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل؛ تحلیل علمی فرآیندهای مالی و مدیریت منابع انسانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل گزارش کارآموزی بررسی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل؛ تحلیل علمی فرآیندهای مالی و مدیریت منابع انسانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل گزارش کارآموزی بررسی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل؛ تحلیل علمی فرآیندهای مالی و مدیریت منابع انسانی :
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی بررسی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل؛ تحلیل علمی فرآیندهای مالی و مدیریت منابع انسانی
چکیده
امروزه در اکثر سازمانها و شرکتهای دولتی و غیر دولتی برای رفاه حال کارمندان و حل مشکل نقدینگی آنها، ایجاد انگیزه کاری و حفظ نیروی کارآمد و جذب نیروهای متخصص تسهیلاتی مانند وام برای آنها در نظر می گیرند که هر شخص با توجه به نیاز خود نسبت به اخذ آن که انواع مختلفی در هر سازمان و شرکت دولتی و غیر دولتی دارد اقدام می نماید که شامل وام خرید و احداث مسکن، وام خودرو، وام تلفن همراه، وام ازدواج و ودیعه مسکن، وام رفاه، وام لیزینگ خودرو و وام ازدواج می باشد که هر یک از این نوع وام ها شرایط خاص و مدارک و مستندات مربوط و میزان حداقل و حداکثر مبلغ و مدت زمان پرداخت و سایر شرایط را دارا می باشد. البته شایان ذکر است که نحوه استرداد هر یک از انواع وامها به کارمندان، به میزان مبلغ دریافتی آنها از سازمان یا شرکت بستگی دارد یعنی باید ۳/۱ جمع حقوق و مزایا قبل از کسورات برای کارمند باقی بماند. برای روشن شدن این مطلب وام مسکن که ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۳۰ رالص است اگر فرد وام مسکن درخواست کند بهره وام را اول حساب میکنند که ۰۰۰/ ۰۵۰/ ۳ رالد میشود (هر قسط آن هم ۰۰۰/ ۵۵۰ رالد (۱+مدت) × نرخ ×اصل وام تقسیم بر ۴۰۰/۲ و اگر پرداختی بعد از کسورات ۰۰۰/۵۰۰/۱ رال باشد میزان هر قسط از میزان مبلغ پرداختی بعد از کسورات ۰۰۰/۵۰۰/۱ رال باشد میزان هر قسط از میزان مبلغ پرداختی بعد از کسورات کمتر میشود که مبلغ ان ۰۰۰/۹۵۰ رال است در صورتی که اگر جمع حقوق و مزایا قبل از کسورات را در ۳ تقسیم کنیم مبلغ آن میشود ۳۳۳/۸۳۳
ملاحظه میشود که فرد توانایی پرداخت وام را دارد ولی اگر این میزان بیشتر شود به جای اینکه به فرد ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ رال وام بدهند مبلغ کمتری وام به وی می دهند به میزانی که بعد از محاسبات مربوطه ۳/۱ حقوق فرد باقی بماند و این مورد در تمامی وامها صدق می کند به غیر از وام رفاه به علت اینکه مبلغ وام رفاه (۰۰۰/۰۰۰/۴رالم) مبلغ ناچیزی در سازمان محسوب میشود و دارای این شرایط نمی باشد. وام رفاه وامی است که به دفعات مکرر بنا به درخواست کارمند و در صورتی که وام قبلی اش را کاملاً تصیفه کرده باشد ارائه میشود ولی در مورد وامهای دیگر به این صورت نیست یعنی فقط یک بار به کارمند داده میشود و به علت سقف ریالی بالا حتماً باید فرد کارمند ضامن داشته باشد نکات دیگری که وامهای با سقف ریالی بالا دارند این است که در مورد وام مسکن و وام مسکن ازدواج فردی که مسکن ندارد حق استفاده از این وام را دارد حتی اگر در خانه سازمانی سکونت داشته باشد باید تعهد دهد که خانه سازمانی را بعد از خانه دار شدن تحویل و در وام مسکن ازدواج فردی که قصد ازدواج دارد وام به آن تعلق می گیرد و یا در وام ازدواج هم همین طور فردی که قصد ازدواج دارد و ازدواج اولش است یعنی به فردی که در شرف ازدواج دوم است وام ازدواج و حتی وام ودیعه مسکن ازدواج تعلق نمیگیرد نکته ای که حائز اهمیت است این است که وام ازدواج به زن و شوهری که هر دوی آنها در سازمان کارمند هستند به هر دوی آنها وام تعلق می گیرد اما وام ودیعه مسکن ازدواج و وام خودرو و وام مسکن و وام لیزینگ فقط به یک نفر آنها تعلق می گیرد.
