فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در واحد اداری مخابرات؛ بررسی علمی فرآیندهای مدیریتی، ارتباطی و نقش فناوری در سازمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در واحد اداری مخابرات؛ بررسی علمی فرآیندهای مدیریتی، ارتباطی و نقش فناوری در سازمان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در واحد اداری مخابرات؛ بررسی علمی فرآیندهای مدیریتی، ارتباطی و نقش فناوری در سازمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در واحد اداری مخابرات؛ بررسی علمی فرآیندهای مدیریتی، ارتباطی و نقش فناوری در سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل گزارش کارآموزی در واحد اداری مخابرات؛ بررسی علمی فرآیندهای مدیریتی، ارتباطی و نقش فناوری در سازمان :
مقدمه :
در دهه های اخیر در بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی ، تحول عمیقی در سازمان دهی نیروی کار ، مبنای اقتصادی ، قواعد سیاسی و حتی ماهیت خاص جامعه ایجاد شده است .
اطلاعات در این جوامع روبه پیدایش ، به عنصری حیاتی تبدیل شده است لذا به این کشورها « جامعه اطلاعاتی » گفته می شود که در آن بخش عمده ای از نیروی کار از کارگزاران اطلاعاتی تشکیل یافته است و در آن نیروی کار به جای تولید صنعتی به تولید پردازش و یا توزیع اطلاعات اشتغال دارد و فن آوری اطلاعاتی را تغذیه می کند به این ترتیب اطلاعات جایگزین سایر منابع می شود .
گذر از جوامع سنتی و صنعتی قدیم به جوامع اطلاعاتی نوین ، مستلزم تغییرات بنیادی چشمگیری در ساختار جوامع است . در این شرایط ساختار نیروی کار زیربناهای اقتصادی به ویژه رفتارهای ارتباطی در جامعه دستخوش تغییر می شود . پژوهشگران بخش عمده ای از این تحولات را به فن آوری های نوین ارتباط نسبت می دهند . آثار و پیامدهای یک فن آوری نوین هنگامی که برای نخستین بار عرضه می شود ، هرگز شناخته شده نیست و یا نمی توان آن را با صحت و دقت پیش بینی کرد . در مورد آثار یک فن آوری جدید قطعیت های چندانی وجود ندارد اما پس از گذشت چند سال فن آوری جدید و کاربرهای بالقوه آن به تدریج بیشتر و دقیق تر کشف می شود و آنچه که رخ می دهد ، شاید با آنچه که در بدو امر انتظار می
رفت کاملاً متفاوت باشند . لذا با توجه به اظهارات فوق و ترقی و تعالی انسان در حیطه شغلی مناسب و آموزش حرف اول را می زند امیدوارم با آموزش صورت گرفته و گزارش کلی توانسته باشم ایده و راه حل مناسب و نهایتاً هدف خاص فکری و عملی خود ارائه نمایم . که رسیدن به هدفهای خاص را مدیون سرپرست کارآموزی خود آقای رضا امیدی و همکاران محترم و استاد بزرگوارم آقای نوحی می باشم که همین جا از یکایک آنها با زحمات که متحمل شدند تشکر و قدردانی نمایم .
با تشکر ـ نادرحقانی
آشنایی با مکان کار آموزی :
گزارش حدود ۲۴۰ ساله کارآموزی من در واحد اداری مخابرات ابهر که خود کارمند واحد حسابداری می باشم حاکی و تجربه چند ساله ای می باشد که در این اداره لمس و به عینه دیده و تجربه کرده ام و با خوشیها و ناامیدیها و با بد بینی ها و خلاصه اینکه با مسائل بی شمار و گوناگون زندگی یک واحد اداری مواجه باشد روبرو بوده ام و روی هم رفته تجربه ها را احساس و با آنها تا حد توان مبارزه و راه حل های مختلفی را آزمایش و با حداکثر نتیجه موفق از امتحان بیرون آمده ام . متأسفانه با وجود مدیریت فعلی در جامعه کنون ما و عدم
شناخت مردم از حرفه های شغلی مربوطه و وجود بعضی از قوانین پیش وپا افتاده در ادارات و ترویج برواکرسی های اداری که شاید نیاز وجود مقررات خاص اداری را داشته باشد باعث شده که سلیقه های مختلف با هم سازگاری نداشته و به ظاهر و در عمل نتایج اولیه و علمی چندانی را نداشته باشیم عدم تأمین مناسب عوامل مادی در طول زندگی و اشتیاق بیش از حد انسان ها به مایحتاج اولیه زندگی مانند اتومبیل ، خانه های مجلل با وسایل ممتاز و مجلل ، ویلا و پذیرائیها و جشن های آن چنانی به مرور آن هزینه های کمرشکن و اضافی زندگی که حاکی ترویج و نفوذ فرهنگ به ظاهر متمدن غربی در جامعه ما و از بین رفتن فرهنگ مستقل و کهن خودی و جایگزین مصارف خاص فرهنگ بیگانه در زندگی و در ادارات و از
همه مهمتر در بین جوانان و شیوع این بیماری واگیر دار فرهنگ غرب در کشور اسلامی ما توانسته است که انواع کم کاری و بی توجهی به امورات مردم اختلال ایجاد کرده و مسئولیتهای گوناگون شغلی را به انزوا و در حد نامطلوبی قرار دهد .
اگر چه مدیران رده بالا در این رابطه انواع تلاشها و کوششهایی انجام و با آموزش خاص در بین کارکنان و حتی با آموزشهای مختلفی در زمان تحصیل جوانان و گروهها از طریق رسانه ها و مطبوعات در تلاش هستند تا این معضل ها را به حداقل برسانند و شاید ریشه کن کنند اما این تلاشها به نتیجه نهایی نرسیده است .
واحد اداری اداره مخابرات ابهر که شامل پنج نفر کارمند فعال می باشد ۱ـ نفر اول که مسئول واحد اداری و دارای مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت که در غیاب یا نبود رئیس اداره حق امضاء و امورات اداری محوله را جز در ردیف شغلی و شرح وظایف خود داشته و علاوه بر کنترل کلیه کارکنان رابطه مکاتبات اداری را برعهده دارد .
۲ـ نفر دوم کارشناس امور اداری که زیرمجموعه واحد اداری بوده کلیه امورات ورود و خروج کارکنان کارهای اداری خاص بین کارکنان و شرکت مخابرات استان و کنترل مرخصی ها و مأموریتی را داراست .
۳ـ نفر سوم که کارمند واحد بوده و تبادل اطلاعات اولیه و مکاتبات کارکنان و کنترل نامه های اداری رسیده و ارسالی و ثبت و بایگانی امورات پرسنلی کارکنان را بعهده دارد .
۴ـ نفر چهارم کارمند قسمت دبیرخانه و یک خانم می باشد که با توجه به واگذاری این قسمت به بخش خصوصی از طرف مخابرات و کنترل آن توسط واحد اداری کلیه امورات مربوط به تایپ نامه های ارسالی ، ثبت ورود و خروج نامه های رسیده و ارسالی به مؤسسات و سایر ارگانها را همراه با امورات اداری خاص ( کامپیوتر و دفتر اندیکاتور و کپی و غیره … ) بعهده دارد .
یادآوری می نمایم که واحد اداری مخابرات ابهر تحت و زیرنظر مستقیم رئیس اداره می باشد که شاید واحدهای دیگر و شرح وظایف خاص در ارتباط می باشد .