در مورد ثبت وامهای مذکور سازمان اتکا، از سیستم همکاران سیستم استفاده میکند و مانند همه سازمانهای دیگر حساب کل، معین و تفضیلی در سند حسابداری استفاده میکند و به دلیل اینکه شرکتهای روغن و شرکت مزرعه نمونه و شرکت نساجی فخر و شرکت فروشگاهها که از شرکتهای تابعه سازمان می باشند سازمان در ثبت های مربوطه از حساب فی ما بین استفاده می کند سقف ریالی وامها در سازمان اتکا به شرح زیر است:
۱- وام خرید و احداث مسکن ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ رالا که مدت باز پرداخت وام بنا به درخواست کارمند (برای مثال اگر کارمند ۰۰۰/۰۰۰/۱۰رال کمتر وام درخواست کره و یا بیشتر ) فرق می کند که همه ماهه از حقوق وام گیرنده کسر می شود.
۲- وام خودرو ۰۰۰/۰۰۰/۴۰رال که باز پرداخت آن ۸۰ ماه می باشد که ماهانه از حقوق وام گیرنده کسر میشود.
۳- وام تلفن همراه ۰۰۰/۰۰۰/۶ رالو که مدت باز پرداخت آن ۱۲ ماهه میباشد که ماهانه از حقوق وام گیرنده کسر می شود.
۴- وام رفاه ۰۰۰/۰۰۰/۴ راله و مدت باز پرداخت وام حداکثر ۳۶ ماهه است و هیچ گونه کارمزد از این وام کسر نمی شود (ماهانه از حقوق کارمند کسر میشود)
۵- وام ودیعه مسکن ازدواج ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ رالا و چنانچه متقاضی وام ودیعه مسکن ازدواج به هر نحوی از تسهیلات تامین سازمان استفاده کرده باشند و یا اینکه خود یا هر دو در هنگام تقاضای وام دارای مسکن شخصی باشند فقط از ۰۰۰/۰۰۰/۵ وام ازدواج بهرهمند می شوند و مدت باز پرداخت وام ودیعه مسکن ازدواج ۶۰ ماه میباشد که از حقوق کارمند کسر می شود در ضمن به کارکنان مجرد رسمی پیمانی ۰۰۰/۰۰۰/۵ رالا وام ازدواج و ۰۰۰/۰۰۰/۵ رالا وام ودیعه مسکن ازدواج پرداخت میشود و به کارکنان مجرد رسمی یا پیمانی حداکثر مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵ رالا وام ازدواج و به کارکنان موقت و روز فرد و فصل وام تعلق نمی گیرد.
وام لیزینگ خودرو ۰۰۰/۰۰۰/۶۰ و مدت باز پرداخت ۶۰ ماه می باشد که میزان بهره مندی وام ۵۰% ارزش خودروی درخواستی با نرخ ۱۹% بانکی محاسبه و به حساب بدهی آنان منظور می شود و باقی مانده به حساب سازمان واریز میشود.
در مورد کلیه وامها از متقاضی باید به میزان ۵/۱ برابر وام دریافتی چک یا سفته در وجه سازمان دریافت شود ونکته ای که مد نظر است این است که کارمند نباید در مراحل رهایی از خدمت باشد در صورتی که در مراحل رهایی از خدمت باشد باید مابقی وام را یکجا تسویه کند.
فصل اول
تاریخچه فعالیت سازمان اتکا
تاریخچه فعالیت سازمان اتکاء :
سازمان اتکا در سال ۱۳۳۴ در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده برابر مفاد ۱۱۴ اساسنامه فعالیت سازمان اتکا عبارت اند از تامین وسایل زندگی و تقلیل هزینه های معیشت عامله پرسنل کارمند میباشد. سازمان دارای ۵ واحد تولیدی و صنعتی با ۲۱ مرکز بازرگانی در استانها با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و واحد توزیع و ۵ طرح دامی و زراعی و اداره مرکزی که به صورت واحد مستقل سازمان دهی اداره میشود که یکی از واحد های ستادی مدیریت حسابداری مرکز زیر مجموعه معا
ونت مالی سازمان میباشد.
معاونت مالی:
یکی از معاونت های سازمان اتکا می باشد که در آن عملیات مالی اعم از دریافت، برداشت، ثبت حسابداری، عملیات بانکی، ارزی، سرمایه گذاری، تهیه تراز سیستمها و ; را در بر می گیرد. معاونت مالی شامل ۳ مدیریت میباشد.
۱- مدیریت حسابداری کل
۲- مدیریت حسابداری مرکز
۳- مدیریت حسابداری منابع مالی
مدیریت حسابداری مرکز
یکی از قسمتهای معاونت مالی بنام مدیریت حسابداری مرکز که عمدتاً کار این مدیریت شامل ۳ دایره برداشت، دریافت (مالی ، بودجه) ، دایره دفترداری و وام و دایره ممیزی اسناد میباشد.
فعالیت اصلی مدیریت حسابداری مرکز
الف) انجام کلیه عملیات اداری و مالی مربوط به دریافت و برداشت وجوه تخصیص داده شده برای پرداختهای پرسنلی و تنخواه مورد نیاز معاونتها و مدیریت های کشاورزی.
ب) پرداختهای مربوط به خرید یا ایجاد پروژه های سرمایه ای ستاد در صورت لزوم
ج) نگهداری حساب دارائی های ثابت ستاد مرکزی و کنترل دوره ای دارائی ها و نظارت بر جا به جائی نقل و انتقال آنها
د) پرداخت حقوق و مزایا پرسنل ستادی اعم از کارکنان بیمه ای –شرکتی- قراردادی ( اضافه کاری و کارانه پرسنل رسمی)
هـ) تهیه و نگهداری سوابق حسابداری در قالب مقررات و دستورالعمل ها و روشهای مصوب ابلاغی و رفع مغایرتها و تسویه حسابهای نهایی با اشخاص حقیقی و حقوقی کارکنان
ز) برآورد بودجه جاری ستاد مرکزی سازمان در قالب دستورالعمل های اجرایی
س) تهیه گزارشات مالی و تحلیلی و نوبه ای از عملکرد ستاد و مدیریت و ارائه آن به معاونت مالی
ش) ارائه سایر خدمات مالی و خدمات مشورتی و در صورت ارجاع از طرف معاونت مالی
مبنای تهیه صورتهای مالی
صورتهای مالی اساساً بر مبنای بهای تمام شده تاریخی تهیه میشود.
موجودی جنسی:
موجودی جنسی اغلب شامل لوازم و ابزار مصرفی اداری بوده و به بهای تمام شده ثبت می گردد و بهای تمام شده موجودی پایان سال بر اساس روش اولین صادره از اولین وارده تعیین می گردد.
دارای ثابت مشهود
دارایی ثابت مشهود بر مبنای بهای تمام شده در حسابها ثبت میشود. مخارج بهسازی و تعمیرات اساسی که باعث افزایش قابل ملاحظه در ظرفیت عمر مفید دارائی های ثابت یا بهبود اساسی در کیفیت بازدهی آنها می گردد و به عنوان مخارج سرمایه ای محسوب و طی عمر مفید باقی مانده دارائی های مربوط مستهلک می گردد استهلاک دارائی های ثابت با توجه به عمر مفید برآور
دی دارائی های مربوط و با در نظر گرفتن آیین نامه استهلاک موضوع ماده ۱۵۱ قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند ۱۳۶۶ و بر اساس نرخها و روشهای زیر محاسبه میشود.