۵ـ با توجه به عدم وجود ردیف شغلی مستقل روابط عمومی در اداره مخابرات ابهر و واحد اداری این اداره در ردیف شغلی خود این قسمت را با توجه به کارکنان رسمی خود بعهده دارد . همانند نصب پلاکاردها به مناسبتهای مختلف و خاص و یا اینکه شرکت در جلسات و سمینارها و غیره با دستور رئیس اداره و تکثیر و اطلاع رسانی انواع مجلات داخلی و اعلامیه های مختلف
۶ـ با توجه به عدم وجود کارگزینی مستقل در این اداره و وجود کارگزینی در مرکز استان این واحد بعضی از امورات مربوط کارگزینی را پی گیری و جهت اقدام مراحل بعدی به کارگزینی استان ارسال می کند .
۷ـ نفر پنجم کارمند واحد اداری که در ردیف شغلی خود بعنوان کارپرداز و انباردار بوده که زیرنظر مسئول واحد اداری و ریاست اداره کلیه امورات انبارداری و خرید کالا و تحویل کالا و امورات خاص خود را انجام می دهد .
در واحد اداری اداره مخابرات ابهر تایپ نامه ها توسط یک خانم ( همانطور که قبلاً ذکر شد . ) این خانم کارمند بخش خصوصی بوده که زیر نظر مسئول اداری کار می کند و انواع تایپ نامه های اداری را با یک دستگاه رایانه تایپ و پرینت گیری کرده و جهت امضاء به اداره تحویل می نماید و کلیه ثبت امورات دفتری ( اندیکاتور ) را نیز انجام می دهد و از کلیه نامه های تایپ شده یک نسخه جهت نیازهای بعدی مثلاً نامه ای گم شود یا به مقصد نرسد جهت بایگانی و یا اقدامات مراحل بعدی نگه داری می شود . با توجه به پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر این نسخه در حافظه رایانه نیز با کد مخصوصی به خود نیز بایگانی می گردد .
با توجه به گزارشات روزانه و هفتگی اینجانب من علاوه برتایپ نامه ها و آموزش کلاسهای word و آموزشهای دیگر و حتی در حال آموزش و دسترسی عملی به آنها جهت تایپ و پرینت گیری و ثبت دفاتر اندیکاتور دستی رایانه ای و تنظیم انواع صورتجلسات اداری و گزارشهای اداری و روابط عمومی که در دانشگاه شاید به صورت تئوری آموخته بودم در اداره به عمل رساندم و برخود می بالم که با برخورد علمی و عملی با ارباب رجوع و همکاران شاغل توانستم و می توانم در اجتماع و جامعه خود نقش فعال تری بردارم و همانطور در اول گزارش بیان گردید با فرهنگ اداری بیگانه به مبارزه برخاسته و با خدمت خالصانه و با احترام به مردم سرلوحه خدمت خالصانه به خلق خدا گام بردارم و امورات محوله را بنحو احسن انجام دهم .
با توجه به علوم و تکنولوژی مدرن بشری ، دیجیتال و کامپیوتر و تسریع در امورات جاری مردم و علی الخصوص در مخابرات و پیشرفت این امور در مخابرات بیشتر کارهای اداری مربوطه توسط رایانه انجام می پذیرد و برای کار با این برنامه های خاص رایانه ای آموزشها و تخصصهای خاص خود را طلبیده و نیاز به کلاس و آموزش داشته که برای این منظور و با توجه به ارتقاء کیفی و کمی ونیاز اساسی کارکنان کلاسهای مربوطه مانندword ، مبانی رایانه ، ویندوز ، اینترنت و غیره جهت دسترسی و استفاده از برنامه های مخصوص کاری و اداری جزو اهداف برنامه آموزشی و حتی اجباری بوده و می باشد و حتماً کارکنان از این آموزش ها جهت بهبود و نحوه مدیریتی و برنامه ریزی هدفمند نظام مدیریتی و اداری و ارتباطی احساس میگردد .