دارایی: نرخ استهلاک روش استهلاک
ساختمان ۷و ۸ و ۱۰% نزولی
تأسیسات ۱۲% ، ۱۳%، ۱۵ ساله نزولی و خط مستقیم
ماشین آلات ۱۰% ، ۱۰%، ۱۵ ساله نزولی و خط مستقیم
اثاثه و منصوبات ۱۰ ساله خط مستقیم
ابزار آلات و قالبها ۴ ساله خط مسقیم
وسایل نقلیه ۲۵% و ۳۰% و ۳۵% نزولی
محصولات تولیدی
روغن، قند، رب، پارچه، شوینده،گوشت،مرغ، تخم مرغ، شکر، که عمده ترین تولیدات در اختیار بسیج اقتصادی قرار میگیرد و بقیه به صورت نقد به فروش می رسد
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان بر اساس یک ماه آخرین حقوق ثابت هر یک از کارکنان مشمول قانون کار برای هر سال خدمت آنان و یک ماه حقوق و مزایای برای هر یک از پرسنل رسمی برای هر سال خدمت آنان محاسبه و در حسابها منظور می شود.
چارت سازمانی:
( چارت شرکتهای وابسته به سازمان )
چارت سازمانی سازمان اتـــــــکا
فصل دوم:
دایره وام
دایره وام:
انجام امور مربوط به پرداخت وام به پرسنل و دریافت تصمیمات مربوط به وام پی گیری و دریافت کسورات مربوط به اقساط وام و همچنین صدور سند حسابداری و در نهایت ثبت و نگهداری حساب اشخاص وام گیرنده تا تسویه حساب نهایی
وظایف دایره وام
۱-انجام کلیه اقدامات و کنترل های لازم در جهت پرداخت وام کارکنان سازمان
۲- انجام امور مربوط به بیمه کردن وامهای پرداختی به کارکنان سازمان
۳- کنترل و پیگیری امور مربوط به کسر منظم اقساط وام پرداختی به کارکنان سازمان
۴- صدور کلیه اسناد مربوط به وام های پرداختی به کارکنان سازمان و کسورات فایل وزارت و فایل داخلی
۵- پیگیری امور مربوط به اخذ وجوه اقساط وامهای فایل وزارت از ذی حسابی وزارت و همچنین تفکیک و ارسال لیست کسورات به مبادی ذیربط
۶- حفظ و نگهداری اسناد تضمینی حسابداری مرکز
۷- انجام سایر اموری که از سوی مدیر حسابداری مرکز ابلاغ می گردد
سیکل پرداخت وام در سازمان اتکا
۱-تقاضای شخص وام گیرنده
۲- نظر موافق قسمت (مدیر مربوط) یا رضایت مدیر مربوط با توجه به سابقه کار، سقف اعتبار و صحت اسناد (مباینه نامه و سند نامه) و بازرسی آن
۳- معاونت مالی
۴- قسمت وام- و مدارک وام گیرنده
۵- تجزیه و تحلیل صلاحیت دادن فرمهای ضامن و بیمه و دریافت اسناد تضمینی
۶- صدور گردش کار
۷- صدور چک
۸-پرداخت وام
۹-سند بدهکاری شخص وام گیرنده
۱۰-صدور نامه جهت برقراری اقساط
۱۱- دریافت اقساط و صدور سند اقساط وام
۱۲- عودت اسناد تضمینی پس از اتمام وام
شرایط عمومی برای کلیه وامها
۱- استخدام رسمی باشند
۲- در مراحل رهایی از خدمت نباشند
۳- دارای حداقل ۲ سال سابقه خدمت در سازمان باشند
۴- مامور به داخل سازمان نباشند
۵- مامور به خارج از سازمان نباشند
۶- وام گیرنده می باید جزء کارکنان سازمان بوده و فاقد هر گونه بدهی سازمان از بابت وام مربوط باشد
۷-دریافت وام مجدد منوط به تسویه کل وام دریافتی و سپری شدن زمان قانونی انقضا اقساط آن
۸-خالص دریافتی ماهانه وام گیرنده نباید کمتر از دو قسط ماهانه باشد
لازم به ذکر است که مدیر عامل سازمان در موارد تخصص های خاص به منظور جذب و نگهداری نیروهای متخصص می تواند خارج از شرایط مذکور در ماده ۵ در چارچوب سایر موارد این آیین نامه دستور پرداخت وام صادر نماید
مراحل ثبت حسابداری وامها (عمومی)
۱- زمان پرداخت و دریافت تضمین
۲- اقساط پرداختی بابت تسویه وام
۳- عودت اسناد تضمینی دریافتی پس از تسویه وام
فصل سوم
نحوه پرداخت وام خرید و احداث مسکن
نحوه پرداخت وام خرید و احداث مسکن
در راستای تدابیر ابلاغی در خصوص تامین مسکن کارکنان که از جمله مهمترین و اساسی ترین مشکلات آنان محسوب میشود به منظور تحقق اصل ۲۱ قانون اساسی و همچنین افزایش توان مالی و حفظ روحیه و رفاه پرسنل وام خرید و احداث مسکن به عنوان یکی از مزایای کار برای آنها در نظر گرفته میشود.
مقررات کلی وام
اعتبار لازم جهت اجرا از محل منابع مالی هر یک از رده ها تامین خواهد گردید و پر
ت های دامداری، کشاورزی و اجرایی با مجوز بالاترین مقام مربوطه از محل اعتبارات داخلی در سطح ستاد از سوی معاونت های مالی سازمان صورت خواهد پذیرفت. پرداخت وام مسکن از محل بازگشت اقساط به پرسنل متقاضی مجاز میباشد. معاونت مالی سازمان، سیستم مناسب برای پرداخت و باز پرداخت اقساط این وام را در سطح سازمان تهیه خواهد نمود وپرداخت وام صرفاً جهت احداث و تکمیل یا خرید مسکن پرسنل که شخصاً مبادرت به ساخت یا خرید نموده و یا در پروژه های احداثی سازمان شرکت نموده اند مجاز میباشد و وام مسکن در طول خدمت پرسنل یکبار قابل پرداخت خواهد بود. اما کارکنانیکه قبلاً وام مسکن دریافت نموده اند، چنانچه مجدداً حائز شرایط دریافت وام (به میزان بیش از وام اولیه) شناخته شوند، صرف نظر از اینکه چه مقدار از وام را باز پرداخت نموده اند. عیناً مبلغ وام پرداختی اولیه از مبلغ وام تصویبی جدید کسر و ماب التفاوت به مشارالیه پرداخت خواهد شد در ضمن کارکنانیکه وام مسکن دریافت می نماید حق درخواست منزل سازمانی را ندارند و کسانیکه در منازل سازمانی ساکن هستند در صورت دریافت وام و تامین مسکن، می بایست متعهد گردند که منازل سازمانی را در زمان مشخص تخلیه نمایند و چنانچه هر یک از کارکنان شاغل در شهر تهران تصمیم به خرید منزل یا ساخت زمینی در شهرستان را داشته باشند، در صورت تقاضای وام و حصول اطمینان از اینکه مشارالیه در شرف انتقال به یکی از مناطق کارخانه جات، یا مجتمع های دامداری و کشاورزی در شهرستان بوده و با دریافت وام مشکل مسکن وی مرتفع میگردد، موضوع مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت و همچنین کارکنانیکه قبلاً از وام ودیعه مسکن در سطح سازمان بهره مند شده اند، حق استفاده از وام مسکن و احداث یا تکمیل و خرید را نخواهد داشت. حداکثر وام قابل پرداخت به پرسنل مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ رالک خواهد بود.
در شرایط استثنایی و به منظور جذب و نگهداری پرسنل کارآمد و متخصصان خاص مبلغ با تصویب مدیر عامل سازمان تا دو برابر قابل افزایش خواهد بود در ضمن وامهای پرداختی با هزینه دریافت کننده وام، بیمه خواهد گردید و هزینه فوق از جمع اقساط برگشتی اخذ خواهد شد.
شرایط وام گیرندگان
۱- مرد و متاهل باشند (یعنی اگر زن و شوهری در سازمان مشغول به کار هستند و فقط به مرد وام می دهند فقط در صورتی به زن وام می دهند که شوهرش شاغل در سازمان نباشد)
۲- کارکنان متاهل که قانوناً و عرفاً متکلف مخارج زندگی خود و خانواده خود باشند
۳- فاقد منزل شخصی باشند
در صورت احراز واجد شرایط نبودن پرسنل، وام پرداختی به صورت یکجا از آنان اخذ خواهد شد.