طریقه پاسخگویی تخصصی به مشترکین و یا در واقع به مردم مراجعه کننده و کنترل و راهنمایی با توجه به مشکل و یا حیطه کاری قسمت و یا کارمند مربوطه یکی دیگر از نیازهای
اساسی در ادارات می باشد . که باعث بهبود و مستمر در رضایت و خرسندی مشتری و نحوه آداب و معاشرت در نظام خاص اداری می باشد . که در صورت عدم آشنایی و برخورد نامناسب با مشتری باعث بوجود آمدن کارهای خاص غیرارادی و نارضایتی خواهد بود .
یکی دیگر از کارهای تخصصی در قسمت واحد اداری نحوه جوابگویی به نامه های رسیده و یا ارسال با توجه به اینکه از طرف چه کسانی می باشد مثلاً اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا سایر ارگانها و حتی می توان اعلام نمود که نامه های رسیده و یا ارسال جز مقررات خاص را شامل می شود مثلاً محرمانه می باشد یا شخصی و شاید مراحل قضایی خاصی را دارد ؟ که با توجه به مرور زمان و جوابگویی و یا انتظارات سایر ارگانها با توجه به مقررات خاص آن چگونه پاسخگویی کرد و نوع ارتباط چگونه باید باشد .
با توجه به اینکه تعدیل نیروی انسانی و واگذاری بعضی امورات خاص اداری در چند سال گذشته در مخابرات شاید نسبت به سایر ارگانها صورت گرفته است جهت آشنایی بهتر متمرکز و توضیح مختصری می دهم .
تعدیل نیروی انسانی
۱ـ تعدیل نیروی انسانی : با توجه به آمار و ارقام موجود در اداره مخابرات ابهر این اداره در سال ۱۳۶۹ که دارای حدود چهار هزار شماره کارکرد در شهر ابهر و شناط بوده دارای نیروی انسانی ۶۴ نفر بوده و اکنون در اوایل سال ۱۳۸۵ با وجود حدود ۴۵ هزار شماره در شهرستان و وجود پنج مرکز پرظرفیت ( ابهر ۲ مرکز ـ سلطانیه ، هیدج و صائین قلعه ) و واگذاری تلفن های ثابت و WLL روستایی حدود نیروی انسانی کاری ۴۵ نفر می باشد و ضریب نفوذ تلفن ثابت در سطح شهرستان حدود ۳۳ % می باشد . این در حالی است که علاوه بر تلفن ثابت حدود هفت هزار تلفن همراه در سطح شهرستان فعال می باشد .
با نیروی انسانی کمتر و افزایش نفوذ ضریب تلفن ثابت و همراه و بهبود در افزایش درآمد و استفاده از تکنولوژی مدرن و جدید مخابرات توانسته است . استفاده بهینه از نیروی انسانی خاص بهره ببرد . البته باید یادآوری شود که با استفاده و پیشرفت از علوم و فنون جدید توانسته است از نیروی انسانی کاسته شود .
۲ـ واگذاری و استفاده از نیروی بخش خصوصی و یا بهتر مشارکت بخش خصوصی و خارج کردن کارهای اداری از انحصار نظام مدیریت اداری دولت که مخابرات اولین ارگانی است که عملاً توانسته است انجام دهد .
قسمتها یا بخشهای دبیرخانه ای ( اداری ) ، نظافت ، واحد ۱۱۸ ، خدمات خودروئی ، خدمات مشترکین تلفن ثابت و همراه ، کابل کشی و کانال کشی ، نگهبانی ، خرابی مشترکین ، سیم کشی مشترکین ، تأسیسات نیرو و مراکز کم ظرفیت روستایی و دفاتر مخابراتی روستایی بصورت کلی به بخش خصوصی با توجه به شرایط قرار داد مافی ما بین و رعایت مفاد قرار داد از سوی طرفین انجام و نظارت می گردد . اگر چه با توجه به محدود بعضی از قوانین در سطح کشور و عدم وضع مناسب مالی اکثریت بخش خصوصی در ایران عیوبی دیده می شود ولی در نهایت از طرف نظام مدیریتی در کشور تأکید فراوان و در حال تقویت می باشد . و جزو اهداف برنامه رسمی می باشد .