مدت باز پرداخت وام
الف) مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ رالا و کمتر
وام مسکن (احداث و تکمیل خرید) پرداختی به کارکنان که مبلغ آن ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ رالپ و یا کمتر میباشد طی مدت ۵ سال (۶۰ ماه) مستهلک خواهد گردید
ب) بیش از ۰۰۰/۰۰۰/ ۱۰ رالد
به منظور رفع مشکلات کمبود نقدینگی مورد نیاز اعطای وام های جدید مسکن و برقراری عدالت نسبی در باز پس گیری این وامها، جدول اقساط مربوط به شرح ذیل تعیین میگردد
جمع حقوق و مزایا ماهیانه تا ۰۰۰/۸۰۰ ریال قسط وام مسکن ماهیانه ۰۰۰/۱۶۷ ریال
جمع حقوق و مزایای ماهیانه بین ۸۱ تا ۱۲۰ هزار تومان قسط وام مسکن ماهیانه ۰۰۰/۲۲۰ ریال
جمع حقوق و مزایای ماهیانه بین ۱۲۱ تا ۱۶۰ هزار تومان قسط وام مسکن ماهیانه ۰۰۰/۲۵۰ ریال
جمع حقوق و مزایای ماهیانه بین ۱۶۱ تا ۲۰۰ هزار تومان قسط وام مسکن ماهیانه ۰۰۰/۲۸۰ ریال
جمع حقوق و مزایای ماهیانه بین ۲۰۱تا ۲۴۰ هزار تومان قسط وام مسکن ماهیانه ۰۰۰/۳۱۰ریال
جمع حقوق و مزایای ماهیانه بین ۲۴۱ تا ۲۸۰ هزار تومان قسط وام مسکن ماهیانه ۰۰۰/۳۴۰ ریال
جمع حقوق و مزایای ماهیانه بین ۲۸۱ هزار تومان قسط وام مسکن ماهیانه ۰۰۰/۴۰۰ ریال
برای کسانیکه در خانه های سازمانی زندگی می کنند ۱۰% مبلغ اقساط ماهیانه افزوده میشود و حقوق و مزایای زمان دریافت وام، ملاک محاسبه اقساط است البته برای افرادی که قبلاً از وام استفاده کرده اند ملاک عمل حقوق و مزایای مرداد ماه ۱۳۷۸ است.
منظور از جمع حقوق و مزایا، جمع اقلام ثابت فیش وزارتی و فیش داخلی است اقلامی مثل اضافه کاری یا پاداش های موردی ملاک محاسبه قرار نمی گیرند و وام گیرندگان موظفند چک و یا سفته ای به میزان حداقل ارزش ۵/۱ برابر وام مزبور به سازمان بسپارند و باز پرداخت اقساط وام باید توسط کارمند رسمی دیگری حتی المقدور هم تراز ضمانت گردیده و مراتب در پرونده پرسنلی متقاضی و ضامن درج گردد و چنانچه ضامن به هر دلیل از خدمت منفک گردد باید ضامن دیگری با همان شرایط توسط وام گیرنده معرفی شود.
اقساط وام از مجموع حقوق و مزایای ماهیانه کسر میگردد و در هر صورت با توجه به کسورات قانونی و یا سایر کسورات، چنانچه حقوق و مزایای مذکور کفاف اخذ وام مورد نظر را ننماید، مابقی از حقوق ضامن کسر خواهد شود و چنانچه گیرنده وام به هر دلیل از خدمت منفک گردد و یا به تعهدات خود عمل ننماید، مابقی بدهی بابت وام دریافتی محاسبه و به صورت یکجا از ویط امکان پذیر خواهد بود.