با بررسی های بعمل آمده و بزرگترین عیب در جامعه کنونی ما در نظام اداری فرهنگ خاص و نظامند اداری متأسفانه جا نیفتاده است و آن حقوق و فرهنگ مشتری و کارمند می باشد البته در اکثر ادارات به وضوح دیده شده . این است که شخص مراجعه کننده با توجه به عدم آشنایی کافی و فرهنگی در ادارات گم می شوند و برای راهنمایی اداری نیاز به تجربه و آموزش نیاز دارند و بالعکس بعضی از کارمندان در رعایت فرهنگ حقوق خاص شهروندی برخورد مناسبی با مراجعین ندارند و این عوامل باعث بوجود آمدن کارهای ناشایست و نارضایتی ها می گردد که امید است با فعالیت رسانه های گروهی و آموزشهای کار آمدی در جامعه بتوانیم به حقوق اصلی برسیم .
۱۷ ماه مه مصادف با ۲۷ اردیبهشت ماه ، سالروز گردهمائی نمایندگان ۲۰ کشور جهان در سال ۱۸۶۵ میلادی برابر با سال ۱۲۴۴ خورشیدی وتاسیس نخستین اتحادیه بین المللی با عنوان « اتحادیه تلگراف » به منظور هماهنگی کشور ها وسازماندهی به مسائل مربوط به ارتباطات تلگرافی می باشد .
پس از تشکیل این اتحادیه ، نخستین آیین نامه بین المللی تلفن در سال ۱۸۸۵ در کنفرانس بل واولین آیین نامه بین المللی بی سیم در سال ۱۹۰۶ در کنفرانس ۲۷ کشور جهان به تصویب رسید .
در سال ۱۹۱۴ به منظور رسیدگی به مسائل تلگراف ، کمیته ای شکل گرفت . « اتحادیه تلگراف » در سال ۱۹۳۲ در کنفرانس مادرید به اتحادیه بین المللی ارتبات راه دور ( ITU ) تغییر نام یافت این اتحادیه در سال ۱۹۴۷ ،« دفتر بین المللی ثبت فرکانسها » را تاسیس کرد و به عنوان یک واحد تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد شناخته شد . ایران در سال ۱۸۶۹ یعنی چهار سال پس از شکل گیری « اتحادیه تلگراف » به عضویت رسمی آن در آمد . این اتحادیه در حال حاضر بیش از ۱۸۹ عضو دارد .
وظایف واهداف « ITU »
اتحادیه جهانی مخابرات « ITU » مسئولیت قانون گذاری ، برنامه ریزی وهماهنگی مخابرات سراسر جهان به عهده دارد واهم وظایف آن به شرح زیر است :
«» تنظیم مقررات وبرنامه ریزی برای مخابرات جهان به منظور ایجاد تجهیزات وسیستم های استاندارد بهره برداری
‹‹›› ایجاد هماهنگی وانتشار اطلاعات لازم برای برنامه ریزی واستفاده از خدمات مخابراتی ورشد ارتباطات وساختار آن
‹‹›› تهیه وتنظیم اصول ومقررات بین المللی حاکم بر موارد استفاده زمینی وفضائی از طیف فرکانس در جهت تسهیل تدوین قوانین داخلی کشور ها
‹‹›› گسترش استانداردهای فن آوری مخابرات به منظور تضمین سیتمهای مخابراتی داخلی
‹‹›› برگزاری تمامی سمینار ونمایشگاه های مخابراتی جهان
‹‹›› افزایش وگسترش شبکه های مخابراتی وگشودن راهی به فن آوری های پیشرفته مخابرات در جهت بهبود اقتصاد ومبادله اطلاعات جهانی شعارهای روز جهانی مخابرات
« ITU » هرسال ضمن گرامیداشت روز جهانی مخابرات ، یک شعار برای این روز بر می گزیند .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 