روش اجرا
۱- در سطح ستاد سازمان
در سطح ستاد سازمان ارائه درخواست وام توسط متقاضی به قسمت اداری معاونت و مدیریت و فرماندهی مربوطه و تکمیل فرم وام مسکن توسط متقاضی در سه نسخه (اصل) و تحویل به واحد سازمانی متبوعه جهت بررسی اولیه (فرم شماره (۱) ستاد) و اعلام نظر معاون مدیر و یا فرمانده واحد سازمانی متبوعه در خصوص پرداخت وام به متقاضی و اخذ تاییده های معاونت مالی سازمان و مدیریت کارگزینی توسط قسمت اداری معاونت/مدیریت/فرماندهی و ارسال فرم وام مسک
ن (۳ نسخه) به همراه تصویر اسناد مثبته در خصوص احداث و تکمیل و یا خرید ساختمان به مدیریت تامین مسکن سازمان که در این خصوص مدیریت تامین مسکن موظف است چنانچه متقاضی عضو تعاونی مسکن سازمان اتکا و سایر تعاونی های مسکن خارج از سازمان باشد مطابق (فرم شماره ۴ پیوست) با تعاونی مربوطه مکاتبه و پس از اخذ اطلاعات لازم و تصویر یک نسخه از قرارداد فی ما بین، انجام و یا عدم انجام عملیات اجرایی توسط تعاون مسکن و همچنین پرداخت اقساط اولیه از سوی متقاضی را مورد بررسی قرار داده تا در زمان مناسب اقدام لازم را به عمل آورد و چنانچه متقاضی راساً قصد خرید و یا ساخت واحد مسکونی را داشته باشد، در موارد ضروری پس از اعلام مدیریت تامین مسکن، مامور تحقیقی از سوی بازرسی سازمان جهت تحقیقاتی محلی و برابر (فرم شماره ۵ پیوست) به محل ساختمان یا زمین مورد نظر اعزام و گزارش بازدید وی (توسط بازرسی) به مدیریت تامین مسکن جهت انجام اقدامات آلی منعکس خواهد گردید. اعلام نظر مدیریت تامین مسکن در خصوص اسناد و مدارک ارسالی و همچنین مندرجات فرم مورد اشاره و انعکاس موضوع به مقام تصویب کننده وام.
نظریه مقام تصویب کننده به دو صورت اعلام هماهنگی با پرداخت وام و اعلام عدم هماهنگی می باشد
الف) اعلام هماهنگی با پرداخت وام
پس از اخذ تعهدات لازم در خصوص تخلیه منزل سازمانی (فرم شماره ۶ پیوست) و همچنین عدم درخواست استفاده از تسهیلات سازمان اتکا اعم از منزل سازمانی پروژه های مسکونی و وام مجدد (فرم شماره ۷ پیوست) از متقاضی ضمن اعلام مراتب از سوی مدیریت تامین مسکن به معاونت مالی سازمان جهت پرداخت وام در چند مرحله، موضوع با ارسال یک نسخه از فرم مذکور به واحد سازمانی متبوعه منعکس خواهد شد.
ب) اعلام عدم هماهنگی با پرداخت وام
مراتب به واحد سازمانی متبوعه آگهی خواهد گردید
۲- در سطح مناطق، کارخانجات معاونت های دامداری، کشاورزی و اجرایی
۱-۲- مبلغ وام درخواستی ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ رالج کمتر باشد
که در این صورت ارائه درخواست وام توسط متقاضی به قسمت اداری واحد سازمانی متبوعه و تکمیل فرم وام مسکن توسط متقاضی در سه نسخه (اصل) به تحویل قسمت ادرای بانضمام تصویر اسناد و مدارک مثبته در خصوص ساخت و یا خرید ساختمان جهت بررسی اولیه (فرم شماره ) و اخذ تادیه های اداری و مالی واحد سازمانی و انجام مکاتبات و بررسی های لازم برابر مفاد ردیف ۵ از بند ماده ۱۹ توسط قسمت اداری واحد سازمانی و ثبت گزارش مامور تحقیق در فرم مورد اشاره و اعلام نظر مسئول مستقیم متقاضی در خصوص ضرورت پرداخت وام به مشارالیه.
نظریه بالاترین مقام واحد سازمانی نیز به دو صورت اعلام هماهنگی با پرداخت وام و اعلام عدم
الف) اعلام هماهنگی با پرداخت وام
پس از اخذ تصمیمات لازم در خصوص تخلیه منزل سازمانی و همچنین عدم درخواست استفاده از تسهیلات سازمان اتکا، اعم از منزل سازمانی- پروژه مسکونی و وام مجدد از متقاضی، برابر نظریه عالی ترین مقام واحد سازمانی متبوعه، قسمت مالی به پرداخت وام در چند مرحله خواهد نمود.
ب) اعلام عدم هماهنگی با پرداخت وام
مراتب به متقاضی منعکس می گردد
مسئولیت پیگیری و انجام کلیه مراحل مورد اشاره، بعهده قسمت اداری هر یک از مناطق، کارخانه جات و معاونت های دامداری و کشاورزی و اجرایی بوده و همچنین آن قسمت موظف است نسبت به ارسال یک نسخه از فرم وام مسکن (اصل) گیرندگان وام به مدیریت تامین مسکن سازمان اقدام لازم را بعمل آورد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 